به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,353
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,021
بازدید ماه: 31,992
بازدید کل: 23,693,813
افراد آنلاین: 88
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
921 - مسکو اعزام نیروی نظامی انگلیس به اوکراین را اعلام جنگ دانست ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
مسکو اعزام نیروی نظامی انگلیس به اوکراین را اعلام جنگ دانست
   ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
ما با روسیه خواهیم جنگیدانگلیس ۸ هزار نیروی نظامی به اروپای شرقی می فرستد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency
مدودف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد در صورتی که انگلیس به اوکراین نیرو اعزام کند مسکو این مسئله را به منزله اعلان جنگ انگلیس به روسیه تلقی می‌کند.
علی‌رغم این که بسیاری از اخبار و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که اروپا و آمریکا قصد دارند سال جدید کیف را برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار دهند اما روز جمعه ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در سفر به کیف وعده کمک‌های نظامی بیشتر را به اوکراین داد. در جریان این سفر دو طرف توافقنامه نظامی در زمینه همکاری‌های امنیتی امضا کردند. دفتر نخست‌وزیر انگلیس این توافقنامه را «تاریخی» ارزیابی کرد. این سند چارچوبی است که بر اساس آن، لندن به کیف در زمینه تأمین امنیت خود تضمین ارائه کمک‌های لازم را داده است. به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های غربی «سوناک» در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به‌همراه ولادیمیر زلنسکی، اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از بسته جدید کمک نظامی به اوکراین در سال 2024، انگلیس موشک‌های دوربرد اضافی، سلاح‌های ضدتانک و گلوله‌های توپخانه را تأمین خواهد کرد. او گفت: «بریتانیا امروز بزرگ‌ترین بسته کمک دفاعی خود به اوکراین از زمان آغاز جنگ را اعلام می‌کند که بر اساس آن در سال جاری تا سقف 2.5 میلیارد پوند (حدود 3.2 میلیارد دلار) به کیف کمک خواهد کرد.» به گفته ریشی سوناک، از این مبلغ حدود 255 میلیون دلار صرف خرید و تولید پهپادهای نظامی می‌شود، به همین دلیل، لندن به بزرگ‌ترین تولیدکننده و تأمین‌کننده آنها برای کیف تبدیل خواهد شد. پیش از این، در اواخر دسامبر(دی) روزنامه «تایمز» به نقل از یک مقام آگاه در دولت انگلیس گزارش داد که بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی قصد دارند از اوکراین حمایت کنند، حتی اگر آمریکا از انجام این کار در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات 2024 خودداری کند. به‌عقیده کارشناسان، انگلیس با امضای توافقنامه مربوط به تضمین‌های امنیتی با اوکراین، اکنون بر اساس توانایی‌های خود به کیف کمک خواهد کرد. این سند برای چندین سال طراحی شده است، ولی حجم کمک‌ها از هم‌اکنون مشخص است و لندن  براساس توانایی‌های خود در این زمینه اقدام خواهد کرد. در این توافقنامه فهرستی از تسلیحات مشخص شده است که باید ارائه شود، اما دور از واقعیت است که همه آنها بلافاصله به اوکراین ارسال شود و بتواند در وضعیت جبهه نبرد تأثیری بگذارد. این سند اولین توافقنامه امضاشده بعد از توافقات صورت‌گرفته درخصوص تضمین امنیتی به کیف در نشست ناتو در ویلنیوس بین اوکراین و اعضای گروه هفت (آمریکا، بریتانیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، فرانسه) و سایر کشورهایی بود که به این اقدام پیوستند.
هشدار مدودف
اما ظاهراً توافق امنیتی بین لندن و کیف بند نانوشته‌ای نیز دارد که بر اساس آن نیروهای انگلیسی در اوکراین مستقر خواهند شد مسئله‌ای که به شدت مقامات روسی را عصبانی کرده است. «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این زمینه هشدار داد که استقرار احتمالی نیروهای انگلیسی در خاک اوکراین به‌معنای اعلان جنگ رسمی علیه مسکو خواهد بود. وی جمعه شب در کانال تلگرامی خود در مورد سفر ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا به کیف نوشت: «امیدوارم دشمنان همیشگی ما ـ انگلیسی‌های مستکبر ـ درک کنند که استقرار نیروهای نظامی آنها در اوکراین به‌صورت رسمی به‌معنای اعلان جنگ علیه کشور ما خواهد بود». «مدودف» که به دلیل اظهارات تندش از سوی دیپلمات‌ها به عنوان فردی با تفکرات جنگ‌طلب در کرملین تعریف شده است از غربی‌ها در سؤالی انتقادی علیه سیاست‌های بریتانیا در اوکراین پرسیده است که اگر هیئت سوناک مورد هدف گلوله‌های خوشه‌ای در مرکز کیف قرار بگیرد، آنها چه احساسی خواهند داشت. اتفاقی که به گفته وی اخیرا برای غیرنظامیان روسیه در شهر بلگورود رخ داد.
حمله با موشک‌های ‌هایپرسونیک به اوکراین
خبر دیگر از اوکراین این که همزمان با سفر مقام‌های غربی به کیف‌، روسیه روز شنبه حملات هوائی سنگینی علیه اوکراین انجام داد. به گزارش فارس به نقل از «پولیتیکو» موج حملات روسیه علیه اوکراین در حالی رخ داد که «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه جدید فرانسه وارد شهر «کیف» شد و قول حمایت بیشتر فرانسه از اوکراین را داد. نیروی هوائی اوکراین اعلام کرد که حملات روز شنبه شامل موشک‌های‌ هایپرسونیک قدرتمند «کینژال» بود. نیروی هوائی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوائی این کشور در مجموع ۴۰ حمله را ثبت کرده که ۳۷ مورد آن موشکی و سه حمله پهپادی در مناطق کیف، دنیپروپتروفسک، چرنیهیو، پولتاوا و ایوانو فرانکیفسک بوده است. اوکراین مدعی شده  که 8 موشک را با استفاده از جنگ الکترونیک سرنگون کرده است.