به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,072
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 42,680
بازدید ماه: 63,650
بازدید کل: 23,725,465
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۴۳ - در جلسه هیئت دولت: تقدیر رئیس‌جمهور از سپاه برای ارتقای آرامش و امنیت در منطقه ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
در جلسه هیئت دولت:
تقدیر رئیس‌جمهور از سپاه برای ارتقای آرامش و امنیت در منطقه
   ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

مشرق نیوز - عکس/ جلسه هیئت دولت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت قدردانی و با بیان اینکه امنیت در هر کشوری مهم‌ترین مسئله است، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.
وی در ادامه با اشاره به گذشت 100 روز از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این مدت با وجود حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، هیچ دستاوردی جز کشتار 24 هزار زن و کودک بی‌دفاع و بی‌گناه و مجروح کردن بیش از 60 هزار نفر نداشته‌ و با وجود ارتکاب جنایات گسترده در رسیدن به اهداف اعلامی خود یعنی از بین بردن مقاومت و جدا کردن مردم از مقاومت و مجاهدان فلسطینی ناکام مانده است.
در جلسه هیئت دولت همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از اجرائی شدن دستور رئیس‌جمهور برای رفع ناترازی‌های شبکه بانکی گفت: برای رفع ناترازی و کفایت سرمایه پایین بانک‌ها که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف شبکه بانکی کشور بود، به ترتیب در سال‌های 1400 حدود 43 هزار میلیارد تومان، در سال 1401 حدود 98 هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود 141 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزوده شده و خواهد شد تا وضعیت کفایت سرمایه شبکه بانکی بهبود یافته و مشکلات ناترازی‌های بانک‌ها برطرف شود.
وزیر نفت نیز از بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و افزود: طرح پتروشیمی ابن‌سینای همدان در سال 83 و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان مصوب شده، اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اخیرا با ارزش 1 میلیارد دلار فعال شده است.
وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت علاوه‌بر پتروشیمی همدان، اجرای 5 طرح بزرگ دیگر پتروشیمی را دنبال کرده که 4 واحد از این پتروشیمی‌ها از سال 83 و 85 معطل و بلاتکلیف بوده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود 98 هزار سرمایه‌گذار مردمی در استان از دیگر طرح‌های معطل مانده از سال 85 بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از 18 درصد به 53 درصد رسیده است. طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال شدن آنها و اهمیت بهره‌برداری از این طرح‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.
اردوهای راهیان نور می‌تواند در جهت ایجاد امید در جامعه نقش‌آفرینی مؤثری کند
در پایان جلسه نیز سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت اردوهای راهیان نور و برنامه جامع بهره‌برداری از موزه‌های دفاع مقدس گزارشی ارائه کرد که رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، اردوهای راهیان نور را مدرسه‌ای بزرگ و الهام‌بخش دانست که می‌تواند در جهت ایجاد امید و آرامش در جامعه و بازخواهی رشادت‌های مجاهدان و افتخارآفرینی فرزندان این ملت به شکل مؤثری نقش‌آفرینی کند.
تصویب کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی
خبر دیگر اینکه، در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی به تصویب اعضا رسید و مقرر شد جزئیات آن در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین در جلسه، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با ادامه فعالیت محمدحسین ساعی به عنوان نماینده این شورا در هیئت نظارت بر مطبوعات به مدت 2 سال دیگر موافقت کردند.
تصویب نهائی 5 مصوبه شورای معین از جمله «ارتقای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران»، «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش»، «آیین‌نامه جذب و پرورش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های مختلف هنری و علمی و ورزشی» و «اصلاح آیین‌نامه تشکیل هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.