به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 720
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 10,738
بازدید ماه: 76,811
بازدید کل: 23,738,621
افراد آنلاین: 26
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۴۸ - حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران:
حمله سپاه به مقر تروریست‌ها نشان داد
بدخواهان ایران جای امنی در هیچ جای جهان ندارند 
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

دانشجو - نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه می‌شود -  صاحب‌خبر

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، به حملات سپاه به مقر تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: در دوشنبه شب هفته‌ای که گذشت سپاه قهرمان و همیشه بیدار در مقابل ترورهایی که در این ایام انجام شد، حرکت‌های کوری که داعش انجام داد و اسرائیل غاصب و وحشی هم افراد ارزشمند ما مانند شهید سید رضی را ترور کرد، انتقام خود را با فرستادن موشک‌ها، همزمان در دو کشور مختلف بر مواضع تروریست‌ها گرفت، این حمله قهرمانانه بسیار دقیق، برگ زرینی بر اوراق طلایی دوران حیات سپاه و نیروهای مسلح اضافه کرد.
به گزارش فارس، وی افزود: چند نکته در این زمینه قابل توجه است و آن اینکه سپاه دو مقر را مورد هدف قرار داد و آغاز انتقامش را از یک زمان مناسبی شروع کرد، می‌توانستند از مسیر کرمانشاه یا مسیر نزدیک‌تر این حمله را انجام دهند، اما از فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری و از خوزستان عملیات را شروع کردند تا برای اسرائیل وحشی و شکست خورده هشدار لازمی باشد تا متوجه شود موشک‌های ما در حدی است که می‌تواند آن‌ها را مورد هدف قرار دهد و از این رو به خودش اجازه ندهد که اقدامات تروریستی‌اش را ادامه دهد و این حیوان خطرناک در لاک خود فرو رود و جرأت نگاه به ما را نداشته باشد.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه سپاه بازوی مردم برای حراست از امنیت کشور است، اظهار داشت: این حرکت سپاه به نمایندگی از آحاد مردم غیور ایران انجام شد و هشداری به همه بدخواهان بود تا متوجه شوند، اگر مرتکب جنایات شدند، جای امنی در زیرِ این آسمان و در هیچ جای جهان برای آن‌ها وجود ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: امام(ره) به ملت خود دلبستگی معنوی داشت و رهبر انقلاب هم در جمع ائمه جمعه سراسر کشور خطاب به امامان جمعه مطالب بسیار راهبردی و سازنده‌ای در مورد توجه به مردم بیان فرمودند، این مطالب هم درسی برای ائمه جمعه بود و هم اهمیت و جایگاه نماز جمعه و وظایف خطبا را بیان فرمودند.
وی بیان داشت: مردم ما مردمی بسیار خوب و مؤمن هستند و این مردم برای حضور در میدان‌های گوناگون و دفاع از ایران در عرصه‌های مختلف و مقابله با انواع تهاجم‌های تبلیغاتی، نظامی و سیاسی دشمنان آماده هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم ما امتحان خود را همه ساله با آمدن پای صندوق‌های رأی پس دادند، گفت: دشمنان و ویروس‌های یاس‌آور بدانند که این مردم خداجو و ولایت‌محور برای انتخابات بهتر از گذشته مایه آبرو و عزت کشورشان و شهیدانشان خواهند شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت ماه رجب، خاطرنشان کرد: ماه رجب و اعتکاف، فرصت استثنایی برای همه مؤمنان است، باید از همین الان برای اعتکاف آماده شویم و جان را پاک کنیم تا در محل نورانی و مقدس همراه همه دلشدگان در کانون عاشقان گردهم جمع شویم.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف: سال گذشته  ۱۰۳ کشور مراسم اعتکاف برگزار کردند
 
حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی با بیان اینکه موهبت بزرگ اعتکاف پیش از انقلاب اسلامی کاملا مهجور بود، گفت: به محض پیروزی انقلاب آن‌چنان هجوم به طرف اعتکاف فراوان شد که هر چه خادمان مساجد را برای این امر آماده می‌کردند، برای پذیرش معتکفان موفق نبودند. وی با بیان اینکه از این نوع رویش‌ها در انقلاب اسلامی کم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اعتکاف، نماز جمعه، روز عرفه، عید غدیر، نیمه شعبان، شب‌های قدر، تلاوت قرآن، مسابقات قرآن، مراسم اربعین  و... از جمله این مراسم و رویش‌هاست که همگی به برکت نظام اسلامی ایجاد شده‌اند.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه شعار امسال مراسم اعتکاف «اعتکاف؛ معنویت تمدن‌ساز» است، گفت: امروز شورای راهبری اعتکاف در تمامی کشور فعال است و تمامی زمینه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر و معنوی‌تر اعتکاف مهیا شده است.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۳ کشور مراسم اعتکاف را برگزار کردند، تصریح کرد: باید با برپایی و معرفی هر چه بهتر مراسم اعتکاف به جهانیان، زمینه را برای دعوت جوانان به این مراسم نورانی و معنوی فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: البته باید اذعان کرد که امروز متأسفانه تعداد مساجد مجهز برای برگزاری مراسم اعتکاف اندک است و امیدواریم مسئولان نظام و ائمه جماعت و جمعه و هیئت‌های امنای مساجد به تعداد فضاهای قدسی در کشور بیفزایند.
تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در ۵ استان برگزار شد
گفتنی است، در ادامه تظاهرات هر هفته مردم در استان‌های مختلف علیه رژیم صهیونیستی پس از نماز جمعه، دیروز مردم استان‌های اصفهان، خوزستان، زنجان، قزوین و قم بعد از اقامه نماز جمعه و همزمان با روز غزه با شرکت در تظاهرات خشم و انزجار خود را از جنایات اسرائیل اعلام کردند.