به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,204
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 3,204
بازدید ماه: 24,174
بازدید کل: 23,685,996
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۵۲ - حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران: همه در انتخابات به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
 حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران:
همه در انتخابات به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم  
۱۴۰۲/۱۱/۰۶
حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری: انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها در  جهان است | خبرگزاری فارس
 
امام جمعه موقت تهران گفت: آحاد مردم براساس زاویه‌ای که رهبری مشخص کرده‌اند، در انجام این کار بزرگ، همه به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات مجلس خبرگان سهم داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد،‌ بیان داشت: امروز در محیط جاهلیت مدرن که هویت زن مورد حمله قرار گرفته و تحت استحاله است، یکی از بهترین راه‌ها مراجعه به حضرت زینب سلام الله علیها و اقتدا به آن بزرگوار است که در ادامه راه حضرت زهرا سلام الله علیها هویت بانوی تراز اسلام را تداوم بخشید.
امام جمعه موقت تهران گفت: اتفاق بسیار مغتنم و مبارک و شیرینی در تهران در حال رخ دادن است. فضای تهران بیش از گذشته به نام و یاد شهیدان معطر شده است. ۲۴ هزار شهید تهران یعنی ۱۰ درصد از شهدای کل کشور. بحمدالله عزیزان ما همت کردند و در کنگره گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید تهران اقدامات بسیاری خوبی را در دستور کار قرار دادند و از تجربه کنگره‌های سایر استان‌ها استفاده کردند.
به گزارش فارس، وی عنوان کرد: شهدا نه فقط در گذشته ما که امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند هم در گذشته و امروز در پیشبرد آرمان‌های اسلامی وسط میدان هستند. این کنگره یک بهانه و پرچمی برای این است که این سرمایه عظیم را بیشتر یاد کنیم. همه ما باید دوباره به شهدا مراجعه کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب امروز اعتکاف شناخته شده است، مخصوصا نزد نسل جوان که ما مشتاقانه به مسجد می‌روند، خود را سه روز در خانه خدا حبس می‌کنند و در راز و نیاز و تلاوت قرآن، خودسازی می‌کنند و خلوت با خویشتن دارند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اعتکاف عبادت اسلامی در مسجد جامع است و معتکفین این توفیق را پیدا می‌کنند که وقتی از اعتکاف برمی‌گردند یاد خداوند و تقوای الهی را با خود به خانه و محل کار می‌برند. کار آن‌ها یک کار اجتماعی است و خوش به سعادت معتکفین. اخیرا بسیاری از دانش‌آموزان ما هم معتکف هستند و ما چشم امید به آنها داریم. وی درباره موضوع انتخابات گفت: ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی و تقوای اجتماعی و سراسری نگاه می‌کنیم، لذا فرمان الهی بالای سر آن قرار می‌گیرد. یک وظیفه بزرگ ملی و سراسری است. حالا که با سرعت به آن نزدیک می‌شویم و برخی مقدمات آن هم انجام شده است و از دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم، باید همه ما همت کنیم و در انتخابات پیش‌رو نقش‌آفرین باشیم تا یک مشارکت قوی در انتخابات داشته باشیم؛ با ملاحظه اینکه می‌بینید دشمنان ما چگونه علیه انتخابات اقدام می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: دشمنان می‌خواهند هم مشارکت ما با ناامیدسازی و جنگ روانی علیه مردم آسیب ببیند، هم می‌خواهند رقابت را زیر سؤال ببرند و هم امنیت را مخدوش کنند و هم می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند در حالی که انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالم‌ترین انتخابات‌های دنیاست. علت آن هم این است که مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و انتخابات مردم‌پایه است و برگزاری آن با خود مردم است. اگر گوشه و کنار مسائلی باشد آن‌قدر اندک است که قابل توصیف نیست.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مشارکت وظیفه همه ما است و این میدان، میدان ما است. آحاد مردم براساس زاویه‌ای که رهبری مشخص کرده‌اند، در انجام این کار بزرگ همه به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات مجلس خبرگان سهم داشته باشیم.
وی درباره تحولات جاری در نوار غزه نیز گفت: بعد از ۱۱۰ روز از آغاز طوفان‌الاقصی همه خبرها از شکست رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها حکایت دارد و در همه این مدت هر خبری که از این عملیات رسید و تا امروز ادامه یافت نشان از پیروزی و موفقیت گروه‌های مقاومت و مردم مظلوم غزه و حکایت از بی‌نتیجه ماندن اهداف رژیم صهیونیستی در این نبرد داشت. اکنون حماس باقی است، اسرا را در اختیار دارد، تونل‌ها سرجای خود و تله‌ای علیه سربازان شیطان است. مهاجرت بزرگی که می‌خواستند علیه مردم غزه انجام دهند شکست خورد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مقاومت مردم غزه و حمایت آن‌ها از رزمندگان مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست‌ها عنوان کرد: مردم غزه همچنان مقاوم پشت سر مجاهدان ایستاده‌اند، چقدر از آنان کشته و مجروح گرفتند، خسارات غیرقابل جبران به آنان زدند و الان این رژیم کودک‌کش با تنفس مصنوعی سنتکام زنده است، اما به امید خدا به‌زودی پایان حیات پلید و کثیف این رژیم را خواهیم دید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز در حال ادامه حیات با تنفس مصنوعی سنتکام است و به زودی شاهد مرگ این رژیم پلید خواهیم بود و رو سیاهی برای کسانی می‌ماند که حامی این رژیم بودند.
وی با ابراز خرسندی از اقدامات کشورهای محور مقاومت در مواجهه با صهیونیست‌ها، تأکید کرد: در عین حال که از این اقدامات خوشحالیم، به شدت از خیانتی که برخی کشورهای اسلامی و سرانش انجام می‌دهند و بجز سخنرانی و جلساتی کار دیگری انجام نمی‌دهند، در حالی که باید روابط خود را با آنان قطع می‌کردند و بر شریان‌های حیاتی آنان دست می‌گذاشتند، ناراحتیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: امیدواریم گروه‌های مقاومت اسلامی در رسیدن به هدف مقدس خود برای برچیدن این رژیم کودک‌کش هرچه زودتر به نتیجه نهائی برسند.
مراسم نهائی کنگره 24000 شهید تهران 11 بهمن برگزار می‌شود
 
سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، پیش از ‌خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی، بیان داشت: تهران از رئیس‌جمهور شهید، نخست‌وزیر شهید، وزیر شهید نمایندگان مجلس شهید تا دانشمندان و فرماندهان شهید، تا اساتید و معلمان شهید، دانش‌آموزان و دانشجویان شهید، شهدای کارگری و شهدای کارمندی، از طیف‌های مختلف شهدا را در بر گرفته است و این ستارگان واقعی هدایت در تمام اقشار مختلف این روزها نقش‌آفرینی، هدایت و حمایت می‌کنند و اثرگذار هستند بر سبک زندگی سعادتمندانه شهدایی؛ از این بابت افتخار می‌کنیم به شهر بزرگی مانند تهران که این تعداد شهید را با این وسعت و از طیف‌های مختلف در خود جای داده است.
وی خاطر نشان کرد: تهران امروز به عنوان ‌ام‌القراء جهان اسلام با ۲۴ هزار شهید از طیف‌های مختلف و اقشار مختلف به وسعت یک کشور است.
سردار حسن زاده در تشریح اقدمات صورت گرفته در طول مدت اخیر به برگزاری ۱۱۰۰۰ یادواره شهدا، توزیع ۱۲۴۰۰۰ بسته کمک مؤمنانه، ۱۰۲۴ سری جهیزیه و ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر اشاره کرد.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ عنوان کرد: پویش ۲۴۰۰۰ ختم قرآن به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید، حضور ۲۴۰۰۰ دانش‌آموز و نوجوان در مراسم اعتکاف به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید، تالیف و رونمایی بالغ بر ۲۰۰ عنوان کتاب مربوط به کارنامه‌های عملیاتی و مربوط به زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان، تالیف بالغ بر ۲۰۰ آثار فرهنگی هنری و رسانه‌ای و دیجیتال و همچنین رونمایی از آثار فاخر هنری بنام سمفونی ساحت حماسه صورت گرفت.
وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی و الهی، یادواره شهدای طلاب و روحانیون، یادواره شهدای دانش‌آموزی را در روزهای آینده خبر داد.
سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: مراسم نهائی و اصلی کنگره 24000 شهید تهران بزرگ صبح روز یازدهم بهمن ماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.