به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,947
بازدید ماه: 117,453
بازدید کل: 23,779,251
افراد آنلاین: 40
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۲۵ - سرلشکر رضایی: اقتدار ایران، در بهره‌مندی از نیروی انسانی شبیه شهید باقری است ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
سرلشکر رضایی:
 اقتدار ایران، در بهره‌مندی از نیروی انسانی شبیه شهید باقری است
  ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

نابغه نظامی ایران به روایت سرلشکر رضایی - مشرق نیوز

سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، در اجلاسیه شهدای اطلاعات سپاه و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری که با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: نیروهای اطلاعات ایران از خداپرست‌ترین افراد انقلاب اسلامی هستند و این امر را در صحنه‌های مختلف تاکنون به اثبات رسانده‌اند؛ در واقع اطلاعات یکی از مهم‌ترین ارکان پیروزی ملت ایران قبل و بعد از جنگ بوده به نحوی که اگر نیروهای اطلاعاتی نبودند همان سال‌های اول، انقلاب اسلامی از دست می‌رفت و حتی اگر نیروهای اطلاعاتی نبودند محال بود خرمشهر آزاد شود.
وی افزود: در سال ۶۲ که اطلاعات امنیتی را به وزارت اطلاعات تبدیل کردیم، به دستور امام راحل پنج‌هزار نفر نیرو را به وزارت اطلاعات فرستادیم، به همین علت مؤسس وزارت اطلاعات سپاه بود که بعد از آن سازمان اطلاعات نظامی را توسط حسن باقری ایجاد کردیم.
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهید باقری انسانی بسیار هوشمند، زیرک و معتقد به دفاع از انقلاب اسلامی بود به همین خاطر کار خود را در حوزه اطلاعات امنیتی آغاز کرد و اطلاعات بسیار خوبی از انبارهای اسلحه منافقین در دانشگاه تهران به دست آورد و زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد با شهید باقری به اهواز رفتم و ایشان را مسئول راه‌اندازی اطلاعات کردم و به‌واسطه ویژگی‌های بارزی که داشت بعد از دو ماه بسیار خوب به ارتش بعثی عراق مسلط شد و اثبات کرد که ارتش بعثی عراق ۱۲ لشکر دارد و در همان دو ماه، اطلاعات شهید باقری باعث شد ما بر دشمن مسلط شویم.
رضایی با بیان اینکه شناخت شهید باقری از دشمن بسیار خوب بود، ابراز کرد: شهید باقری میزان شناخت دشمن از خودمان را هم دنبال می‌کرد به عنوان مثال حسن باقری جزواتی از داخل سنگرهای ارتش بعثی عراق پیدا کرد، تحت عنوان «درس‌واره‌های قادسیه صدام» که حاوی تجربیات ارتش بعثی عراق از عملیات‌های ما و خودشان بود؛ حسن باقری این جزوات را ترجمه می‌کرد و به همه فرماندهان می‌داد تا میزان شناخت دشمن از ما را به همه نشان دهد.
وی گفت: شهید باقری از جایگاه ممتازی در تیم طراحی عملیات سپاه داشت و اگر بنا بر دلایلی از این تیم جدا می‌شد، من همیشه احساس خلأ می‌کردم، چون ویژگی‌هایی از نظر طراحی و بینش نظامی در ایشان وجود داشت که همیشه نقاط ضعف را بیان می‌کرد؛ علاوه ‌بر این شهید باقری فرمانده بی‌نظیری هم بود به همین دلیل بعد از عملیات طریق‌القدس، حسن باقری به عنوان فرمانده قرارگاه نصر معرفی شد تا چند لشکر را فرماندهی کند.
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات فتح‌المبین حسن باقری هم محور خودش را فتح کرد و هم به محور تعیین شده برای قرارگاه فجر کمک کرد و مسیر عبور رزمندگان این قرارگاه را باز کرد؛ بنابراین باید گفت این عملیات بلوغ نهائی شهید باقری بود به نحوی که در عملیات الی‌بیت‌المقدس به یک بلوغ خوبی رسید و باعث شد خرمشهر آزاد شود؛ لذا سخت‌ترین بخش عملیات آزادی خرمشهر را به شهید باقری و حاج احمد متوسلیان دادیم. سرلشکر رضایی اضافه کرد: در عملیات الی‌بیت‌المقدس عاشورایی برای لشکر ۲۷ ایجاد شد به نحوی که احمد متوسلیان از باقری درخواست کرد برای رهایی این لشکر از وضعیت پیش آمده تدبیری اتخاذ کند که باقری از متوسلیان می‌خواهد او فرماندهی قرارگاه نصر را بر عهده بگیرد و خودش نیروهای لشکر ۲۷ را هدایت کند؛ حال کجای دنیا می‌شود افرادی مانند شهید باقری و احمد متوسلیان پیدا کرد و کدام مکتبی توانسته چنین انسان‌هایی تربیت کند؟
وی تصریح کرد: دشمن بیشتر از تربیت انسان‌هایی مانند شهید باقری می‌ترسد تا از توپ و موشک ما؛ به عبارت دیگر تهدید جدی ما برای آمریکا افرادی مانند شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله هستند لذا به دنبال این هستند تا روی جوانان ما تأثیر بگذارند و تاریخ دفاع مقدس را تحریف کنند؛ نیروی دریایی ارتش آمریکا ۲۰ سال پیش برآوردی از جنگ با ایران ارائه داده و هشت ویژگی برای ایران بیان کرده که بیشتر این ویژگی‌ها در شهید حسن باقری وجود داشت و این نشان می‌دهد که باید حواسمان باشد سرنوشت میدان جنگ را انسان با ایمان تعیین می‌کند لذا تجهیزات و درجه‌های نظامی نباید ما را از تربیت نیرو غافل کند.
فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس بیان داشت: شهادت حسن باقری برای ما قابل باور نبود به نحوی که چند ماه شهادت‌اش را باور نمی‌کردم البته بعد از ایشان برادرشان سردار باقری سازمان اطلاعات نظامی سپاه را گسترش داد به نحوی که اکنون سازمان اطلاعات رزمی ما در نیروهای زمینی، دریایی، بسیج و قدس سپاه بسیار ورزیده شده است و افرادی مانند شهید امیدوار که اخیراً در سوریه به شهادت رسیدند نمونه‌هایی از این توانمندی هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:امسال ۵۰ هزار یادواره مردم‌پایه شهدا در کشور برگزار شده است
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: این مراسم هر ساله در سالروز شهادت شهدای اطلاعات سپاه برگزار می‌شود، امسال نیز افتخار داریم این مراسم را با حضور پیشکسوتان و جوانان برگزار کنیم.
وی افزود: ۹ بهمن سال ۱۳۶۱ در حالی که رزمندگان آماده می‌شدند یک عملیات بزرگ را علیه متجاوزان بعثی انجام دهند، خبر شهادت سردار شهید حسن باقری و همراهان ایشان میان لشکریان پخش شد که این خبر بسیار برای رزمندگان تاسف‌بار بود. ما افتخار داشتیم در جبهه شوش در محضر این بزرگواران باشیم اما خبر شهادت این بزرگواران بسیار تلخ بود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: امروز چهل سال از آن روز گذشته است، ملت ایران در طول این چهل سال ثابت کرده است که این مسیر را با فرهنگ ایثار و شهادت می‌پیماید. شهدا منبع تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند و حقیقتا ملت ما نشان داده‌اند که می‌خواهند این مسیر را با شهدا به جلو روند.
سردار سلیمانی ادامه داد: امسال ۵۰ هزار یادواره مردم‌پایه و 10 کنگره ملی برای شهدا در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین؛ علاوه‌بر برگزاری این یادواره‌ها مواردی همچون تولید کتاب، فیلم و... نیز  از جانب ملت ایران خلق شده است.
وی در پایان عنوان کرد: مردم ایران از فرهنگ ایثار و شهادت الگو گرفته و در تمامی مسیر‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند و ما نیز خداوند را شاکر هستیم که فرزند چنین ملتی بوده که همگام با شهدا حرکت می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: برای سال آینده پیش‌بینی شده تا این ‌مراسم ‌به صورت کنگره ‌ملی برگزار شود؛ مردم ‌کشورمان فرهنگ ‌ایثار و شهادت را منشأ خود قرار داده تا به قله‌های رفیع تمدن نوین اسلامی دست یابد و در برابر همه استکبار که علیه انقلاب اسلامی صف‌آرایی‌ کرده به پیروزی برسد.
وزیر اطلاعات: مقاومت با صلاحدید خود به متجاوزان آمریکایی پاسخ می‌دهد
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات انصارالله و مقاومت در منطقه نشان‌دهنده اراده و جهادگری مسلمانان است.
وی ادامه داد: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام و در جنگ‌ها با دشمنان مقابله می‌کرد امروز نیز انصارالله و مقاومت در مقابل همه کفر، نفاق و شرک ایستاده‌اند.
وزیر اطلاعات درباره ترور مستشاران نظامی عنوان کرد: مقاومت در منطقه بر اساس آنچه که تصمیم و سیاست خودش است نسبت به حضور تجاوزگرانه آمریکا اقدام کرده و به هر اقدامی که تشخیص بدهد، عمل می‌کند.
آیین گرامیداشت شهدای اطلاعات عملیات سپاه و سرلشکر پاسدار شهید حسن باقری با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
امیر خلبان سرتیپ عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محسن رضایی فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار علامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار پاسدار حسین معروفی هماهنگ‌کننده سازمان بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.