به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,831
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 39,439
بازدید ماه: 60,409
بازدید کل: 23,722,225
افراد آنلاین: 51
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۳ - پیکر آیت‌الله نمازی در قم تشییع و خاکسپاری شد ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

پیکر آیت‌الله نمازی در قم تشییع و خاکسپاری شد

 ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

پیکر آیت‌الله نمازی در قم تشییع و به خاک سپرده شد - ایرنا

پیکر مرحوم آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو فقید مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری‌(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع شد.

شخصیت‌های حوزوی از جمله آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع)، حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.
پیکر این عالم وارسته گرد مضجع مطهر بانوی کرامت طواف داده شد.
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله نمازی اقامه نماز کرد و پیکر وی در حرم کریمه اهل بیت‌(ع) خاکسپاری شد.
به گزارش مهر، آیت‌الله عبدالنبی نمازی پس از تحمل یک دوره بیماری، روز یک‌شنبه ۸ بهمن دار فانی را وداع گفت.

 

آیت‌الله عبدالنبی نمازی دعوت حق را لبیک گفت

   ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

آیت الله عبدالنبی نمازی دارفانی را وداع گفت + جزییات مراسم تشییع - ایرنا

آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت.
آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق ولی فقیه در کاشان پس از یک دوره بیماری، روز یکشنبه در منزلش دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
عبدالنبی نمازی (متولد 1327ش - بوشهر)، نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره دوم و سوم از استان بوشهر، دادستان کل کشور در سال‌های 80 تا 83، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان از سال 85، نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان تهران دوره چهارم و رئیس حوزه علمیه کاشان بود.
به گزارش رسا، وی همراه پدرش، مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ احمد، فرزند عالمِ عارف و زاهدِ مجاهد، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ حسین نمازی دشتی، به شهرستان آبادان هجرت کرد و تا چهارده سالگی در آنجا سپری کرد.
پدرش ضمن تبلیغ و منبر، آموزشکده قرآن را در آبادان تأسیس کرد و از این راه، افراد بسیاری را در طول سالیان متمادی با کتاب آسمانی قرآن آشنا کرد. عبدالنبی قرآن را در آنجا فراگرفت و از این طریق با کتاب‌های درسی جدید آشنا شد و توانست تحصیلات جدید را تا پایه ششم بگذراند. پس ‌از آن بخشی از دروس ادبیات عرب را در آبادان خواند و در آغاز سال 1341ش، به عراق عزیمت نمود. نمازی به‌اتفاق عموزاده‌اش شیخ عبدالرسول دشتی، عازم نجف شده و دروس حوزه را در آنجا آغاز نمود. در نجف اشرف از محضر عالمان نامدار آن خطه، علوم حوزوی را آموخت؛ عالمانی همچون حضرات آیات: حاج شیخ محمدحسین موحد نجف‌آبادی، حاج شیخ کاظم تبریزی، حاج شیخ صدرا بادکوبه‌ای، سید عبدالاعلی سبزواری و حاج شیخ علی آزاد قزوینی.
سپس به قم مهاجرت نموده و از محضر اساتید بزرگوار آن سامان بهره‌مند گردید؛ اساتیدی همچون حضرات آیات عظام: حاج شیخ محمدعلی اراکی؛ حاج میرزا هاشم آملی، حاج سید علی علامه فانی اصفهانی، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، حاج‌ آقا رضا صدر، حاج شیخ محمد محمدی گیلانی.
شیخ عبدالنبی نمازی از مدافعان قیام امام خمینی(ره) بود، وی در آن ایام برای روشنگری در مناطقی از ایران سخنرانی کرده است.
وی در سال 1352ش، در ایام دهه محرم، پس از سخنرانی، بازداشت شد و سپس به سازمان امنیت منتقل و پس از بازجویی‌های طولانی و متعدد به زندان عادل‌آباد در شیراز انتقال یافت.
پس از مدتی به دلیل ناامن شدن شیراز برای ایشان، در سال ‌1355ش، به شهر بندرعباس سفر کرده و به تبلیغ و روشنگری مشغول گشت. در آنجا نیز جلسه سخنرانی او تعطیل شد و به قم بازگشت و مدتی بعد در دهه محرم روانه تهران و مسجد پامنار گشت. در آنجا نیز به علت مشکلاتی که دستگاه امنیتی برایش فراهم کرد، تصمیم گرفت تعطیلات حوزه را در قم بماند و کارهای علمی را دنبال کند؛ تا اینکه در سال 1357ش، انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام سلطنتی شاه سقوط کرد.
ایشان در جبهه‌های جنگ، حضوری فعال داشت و ضمن شرکت در عملیات‌هایی از قبیل رمضان، محرم، والفجر مقدماتی، بدر، خیبر، کربلای 4 و 5، حلبچه، مرصاد، در یکی از این عملیات‌ها، بر اثر بمباران سنگین شیمیایی‌ از ناحیه چشم و سینه مجروح شد. چندی بعد نیز در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش به‌سختی مجروح گردید.
در سال 1368، از سوی نماینده حضرت امام خمینی(ره)، سمت مشاوره نمایندگی حضرت امام به ایشان واگذار گردید و پس از رحلت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان را به سمت آموزش‌های عقیدتی سیاسی سپاه منصوب نمودند.
بخشی از فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله نمازی پس از انقلاب اسلامی به قوه قضائیه مربوط است‌. وی کار خود را در دستگاه قضایی با قبول سمت حاکم شرع در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین آغاز کرد.
برخی از مسئولیت‌های او پس از انقلاب اسلامی به شرح زیر است‌:
قاضی شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی غرب کشور طی سال‌های 58 و 59، نمایندگی امام و فرماندهی سپاه منطقه 2 کشوری، مسئولیت بخش آمار و بررسی شورای مدیریت حوزه علمیه قم، مسئولیت آموزش‌های عقیدتی - سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره دوم و سوم از استان بوشهر، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم از استان تهران، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌، دادستان کل کشور.