به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,450
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 27,110
بازدید ماه: 48,080
بازدید کل: 23,709,900
افراد آنلاین: 46
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
947 - انصارالله یک ناو دیگر آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
در بحبوحه رجزخوانی‌ها علیه مقاومت
انصارالله یک ناو دیگر آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد
   ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

ماجرای حمله آمریکا به نیروهای یمن در دریای سرخ | خبرگزاری فارس

آمریکا در این روزها زیاد جبهه مقاومت را تهدید می‌کند، اما در عمل همچنان گرفتار نیروهای مقاومت در منطقه است. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این‌باره اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن با موشک‌های مناسب ناوشکن آمریکایی «یو‌اِس‌اِس ‌گریولی» را در دریای سرخ هدف قرار داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «تمامی ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب که در تجاوز به کشورمان شرکت می‌کنند، در بانک اهداف نیروهای ما قرار دارند.» یحیی سریع افزود: «ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی در چارچوب حق مشروع دفاع از کشور، مردم و ملت ما و در تایید ادامه موضع یمن در حمایت از فلسطین هدف قرار خواهند گرفت.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین ادامه داد: «نیروهای ما تاکید می‌کنند که تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره، به جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند.»
پیش از این بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفته بود که یک موشک کروز ضد کشتی که توسط ارتش یمن به سمت دریای سرخ شلیک شده بود را سرنگون کرد. در بیانیه‌ سنتکام در پلتفرم «X» گفته شده بود پرتاب روز سه‌شنبه تقریباً در ساعت ۲۳:۳۰ شب (به وقت صنعا) انجام شد، زمانی که ارتش یمن یک موشک کروز ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کرد. سنتکام مدعی شده بود: «این موشک توسط ناوشکن «یواِس‌اِس گریلی» سرنگون شد و تلفاتی گزارش نشده است.»
انصارالله: ماجراجوایی آمریکا شکست می‌خورد
شبکه خبری المیادین به نقل از «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله، سه‌شنبه‌شب خبر داد که صنعا از طریق عمان، پیامی از سوی آمریکا دریافت کرده است. الحوثی با اشاره به این‌که آمریکا تهدید کرده است که همه جبهه‌ها را علیه یمن فعال خواهد کرد، به واشنگتن هشدار داد که هرگونه ماجراجویی که در راستای عملی کردن این تهدید باشد، به شکست منتهی خواهد شد. خبر دیگر آن‌که مردم یمن در شهر الضالع برای حمایت از مردم غزه و گروه‌های فلسطینی دست به تظاهرات زدند.
بورل: در عملیات نظامی مشارکت نمی‌کنیم
«جوزپ بورل»، روز چهارشنبه، در آستانه نشست غیررسمی وزاری دفاع اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: «مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ صرفا وظیفه اسکورت کشتی‌های تجاری و برخورد با حملات حوثی‌ها را برعهده خواهد داشت. البته تمام کشورها مایل به مشارکت در این مأموریت نیستند ولی کسی هم مانع آنها نمی‌شود.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که مأموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ، صرفا وظیفه اسکورت کشتی‌های تجاری را برعهده خواهد داشت و در عملیات نظامی علیه یمنی‌ها مشارکت نمی‌کند. خبر دیگر آن‌که رسانه انگلیسی خبر داد، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه، وزارت دفاع این کشور در حال بررسی اعزام یک ناو هواپیمابر به دریای سرخ است.
ارتش اسرائیل از نیروهایش در مرز لبنان‌ می‌کاهد
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت نیروهایش در مناطق مرزی با لبنان را کاهش دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته نیروهای مستقر در مناطق مجاور مرزهای لبنان را کاهش دهد. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «تیم‌های امنیتی محلی رسیدگی به حوادث امنیتی در مناطق مرزی با لبنان را برعهده خواهند گرفت.»
حزب‌الله: مقاومت برای همه احتمالات آماده است
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تأکید کرد، مقاومت برای همه احتمالات جنگ و تشدید تنش آماده شده است. «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، تأکید کرد: «مقاومت به عنوان پاسخ میدانی قوی به تشدید تنش‌های اسرائیل، عملیات منحصربه‌فرد خود را شدت بخشیده است. دشمنی که لبنان را تهدید می‌کند، باید بداند که مقاومت برای همه احتمالات جنگ و تشدید تنش از نظر کمی و کیفی آماده شده است. ما در میدان حضور داریم. مردان خدا، شیران میدان، قهرمانان جنگ و پیروزی‌آفرینان آن هستند.»
حمله حزب‌الله به سربازان رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان اعلام کرد، تجمع سربازان رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور فلسطین، با موشک تجمع سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه تله‌الطیحات در جنوب لبنان هدف قرار دادند که منجر به تلفاتی در میان آنها شد.» همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، راکت‌هایی از لبنان به مناطقی در نزدیکی المناره و کفار یووال در الجلیل علیا شلیک شد، اما تلفاتی نداشت. همچنین کانال 14 اسرائیل نوشته است: «در صورت شروع جنگ با حزب‌الله، باید برای قطع برق 60درصد از کاربران صهیونیست در 24ساعت اول آماده شویم.»
حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه
همچنین خبر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام کرد که مواضع ارتش سوریه در استان قنیطره را در پاسخ به شلیک راکت از جنوب بلندی‌های جولان به سمت سرزمین‌های اشغالی، هدف قرار داده است. پیش از این منابع خبری از حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه خبر داده بودند.
بیانیه گردان‌های حزب‌الله عراق
خبر دیگر از مقاومت عراق است. «ابوالحسین الحمیداوی»، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در گردان‌های حزب‌الله تصمیم خود در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه را با اراده خود و بدون مداخله دیگران گرفتیم و بلکه برادران‌مان در محور مقاومت به خصوص در جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت جهادی ما اطلاعی ندارند و بارها بر فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض کردند اما ما در راستای تعهد خود به انجام تکلیف انسانی و عقیدتی‌مان با حکمت، تدبیر و مراعات موازین شرعی و اخلاقی به شکلی دقیق در دشوارترین و سخت‌ترین شرایط عمل کردیم.» آن‌طور که شفقنا نوشته است، در پایان این بیانیه آمده است: «از همین‌روی، ما تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر را به خاطر در تنگنا قرار نگرفتن دولت عراق اعلام می‌کنیم اما به شیوه‌های دیگر به دفاع از برادران‌مان در غزه ادامه خواهیم داد و به رزمندگان گردان‌های آزاده و شجاع حزب‌الله توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه اقدام خصمانه آمریکا علیه آنها، بر اساس پدافند غیرعامل (موقتاً) عمل کنند.(لِيَقْضِيَ اللهُ أَمْرًا كَانَ مَفْعُولًا وَ اِلَى اللهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ).»
سخنان مشاور السودانی در مورد تصمیم کتائب
مشاور نخست‌وزیر عراق فاش کرد که تصمیم گردان‌های (کتائب) حزب‌الله این کشور درباره تعلیق عملیات‌هایش علیه اشغالگران آمریکایی در نتیجه تلاش‌های نخست‌وزیر برای جلوگیری از تنش حاصل شد. «فرهاد علاءالدین»، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگویی که با خبرگزاری رویترز داشت، فاش کرد: «تصمیم گردان‌های حزب‌الله عراق پس از چند روز تلاش‌های گسترده السودانی برای ممانعت از تشدید تنش از سوی تمامی طرف‌های مربوطه در داخل و خارج عراق اتخاذ شد.»
گزارش سی‌ان‌ان از کتائب
سی‌ان‌ان نوشته است که انگیزه کتائب حزب‌الله برای متوقف کردن حمله به نیروهای آمریکایی نامشخص است اما یکی از مشاوران نخست‌وزیر عراق به سی‌ان‌ان گفته که تلاش‌های السودانی جواب داده است. هشام الرکابی در این‌باره می‌گوید: این نتیجه تلاش‌های محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در داخل و خارج و گفت‌و‌گو با نیروها و احزاب مختلف در عراق و درخواست‌های دولت عراق برای پرهیز از تشدید تنش و جلوگیری از ایجاد تنش بیشتر بود تا در نتیجه آرام شدن اوضاع روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق تکمیل شود. 
«هشام الرکابی» در این‌باره می‌گوید که این نتیجه تلاش‌های محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در داخل و خارج و گفت‌و‌گو با نیروها و احزاب مختلف در عراق و درخواست‌های دولت عراق برای پرهیز از تشدید تنش و جلوگیری از ایجاد تنش بیشتر بود تا در نتیجه آرام شدن اوضاع روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق تکمیل شود. رویترز نیز نوشته است، آمریکا از دولت عراق انتظار دارد که به شناسایی و اختلال در تأمین مالی گروه‌های شبه‌نظامی کمک کند.
نظامیان آمریکا در عراق آماده‌باش بودند
خبر دیگر آن‌که یکی از یادداشت‌های پرسنل نیروهای هوائی آمریکا که توسط پایگاه خبری اینترسپت رؤیت شده، نشان می‌دهد علی‌رغم وعده‌های جو بایدن برای عدم دخالت در جنگ غزه، آمریکا نیروهای اعزام‌شده به عراق را در سال گذشته در حالت آماده‌باش جهت مشارکت آمریکا در جنگ زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه قرار داده بود.