به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,000
بازدید ماه: 117,506
بازدید کل: 23,779,304
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۲۹ - سرلشکر سلامی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
در واکنش به تهدیدات مقامات آمریکایی
سرلشکر سلامی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌ 
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

سرلشکر سلامی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گاهی دشمنان تهدید می‌کنند؛ به‌ویژه این روزها که از میان کلمات آمریکایی‌ها بعضی تحلیل‌های بی‌مورد را می‌شنویم اما به آن‌ها می‌گوییم که ما را در میدان‌های قبلی آزموده‌اید و ما هم شما را آزموده‌ایم؛ شما می‌دانید که ما هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و در عین اینکه دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم فرار نمی‌کنیم چون ثابت‌قدم هستیم و این واقعیتِ جامعه ما است.
اجلاسیه پایانی ۲۴ هزار شهید تهران صبح چهارشنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.
در این مراسم، دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت با رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد. نمایش میدانی توسط گروه‌های نمایشی سپاه تهران بزرگ با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به اجرا در آمد.
براساس این گزارش، در حاشیه این اجلاسیه، موشک‌های بالستیک «خیبرشکن» و «قدر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حاضرین به نمایش گذاشته شده است.
دیدار با ۲۹ خانواده شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده، برگزاری ۱۱۰۰۰ یادواره شهدا، توزیع ۱۲۴۰۰۰ بسته کمک مؤمنانه، ۱۰۲۴ سری جهیزیه و ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر، برگزاری پویش ۲۴۰۰۰ ختم قرآن به نیابت از ۲۴هزار شهید، حضور ۲۴ هزار دانش‌آموز و نوجوان در مراسم اعتکاف به نیابت از ۲۴ هزار شهید، تالیف و رونمایی بالغ بر ۲۰۰ عنوان کتاب مربوط به کارنامه‌های عملیاتی و مربوط به زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان، تالیف بالغ بر ۲۰۰ آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و دیجیتال و همچنین رونمایی از آثار فاخر هنری بنام سمفونی «ساحت حماسه» برخی از کارهای جانبی این کنگره است که از سوی کمیته‌های تخصصی آن اجرا شد.
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت که صبح چهارشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، با بیان اینکه به روح تابناک همه شهدای عزیز به‌ویژه ۲۴ هزار شهید سربلند تهران تحیت الهی را نثار می‌کنیم، اظهار داشت: تعابیر و توصیفات و روایت‌های ستایش برانگیز رهبر عزیزمان از تهران و شهیدان جامع، کامل و الهام‌بخش بود؛ با الهام از فرمایشات معظم‌له، تهران واقعاً یک جهان‌شهر و نقطه تلاقی‌ نگاه مزورانه شیاطین عالم و مدفن سیاست‌های استکبارگران و شهر حماسه و رویدادها و شهر ۲۲ بهمن‌هاست.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: تهران شهر ۲۲ بهمن‌های تماشایی، شهر فرازها، تاریخ، ایستادگی، معیارها و میزان‌ها و کورکننده چشمان دشمنان، شهر آگاهی، الهام‌بخش معنا، غیرت، ایستادگی، شکوه و عظمت تمدن است؛ تهران شهری با یک آسمان‌پرستاره روی زمین است.
وی گفت: این‌جا شهر شهیدان استثنایی و شهر اصحاب لشکر محمد رسول‌الله (ص) و یاران سید الشهداء‌(ع) است؛ شهر لشکری که بیشترین فرمانده شهید همچون سرداران شهید متوسلیان، همت، کریمی، چراغی، فرزانه، دستواره، مهتدی، سوداگر، همدانی، اسداللهی، کلهر، رستگار، وزوایی، دین‌شعار و ۲۴ هزار شهید بزرگ‌ از همین‌ قافله را به پیشگاه الهی تقدیم کرده است؛ همچنین یاد می‌کنیم از شهدای بزرگ و امرای ارتش همچون قرنی، صیاد شیرازی، فلاحی، فکوری، آبشناسان و نیز شهدای انتظامی عزیز.
به گزارش مهر، سرلشکر سلامی عنوان کرد: اسلام به برکت شهدا باقی‌ مانده و پیشرفت اسلام نیز در گرو جهاد است؛ یعنی منطق ما برای دفاع از ارزش‌ها، دین، منزلت و کرامت، جهاد و شهادت است؛ در همین رابطه بارها گفته شده که اگر شهیدان نبودند، ما هم نبودیم و اسلام و ایران هم نبود؛ این محکم‌ترین‌ و واقعی‌ترین کلامی است که می‌توان بر زبان آورد؛ زیرا تنها کسانی که موجب شدند ایران عزیز در پرتو اسلام در جغرافیای سیاسی عالم به عنوان شخصیت و هویتی محبوب در عالم بدرخشد، همین شهیدان بودند.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: بدون تردید همه توطئه‌هایی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به این کشور تحمیل شد، در مقیاس جهانی و ترکیب نامقدسی از ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی عالم بود؛ چه تحمیل جنگ خارجی در دفاع مقدس، چه تحریم و تهاجم فرهنگی و چه جنگ اطلاعاتی و توطئه تکفیر و هر آنچه از توطئه داخلی و تجزیه‌طلبانه و نبرد و عملیات رسانه‌ای علیه این ملت می‌بینید، همه آرزوهای سرکوب شده، جادو و سحرهای باطل شده‌ای هستند که توسط شهیدان با شکست بدرقه شدند. وی ادامه داد: پس تا زمانی که کاسه‌های سرِ عاریت داده به خداوند و قلب‌های سرشار از ایمان هستند و تا زمانی که انسان‌هایی وجود دارند که سینه‌های خونین را ترجیح می‌دهند، این اسلام زنده است؛ البته ما قادر به بیان شکوه و عظمت شهیدان نیستیم.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: اثرگذاری شهدا در زندگی ما تا ابد نمایان است؛ پس باید از آن‌ها تجلیل و مکتب شهادت را به نسل‌های بعد معرفی کنیم؛ زیرا شمشیر و جهاد ضامن عظمت ماست؛ البته جنگ‌طلب نیستیم، بلکه از آرزوها و آرمان‌هایمان دفاع می‌کنیم؛ چون مستقل و عزیز هستیم.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آن‌ها که شهید شدند، برگزیده خداوند بودند و خداوند آنان را گلچین کرده است؛ خانه‌های شهیدان مبدأ عروج و قطعه‌ای از بهشت و بابی از ابواب جنت است. شهدا راه پیروزی و مقاومت را برای ما افتتاح کردند و آسمان کرامت و پیروزی را برای ما گشودند؛ لذا دست و پای آنان را می‌بوسیم و همیشه به آن‌ها افتخار می‌کنیم. شهدا مظاهر صبر، جلوه‌های شکوه، نشانه‌های اقتدار و گنجینه‌های فضائل و ارزش‌های این ملت هستند.
وی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن گفت: امام(ره)زمانی پای در این سرزمین گذاشت که نابینایی سیاسی، جهل و خواب طولانی در گورستانی که ستمکاران برای ما ساخته بودند در این کشور وجود داشت؛ همچنین ارزش‌های‌مان محو شده بود و ما را در جغرافیای سیاسی آمریکا توصیف می‌کردند؛ اما امام(ره)آمد و استقلال را در این‌جا جاری کرد؛ به همین جهت انقلاب ما انفجار نور و آگاهی بود.
سرلشکر سلامی یادآور شد: شعار انقلاب اسلامی که باز کردن غل و زنجیر اسارت از پای بندگان بود، برای استکبارگران قابل تحمل نبود؛ لذا از همان ابتدا مقابل امام(ره)ایستادند تا این انقلاب با شکست مواجه شود و نشان بدهند که نمی‌توان حکومت اسلامی را حاکم و بدون اراده قدرت‌های سیاسی، اقدامی کرد اما صبر خانواده شهیدان نتیجه‌اش این است که می‌توان به نام اسلام خارج از دایره نفوذ قدرت‌های بزرگ زندگی‌ کرد و در برابر آن‌ها ایستاد؛ این درسی برای نسل‌های آتی است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمنان، جنگ‌ بزرگی را به ما تحمیل کردند اما دیدید که ایمان چگونه بر شمشیر غلبه می‌کند؛ رزمندگان ما بر روی زمین و صخره‌ها ایستادند؛ از دشت‌ها، رمل‌ها و رودخانه‌ها گذشتند، دشمن را وادار به فرار کردند و نشان دادند که تاریخ مسجد کوفه، تنهائی امام‌ حسن‌(ع)، واقعه عاشورا و مصیبت‌های وارده به ائمه اطهار‌(ع) تکرار نخواهد شد.
سرلشکر سلامی ادامه داد: این داستان برای ما همیشه تکرار می‌شود؛ چون ما قدرتمند شدیم و در پرتو هدایت‌های امام(ره) و رهبری ایستادیم اما دشمنان باز هم در هر عرصه‌ای جنگی راه انداختند، ولی در مقابل، فرزندان این امت هم قدرت ساختند و این شکوه با عظمت را قدر دانستند؛ به نحوی که از میدان امام‌ حسین‌(ع) تا میدان آزادی یک میدان جنگ علیه استکبار ساختند و تمام آرزوهای آن‌ها را در ۲۲ بهمن‌ها دفن کردند.
وی‌ عنوان کرد: اکنون ایران با عظمت، قوی، پیشرفته و قدرتمند است، البته گاهی دشمنان تهدید می‌کنند؛ به‌ویژه این روزها که از میان کلمات آمریکایی‌ها بعضی تحلیل‌های بی‌مورد را می‌شنویم اما به آن‌ها می‌گوییم که ما را در میدان‌های قبلی آزموده‌اید و ما هم شما را آزموده‌ایم؛ شما می‌دانید که ما هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و در عین اینکه دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم فرار نمی‌کنیم چون ثابت‌قدم هستیم و این واقعیتِ جامعه ما است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ غزه، گفت: بر حسب اعتقاداتمان می‌دانیم که ظلم و ستم در سنت الهی جایی ندارد و فلسطین در مسیر پیروزی است؛ صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک سرزمین کوچک را در وضعیت جنگی نگه دارند؛ آن‌ها شکست خواهند خورد و ما مطمئن هستیم که فلسطین پیروز است.
به گزارش فارس، سرلشکر سلامی از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس 24 هزار شهید تهران قدردانی کرد و گفت: از همه شما عزیزان و یاوران اصلی انقلاب که آماده می‌شوید در اجتماع باشکوه ۲۲ بهمن امسال یک خاطره عظیم دیگر بیافرینید صمیمانه تشکر می‌کنم.
سردار حسن‌زاده: شهدای تهران موجب نهادینه شدن فرهنگ شهادت شدند
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ نیز در این کنگره ملی با بیان اینکه کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران کار خود را با ۲۸ کمیته آغاز کرد، گفت: تعداد شهدای تهران به وسعت یک کشور است؛ زیرا از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر و نماینده مجلس تا دانشمند، کارگر، کارمند و زن و مرد و کودک در این شهر به شهادت رسیدند؛ لذا خداوند این توفیق را به ما داده که در هر قشری شاهد وجود ستارگان هدایت باشیم؛ شهدایی که الگوی تمام‌عیار جهاد و انقلابی‌گری هستند.
وی ادامه داد: شهدای تهران همچنین موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جهان شدند؛ چنانچه امروز امتداد راه شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم را در کشورهای اسلامی می‌بینیم. این رایحه خوش انقلاب اسلامی و شهدا امروز جهانشمول شده به شکلی که حرکت‌های مقاومت اسلامی را ایجاد کرده است؛ لذا آنچه دشمنان از آن بیزار هستند، توسعه این فرهنگ ایستادگی و پایداری است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ۲۴ هزار شهید در پایتخت داریم که از این تعداد، پنج هزار و ۶۰۰ تن دانش‌آموز شهید هستند و این یعنی نسل اثرگذاری را داریم که در همه عرصه‌های تأثیرگذار انقلاب حضور دارند که حضور آن‌ها را در عرصه‌های دفاع از انقلاب و اسلام و مقابله با فتنه‌ها از جمله فتنه ۱۴۰۱ شاهدیم.
سردار حسن‌زاده یادآور شد: در مدت فعالیت کنگره شهدای پایتخت تمامی دستگاه‌ها فعال شدند که در این رابطه بیش از ۲۹ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران داشتیم.
وی اضافه کرد: در تمامی کوچه‌ها و محلات یادواره شهدا برگزار شد که این‌گونه مراسم ادامه خواهد داشت؛ ۱۱ هزار یادواره محلی برگزار شد. ۲۰۰ هزار عنوان کتاب نیز منتشر و ۲۰۰ اثر فاخر هنری هم ایجاد شد و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برخی از کمیته‌های این کنگره مانند دانش‌آموزی، ادیان توحیدی، طلبه و روحانی و شهدای قرآنی بیشترین تولیدات اثربخش را داشتند.