به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,502
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 10,170
بازدید ماه: 31,140
بازدید کل: 23,692,962
افراد آنلاین: 102
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶۱ - رئیسی در همایش ملی روایت پیشرفت: ملت ایران در جنگ اراده‌ها بر دشمن پیروز شده ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
رئیسی در همایش ملی روایت پیشرفت:
 ملت ایران در جنگ اراده‌ها بر دشمن پیروز شده
و امروز باید این پیروزی به درستی روایت شود  
  ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

همایش ملی روایت‌ پیشرفت

 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در «همایش ملی روایت پیشرفت»، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و نیز فرارسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) تصریح کرد: موضوع روایت پیشرفت بسیار با اهمیت است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به همه ما تاکید دارند که پیشرفت‌ها باید بیان و دیده شده و به شکل مناسب به نسل نو معرفی شوند تا همه جهانیان ببینند که در پرتو انقلاب اسلامی توانستیم گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برداریم.
وی با بیان اینکه تبیین پیشرفت‌ها امید را در دل‌ها زنده کرده و ارتقا می‌بخشد، افزود: روایت پیشرفت‌ها تلاش دشمن برای القای ناامیدی و یاس را به شکست کشانده و نشان می‌دهد که نمی‌توانند کارشان را با یاس و ناامیدی پیش ببرند.
رئیس‌جمهور دهه فجر را دهه امیدآفرینی نامید و اظهار داشت: آنچه امام راحل عظیم‌الشان ما با امید، باور، توکل بر خدا و اعتماد به نفس مطرح و آن را پرچمداری کرد و ملت ایران نیز به دنبال ایشان حرکت کردند، تلاش برای ایجاد یک تحول بود؛ بهترین تعبیر از امام راحل در کلام رهبر معظم انقلاب مطرح شد که ایشان را امام تحول‌خواه توصیف کردند.
رئیسی با اشاره به اینکه امام راحل به دنبال ایجاد کشور و نظامی مستقل، آزاد، برخوردار از نظام دینی متکی به تمدن درخشان و مدنیت ایرانی- اسلامی و ارائه سبکی از زندگی متناسب با شأن انسان واقعی بود، گفت: امام برای این نظام ساختارسازی کرد و با تدوین قانون اساسی آن را نهادینه کرد و اصل نظام و قانون اساسی آن را به رای مردم گذاشت که قاطعانه به آن رای موافق دادند، اما دشمن در تمام این مراحل در مقابل تلاش امام و مردم، به دنبال این بود که مراحل مختلف این تحول اتفاق نیفتد.
وی با بیان اینکه دشمن در دهه اول که دهه تاسیس جمهوری اسلامی بود برای جلوگیری از تاسیس و استقرار این نظام و ساختارهای آن تلاش کرد و در دهه دوم تلاش داشت با تحمیل جنگ و به راه انداختن فتنه منافقین مرحله تثبیت نظام محقق نشود، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش دشمن برای اثبات ادعای خود مبنی بر ناکارآمد بودن نظام دینی برای اداره زندگی انسان معاصر، مراحل تاسیس و تثبیت جمهوری اسلامی طی شد و نظام اسلامی وارد دهه سوم حیات خود که دهه توسعه و ارسال پیام انقلاب خود برای منطقه و جهان بود، شد.
رئیسی این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اراده پولادین مردم و به‌خصوص جوانان کشور دانست و تصریح کرد: تبیین این پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند، به‌ویژه آنکه دشمن با امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال تخریب نقاط قوت و پیشرفت ملت ایران و القای یاس با شایعه‌پراکنی و جوسازی و بزرگنمایی نقاط ضعف و کاستی‌ها است.
باید رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایستادگی‌ها و مظاهر پیشرفت را تبدیل به امید در روح، جان و روان جامعه کنیم
وی تاکید کرد: باید رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایستادگی‌ها و مظاهر پیشرفت را تبدیل به امید در روح، جان و روان جامعه کنیم تا دشمن نتواند با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها پیشرفت‌ها را در ذهن جامعه مشوش کرده یاس‌آفرینی کند.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به جمله معروف «آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند» با بیان اینکه اگر واقعه عاشورا به عنوان مهم‌ترین اتفاق تاریخ به خوبی روایت نمی‌شد، به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای تعریف این واقعه بزرگ عصرها و نسل‌ها از آن مطلع نمی‌شدند، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز اگر روایت درست و تحلیل و تبیین دقیقی صورت نمی‌گرفت، حماسه‌ها و رشادت‌ها در جنگ تحمیلی به گونه‌ای دیگر روایت می‌شد. این حرکت عظیم همچنان ظرفیت تبیین در قالب‌های هنری را دارد که جریان راهیان نور به عنوان یکی از برکات الهی این وظیفه بزرگ و خطیر را به‌خوبی انجام داده و روایتگری صادق از دوران دفاع مقدس بوده است.
رئیسی در ادامه روایتگری درست از پیشرفت‌های کشور را موجب ناامیدی دشمن و امیدافزایی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر ما پیشرفت‌های کشور را به درستی روایت نکنیم، دیگران به صورت دیگر و تحریف‌گونه آن را روایت خواهند کرد.
وی در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب را اقدامی حکیمانه در تدوین سندی دقیق و درست از پیشرفت‌های کشور، واقعیت‌های انقلاب و راهکاری برای حل مشکلات کشور عنوان و تصریح کرد: این سند دقیق برای همه کسانی که در عرصه روایتگری فعالیت دارند بسیار راهگشا خواهد بود.
امروز حقانیت آرمان حمایت از فلسطین در انقلاب اسلامی بر همگان روشن شده است
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه امام(ره) و مردم ما در 22 بهمن 57 برای آزادی فلسطین فریاد می‌زدند، امروز گفتمان همه ملت‌های دنیا و انسان‌های آزاده و آزاداندیش شده است، افزود: امروز حقانیت آرمان حمایت از فلسطین در انقلاب اسلامی بر همگان روشن شده است.
رئیسی افزود: دشمنان تصور کردند با ابزار تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در حالی که امروز در بخش‌های مختلف صنعتی، دفاعی و نظامی، کشاورزی و علم و فناوری به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتیم و همه تلاش‌های آنان برای متوقف ساختن ملت ایران را خنثی کرده‌ایم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز جنگ ما با مستکبرین جنگ اراده‌ها و روایت‌هاست، تصریح کرد: ملت ایران در جنگ اراده‌ها بر مستکبرین پیروز شده و امروز وظیفه صاحبان فکر و سخن و بیان تلاش برای روایتگری این پیروزی است و باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای روایت پیشرفت‌ها، حماسه‌ها، صبر، ایمان و وفاداری ملت ایران استفاده شود.
رئیس‌جمهور در پایان همچنین از کتاب «در مسیر پیشرفت» نگارش شده توسط حجت‌الاسلام راجی به عنوان یکی از آثار بسیار خوب در حوزه روایتگری پیشرفت‌های کشور تجلیل کرد.
مسئولان با اطلاع‌رسانی بموقع تلاش‌های دولت رویکرد امیدبخشی در جامعه را دنبال کنند
خبر دیگر اینکه، در جلسه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارش‌هایی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.
در این جلسه دکتر زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از حضور رئیس‌جمهور در مراسم روز ملی فناوری فضائی گفت: یکی از دلایل توفیقات کشور در حوزه فناوری فضائی اهتمام و راهبری شخص رئیس‌جمهور در این حوزه است.
آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اقدام قابل توجه و چشمگیر دولت در رفع مشکل صدور مجوز صیادان در هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت:‌ تا پیش از این دولت 13 هزار و 770 شناور مجوز صیادی نداشتند و مالکین آنها سالیان متمادی در انتظار دریافت مجوز بودند که بحمدالله در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان مشکل این صیادان مرتفع و موجبات خشنودی و رضایت جامعه صیادی در جنوب کشور و مردمان این منطقه را فراهم کرد.
همچنین، دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از افتتاح بزرگ‌ترین راکتور نانو ازن‌ساز آب در کشور برای اولین بار در دنیا خبر داد و گفت: روز گذشته بزرگ‌ترین راکتور نانو ازن‌ساز که آب را از بو و طعم بد تصفیه می‌کند، افتتاح شده و در حال حاضر به 320 هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند.
وی افزود: این تکنولوژی برای اولین بار در دنیا با چنین ابعادی ساخته شده که از افتخارات ملی محسوب می‌شود.
دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه از استقبال چشمگیر مردم و رونق جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت‌: امسال همه صندلی‌های سینماها برای تماشای فیلم‌ها فروخته شده و هر شب چند سانس ویژه نیز برای برخی فیلم‌ها برگزار می‌شود و جشنواره از شور و نشاط بسیار خوبی برخوردار است.
همچنین، دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گزارشی به آغاز عملیات اجرائی احداث دو شهر ساحلی در هرمزگان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان اشاره و تصریح کرد:‌ در این سفر در کنار پروژه‌های متعددی که به بهره‌برداری رسید، عملیات اجرائی دو پروژه احداث شهر ساحلی در خلیج ‌فارس و مکران مرکزی در راستای سیاست‌های اقتصاد دریا محور مورد تاکید رهبری آغاز شد. این دو شهر از جمله 27 نقطه ساحلی بود که با همت معاون اول محترم مقدمات اجرای آنها انجام و در شورای‌عالی شهرسازی نیز مکان‌یابی و در سفر اخیر رئیس‌جمهور عملیات اجرائی آنها آغاز شد.
تا پایان سال 3 هزار کیلومتر راه روستایی احداث خواهد شد
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات این وزارتخانه در بخش روستایی نیز اشاره کرد و گفت‌: در حوزه روستا بیش از 500 هزار قطعه زمین تامین و تا پایان امسال واگذار خواهد شد. 400 هزار مسکن روستایی نیز احداث شده و در کنار این اقدامات تا پایان سال 3 هزار کیلومتر راه روستایی احداث خواهد شد که نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به جامعه روستایی است.
در استان هرمزگان هیچ شرکت بزرگ تعطیل یا نیمه‌تعطیل وجود ندارد  و همه شرکت‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند
دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ نیز با اشاره به برگزاری جشن احیای 610 واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان در سفر رئیس‌جمهور به این استان گفت‌: با این اقدام بزرگ در استان هرمزگان هیچ شرکت بزرگ تعطیل یا نیمه تعطیل وجود ندارد و همه شرکت‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند. تنها 50 شرکت کوچک که امکان فعالیت در رسته خود را ندارند نیازمند تغییر رسته هستند که اقدامات آن نیز در حال انجام است.
رئیس‌جمهور نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی بموقع همه اقدامات و تلاش‌های دولتمردان باید رویکرد امیدبخشی در جامعه دنبال شود، احیای همه شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی راکد در هرمزگان و راه‌اندازی بندر تخصصی خمیر و بنادر سیریک، بوموسی و اسکله شماره دو بندر پارسیان در این استان را از جمله اقدامات مسرت‌بخش، امیدآفرین و شایسته تقدیر عنوان کرد و از استاندار و همه دستگاه‌های اجرائی خواست اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان را برای مردم تبیین کنند.
رئیس‌جمهور همچنین بر تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها برای اجرای مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی تاکید کرد.
استقبال رئیس‌جمهور از درخواست سودان برای احیای روابط تهران-خارطوم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار آقای «علی الصادق علی» سرپرست وزارت امور خارجه سودان، با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقرار دولت قوی در سودان و تمامیت ارضی آن کشور، از درخواست سودان برای احیای روابط تهران-خارطوم استقبال کرد و آن را زمینه‌ساز جبران فرصت‌های از دست رفته و خلق فرصت‌های جدید دانست.
وی در این دیدار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور و اراده متقابل مسئولان برای ارتقای تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،‌ تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و خارطوم را زمینه مناسبی برای احیا و توسعه روابط دو کشور دانست.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه و تاکید بر اینکه فاصله‌گذاری کشورها با رژیم صهیونیستی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: غفلت برخی کشورهای اسلامی از این سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خسارات سنگینی به امت اسلامی تحمیل کرده است.
رئیسی با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی که همواره با ایجاد فتنه و توطئه به دنبال ایجاد اختلال در مسیر حرکت مسلمانان بوده است، هیچ‌گاه نمی‌تواند دوست کشورهای اسلامی و علاقه‌مند به رشد و توسعه ملت‌های مسلمان باشد، اقدام برخی کشورهای اسلامی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مغایر با هویت و ماهیت این کشورها دانست و افزود:‌ امروز پرسش بزرگ امت اسلامی از برخی کشورهای اسلامی این است که چگونه به رغم این حجم از جنایتگری و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی هنوز رابطه خود با این رژیم را حفظ کرده‌اند، در حالی که اگر این کشورها به قطع روابط خود با صهیونیست‌ها مبادرت می‌کردند امروز شاهد ادامه حملات و بمباران‌ها علیه مردم مظلوم و مسلمان غزه نبودیم.
«علی الصادق علی» سرپرست وزارت امور خارجه سودان نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای احیای روابط سیاسی و دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه سودان همچنین ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ملت سودان در مجامع و محافل بین‌المللی، بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید و آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
رئیسی 3 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
علاوه ‌بر اینها، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «اصلاحیه ماده (1) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» را که در جلسه علنی روز دوشنبه 18 دی‌ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 4 بهمن 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری» را که در جلسه علنی روز یکشنبه 19 آذرماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 27 دی 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس‌جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
افزون بر اینها، رئیسی «قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» را که رسیدگی به آن مطابق فراز دوم اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه علنی روز سه‌شنبه 23 خرداد 1402 مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار گرفته و در جلسه 10 دی 1402 کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مشتمل بر 18 ماده و 4 تبصره تصویب و در تاریخ 27 دی 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.