به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,299
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 3,299
بازدید ماه: 24,269
بازدید کل: 23,686,091
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۵۶ -آیت‌الله آملی‌لاریجانی: در قانون اساسی تأکید بر حضور مردم است ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
آیت‌الله آملی‌لاریجانی:
 در قانون اساسی تأکید بر حضور مردم است
    ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

آیت الله آملی لاریجانی: مباحث علمی علما قابل عرضه در دنیا ست - تسنیم

 آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نگاه توحیدی، اصل حرکت امام(ره)بود. امام خمینی(ره) تمام وجودشان در توحید، فانی است. این یک تعلیم قرآنی است و ایشان این تعلیم قرآنی را اجرا کرد.
وی افزود: بُعد دیگر وجودی امام خمینی(ره) توجه به مردم بود و اینکه ما دین را در ساحت اجتماع بدون حضور مردم نمی‌توانیم جاری کنیم. حضور مردم برای امام خمینی(ره) از این بابت بسیار مهم بود. دعوت از مردم در دفاع مقدس، دعوت از مردم برای حضور پای صندوق‌های آرا، همه اینها بر مبنای نگاه توحیدی شکل گرفته است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل دوم قانون اساسی هم مبتنی بر این است و تاکید بر توحیدی بودن نظام است و این انعکاس روح امام خمینی(ره) بود. در سرتاسر قانون اساسی تاکید بر حضور مردم است و هیچ نهاد مهمی در کشور بدون حضور مردم به وجود نیامده است.
وی افزود: آموزه‌های امام خمینی(ره) فقط تعلیمات دینی و اخلاقی نبود. امام خمینی(ره) با جمهوری اسلامی یک راه نو را تعریف کرد و پیمود که با مردم با آن حرکت کردند که این مسیر با تمام مسیرهای موجود تفاوت داشت و راهی را باز کرد که نه شرق می‌گفت، نه غرب. نظام الهی ولایی، یک نظام جدید در فلسفه سیاسی موجود دنیا بود.
به گزارش مهر، آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: پیوند بین سیاست و دیانت و اجرای این نظریه فلسفه سیاسی بر پایه حضور مردم شکل گرفت. مهم‌تر از انقلاب اسلامی، فکر انقلاب اسلامی است که برگرفته از افکار امام خمینی(ره) بود و امروز در منطقه می‌بینید که چگونه این فکر گسترش پیدا کرده است. گروه‌های مقاومت و تبدیل آن به جبهه مقاومت از افکار امام خمینی(ره) بوده که امروز در منطقه آن را می‌بینیم. امام خمینی(ره) راه جدیدی را بر ما گشود که اعتبار و استقلال و عزت برای ما آورد.