به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,430
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 29,089
بازدید ماه: 50,059
بازدید کل: 23,711,880
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
954 - وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با امیرعبداللهیان: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با امیرعبداللهیان: 
  آماده‌ایم جنگ‌های دیگری را با رژیم صهیونیستی داشته باشیم 
  ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

امیرعبداللهیان: در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار سوریه خواهیم ماند

وزیر خارجه سوریه در نشست خبری با امیرعبداللهیان با بیان اینکه سوریه به طور کامل آماده است جنگ‌های دیگری را با رژیم صهیونیستی داشته باشد، گفت: این سوریه است که مشخص می‌کند این جنگ‌ها چه زمانی، کجا و چطور خواهد بود.
فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه که یکشنبه ۲۲ بهمن ماه میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه بود پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.
وی ضمن خیرمقدم به همتای ایرانی گفت: عادت کرده‌ایم هر از چند گاهی دیدارهایی با برادران ایرانی در دمشق و تهران داشته باشیم.
وزیر خارجه سوریه ادامه داد: این سفر همزمان با یک اتفاق بزرگ است و آن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. المقداد افزود: هیئت ایرانی گفت‌وگوهای مفصلی را با بشار اسد داشتند که درخصوص موضوعات مختلف منطقه به ویژه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین گفت‌وگو شد.
وزیر خارجه سوریه بیان کرد: من اطمینان دارم که ما و ایران نظرات و دیدگاه‌هایمان درخصوص حمایت از مردم غزه هماهنگ است و حمایت علیه فاجعه‌ای که اسرائیل مرتکب شده است، ویرانی‌های گسترده‌ای که در آنجا صورت می‌گیرد و کشتار زنان و کودکان که این جنایات اسرائیل باعث شده افکار عمومی جهان با حقیقت این رژیم آشنا شوند و بفهمند چرا کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای آزاده جهان از ابتدای تشکیل این رژیم با آن مخالفت کردند.
وی خاطرنشان کرد: حقیقت این رژیم برای همگان روشن شده است که به لطف مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین صورت گرفته است.
المقداد در پاسخ به سؤالی بیان کرد: همیشه و بارها گفته‌ام که نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای و هر تجاوزگر دیگری روزهایشان در سوریه به پایان خواهد رسید. اینها نیازمند مقدمه سازی‌ها و شرایط سنجیده در منطقه است. اما درخصوص اینکه آیا ما به گفته آمریکایی‌ها اعتماد داریم یا خیر؟ باید صریح بگویم ما هیچ اطمینانی به این اظهارات نداریم. راه‌حل خروج این نیروهاست، چون که حضور این نیروها در سوریه غیرمشروع است و با قوانین بین‌المللی در تناقض است.
وزیر خارجه سوریه گفت که جنایات آمریکا و ترکیه در شمال سوریه علیه بشریت است.
وی با اشاره به حملات اخیر آمریکا به سوریه نیز خاطرنشان کرد: بمباران‌هایی که اخیرا آمریکا در سوریه انجام داد و پیش از این شهر رقه را ویران کرده است. آمریکا باید در قبال همه این جنایات مواخذه شود. این اطمینان را داریم که بالاخره آمریکا و ترکیه از سوریه خارج خواهند شد، چون ملت سوریه در این تصمیم یکپارچه است که باید این نیروهای متجاوز از خاک سوریه خارج شوند و ما در سوریه و ارتش ما هم امکانات لازم برای تحقق این امر را داریم.
المقداد تصریح کرد: اما این ما هستیم که آن لحظه مناسب که نیروهای متجاوز از خاک سوریه خارج شوند را تعیین خواهیم کرد.
وزیر خارجه سوریه همچنین گفت:‌ این حملاتی که رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه سوریه انجام می‌دهد، حملات جدیدی نیست. مقاومت جمهوری عربی سوریه علیه این تجاوزهای نظامی مقاومت مستمر و ادامه داری است، از زمان آغاز اندیشه اینکه این رژیم در خاک فلسطین و در منطقه عربی ایجاد شود.
وی با طرح این سؤال که «چرا اسرائیل این تجاوزهای نظامی خود را علیه سوریه انجام می‌دهد؟» بیان کرد: پاسخ این سؤال را به رسانه‌ها و سیاستمداران واگذار می‌کنم. از زمان شروع اندیشه تشکیل این رژیم نژادپرست در منطقه عربی و از آن زمان تاکنون سوریه مقاومت می‌کند.
المقداد بیان کرد: مقاومت در سوریه اشکال و انواع مختلف خود را دارد و همان‌طور که بشار اسد گفته سوریه علیه رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون مقاومت می‌کند. 
وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: سوریه جنگ‌های مختلفی را علیه رژیم نژادپرست صهیونیستی داشته و اکنون نیز سوریه به طور کامل آماده است جنگ‌های دیگری را با این رژیم داشته باشد، ولی این سوریه است که مشخص می‌کند این جنگ‌ها چه زمانی و کجا و چطور خواهد بود.
وی بیان کرد: پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک جولان عربی اشغالی در صدر اولویت‌های ماست و در صدر لیست ماموریت‌های مقدس ما قرار دارد. ملت سوریه نیز تلاش می‌کند این اشغالگری به پایان برسد.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اشغالگری آمریکا در شرق سوریه و اشغالگری ترکیه در شمال سوریه و همه تجاوزات نظامی در سرزمین ما غیرمشروع است، افزود: اشغالگری آمریکا، اسرائیل و ترکیه همه غیرمشروع هستند و سوریه باید در مقابل همه اینها مقاومت کند.
فیصل المقداد در پایان گفت: سوریه آماده است هزینه‌های آزادسازی خود را بپردازد. جنایات آمریکا علیه شهروندان سوری پایان خواهد پذیرفت و همچنین حمایت‌های غیرمشروع آمریکا از اسرائیل برای اشغال خاک سوریه پایان خواهد پذیرفت.
امیرعبداللهیان در دمشق: غزه به قبرستان صهیونیست‌ها تبدیل شده است
 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در این نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
حامل دعوت رسمی رئیسی از اسد بودم
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز حامل دعوت رسمی و کتبی آقای رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم. خرسندیم روابط دو کشور روز به روز استوارتر و عمیق‌تر می‌شود و این امر تاثیر مثبتی بر تحولات منطقه و مناسبات دو کشور در راستای منافع مردم دو کشور دارد.
وی همچنین گفت:‌ تجاوزات نظامی اخیر آمریکا به خاک سوریه و شهادت تعدادی از برادران سوریه را به دولت، مردم و رهبری سوریه تسلیت می‌گویم. 
امیرعبداللهیان بیان کرد: ایران حضور غیرقانونی و نامشروع نظامیان آمریکا در بخشی از خاک این کشور و چنین تجاوزاتی را قویا محکوم می‌کند.
وی با ذکر این نکته که امنیت کشورهای منطقه دغدغه مشترک ایران و سوریه است، افزود: همان‌گونه که مستشاران نظامی ما در سال‌های مبارزه با تروریسم در کنار دولت ملت و نیروهای مسلح سوریه با قدرت عمل کردند، همچنان در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار سوریه خواهیم ماند.
وزیر خارجه بیان کرد: به روح پاک همه شهدای ایران و سوریه و مقاومت در منطقه درود می‌فرستیم و ادای احترام می‌کنیم. به روح بلند مستشاران نظامی و شهدای ایرانی که در حملات اخیر رژیم صهیونیستی در خاک سوریه به شهادت رسیدند از جمله شهید سید رضی موسوی درود می‌فرستیم.
وی تأکید کرد: در منطقه هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمانده است. امروز نتانیاهو در باتلاق غزه گرفتار آمده است. غزه به قبرستان صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
وزیر خارجه همچنین گفت که ایران فعالانه برای توقف نسل کشی در غزه، باز شدن معابر گسترده ارسال کمک‌های انساندوستانه و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان غزه به صحرای سینای مصر و ساکنان کرانه به بخش‌هایی از اردن تلاش خواهد کرد.
وی گفت: علی‌رغم خسارت‌ها و ویرانی‌ها و نسل کشی در غزه در دیدارهایم در بیروت با مقامات ارشد مقاومت فلسطین و لبنان از میزان بالای تاب‌آوری مقاومت و توان ویژه مقاومت برای ادامه رسالت خود در دفاع از حقوق ملت فلسطین و ایجاد امنیت و ثبات پایدار در منطقه مطلع شدم.
امیرعبداللهیان بیان کرد: به مشورت‌ها و تلاش‌ها با مقامات عالی‌رتبه دولت سوریه و دیگر کشورهای جهان عربی و جهان اسلام برای کمک به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین ادامه خواهیم داد.
کلید بازگشت امنیت پایدار به منطقه
وی گفت: مایلم از دمشق پایتخت سوریه با صدای بلند اعلام کنم که کلید بازگشت امنیت پایدار به منطقه توقف نسل کشی و جنایات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ایران از ابتدای بحران اعلام کرد که جنگ هرگز راه‌حل نیست.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی گفت: همه کنشگران جهان به این نتیجه رسیدند که راه‌حل سیاسی باید درخصوص پایان دادن به نسل کشی در غزه محور قرار بگیرد. ایده‌ها و طرح‌هایی برای تمرکز بر راه‌حل سیاسی در دستورکار طرف‌ها قرار دارد.
وی افزود:‌ مقاومت فلسطین و حماس هم شروط و دیدگاه‌ خود را در این خصوص ارائه داده است. ولی نتانیاهو حیاتش را در ادامه جنگ می‌داند، ولی جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ تلاش‌های جدی را در دستورکار دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از مقاومت برای احقاق حقوق ملت فلسطین از ابتکارات سیاسی که ریشه در نگاه فلسطینی‌ها و اهداف فلسطین داشته باشد، قویا حمایت می‌کند.
قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ایران از سوریه و ثبات و امنیت این کشور
در طی این سفر،امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام و تحیات رهبری و رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور سوریه، دعوتنامه آیت‌الله رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران را تسلیم وی کرد. 
وزیر امور خارجه با اشاره به روابط نزدیک دو رئیس‌جمهور، آن را یک ظرفیت بسیار خوب برای روابط دو کشور خواند و سفر آتی بشار اسد به ایران را زمینه‌ساز تقویت بیش از پیش روابط برشمرد. 
امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار موضوع غزه را اصلی‌ترین موضوع در سطح منطقه و در سطح بین‌الملل خواند و افزود: خوشبختانه دو کشور موضع و رویکرد عملی مشترکی در حمایت از مسئله فلسطین دارند و در این مدت ۴ ماه نیز مشورت‌های بین دو کشور مستمر بوده است. 
فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه باختری پساجنگ ایده‌هایی دارند
امیرعبداللهیان تأکید کرد: مقاومت در فلسطین قوی و مقتدر است و آنهائی که به دنبال نابودی حماس بودند، اکنون حماس را به عنوان یک واقعیت در راهکارهای سیاسی خود و نیز مذاکرات آتش‌بس طرف مذاکره قرار داده‌اند.
وزیر خارجه مقاومت فلسطین را در میدان قوی و در حوزه سیاسی نیز دارای ابتکار عمل‌‌های سازنده دانست و گفت: ارزیابی ما آن است‌ که‌ ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین تسلیم فشارها و مطالبات زیاده‌خواهانه رژیم اسرائیل و هیچ طرفی نخواهند شد و فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه باختری پساجنگ ایده‌هایی دارند و می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.