به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 440
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,608
بازدید ماه: 121,642
بازدید کل: 23,783,910
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
26 - حزب‌الله لبنان از 16 مهر تا کنون 1013 عملیات ضدصهیونیستی انجام داده است ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
حزب‌الله لبنان از 16 مهر تا کنون 1013
عملیات ضدصهیونیستی انجام داده است
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
شهادت یک رزمنده حزب الله لبنان | مقاومت پایگاه برانیت اسرائیل را هدف قرار  داد - شهرآٰرا نیوز | خبر فارسی
مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: ظرف ۱۲۷ روز جنگ، ۱۰۱۳ عملیات نظامی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.
حزب‌الله، مقاومت اسلامی لبنان، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ظرف ۱۲۷ روز از عملیات طوفان‌الاقصی، از 8 اکتبر تا ۱۱ فوریه (16 مهر تا 22 بهمن)، تعداد عملیات‌های ما علیه رژیم صهیونیستی به ۱۰۱۳ عملیات رسید.» مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی انجام داده است.
4 حمله حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی
همچنین حزب‌الله لبنان روز یکشنبه از چهار حمله علیه نظامیان و تأسیسات رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان خبر داد. جنبش حزب‌الله لبنان از حملات دقیق و موفق به مواضع ارتش اشغالگر اسرائیل در نقاط مختلف مرز لبنان خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای گفت که تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر را در پایگاه رویسات‌العلم و مزارع اشغالی شبعا را با موفقیت هدف قرار داده است. این گروه مقاومت در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که به گروهی از نظامیان اسرائیلی در نقطه مرزی «مثلث الطیحات» حمله و تعدادی از آنها را کشته و زخمی کرده است. همچنین تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل در نقطه مرزی «العباد» نیز به شکل دقیق هدف قرار گرفته است. اما در چهارمین عملیات، نیروهای حزب‌الله تعدادی از نظامیان اسرائیلی را در نقطه مرزی «جبل نذر» مورد هدف قرار دادند.
از طرف دیگر، رسانه‌های لبنانی، ظهر روز دوشنبه، از حمله هوائی اسرائیل به یک خانه و خودرو در جنوب این کشور خبر دادند. براساس گزارش منابع لبنانی، یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در منطقه «بنت جبیل» در جنوب لبنان هدف حمله قرار داده است. خبرگزاری لبنان لحظاتی بعد از انتشار این خبر در منابع محلی گزارش داد در این حمله تعدادی مجروح شده‌اند. این حمله در حالی انجام شده است که یک جنگنده اسرائیلی نیز ساعتی پیش یک خانه را در منطقه «طیر حرفا» در جنوب لبنان هدف قرار داد.
دیدار سیدحسن نصرالله و زیاد نخاله خبر دیگر آن‌که «سیدحسن نصرالله» 
روز دوشنبه با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره رویدادهای غزه و کرانه باختری دیدار کرد. براساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و «زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تحولات جبهه‌های پشتیبانی و یاری که به محور مقاومت ارائه می‌شود، رایزنی کردند. در این دیدار آخرین تحولات غزه و کرانه باختری
 به لحاظ میدانی، مردمی، سیاسی بررسی شد. احتمالات کنونی و تحولات قابل انتظار چه در سطح میدانی یا تماس‌های سیاسی از دیگر محورهای این دیدار بود. طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، ۲ رهبر مقاومت بر لزوم حفظ ثبات و ادامه با قدرت تلاش‌ها برای تحقق پیروزی وعده داده شده تاکید کردند.
حزب‌الله: اسرائیل به دنبال گسترش جنگ است
در سایه اصرار صهیونیست‌ها به حمله به لبنان فراکسیون وابسته به حزب‌الله لبنان تاکید کرد: باج‌خواهی دشمن صهیونیستی از آمریکا به ضرر ثبات لبنان و حاوی پیام دامن‌زدن به گسترش درگیری‌ها است؛ اما ما به شیوه خودمان با آن مبارزه می‌کنیم و در نهایت دست برتر از آن ما خواهد بود. در واکنش به مخالفت ظاهری آمریکا با حمله تل‌آویو به لبنان «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اظهار کرد: اگر طرف آمریکایی به دنبال توقف جنگ است، چرا هنوز تا این لحظه تمام مهماتی را که اسرائیل نیاز دارد، به آن می‌دهد و هنوز ژنرال‌های ارشد خود را اعزام می‌کند تا در برنامه‌ریزی در اتاق عملیات مشارکت کرده و نقش‌هایشان را با هم تبادل کنند، چون می‌خواهند علیه منطقه ما اقدام کنند. رعد گفت: هر کسی که بر روند درگیری نظارت دارد، شاید متوجه برخی تجاوزات دشمن اسرائیلی یا انحراف آن از عرف در حملاتش شود همانند آنچه در حمله به «النبطیه» بدون تحقق هدف در آن رخ داد یا در بمباران شهرک «حاروف»، گویی اسرائیل در حال عبور از مرزهایی است که مردم از ابتدای درگیری‌ با آن با آنها آشنا بودند. رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در ادامه تاکید کرد: این مسئله هرگز موازنه قوا را تغییر نمی‌دهد و ما می‌خواهیم به مردم‌مان اطمینان دهیم که این مسئله ناشی از خشمی است که دشمن احساس کرده و نیز دردی است که آن در نتیجه حملات مقاومت به اهدافی مشخص، تاثیرگذار و بسیار فعال، آن هم نه فقط در مکانیسم حرکتی بلکه در زیرساخت‌هایش که برای آغاز حملات خود به آنها متکی است، تحمل می‌کند. همچنین رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان افزود: ما صبر می‌کنیم تا در مسیری که دشمن می‌خواهد با ما از طریق آن وارد جنگ شود، نلغزیم، ما می‌خواهیم بر اساس شیوه خودمان با آن بجنگیم و ابتکارعمل در دست ما است و دست برتر برای ما است.
حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب
اما خبر از سوریه آن‌که منابع رسانه‌ای ظهر روز دوشنبه از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب خبر دادند. برخی رسانه‌های غیررسمی سوریه در این‌باره اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حمله‌ای را به فرودگاه بین‌المللی «حلب» انجام داده است. این منابع اعلام کردند که پدافند هوائی ارتش سوریه با این حمله مقابله کرده است. برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در این فرودگاه خبر داده‌اند. جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.
مداخله آمریکا مشوق بازپس‌گیری کامل حاکمیت عراق!
خبر دیگر از مقاومت عراق است. گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که مداخله بدخواهانه آمریکا انگیزه‌ای برای بازپس‌گیری کامل حاکمیت عراق است که قدرت‌های محور شرارت آن را کنترل و مصادره کرده‌اند. «محمد محبی»، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اظهار کرد: مداخله بدخواهانه آمریکا ما را تشویق می‌کند که فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی و نه فقط آسمان و زمین عراق را از اشغالگری آمریکا آزاد کنیم. به گزارش شبکه خبری المیادین، محی گفت: مداخله بدخواهانه آمریکا ما را به بازپس‌گیری کامل حاکمیت عراق که قدرت‌های محور شرارت ‌آن را کنترل و مصادره کردند، تشویق می‌کند.
همچنین دور دوم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن بر سر پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی در عراق برگزار شد. «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای درباره نشست با مقام‌های ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: کمیته عالی نظامی عراق نشست‌های خود را با نیروهای ائتلاف بین‌المللی در بغداد برای ارزیابی وضعیت نظامی، سطح خطر، محیط عملیاتی و توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق از سر گرفت. طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، بر اساس این جلسات، جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور نیروهای ائتلاف تنظیم می‌شود که در نهایت منجر به پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی و انتقال به مرحله روابط دوجانبه می‌شود. «محمد الصیهود» نماینده ائتلاف دولت قانون نیز تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق هیچ توجیهی ندارد. وی در ادامه افزود: توافقاتی میان بغداد و واشنگتن درخصوص بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق از جمله اقلیم کردستان وجود دارد. الصیهود بیان کرد: دولت عراق، اقلیم کردستان این کشور را از تصمیم بیرون راندن نظامیان آمریکایی مستثنی نکرده است.
از طرف دیگر، منابع امنیتی و سیاسی آگاه در عراق اعلام کردند تحقیقات محرمانه‌ای رده‌بالایی برای جست‌وجوی «همکاری‌کنندگان» با واشنگتن آغار شده است که در رساندن اطلاعات در مورد تردد فرماندهان گروه‌های مقاومت که در حمله پهپادهای آمریکایی ترور شده‌اند، دست داشته‌اند، این منابع تاکید کردند که دقت حملات آمریکا حاکی از احتمال نفوذ به رده‌های بالا و نزدیک به فرماندهان این گروه‌هاست.
عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ
اما خبر از مقاومت یمن آن‌که مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس روز دوشنبه گفت که به یک کشتی در چهل مایلی جنوب شهر بندری «المخا» در یمن، دو موشک شلیک شد. به گفته این نهاد انگلیسی، مرکز عملیات تجارت دریایی این کشور گزارشی درباره حمله به یک کشتی در چهل مایلی جنوب آب‌های المخا در یمن دریافت کرد. طبق ادعای این مرکز، به یک کشتی با دو موشک حمله شد اما به خدمه آسیبی نرسیده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. وی در این‌باره گفت: نیروی دریایی ما کشتی آمریکایی «استار آیریس» را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد و به یاری خداوند این حمله دقیق بود. سخنگوی نیروهای مسلح افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد. یحیی سریع ادامه داد: نیروهای ما در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه برادران‌مان در غزه و همچنین در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به کشورمان از انجام عملیات‌های بیشتر تردید نخواهند کرد. گفتنی است، نیروهای مسلح یمن از زمان شدت‌گرفتن حملات اسرائیل به غزه، حملات به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی را در دستورکار خود قرار داده‌اند. آمریکا و انگلیس تاکنون برای جلوگیری از این حملات چندین‌بار خاک یمن را هدف حملات خود قرار داده‌اند؛ اما این حملات باعث توقف عملیات‌های نیروهای یمنی نشده است. خبر دیگر از یمن آن‌که پیکر 18 شهید حملات اخیر آمریکایی- انگلیسی به یمن در صنعا تشییع شد.
100 موشک و 10 پهپاد حزب‌الله
آخرین خبرها از حزب‌الله آن‌که المیادین گزارش داد که بیش از 100 موشک مختلف توسط حزب‌الله به همراه 10 پهپاد مختلف به سمت منطقه الجلیل اسرائیل شلیک شد. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شریف و شجاع آن، رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه برانیت ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک فلق1 هدف قرار دادند که موشک‌ها به هدف مستقیماً اصابت کرد. همچنین حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد: ساختمانی را در شهرک «یروون» هدف قرار دادیم که نظامیان صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند و تلفاتی به آنها وارد شد. تجهیزات جاسوسی دشمن را در پایگاه الرادار با راکت هدایت‌شونده با دقت مورد اصابت قرار دادیم.