به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 465
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,633
بازدید ماه: 121,607
بازدید کل: 23,783,935
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
27 - پنتاگون تأیید کرد: ۱۸۶ نظامی آمریکایی از 26 مهر به دست مقاومت کشته یا زخمی شده‌اند ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
پنتاگون تأیید کرد: 
۱۸۶ نظامی آمریکایی از 26 مهر به دست مقاومت کشته یا زخمی شده‌اند
   ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

تلفات نیروهای آمریکایی در اثر خودکشی بیشتر از تلفات آنها در جنگ است - ایسنا

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، تعداد زخمی‌ها و تلفات نیروهای آمریکا در عراق، سوریه و اردن از ۱۸ اکتبر (26 مهر) ۱۸۶ نفر شده است.

«پیت انگوین»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: از این ۱۸۶ نفر، بیش از ۱۳۰ نفر در حال حاضر با جراحات شدید مغزی ارزیابی شده‌اند. از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و درپی عملیات طوفان‌الاقصی، پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق بارها هدف حملات پهپادی و راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. پادگان «التنف» سوریه و همچنین پایگاه‌هایی در شهر «المالکیه» در نزدیکی مرز عراق، شهر «الشدادی» در حسکه سوریه و استان دیرالزور نیز هدف همین حملات قرار گرفته‌اند. اخیرا نیز پایگاه «برج ۲۲» نیروهای آمریکایی در مرز اردن، سوریه و عراق هدف پهپاد نیروهای مقاومت قرار گرفت که بر اثر آن سه نیروی آمریکایی کشته و نزدیک ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.
خبر دیگر از عراق آن‌که «محمد شیاع السودانی» بر ضرورت پایان دادن به هرگونه کاستی در زمینه مبارزه با تروریسم پس از پایان حضور ائتلاف بین‌المللی در کشورش تاکید کرد. نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه تصریح کرد: برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق، با یک فرآیند رو‌به‌رو هستیم.
حملات سنگین حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در راستای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت در غزه، تجمع سربازان صهیونیست و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را بار دیگر هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در قلعه هونین را با موشک هدف قرار داد که منجر به تلفاتی در میان آنها شد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، مقاومت لبنان همچنین تجهیزات جاسوسی این رژیم در پایگاه «حدب یارین» را هدف گرفت. مقاومت لبنان اعلام کرد: ساختمان پلیس رژیم صهیونیستی در «کریات شمونا» را با موشک هدف قرار داده است. مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان به ویژه در روستای «طلوسه» مبارزان مقاومت ساختمان پلیس رژیم اشغالگر در شهرک «کریات شمونا» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. منابع اعلام کرده‌اند ۲ موشک از لبنان به مرکز شهرک کریات شمونا شلیک شد. در این راستا رئیس شورای محلی در کریات شمونا گفت: به ساکنان یادآوری می‌کنم که منطقه کریات شمونا خطرناک است و موشک‌هایی به این‌جا شلیک می‌شود. برخی موشک‌ها شلیک می‌شوند بدون اینکه آژیر خطر به صدا درآید. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب‌الله لبنان شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت در منطقه الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی را با دو موشک ضد زره هدف قرار داد و خسارت‌هایی به آن وارد کرد. ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی هم اصابت دو راکت شلیک‌شده از جنوب لبنان را به شهرک اشغالی مرگلیوت در منطقه الجلیل اعلی تأیید کرد و مدعی شد این راکت‌ها به یک منطقه غیرمسکونی اصابت کرده است.
انهدام تجهیزات جاسوسی اسرائیل
حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۱۳ فوریه و پس از حمله موشکی به تجمع نظامیان اسرائیلی اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی این رژیم در پایگاه حدب یارین واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنها، ساعت ۹:۳۰ صبح امروز تجهیزات جاسوسی پایگاه حدب یارین را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و مستقیماً به اهداف ضربه زدند»، این بیانیه حزب‌الله از دومین حمله امروزش به اهداف اسرائیلی بود.
حزب‌الله طرح فرانسه را رد کرد
حسن فضل‌الله از مسئولان ارشد حزب‌الله لبنان تصریح کرد که این حزب هیچ موضوعی درخصوص تحولات جنوب لبنان را قبل از توقف حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بررسی نخواهد کرد. وی در واکنش به طرح فرانسه درخصوص جنوب لبنان تاکید کرد که اسرائیل در شرایطی نیست که بخواهد شروط خود را به دیگران تحمیل کند. فرانسه اخیرا بار دیگر تحرکات دیپلماتیک را برای پایان دادن به عملیات
ضد صهیونیستی حزب‌الله لبنان تشدید کرده است تا شاید بتواند اوضاع نابسامان شمال سرزمین‌های اشغالی را بهبود بخشد.
رسانه‌های اسرائیل: نصرالله اتحاد مقاومت را ثابت کرد
رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کردند که حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین ثابت‌قدم است. رسانه‌های عبری‌زبان تاکید کردند: از هفت اکتبر تاکنون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورت عملی و کلامی نشان داده است که اتحاد میان میادین نبرد وجود دارد. در این گزارش آمده است: سیدحسن نصرالله قطعاً این معادله را هرگز تغییر نخواهد داد.
تکرار تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن
خبر از جبهه یمن آن‌که منابع خبری از حمله جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده در غرب یمن خبر دادند. شبکه خبری المسیره یمن اعلام کرد که آمریکا و انگلیس منطقه «التحیتا» در استان الحدیده یمن را هدف تجاوز جدید خود قرار دادند. از خسارت‌های احتمالی این حمله گزارش بیشتری منتشر نشده است. همچنین بر اساس داده‌های ناوبری یک سایت تخصصی در نظارت کشتی‌ها، یک کشتی نیروی دریایی آلمان برای کمک به جلوگیری از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ به سمت این منطقه در حرکت است.