به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 335
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 35,943
بازدید ماه: 56,914
بازدید کل: 23,718,732
افراد آنلاین: 16
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۵ - رئیس قوه قضائیه در محل یادمان شهیدان سلیمانی و المهندس: سردار سلیمانی و ابومهدی برای دفاع از اسلام ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
رئیس قوه قضائیه در محل یادمان شهیدان سلیمانی و المهندس:
سردار سلیمانی و ابومهدی برای دفاع از اسلام
و ملت‌های مظلوم به شهادت رسیدند  
   ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

Magiran | روزنامه کیهان (1402/11/25): رئیس قوه قضائیه در محل یادمان شهیدان  سلیمانی و المهندس: سردار سلیمانی و ابومهدی برای دفاع از اسلام و ملت های  مظلوم به شهادت رسیدندپرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق به کجا رسید؟ - ایرنا

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، به همراه هیئت بلندپایه مقامات قضائی کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی عراق، بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن وارد بغداد پایتخت کشور عراق شد و مورد استقبال رسمی «قاضی زیون» معاون اول شورای عالی قضائی عراق و سایر مقامات عالی قضائی این کشور قرار گرفت.
رئیس دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، سپس در یادمان محل شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، «حاج ابومهدی المهندس» و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان عزیز را گرامی داشتند.
در جریان سفر رئیس قوه قضائیه و مقامات قضائی عالی‌رتبه کشورمان به عراق، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضائی ایران و عراق، صورت خواهد پذیرفت. دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضائی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضائی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضائی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.
جرم سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس چه بود که این‌گونه به شهادت رسیدند؟
رئیس قوه قضائیه سپس طی سخنانی در جمع خبرنگاران عراقی و ایرانیِ حاضر در یادمان محل شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهید آن‌ها گفت: این یادمان، نشانه‌ای از جنایت‌های آمریکا و مستکبران امروز عالم است. چه کسانی در جنایتِ به شهادت رساندن شهید سلیمانی و شهید المهندس، دو سردار بزرگ و دو مجاهد اسلام و یاران و همرزمان آنها، نقش داشتند؟ جرم این شهیدان چه بود که این‌گونه به شهادت رسیدند و قطعه قطعه شدند؟
محسنی اژه‌ای افزود: سرداران عزیز سلیمانی و المهندس و همراهان و همرزمان آن‌ها برای مبارزه با تروریسم و دفاع از اسلام، کشور و ملت‌های مظلوم به شهادت رسیدند؛ آن‌ها عمر خود را در راه مبارزه با مستکبرین و خدمت به مردم و کشور صرف کردند و امروز نزد خداوند متعال زنده هستند و روزی می‌خورند. از خداوند بزرگ مسألت داریم به همه ما توفیق دهد که در راه دفاع از اسلام و خدمت به مسلمین و مقابله با مستکبرین خدمت کنیم.