به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 816
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 36,424
بازدید ماه: 57,394
بازدید کل: 23,719,213
افراد آنلاین: 45
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۶ - رئیس قوه قضائیه با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی قضائی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در دومین روز از سفر رسمی به بغداد
رئیس قوه قضائیه با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور
و رئیس شورای‌عالی قضائی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

رئیس قوه قضائیه در دیدار با نخست وزیر عراق: جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی  صهیونیست‌ها به پا خیزد

رئیس قوه قضائیه که در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضائی عراق، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضائی به این کشور سفر کرده است، دیروز با مقامات بلندپایه عراقی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق، روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری بغداد از حجت‌الاسلام‌و ‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.
در این دیدار، جمال رشید بر تقویت روابط دوجانبه به نحوی که به تحکیم اشتراکات اجتماعی و مذهبی مردم عراق و ایران و تحکیم راه‌های همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه‌های قضائی و حقوقی کمک کند، تاکید کرد. 
محسنی اژه‌ای هم در دیدار با رئیس‌جمهور عراق گفت: ایران از گذشته حامی و پشتیبان استقرار و تثبیت و تحکیم امنیت در عراق بوده است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد.
وی افزود: گسترش همکاری‌ها و همگرایی‌های ایران و عراق به عنوان دو بازیگر مهم، پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی، اثرات سودمند و نافعی برای هر دو کشور و سراسر منطقه به همراه دارد.
تاکید السودانی بر تقویت همکاری‌های قضائی بین عراق و ایران 
رئیس قوه قضائیه کشورمان دیروز همچنین با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق در این دیدار بر تقویت همکاری‌های قضائی بین عراق و ایران در زمینه مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و ضمن اشاره به وضعیت کنونی غزه و تداوم جنایت‌های وحشیانه مقام‌های اشغالگر علیه غیرنظامیان این منطقه بر ضرورت هماهنگی بین کشورهای جهان اسلام و منطقه برای اعمال فشار جهت توقف جنگ و نجات مردم فلسطین از نسل‌کشی که در معرض آن قرار گرفته‌اند و کمک به آن‌ها در تعیین سرنوشتشان تاکید کرد.
رئیس قوه قضائيه کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کرد و گفت: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم. 
محسنی اژه ای، با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق و حجم بالای مناسبات و توافقات در حوزه‌های مختلف میان طرفین، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ثبات و امنیت و توسعه در عراق است و در زمینه‌های مختلف آماده کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل و مشکلات می‌باشد.
شمارش معکوس برای خروج آمریکایی‌ها از عراق
یکی دیگر از برنامه‌های محسنی اژه‌ای در دومین روز از سفر به عراق دیدار با سرپرست و برخی نمایندگان مجلس عراق بود. سرپرست مجلس نمایندگان عراق در این دیدار با تاکید بر اینکه حملات مکرر آمریکا به اماکن و شخصیت‌های عراقی مغایر با قوانین بین‌المللی است ابراز تمایل مجلس نمایندگان عراق بر اجرای تصمیم قبلی خود درباره خروج نیرو‌های خارجی از عراق خبر داد.
محسن المندلاوی با بیان اینکه در دوره آتی شاهد تصویب قانونی برای پایان کامل حضور نظامیان آمریکایی در عراق خواهیم بود، تصریح کرد: عراق کشوری قدرتمند است و نیازی به نیرو‌های خارجی برای محافظت از خود ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز در این دیدار گفت:پارلمان‌های ایران و عراق می‌توانند در امر «افزایش حمایت‌ها از مردم فلسطین» و همچنین «کوتاه کردن دست اجانب از کشورهای اسلامی»، پیشقدم شوند.
وی با اشاره به تحقق بالاترین سطح ارتباط میان ایران و عراق در عصر حاضر، افزود: امروز ارتباط ایران و عراق در بیشترین و بالاترین سطح طی سنوات اخیر است؛ آرزوی ما سربلندی و امنیت و پیشرفت عراق در همه حوزه‌ها است؛ ما معتقدیم که امنیت و سعادت دو کشور ایران و عراق به هم گره خورده است و ما همچنان در کنار مردم عراق خواهیم بود.
دیدار مسئولان قضائی ایران و عراق 
رئیس قوه قضائیه کشورمان دیروز همچنین در دیدار با رئیس شورای‌عالی قضائی عراق با اشاره به توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقده میان ایران و عراق در زمینه مسائل حقوقی و قضائی، گفت: خوشبختانه توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های قابل‌توجهی میان ایران و عراق در زمینه مسائل حقوقی و قضائی منعقد شده است؛ همت ما باید معطوف به اجرائی شدن تمام و کمال مفاد این توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها و همچنین توسعه و بسط آن‌ها باشد؛ ما در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داریم که توافقنامه‌های جدیدی را با عنایت به مسائل روز و مستحدثه با طرف عراقی منعقد کنیم.
وی تاکید کرد: پرونده ترور شهیدان سلیمانی، المهندس و همراهان آن‌ها به طور قطع از طرف دستگاه‌های قضائی جمهوری اسلامی ایران و عراق در حال پیگیری است و امیدواریم این پرونده هرچه زودتر به نتیجه برسد.
رئیس شورای عالی قضائی عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه رابطه دو ملت ایران و عراق یک رابطه تاریخی است، گفت: در هم آمیخته شدن خون‌های مردم ایران و عراق در راه مبارزه با تروریسم داعشی، تجسم عینی رابطه دیرینه و تاریخی دو ملت ایران و عراق است.
«فائق زیدان» افزود: جمهوری اسلامی ایران بهترین حامی برای روند‌ها و فرآیند‌های سیاسی کشور عراق بوده و امیدواریم که این رابطه مثبت همچنان پایدار باقی بماند.
دیدار با مسئولان احزاب شیعی عراق
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در دومین برنامه از سفرش به عراق، با «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق (جنبش الحکمه) و اعضای «چهارچوب هماهنگی عراق» که مجموعه‌ای از احزاب سیاسی شیعی در این کشور است، دیدار کرد.