به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,208
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 5,208
بازدید ماه: 26,178
بازدید کل: 23,688,000
افراد آنلاین: 87
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۵۸ - حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران: انتخابات نشان‌دهنده حیات سیاسی و اجتماعی ملت است ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران:
انتخابات نشان‌دهنده حیات سیاسی و اجتماعی ملت است 
  ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: این راهپیمایی و حضور حماسی مردم بر اساس آماری که کارشناسان از همه استان‌ها ارائه کردند بیشتر از سنوات قبل بوده است. این موجب عصبانیت و ناراحتی دشمن و تودهنی زدن به همه بوق‌های تبلیغاتی استکباری می‌شود. حضور مردم یک حضور عزت‌ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی دشمن بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در راهپیمایی امسال زنان مانند سایر عرصه‌ها در سطح وسیعی ایفای نقش کردند و حضور نوجوانان و جوانان چشمگیر بود.
وی عنوان کرد: تبلیغات دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپ‌های تبلیغاتی آنان ذهن مردم ما را هدف گرفته است؛ آنان می‌خواهند پرچم ولایت را به غربت مبتلا کنند و با همکاری غربگراهای داخلی به میدان آمدند تا مردم را مایوس کنند، از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست و دنیای کفر به قول خودش فشارهای فلج‌کننده به ما وارد کرده است اما مردم علی‌رغم همه مشکلات با بصیرت به میدان آمدند تا بگویند با اینکه از مشکلات آگاه هستیم ولی صاحب این انقلاب ما هستیم، عهد بسته‌ایم از این انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت کنیم.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌ صدیقی گفت: این انقلاب، انقلاب الهی و استمرار بعثت نبی مکرم اسلام است. امروز هم پیام‌های پیامبر ما از طریق جانشینان ایشان که در مرتبه اول امامان هستند و در مرتبه بعد رهبر ما که نایب امام هستند  به جهان می‌رسد و ایران ما جوشش جدیدی از بعثت انبیا بود و هرگز دشمنان نمی‌توانند این صدا را خاموش کنند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: این بعثت نبوی که در ایران درخشید همه قدرت‌های شرقی و غربی حساس شدند و خواستند این نور را در کشور ما خاموش کنند اما این نور مرزها را درنوردید و امروز لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه یک زنجیره مستحکمی است که قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران کشورهای اروپایی را به چالش کشید. دیدید که یمن چگونه شریان اقتصادی اسرائیل را  به چالش کشید و آمریکا و انگلیس هم حریفش نشدند. لبنان را می‌بینید که چگونه در حال فلج کردن پایگاه‌های اسرائیل است و امروز گروه‌های انقلابی عراق در کنار مردم غزه در هجوم به قلب دنیای کفر هم‌قسم شده‌اند و پایگاه‌های نظامی آمریکایی در منطقه را هدف قرار می‌دهند و این مستکبران گردن‌کلفت مانند برف در حال آب شدن هستند و به‌زودی اثبات می‌شود حق پیروز است و باطل نابودشدنی است.
وی با بیان اینکه انتخابات موجب تامین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی کشور است، خاطرنشان کرد: انتخابات نشان می‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ‌پذیر نیست و این علامت زنده بودن ملت است. علاوه‌بر آن نشان می‌دهد مردم دریافته‌اند باید خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ‌ صدیقی بیان داشت: جمهوریت، ‌اسلامیت نظام را بیمه می‌کند و اگر جمهوریت نباشد احکام اسلام امکان اجرا پیدا نخواهد کرد و ولایت قوام لازم برای نفوذ داخلی و بین‌المللی را نخواهد داشت. تجارب تاریخی از ملت ما یک اجتماع پولادین بصیر به‌وجود آورده است لذا حضور در پای صندوق انتخابات یک انتخاب عقلی، سیاسی، شرعی و ولایتمدارانه است. چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم زیرا انتخابات موجب ارتقای توانایی کشور است و مردم می‌فهمند که حضورشان گره‌گشا است و این حضور شما موجب دلگرمی مسئولان است.
رقابت ۳۸۹۸ نفر در تهران برای مجلس دوازدهم
سید عباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد انتخابات تهران، گفت: از ۱۵ مرداد فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور آغاز شد و ۲۱۰ روز این فرآیند ادامه داشته است. برای اولین بار پیش‌ثبت‌نام به صورت غیرحضوری انجام شد که در تهران ۱۲ هزار نفر در آن حاضر شدند که سه برابر دوره قبل بود.
وی افزود: بعد از تایید هیئت‌های اجرائی و نظارت، از ۵ هزار و ۷۰۶ داوطلب که در هیئت نظارت تایید شده بودند، ۳ هزار و ۸۹۸ نفر در عرصه رقابت حاضر خواهند بود که نزدیک به ۶۸ درصد تایید شده‌اند. امسال در تایید صلاحیت‌ها شاهد رشد ۳۱ درصدی نسبت به دوره قبل هستیم. تا اول اسفند هنوز فرصت وجود دارد که شورای نگهبان افراد دیگری را تایید کند که ممکن است به این آمار اضافه شود.
به گزارش فارس، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه برای ایجاد رقابت بیشتر، بیش از ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: از این تعداد، ۱۰ شبکه در تهران در اختیار کاندیداها خواهد بود. اول اسفند تایید نهائی کاندیداها صورت می‌گیرد، دوم اسفند انتشار آگهی اسامی نامزدهای نهائی و از سوم تا نهم اسفند فرصت تبلیغاتی کاندیداها خواهد بود. جوهری تاکید کرد: در ۱۰ اسفند تبلیغات ممنوع است و جمعه ۱۱ اسفند فرآیند رای‌گیری صورت خواهد گرفت.
رئیس ستاد انتخابات تهران درباره انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران نیز خاطرنشان کرد: ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان برای تهران است که ۲۶ کاندیدا در عرصه رقابت آن حضور دارند. فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای خبرگان از روز پنج‌شنبه آغاز شده و می‌توانید برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها را از شبکه تهران و رادیو تهران ببینید و بشنوید.