به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,215
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 7,215
بازدید ماه: 28,185
بازدید کل: 23,690,007
افراد آنلاین: 67
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶۶ - تأکید رئیسی بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه‌های صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی بین‌نسلی ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی صورت گرفت
تأکید رئیسی بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه‌های
صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی بین‌نسلی 
   ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

تاکید رئیسی بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه‌های صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی  بین نسلی - کلید نقره ای

جلسه «هیئت امنای صندوق توسعه ملی» با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور بررسی گزارش عملکرد سالانه این صندوق در سال مالی 1401 و 9 ماهه سال 1402 و همچنین ارائه گزارش هیئت نظارت بر این صندوق برگزار شد.
وی در این جلسه پس از استماع گزارش هیئت عامل در خصوص منابع و مصارف صندوق و همچنین گزارش هیئت نظارت، ضمن تقدیر از زحمات هیئت امنای صندوق توسعه ملی در دو سال و نیم گذشته، با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه‌های صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی بین نسلی گفت: از آنجا که اساس و فلسفه صندوق توسعه ملی نه برای هزینه بلکه برای ایجاد توسعه در کشور بوده، لذا توجه به توسعه کشور با اتکا به سرمایه‌های این صندوق منطبق بر سیاست‌های سند هفتم توسعه، مورد تأکید است.
رئیس‌جمهور همچنین توجه ویژه صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و نیرو و حمایت جدی از بخش خصوصی در جهت تقویت زیرساخت‌های کشور و نیز جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه‌ها را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه همچنین 3 مصوبه در خصوص شیوه اخذ مطالبات صندوق توسعه ملی از دستگاه‌های اجرائی به تصویب رسید.
اجرای کامل توافقات صورت‌گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست
آیت‌الله رئیسی در دیدار «مهر‌گریگوریان»، معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و هیئت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی، دوستانه و سازنده دانست و با اشاره به مسائل قفقاز بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت این منطقه تأکید کرد.
وی در ادامه ضمن اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تأکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم و معتقدیم حضور آنها نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگ‌تری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.
رئیسی در ادامه با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی جاری فیمابین تصریح کرد: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک دو کشور را می‌طلبد.
مهر‌گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بر علاقه‌مندی و اراده دولت ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در بخش انرژی و ترانزیت تأکید کرد.
تبریک 17 نفر دیگر از سران و رؤسای کشورها به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور
پادشاهان اسپانیا، تایلند و برونئی دارالسلام، رؤسای جمهور روسیه، نیکاراگوئه، بوسنی و هرزگوین، لهستان، ترکیه، سریلانکا، جمهوری آذربایجان، فیلیپین، غنا، اروگوئه، گینه کوناکری، مالاوی، رئیس کنفدراسیون سوئیس و نخست‌وزیر تایلند نیز در ادامه ارسال پیام‌های تبریک، با ارسال پیام‌هایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.
برای گسترش روابط اقتصادی با همه جمهوری‌های ذیل فدراسیون روسیه آمادگی کامل داریم
آیت‌الله رئیسی در دیدار «رستم مینیخانوف»، رئیس‌جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه، با اشاره به ظرفیت‌های متقابل ایران و روسیه به‌ویژه جمهوری تاتارستان برای ارتقای سطح همکاری‌ در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری، اجرای موافقتنامه اقتصادی کشورهای منطقه اوراسیا را زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط فیمابین دانست.
وی با اشاره به نقش رئیس‌جمهوری تاتارستان در مدیریت استراتژیک روابط فدراسیون روسیه با جهان اسلام، بر بهره‌گیری از این ظرفیت در همکاری‌های بین‌الادیانی و آموزش‌های دینی در حوزه معرفی اسلام ناب و ارتقای هر چه بیشتر روابط روسیه با جهان اسلام تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با همه جمهوری‌های ذیل فدراسیون روسیه از جمله تاتارستان آمادگی کامل دارد.
رئیس‌جمهور روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در کنار نگاه مشترک دو کشور در عرصه‌های دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مساعد برای گسترش روابط ایران با روسیه و نیز جمهوری تاتارستان عنوان کرد و اظهار داشت: نفی یکجانبه‌گرایی، حفظ استقلال و ایستادگی مقابل نظام سلطه از جمله رویکردهای مشترک ایران و روسیه و بستری مناسب برای نزدیکی روابط دو کشور محسوب می‌شوند.
رئیسی وضعیت فعلی در غزه را نماد و آینه تمام‌نمای ساختار ناعادلانه فعلی حاکم بر جهان دانست و اظهار داشت: نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در حال وقوع در غزه ضرورت همکاری برای جایگزینی ساختار ناعادلانه فعلی با نظمی عادلانه را بیش از پیش ضروری ساخته است.
«رستم مینیخانوف»، رئیس‌جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با سپاسگزاری از توجه رئیسی به تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای، با ارائه گزارش مفصلی از برنامه‌های سفر خود به تهران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در جمهوری تاتارستان و دیگر جمهوری‌های روسیه را خواستار شد.