به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,476
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,135
بازدید ماه: 51,105
بازدید کل: 23,712,926
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
960 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....  

    ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

ادعای نیویورک تایمز:  اسرائیل پشت حملات ناکام به خطوط لوله گاز در ایران بوده است  
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی از اریک اشمیت خبرنگار امنیت ملی تایمز، رونن برگمن نویسنده نیویورک تایمز، مستقر در تل‌آویو، جولیان ای. بارنز خبرنگار حوزه آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و مسائل امنیتی بین‌المللی و نویسنده‌ای دیگر در روز 16 فوریه 2024 به انفجار تروریستی اخیر خط لوله سراسری انتقال گاز در بروجن پرداخته و عنوان می‌دارد: به گفته دو مقام غربی و یک استراتژیست نظامی وابسته به سپاه پاسداران ایران، اسرائیل در این هفته حملات مخفیانه‌ای را به دو خط لوله اصلی گاز طبیعی در داخل ایران انجام داد و جریان گرما و گاز پخت و پز را به استان‌های دارای میلیون‌ها نفر مختل کرد.
نیویورک تایمز افزود: این خرابکاری که به گفته تحلیلگران، تشدید جنگ در سایه بین اسرائیل و ایران بود، باعث ایجاد اختلال گسترده در چندین استان ایران شد.
در ادامه این گزارش آمده است: این حملات نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در جنگ سایه‌ای است که اسرائیل و ایران سال‌ها از طریق هوا، زمین، دریا و حملات سایبری به راه انداخته‌اند.
تایمز همچنین عنوان داشت: اسرائیل مدت‌هاست که سایت‌های نظامی و هسته‌ای در داخل ایران را هدف قرار داده و دانشمندان و فرماندهان هسته‌ای ایرانی را چه در داخل و چه در خارج از کشور ترور کرده است. اسرائیل همچنین حملات سایبری را برای از کار انداختن سرورهای متعلق به وزارت نفت انجام داده است که باعث آشفتگی در پمپ‌بنزین‌ها در سراسر کشور شده است. این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد:اما به گفته مقامات و تحلیلگران، انفجار بخشی از زیرساخت‌های انرژی کشور که صنایع، کارخانه‌ها و میلیون‌ها غیرنظامی به آن متکی هستند، تشدید جنگ مخفیانه را نشان داد و به نظر می‌رسد که مرز جدیدی را باز می‌کند.
نیویورک تایمز می‌افزاید: جواد اوجی وزیر نفت ایران روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران گفت: نقشه دشمن این بود که در فصل زمستان جریان گاز را به چند شهر و استان اصلی کشورمان مختل کند. آقای اوجی که قبلاً از این انفجارها به عنوان «حملات خرابکارانه و تروریستی» یاد کرده بود، علناً اسرائیل یا هر عامل دیگری را مقصر دانست. اما او گفت که هدف از این حمله آسیب رساندن به زیرساخت‌های انرژی ایران و برانگیختن نارضایتی داخلی بوده است.
تایمز همچنین عنوان داشت: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
این رسانه آمریکایی همچنین اظهار داشت: مقامات غربی و استراتژیست نظامی ایران گفتند که حملات اسرائیل به خط لوله گاز مستلزم شناخت عمیق زیرساخت‌های ایران و هماهنگی دقیق است، به‌ویژه که دو خط لوله همزمان در چندین نقطه مورد اصابت قرار گرفتند.
تایمز با طرح تهدیدی واهی و مضحک عنوان می‌دارد: یکی از مقامات غربی آن را یک حمله نمادین بزرگ خواند که تعمیر آن برای ایران نسبتاً آسان بود و آسیب نسبتا کمی به غیرنظامیان وارد کرد. اما به گفته این مقام، با گسترش درگیری در سراسر خاورمیانه و افزایش تنش‌ها بین ایران و دشمنانش، به ویژه اسرائیل و ایالات متحده، هشدار جدی درباره آسیب‌هایی که اسرائیل می‌تواند وارد کند، ارسال کرد.
این روزنامه همچنین مدعی شد: مقامات غربی گفتند که اسرائیل همچنین روز پنج‌شنبه یک انفجار جداگانه در داخل یک کارخانه مواد شیمیایی در حومه تهران ایجاد کرد که یک محله را لرزاند و دود و آتش ایجاد کرد. اما مقامات محلی گفتند که انفجار کارخانه که روز پنج‌شنبه رخ داد، ناشی از تصادف در مخزن سوخت کارخانه بود.
نیویورک تایمز تصریح کرد: ایران گفته است که خواهان جنگ مستقیم با آمریکا نیست و دست داشتن در حملات تروریستی 7 اکتبر علیه اسرائیل و یا حملات مختلف علیه اهداف آمریکایی و اسرائیلی در منطقه از آن زمان تاکنون را رد کرده است. اما ایران از شبکه‌ای از شبه نظامیان نیابتی که به طور فعال با اسرائیل و ایالات متحده می‌جنگند، از جمله حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان در عراق و سوریه، حمایت و تسلیح می‌کند. ایران همچنین حماس و دیگر مبارزان فلسطینی را مسلح و آموزش داده است.
در ادامه این گزارش اشاره شد: حملات و ضدحملات در سراسر منطقه در ماه‌های اخیر تشدید شده است. اسرائیل دو فرمانده ارشد ایرانی را در سوریه کشته است(شهید کرده است)، در حالی که ایالات متحده پایگاه‌های نظامی مرتبط با سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن در عراق و سوریه را پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی مورد حمله قرار داده است. ایران همچنین در ماه ژانویه یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی تاریخ خود را متحمل شد، زمانی که بمب‌گذاران انتحاری حدود 100 نفر را در کرمان طی مراسمی برای سردار قاسم سلیمانی که چهار سال پیش توسط ایالات متحده کشته شد، کشتند. داعش مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.
این روزنامه چاپ نیویورک می‌افزاید: اکنون مقامات غربی می‌گویند که اسرائیل با انفجارهای پشت سر هم به داخل مرزهای ایران حمله کرده است که ایرانیان را ناراحت کرده است.
تایمز با نقل قولی از یک تحلیلگر امنیتی مستقر در رم با تمرکز بر خاورمیانه گفت: «این نشان می‌دهد که شبکه‌های مخفی فعال در ایران فهرست اهداف خود را گسترش داده‌اند و فراتر از سایت‌های نظامی و هسته‌ای پیشرفت کرده‌اند». این یک چالش و ضربه بزرگ برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است.»
نیویورک تایمز با اذعان به شکست این طرح رذیلانه سرویس‌های تروریستی اطلاعاتی غربی و صهیونیستی عنوان می‌دارد: این خرابکاری روز چهارشنبه چندین نقطه در امتداد دو خط لوله اصلی گاز در استان‌های فارس و چهار محال بختیاری را هدف قرار داد. اما به گفته مقامات ایرانی و گزارش رسانه‌های محلی، اختلال در خدمات رسانی به منازل مسکونی، ساختمان‌های دولتی و کارخانه‌های بزرگ در حداقل پنج استان در سراسر ایران کشیده شد. خطوط لوله گاز را از جنوب به شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان می‌رساند. یکی از خطوط لوله تا آستارا، شهری در نزدیکی مرز شمالی ایران با آذربایجان می‌رود.روز جمعه، اوجی، وزیر نفت، گفت که تیم‌های فنی این وزارت به طور شبانه‌روزی برای ترمیم خسارت کار کرده‌اند و این اختلال به حداقل رسیده است و خدمات دوباره برقرار شده است. این رسانه در اظهاراتی مضحک و خنده‌آور عنوان داشت: اما ارزیابی وی در تضاد با اظهارات فرمانداران محلی و مقامات شرکت ملی گاز ایران بود که از قطع گسترده خدمات در پنج استان و تعطیلی ساختمان‌های دولتی خبر داده بودند. کارشناسان انرژی ایران در شبکه‌های اجتماعی به مردم مناطق آسیب‌دیده که در برخی نقاط دمای هوا به زیر صفر رسیده است توصیه کردند لباس گرم بپوشند.
 
سعید عقلی، یکی از مقامات شرکت ملی گاز ایران به رسانه‌های ایران گفت که مقامات بلافاصله با حضور وزیر نفت، مقامات وزارت امور خارجه و نمایندگانی از کلیه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران جلسه اضطراری تشکیل دادند. آقای عقلی گفت که این خرابکاری برای از بین بردن حدود 40 درصد از ظرفیت انتقال گاز کشور بوده است. چگونگی ضربه زدن به خطوط لوله- با هواپیماهای بدون سرنشین، مواد منفجره متصل به لوله‌ها یا وسایل دیگر- هنوز مشخص نیست. 
استراتژیست نظامی وابسته به سپاه پاسداران- که مانند سایر مقامات مجاز به صحبت علنی نبود- گفت که دولت ایران به دلیل پیچیدگی و گستردگی عملیات معتقد است که اسرائیل پشت این حمله بوده است. او گفت که این حمله تقریباً به کمک همدستان داخل ایران نیاز داشت تا بفهمند کجا و چگونه حمله کنند.
گفتنی است در این که رژیم صهیونیستی و موساد به دنبال انجام اقدامات تروریستی در ایران باشند، تردیدی نیست. در عین حال باید عنایت داشت که این رژیم به ویژه پس از سرشکستگی بزرگ در عملیات طوفان الاقصی، به دنبال بازسازی تصویر در هم شکسته اطلاعاتی خود است.
غافلگیری و تلفات سنگین، درست پشت مرز‌های غزه، در حالی اتفاق افتاد که اسرائیل ادعا می‌کرد از قدرتمندترین سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و برترین سامانه‌های راداری و پدافندی برخوردار است. چهار ماه و نیم جنایت علیه مردم بی‌دفاع غزه، نتوانسته این تصویر در هم شکسته را ترمیم کند، همچنان که مقاومت فلسطین پس از ۱۳۰ روز جنگ، همچنان سرپاست و از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل تلفات می‌گیرد.
نتانیاهو و دیگر سیاسیون زخم خورده اسرائیل بارها گفته‌اند تمام مصیبت‌هایی که تحمل می‌کنند، از نفوذ ایران سر چشمه می‌گیرد. با چنین صورت‌بندی‌ای، آنها در پی آسیب زدن هستند و در عین حال، می‌کوشند با عملیات رسانه‌ای، حیثیت از دست رفته خود را باز یابند.
یکی از شگرد‌ها، گردن گرفتن غیر مستقیم بسیاری از حوادث در ایران است. آنها در عین حال، اصرار دارند اقدامات خرابکارانه و تروریستی هم که با مشارکت سرویس‌های غربی انجام می‌شود، به نام موساد بنویسند. خرابکاری در تاسیسات نطنز در سال ۱۳۸۹، از جمله این اقدامات مشترک بود.
بیش از دو دهه است که بخش عمده‌ای از اقدامات ضدایرانی، با همکاری سیا و موساد و ‌ام آی ۶ انجام می‌شود و در واقع، طرف حساب سرویس‌های امنیتی ایران، نه فقط موساد که «ناتوی اطلاعاتی» است.
موضوع بسیار مهم دیگر این است که فناوران کار بلد ایرانی توانستند بخش مهمی از ابعاد خرابکاری را در همان ساعات اولیه مهار کنند و نهایتا ظرف ۴۸ ساعت، نقشه بزرگ دشمن برای ایجاد بحران انرژی در کشور را خنثی نمایند.

 

 شکست ساختار تحریم‌های آمریکا علیه ایران به روایت رسانه غربی
نیویورک تایمز، روزنامه آمریکایی روز گذشته نوشت: در حالی‌که وزیر خزانه‌‌داری آمریکا به کنگره اعلام کرده است که این وزارتخانه «هر اقدام ممکنی را برای سرکوب» [فرآیند] انتقال محموله‌‌های نفتی ایران انجام می‌دهد و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید نیز گفته که «تحریم‌های شدید» در عمل بخش انرژی ایران را متوقف کرده است، ده‌ها نفتکش با بهره‌گیری از بیمه مسئولیت یک شرکت آمریکایی محموله‌های نفتی ایران را جابه‌جا کردند.
به نوشته نیویورک تایمز، پژوهش این روزنامه که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های شرکت‌های ردیاب نفتکش‌ها تهیه شده است، نشان می‌‌دهد که با توجه به خلأ نظارتی قابل توجه آمریکا، تحریم‌‌ها نتوانسته‌اند در سال گذشته میلادی صادرات چند میلیارد دلاری نفت از ایران را متوقف کند.
بر اساس این گزارش، نفت ایران با ۲۷ فروند نفتکش برخوردار از بیمه مسئولیت صادر شده از جانب شرکت آمریکایی امریکن کلاب(American Club) مستقر در نیویورک حمل شد. این بدان معناست که مقام‌های آمریکایی می‌‌توانستند با توصیه به این شرکت برای فسخ پوشش بیمه که برای بیشتر نفتکش‌ها الزامی است، تجارت یادشده را مختل کنند. وزارت خزانه‌داری به این سؤال که آیا از حمل نفت ایران توسط کشتی‌های بیمه شده توسط شرکت مذکور اطلاع دارد، پاسخی نداد.
به نوشته نیویورک تایمز، نفتکش‌های یادشده متعلق به شرکت‌های صوری بوده، عمری بیش از حد میانگین داشته و موقعیت مکانی نادرست را برای پنهان نگه داشتن محل اصلی خود مخابره می‌کردند.
نیویورک تایمز ادامه داد: مشخص نیست که دولت آمریکا چه کسی را مسئول اصلی شناسایی نفتکش‌های مشکوک می‌داند. وزارت خزانه‌داری وظیفه دارد با بررسی و قرار دادن افراد یا شرکت‌هایی که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند، تحریم‌ها را مدیریت کند. هر چند که بخشی از بار مسئولیت نظارت بر رفتار مشکوک را از طریق انتشار منظم توصیه‌ها و هشدارها بر عهده بیمه‌گذاران می‌گذارد.
مگی حسن، سناتور دموکرات ایالت نیوهمپشایر، که طرحی برای اجرای بهتر تحریم‌ها علیه کشتی‌‌های فریبکار ارائه کرده است، ضمن ابراز نگرانی شدید از دور زدن تحریم‌ها گفت که «افشاگری‌‌های جدید مخاطرات را برجسته کرده است و آمریکا باید از هر ابزاری که در اختیار دارد برای شناسایی، توقف و تحریم» این شناورها استفاده کند.
به گزارش ایرنا، به ادعای نیویورک تایمز، چین که طی ۲ سال گذشته واردات نفت از ایران را سه برابر کرده است مقصد بسیاری از این نفتکش‌ها بود. تا نیمه مهر و حمله حماس به [رژیم] اسرائیل، نفتکش‌ها دست‌کم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نفت خام ایران را بر اساس پایین‌ترین قیمت گزارش شده نفت این کشور در سال ۲۰۲۳ حمل کرده بودند.

 

ایران محکم روی عقاید انقلابی خود ایستاده است
جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در گفت‌و‌گو با شبکه صدای آمریکا عنوان داشت: به نظر من جمهوری اسلامی محکم روی عقاید انقلابی خود ایستاده است. در سال 1357 مردم در این باره صحبت می‌کردند که انقلاب‌ها چه طور میانه‌رو می‌شوند و اینکه بعضی انقلاب‌ها میانه‌رو می‌شوند و بعضی نمی‌شوند. انقلاب 57 ایده‌های اولیه خود را نگه داشت و بسیج ایده‌ها و آرمان‌های اولیه خودش را در داخل ایران حفظ کرده است.
وی افزود: آنها در واقع قدرت انحصاری در کشور دارند قدرتی که اگر اعمال شود به معنای این است که کماکان در موقعیت خود باقی می‌ماند و ادامه برنامه هسته‌ای نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی حاضر به مصالحه و سازش نیست.
بولتون همچنین عنوان داشت: تهدید جمهوری اسلامی که نتیجه آن درگیری‌های متعدد است خودش را در خاورمیانه نشان داده است. ما در روزگار خطرناکی زندگی می‌کنیم. وی همچنین خاطر نشان کرد: به نظر من هدف‌هایی که تغییر می‌کنند نه تنها ضد و نقیض هستند بلکه تحقق آنها در آنِ واحد غیرممکن است. جمهوری اسلامی اسلحه‌ها و تجهیزات و پول در اختیار دارد و در یمن و عراق و سوریه و لبنان با نیروهای نظامی خودش در منطقه آتش به پا می‌کند و به وسیله افرادی مثل (شهید حاج) قاسم سلیمانی استراتژی حلقه آتش را اختراع می‌کند.
بولتون همچنین گفت: حکومت ایران طی سال‌ها تلاش دیپلماتیک و نظامی توانسته است گروه‌های نیابتی را به وجود آورد تا از جانب ایران بتوانند به طرز مؤثری عملیات را هماهنگی کنند به نظرم این نقشی است که ایران بازی می‌کند.
تسلیحات ارزان اما پیشرفته ایران معادله امنیتی خاورمیانه را تغییر می‌دهد
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان تسلیحات ارزان تبدیل شده است
این روزنامه، در گزارشی درباره ظهور حکومت جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تامین‌کنندگان جهانی تسلیحات نوشت: مشتریان تسلیحات کم‌هزینه و با فناوری پیشرفته حکومت ایران، تهدیدی علیه منافع آمریکا و شرکای آن در خاورمیانه، اوکراین، و فراتر از آن محسوب می‌شوند. دگرگونی صنعت تسلیحات ایران که با فروش هزاران پهپاد در سال ۲۰۲۲ به روسیه شتاب گرفت و صحنه نبرد در اوکراین را تغییر داد، به جمهوری اسلامی کمک کرد که حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه را، که حملات‌شان همزمان با جنگ اسرائیل با حماس در غزه تشدید شده‌ است، افزایش دهد.
مقامات آمریکایی می‌گویند یکی از مهم‌ترین صادرات تسلیحات ایران، پهپاد انتحاری شاهد است که از آن برای کشتن سه نظامی آمریکایی در اردن در حمله یک گروه شبه‌نظامی عراقی در هشتم بهمن استفاده شد.
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در تحقیقات خود که در ماه جاری میلادی منتشر شد، اعلام کرد که مدل‌هایی از همان خانواده پهپادهایی که سربازان آمریکایی را در اردن کشتند، در بسیاری از جبهه‌ها، از جمله توسط حوثی‌های یمن، شبه‌نظامیان عراقی که اسرائیل را هدف قرار می‌دهند و توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین استفاده شده است.
مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، آبان امسال گفت که تهران در سال ۱۴۰۱ حدود یک‌میلیارد دلار سلاح فروخته که این رقم سه‌برابر سال قبل از آن است.
براساس گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، محاسبه‌ای که آمار تسلیحات قاچاق در آن لحاظ نشده نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۲ با ۱۲۳میلیون دلار صادرات به شانزدهمین فروشنده بزرگ تسلیحات در جهان تبدیل شد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷، زمانی که ایران با ۲۰میلیون دلار، سی‌وسومین صادرکننده بزرگ تسلیحات جهان بود، جهشی بزرگ محسوب می‌شد.
وال‌استریت ژورنال قبلا به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای خرید موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از جمهوری اسلامی است و حکومت ایران نیز به روسیه مهمات ارسال کرده است.
وال‌استریت ژورنال در ادامه نوشت: محدودیت‌های تجارت تسلیحات ایران سال گذشته توسط سازمان ملل لغو شد، اما ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند.
پهپادهای انتحاری ایران در سال ۲۰۱۹ وقتی که عربستان سعودی گفت: ایران یا یکی از گروه‌های شبه‌نظامی آن در پشت حمله موشکی و پهپادی پیچیده به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده‌اند، شهرت بین‌المللی پیدا کرد، اتهامی که ایران آن را رد کرد. مقامات دفاعی در ایالات‌متحده، اروپا و اسرائیل تا سال ۲۰۲۱ هشدار می‌دادند که توانایی تهران در ساخت و استقرار پهپادها به سرعت در حال تغییر معادله امنیتی در خاورمیانه است.
به گفته مشاوران امنیتی یک دولت اروپایی، تولید پهپاد پس از فروش بیش از ۲هزار فروند پهپاد شاهد به روسیه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. به گفته آنها با قیمت حدود ۲۰هزار دلار برای هر کدام، حداقل ۴۰میلیون دلار نصیب حکومت ایران شد. پیش از این مسکو و تهران برای ساخت کارخانه تولید حدود شش‌هزار پهپاد در روسیه به عنوان بخشی از توافق تسلیحاتی یک‌میلیارد دلاری بین دو کشور توافق کرده بودند. در وضعیت تحریم‌ها، رشد صنایع تسلیحاتی به منبع درآمدی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
 
 
نگرانی امارات از خشم ایران و گروه‌های مقاومت ضدآمریکایی
نشریه آمریکایی پولیتیکو می‌گوید امارات، ارتش آمریکا را در استفاده از پایگاه نظامی خود برای حملات علیه گروه‌های نزدیک به ایران محدود کرده است.
پولیتیکو در گزارشی نوشت: «برخی کشورهای عربی از جمله امارات به طور فزاینده‌ای آمریکا را از استفاده از امکانات نظامی در خاک خود برای انجام حملات هوائی تلافی جویانه علیه نیروهای نیابتی ایران محدود می‌کنند».
این خبر براساس اطلاعات یک مقام آمریکایی، یک دستیار کنگره و مقامات غربی است. به گفته مقام آمریکایی، در بحبوحه افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه، بسیاری از کشورهای عربی، به ویژه کشورهایی که سعی در بهبود روابط با ایران دارند، به طور فزاینده‌ای آمریکا و شرکای آن را از انجام عملیات نظامی از خاک خود علیه گروه‌های نزدیک به ایران محدود می‌کنند. این شامل محدودیت‌هایی برای حملات تلافی‌جویانه در عراق، سوریه و دریای سرخ است.
در حملات آمریکا و انگلیس علیه حوثی‌های یمن، این دو کشور از پایگاه‌های خود در منطقه یا جنگنده‌های خود مستقر در کشورهای منطقه استفاده نکردند. آمریکا در این حملات از جنگنده‌های مستقر در ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و زیردریایی خود استفاده کرد. بریتانیا هم از جنگنده‌های تایفون خود مستقر در قبرس بهره برد.
پولیتیکو افزود هنوز مشخص نیست چند کشور چنین اقداماتی را انجام داده‌اند. یکی از مقامات غربی گفت دلیل انجام این کار به ویژه امارات این است که آنها نمی‌خواهند این‌گونه به نظر برسند که مخالف ایران هستند یا اینکه از نظر افکار عمومی، بیش از حد به غرب و اسرائیل نزدیک شده‌اند. نماینده سفارت امارات در آمریکا از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرد.
پایگاه هوائی الظفره در امارات، میزبان ده‌ها هواپیمای آمریکایی است. این هواپیماها از جمله جت‌های جنگنده و پهپادهای شناسایی در عملیات‌هایی در سراسر منطقه شرکت می‌کنند. زمانی که ایالات متحده آمریکا حملاتی را به مراکز گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه و عراق انجام داد، یک مقام نظامی اردن مشارکت در این حملات را رد کرد.
یک مقام پنتاگون احتمال بروز تنش بین ابوظبی و واشنگتن در مورد پایگاه‌های نظامی آمریکا را رد کرد و گفت هواپیماهای تهاجمی A-10 و پهپادهای مسلح MQ-9 اخیراً در خارج از منطقه الظفره امارات برای حمایت از عملیات حفاظت از کشتی‌ها عملیات داشتند.  آمریکا از سال‌ها قبل هزاران سرباز را در تأسیسات نظامی امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان، قطر و سایر نقاط خاورمیانه مستقر دارد.
تلاش پولیتیکو برای تبرئه امارات از نقش داشتن در حملات آمریکا، همزمان با برخی گزارش‌ها در زمینه معاملات نزدیک اقتصادی و سیاسی با رژیم جنایتکار صهیونیست انجام شده است. دولت امارات از پپیشقدمان قبح‌شکنی در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بوده و در گذشته در جنایت علیه مردم یمن هم شراکت داشته است.