به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 907
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 26,566
بازدید ماه: 47,536
بازدید کل: 23,709,357
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
961 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....  

    ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

مقام صهیونیست: از ترس حزب‌الله لبنان پشت دیوارها پنهان می‌شویم

در حالی که سخنرانی اخیر نصرالله اوضاع صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی را پیچیده‎‌تر کرده است، رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی با اشاره به اوضاع آشفته این شهرک به دلیل حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله گفت: «از ترس این حملات پشت دیوارها پنهان شده‌ایم.»
«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، چند روز پیش در سخنانی به مناسبت روز جانباز گفته بود که هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید کند ما نیز او را به گسترش جنگ تهدید خواهیم کرد. او افزود که «اگر ما بخواهیم پاسخ بدهیم بیش از 100هزار صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی برنمی‌گردند و باید برای 2میلیون آواره آماده باشند.» نصرالله در سخنرانی بعدی خود تأکید کرد که پاسخ خون، خون است، نه زدن تجهیزات، پادگان نظامی و... این تهدیدات اوضاع را در شمال اراضی اشغالی بسیار پیچیده‌تر کرده است. حتی برخی از منابع اسرائیلی از بسته شدن برخی از راه‌ها توسط ارتش رژیم در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از العهد، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از اوضاع آشفته در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه تداوم حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان خبر دادند. «ایتان داویدی» رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی از اوضاع آشفته این شهرک سخن گفت و اینکه امکان تردد عادی در این شهرک وجود ندارد. وی به کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «امکان حرکت نداریم و پشت دیوارها پنهان شده‌ایم.»
رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت اضافه کرد که شهرک‌نشین‌ها خود امور را در این‌جا اداره می‌کنند و خبری از کابینه در شمال نیست. داویدی تاکید کرد که اسرائیل با تمام توان به دنبال ورود پیدا نکردن به رویارویی تمام‌عیار با لبنان و دستیابی به راهکار سیاسی است. وی خواستار راهکاری از سوی تل‌آویو شد تا شرایط برای بازگشت شهرک‌نشینان به شمال به شکل امن فراهم شود.
این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب‌الله موفق به ایجاد کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی شده و شهرک‌ها در این منطقه متروکه شده‌اند. رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: روزی نیست که حمله موشکی و پهپادی از لبنان به شمال نشود. این وضعیت آشفته‌ای را به وجود آورده است. کریات شمونه به طور کامل تخلیه شده و ده‌ها هزار شهرک‌نشین منطقه را ترک کرده‌اند. این در هر حالی است که هر لحظه امکان جنگ تمام‌عیار وجود دارد.
موشک‌های نقطه‌زن مزیتی برای حزب‌الله
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به توان موشکی حزب‌الله لبنان، موشک‌های نقطه‌زن را یک مزیت برای این جنبش ارزیابی کردند. رسانه‌های صهیونیستی در این‌باره گزارش دادند، پرتاب ناگهانی موشک‌های دقیق از لبنان به مکان‌های حساس در شمال سرزمین‌های اشغالی در هر جنگی مزیت بزرگی به حزب‌الله می‌دهد. رسانه‌های عبری در این‌باره به بازنشر اظهارات جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداختند که در آن اعلام کرد: «مقاومت دارای قابلیت‌های موشکی عظیم و دقیقی است که از کریات شمونه تا ایلات را هدف قرار می‌دهند.» در همین زمینه، «زهاوا گالون» رئیس سابق حزب «مرتز» گفت: اسرائیل نمی‌تواند به خود اجازه دهد در ۲ جبهه بجنگد، منظور من «جنگ واقعی» است. وی افزود: آنها (کابینه رژیم صهیونیستی) به ما گفتند که ما آماده جنگ در غزه هستیم و دیدیم چه اتفاقی افتاد.
مخالفت نتانیاهو با بررسی پرونده از ترس درز اطلاعات!
نخست‌وزیر جنایت‌پیشه رژیم صهیونیستی با بحث و بررسی سیاست این رژیم درباره لبنان در نشست کابینه به دلیل نگرانی‌اش درباره درز اطلاعات مخالف است. رسانه‌های عبری گزارش دادند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی نشست روز پنجشنبه کابینه با بررسی و بحث درباره سیاست این رژیم در لبنان مخالفت کرد.
دشمن به بن‌بست رسیده و پیروزی ما دور نیست
نماینده حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت: دشمن به بن‌بست رسیده و پیروزی ما بر آن دور نیست. به گزارش ایسنا، «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مراسم بزرگداشتی در شهرک «عدشیت» با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان این درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت: گرچه دشمن ظلم و ستم خود را تشدید کرده، اما این تشدید سقوط شدید و سرعت حرکتش به سمت شکست را افشا می‌کند. رعد در این مراسم اظهار کرد: دشمن غزه را به شکل کامل ویران کرد و یا آستانه ویرانی کامل آن است و زنان، کودکان، سالخوردگان و غیرنظامیان را به قتل رساند و مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب کرد، اما اهدافی که برای آنها اقدام کرد، چه شدند؟ آن به هیچ هدفی دست نیافت نه اسرایش را توانست با زور بازگرداند و نه توانست مقاومت را نابود کند.
شلیک ۲ موشک جدید به پادگان صهیونیستی
منابع خبری از شلیک دو موشک دیگر از جنوب لبنان به سمت مرکز نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. به گزارش مهر، خبرنگار الجزیره از شلیک دو موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.
از طرف دیگر منابع رسانه‌ای یکشنبه از دور جدید حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز اعلام کرد که یگان توپخانه آن اهدافی را در شهرک‌های «علما الشعب» و «الظاهره» در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های آن چند هدف را در منطقه یارون در جنوب لبنان هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، یک پهپاد رژیم صهیونیستی، ۲ موشک به محله الطرش واقع در جنوب غرب شهرک میس الجبل در جنوب لبنان شلیک کرد.
صنعا: درج نام انصارالله در فهرست تروریسم غیرقانونی است
خبر دیگر از مقاومت یمن است. وزارت امور خارجه آمریکا درپی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد. وزارت خارجه یمن درج مجدد نام انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقانونی دانست. وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام غیرقانونی آمریکا درباره درج نام انصارالله یمن در لیست تروریسم باعث می‌شود تا واشنگتن اعتبار خود را نزد بیشتر کشورهای جهان از دست بدهد. ما سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را محکوم می‌کنیم. این واشنگتن است که اقدامات تروریستی را در بسیاری از کشورها انجام می‌دهد. واشنگتن از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه که تاکنون بیش از ۲۸هزار شهید و ۶۸هزار زخمی بر جای گذاشته است، حمایت می‌کند. رژیم اشغالگر از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مادی و لجستیکی آمریکا و همپیمانانش برخوردار است.

ایران به عنوان یک ابرقدرت در مقابل آمریکا و اسرائیل ظهور کرده است
اتفاقات چند ماه اخیر در منطقه‌، نشان‌دهنده یک رویداد بسیار مهم‌تر است: ظهور ایران به عنوان یک ابرقدرت خاورمیانه.
روزنامه سنگاپوری استریتس تایمز که مواضع ضدایرانی هم دارد، در تحلیل تحولات منطقه غرب آسیا نوشت: حملات موشکی ایران به سوریه، عراق و پاکستان در هفته‌های گذشته، به جاه‌طلبی تهران به عنوان یک هژمون منطقه‌ای اشاره دارد. ابتدا سوریه، پس از آن عراق و سپس پاکستان. در اواخر سال ۲۰۲۳، پنتاگون، ایران را به حمله پهپادی به یک نفتکش در اقیانوس هند متهم کرد. هر یک از این حملات، توجیهات فوری خود را داشت. اما همه این عملیات‌ها که در یک دوره کوتاه و در شعاع جغرافیایی گسترده‌ای رخ داده‌اند، نشان‌دهنده یک رویداد بسیار مهم‌تر است: ظهور ایران به عنوان یک ابرقدرت خاورمیانه، که دیگر تنها به استفاده از شبه‌نظامیان نیابتی بسنده نمی‌کند. برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود، آماده به کارگیری نیروهای مسلح خود است.
این یک تحول نگران‌کننده است- ما شاهد آغاز یک دوره جدید و حتی خطرناک‌تر در خاورمیانه هستیم. احساس غرور ملی با مضمون برتری آن، همیشه محرک قوی فرهنگ سیاسی استراتژیک ایران بوده است. تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در طول
۴۵ سال گذشته، درآمدهای قابل‌توجه صادرات نفت و گاز و نیز درایت ملت خود را تا حد زیادی در جهت حرکت موفق برای برتری منطقه‌ای به کار گرفته است. رهبران ایران این کار را به این دلیل انجام داده‌‌‌‌اند که سرنوشت تأسف‌‌‌بار انقلاب قبلی خود (ملی شدن صنعت نفت) را در اوایل دهه ۱۹۵۰ به خاطر می‌‌‌آورند، انقلابی که ایالات متحده و سرویس‌‌‌های اطلاعاتی انگلیس، آن را خفه کردند. احساس استحقاق تاریخی، آرمان‌‌‌های ایران را تغذیه می‌‌‌کرد، که به دلیل نارضایتی عمیق از سرنوشت شیعیان در سراسر خاورمیانه تشدید شده بود.
تغییرات استراتژیک گسترده‌‌‌تر نیز حرکت منطقه‌‌‌ای ایران را تسهیل کرد. در بیشتر دوران قرن بیستم، دو دولت جانشین امپراتوری‌‌‌های قدیمی که بر خاورمیانه تسلط داشتند- عثمانی و پارس- فقط نقش محدودی داشتند. اما همه چیز از اواخر دهه ۱۹۹۰ به‌خصوص در دو دهه گذشته تغییر کرده است. حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، نه تنها صدام دشمن سرسخت ایران را سرنگون و مهم‌ترین مانع نفوذ ایران را از میان برداشت، بلکه قدرت را در عراق به اکثریت شیعه منتقل کرد. با خارج شدن عراق از معادله، هیچ کشور عربی دیگر آن‌قدر اقتدار نظامی نداشت که در مقابل ایران بایستد. بهار عربی ۲۰۱۱ باقی دولت‌های عربی را بی‌ثبات کرد. کسوف دولت‌‌‌های عربی و ناتوانی آنها به‌‌‌واسطه یک دهه جنگ داخلی در سوریه کاملا آشکار شد، جایی که بازیگران اصلی آن ایران، ترکیه و قدرت‌‌‌های خارجی مانند روسیه بودند. تنها کاری که کشورهای عربی در نهایت می‌توانستند انجام دهند این بود که بپذیرند بشار اسد، رهبر سوریه بماند.
ایران دهه‌‌‌ها را صرف تاسیس یا پرورش حزب‌‌‌الله در لبنان، حماس در غزه و حوثی‌‌‌ها در یمن و همچنین مجموعه‌‌‌ای از شبه‌‌‌نظامیان عمدتا شیعه‌‌‌ در سوریه و عراق کرده است. حزب‌الله به تدریج تبدیل به قدرتمندترین بازیگر لبنان شد. در جاهای دیگر، گروه‌های طرفدار ایران به اندازه کافی قدرتمند شدند که به حق وتو بر دولت دست یابند. با این حال، طی چند سال گذشته این استراتژی نیابتی بیشتر تحول پیدا کرد. ایران به جای تامین پول و تسلیحات شبه‌نظامیان مختلف خود، شروع به انتقال قابلیت‌های تولید موشک به آنها کرد تا نیروهای نیابتی بتوانند تاسیسات خود را داشته باشند.
ایرانی‌ها متقاعد شده‌اند که همه روندهای فعلی به نفع آنها حرکت می‌کند. آنها که شاهد تقریبا یک سال آشفتگی داخلی گسترده در اسرائیل بودند و آن را رو به زوال می‌بینند. دولت بایدن هم هر روز می‌گوید که مایل است دست‌های خود را از کل خاورمیانه بیرون بکشد.
حزب‌الله لبنان اکنون به عنوان یک سرمایه بسیار مهم تلقی می‌شود که با گشودن جبهه‌ای جدید علیه اسرائیل در معرض نابودی قرار نمی‌گیرد. حزب‌الله برای رویارویی آینده با اسرائیل در ذخیره نگه داشته می‌شود. اما اکنون می‌توان از حوثی‌ها برای اعمال فشار بر اسرائیل استفاده کرد، شبه‌نظامیان شیعه در عراق می‌توانند برای حفظ فشار بر آمریکایی‌ها فعال شوند. ایران هم‌‌‌اکنون به‌‌‌عنوان هژمون منطقه‌‌‌ای، با ادعاهای جهانی گسترده‌‌‌تر رفتار می‌‌‌کند.

خالی‌بندی و خلاف‌گویی دوباره رویترز برای ترمیم سرشکستگی آمریکا
خبرگزاری رویترز که به زردنویسی و خلاف‌نویسی به نیابت از MI6 انگلیس معروف است، ادعا کرد حملات به نیروهای آمریکایی، پس از سفر سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس ایران به عراق متوقف شده است.
رسانه‌های زنجیره‌ای مانند صدای آمریکا، رادیو فردا، دویچه وله، بی‌بی‌سی و... ضمن ضریب دادن به این بازی رسانه‌ای، از قول رویترز نوشتند: پس از سفر قاآنی به بغداد و به درخواست وی، حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی متوقف شد.
رویترز به نقل از «چند منبع» بی‌نام و نشان می‌نویسد قاآنی ۹ بهمن در فرودگاه بغداد با فرماندهان شبه‌نظامیان عراقی دیدار کرد. فرمانده نیروی قدس در این دیدار با نمایندگان گفت که کشتن نیروهای آمریکایی، خطر واکنش شدید این کشور را به همراه خواهد داشت و برای جلوگیری از حملات آمریکا به فرماندهان ارشدشان و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های کلیدی و یا حتی انتقام‌جویی مستقیم علیه ایران، نباید توجهات را به خود جلب کنند و باید دور از چشم باشد. به فاصله کوتاهی پس از حمله پهپادی به پایگاه ۲۲ آمریکا، کتائب حزب‌الله از گروه‌های قدرتمند نظامی شیعی عراقی هم اعلام کرد که عملیات خود علیه نیروهای آمریکا را برای پرهیز از ایجاد «شرمساری» برای دولت عراق معلق می‌کند.
رویترز می‌افزاید: در ابتدا یکی از این گروه‌ها با درخواست قاآنی موافقت نکرد، اما سایر گروه‌ها درخواست او را پذیرفتند. روز بعد از این دیدار، کتائب حزب‌الله اعلام کرد که حملاتش به نیروهای آمریکایی را به حال تعلیق درآورده است.
«یکی از فرماندهان یکی از گروه‌های شبه نظامی عراقی»[!!] به رویترز گفته است:
«بدون مداخله مستقیم قاآنی متقاعد کردن کتائب حزب‌الله برای توقف عملیات نظامی خود به منظور کاهش تنش‌ها غیرممکن بود.»
رویترز افزود: از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) تاکنون هیچ حمله‌ای به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت نگرفته است. این در حالی است که در دو هفته قبل از سفر قاآنی، بیش از
۲۰ حمله به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در این دو کشور صورت گرفته بود.
رویترز می‌نویسد: نیروی قدس به درخواست آنها برای اظهار نظر درباره این گزارش هنوز پاسخی نداده‌اند و یک مقام آمریکایی هم از اظهار نظر درباره سفر قاآنی خودداری کرد اما یک مقام دیگر(!) نقش ایران در کاهش حملات را تایید کرد اما گفت روشن نیست که آرامش فعلی ادامه خواهد داشت یا نه. عراق هم واکنشی به این گزارش نشان نداد.
درباره این فضاسازی خبرگزاری رویترز گفتنی است که اولا نه ایران و نه متحدانش، هیچ امانی به نظامیان تروریست آمریکایی نداده‌اند و هر جا که بتوانند به آنها ضربه می‌زنند. تاوان خون همه سرداران و شهدای مقاومت بر گردن آمریکایی‌ها سنگینی می‌کند و آنها‌ گریزی از تاوان پس دادن ندارند، هر چند که اولویت راهبردی نیروهای مقاومت، اخراج آمریکا از منطقه است و با جدیت هم پیگیری می‌شود. بنابراین خلاف‌گویی‌های رویترز، سرشکستگی چند ماه اخیر آمریکا را ترمیم نمی‌کند.
ثانیا در تحولات چند ماه اخیر، ضربات گروه‌های مقاومت منطقه به پایگاه آمریکا، واکنشی به حمایت بی‌دریغ واشنگتن از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه بوده است. مادام که جنایت صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا تداوم داشته باشد، نیروها و پایگاه‌های آمریکا هم پاسوز جنایت صهیونیست‌ها خواهند شد.
ثالثا رویترز می‌خواهد چنین القا کند که گروه‌های مقاومت منطقه، تحت امر و ماشین کوکی ایران هستند. این هم دروغ بزرگی است. ایران با سربلندی از همه گروه‌های مقاومت و ضداشغالگری و تروریسم در منطقه حمایت می‌کند، اما به چشم نیروهای نیابتی به آنها نگاه نمی‌کند و هر کدام از آنها به چنان بلوغی رسیده‌اند که مستقل و در عین حال هماهنگ عمل می‌کنند.
رابعا، همین خبرگزاری کذاب انگلیسی، یک ماه قبل مدعی شد چین با خواست آمریکا برای فشار بر ایران و متحدانش در جهت توقف عملیات نظامی در دریای سرخ موافقت کرده است اما دو هفته بعد رادیو فردا با استناد به گزارش‌های سی‌ان‌ان و دیگران اذعان کرد گمانه‌پردازی رویترز خلاف واقع بود و چین نه تنها خواسته آمریکا را نپذیرفته، بلکه به دلایل مختلف، از فشار تجاری و اقتصادی انصارالله علیه ترانزیت دریایی غرب در این منطقه استقبال می‌کند.
خامسا، رویترز دو ماه قبل هم ضمن یک ضد و نقیض‌گویی آشکار، مدعی شد:
«آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه، با گلایه گفته: شما به ما خبر ندادید که می‌خواهید حمله کنید. ما برای شما وارد جنگ نمی‌شویم و به افراد خودتان بگویید مرتبا از ایران و حزب‌الله نخواهند که وارد جنگ شویم. مقام‌های ارشد ایرانی و حماس که نخواستند نامشان فاش شود[!!]، همچنین گفتند که خامنه‌ای تاکید کرده، جمهوری اسلامی به حمایت سیاسی و اخلاقی ادامه می‌دهد اما مستقیما در این درگیری مداخله نخواهد کرد. او از هنیه خواسته صداهایی را که خواستار دخالت ایران و یا حزب‌الله در جنگ می‌شوند، ساکت کند». و این در حالی بود که همین خبرگزاری کذاب و فراموشکار، 17 مهر (باز هم به نقل از مقامات مطلع اما باز هم ناشناس در ایران!) مدعی شده بود: «عملیات ۷ اکتبر حماس با چراغ سبز
آیت‌الله خامنه‌ای اجرا شد و فرمان حمله ۷ اکتبر را ایران صادر کرد»!