به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,928
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 35,530
بازدید ماه: 56,500
بازدید کل: 23,718,319
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۸ - محسنی اژه‌ای در مراسم روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
محسنی اژه‌ای در مراسم روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران:
نیرو‌های مسلح توانسته‌اند در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل کنند  
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

همشهری آنلاین - حضور اژه‌ای در میان مسئولان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران |  تصاویر

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر هشت و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهارداشت: مجموعه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است چرا که مسئولیت حفاظت و صیانت از نهادی را بر عهده‌ دارد که خودِ آن نهاد، مسئول حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران است و همان‌طور که امام عظیم‌الشأن فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است.
محسنی اژه‌ای افزود: نیرو‌های مسلح ما و به طور خاص، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله بخش‌هایی از کشور هستند که توانسته‌اند در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل کنند و امروز بخش قابل توجهی از بازدارندگی نظام ما مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های این بخش از کشور است. وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما تحت امر فرماندهی معظم کل قوا، یکی از حافظین اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و نیرو‌های حفاظت اطلاعات سپاه که وظیفه و مسئولیت صیانت از این مجموعه ارزشمند را بر عهده ‌دارد، عهده‌دار وظیفه‌ای خطیر است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین و تشریح اهمیت حفاظت از اسرار به ویژه در عرصه نظامی پرداخت و گفت: یکی از علل ظفرمندی‌ها و موفقیت‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌ها و نبرد‌های مختلف، از دفاع مقدس تا نبرد با تکفیری‌ها، اهتمام او به حفاظت از اسرار بود.
اژه‌ای به تقریر مراتب مختلف اصول حفاظتی پرداخت و گفت: در مرتبه اول باید از خود حفاظت کنیم و اسیر وسوسه‌های شیطانی و هوای نفس نشویم؛ در مرتبه بعدی باید از بستگان و نزدیکان خود حفاظت داشته باشیم؛ گاهی کم‌توجهی به این مهم، ضربات سنگینی را به ما تحمیل می‌کند؛ در مرحله بعدی باید حفاظت از مجموعه خودمان را در دستور کار قرار دهیم و با نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه، از مجموعه و همکاران‌مان صیانت کنیم؛ البته باید توجه داشت که تمامی این مراتب حفاظتی در عرض هم قرار دارند و همه آن‌ها در اولویت هستند.
وی تصریح کرد: بی‌تقوایی سیاسی، اخلاقی و مادی، بی‌بصیرتی، عدم رازداری، عدم تشخیص اولویت‌ها، عدم تشخیص دوست و دشمن و همچنین عدم تشخیص زمان، از جمله دلایلی است که سبب شکست و هزیمت بسیاری از نهضت‌ها و جنبش‌ها در طول تاریخ شده است؛ در این میان نقش افشای اسرار و ارتباط آن با شکست و هزیمت نهضت‌ها، مقوله‌ای بسیار قابل تأمل و توجه می‌باشد.
شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر8 سخت‌تر است
رئیس قوه قضائیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهیدان عملیات والفجر هشت خاطرنشان کرد: بدون شک شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر هشت، سخت‌تر است چرا که آن روز دشمن شما سپاهیان سلحشور را باور نداشت، اما امروز شما را باور کرده و از شما زخم خورده و کینه دارد لذا پیوسته در حال رصد و توطئه‌چینی است؛ لهذا مسئولیت شما و به ویژه بخش حفاظت اطلاعات شما، خطیرتر و سنگین‌تر است.
پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، فرمانده حفاظت سپاه طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرورانگیز والفجر هشت و ادای احترام به مقام شهدا، جانبازان و رزمندگان این عملیات، گفت: عبور از رودخانه اروند که یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در عملیات والفجر هشت بود، به ذهن هیچ تحلیلگر نظامی و ژنرالی در سطح جهان خطور نمی‌کرد، اما ما دیدیم که این اقدام، با توانمندی بالا و مثال‌زدنی رزمندگان و رعایت اصل حفاظت اطلاعات، به نحو احسن انجام شد.
سردار جمیری با بیان اینکه ماموریت امروز سپاه حفاظت، به مراتب سخت‌تر، خطیرتر و حساس‌تر از دوران دفاع مقدس است، افزود: سنگری که امروز سپاه حفاظت در آن خدمت می‌کند، سنگر استقامت، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.
گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مجموعه حفاظت اطلاعات سپاه و همچنین تعدادی از نیرو‌های برگزیده این مجموعه تقدیر به عمل آمد.