به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,378
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,378
بازدید ماه: 27,348
بازدید کل: 23,689,170
افراد آنلاین: 40
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۷۰ - قدردانی رئیس‌جمهور از قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
در جلسه هیئت دولت مطرح شد
قدردانی رئیس‌جمهور از قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه
برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور
  ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

Magiran | روزنامه کیهان (1402/12/03): در جلسه هیئت دولت مطرح شد: قدردانی  رئیس جمهور از قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه برای بازگرداندن اموال بابک  زنجانی به کشور

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر‌(ع) و روز جوان، بر ضرورت اعتماد کردن و میدان دادن به جوانان تاکید و تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جا به جوانان مسئولیت سپرده شده، آنجا عرصه موفقیت و کسب دستاوردهای بزرگ بوده است. این جوانان بودند که میدان دفاع مقدس را مدیریت کردند و لذا مسئولان بخش‌های مختلف نباید از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، نشاط و انگیزه جوانی غفلت کنند.
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود:  توجه بیش از پیش به مدیریت آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی و توجه جدی به موضوع اجرای عدالت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از جمله نکات مهمی بود که رهبر معظم انقلاب در کنار اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردها به آنها اشاره کردند و ضرورت دارد از سوی همه به ویژه دولت به عنوان دستگاه اجرائی و اداره‌کننده کشور به طور جدی پیگیری شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای برگزاری هر چه پرشورتر این رویداد مهم اظهار داشت: توجه به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی و اتخاذ رویکرد امیدآفرین و پرهیز از سیاه‌نمایی مورد توجه همه کسانی باشد که در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فعالیت می‌کنند.
رئیسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در 45 سال گذشته خدمات و دستاوردهای ارزشمندی داشته که باید پاس داشته شوند، گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها در عرصه تبلیغات انتخاباتی است و اساسا خود انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در آستانه برگزاری انتخابات را اقدامی شایسته و زمینه‌ساز ایجاد فضای تضارب آرا و اندیشه‌ها و گفت‌وگو دانست که می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری پرشورتر انتخابات باشد تا برگ زرین دیگری به دفتر حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران افزوده شود.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از سوی آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بدون تردید آمریکا محور و در رأس همه شرارت‌ها در عالم و بانی اصلی جنایات و نسل‌کشی در غزه و مقصر تداوم این جنایات است و همه دنیا باید این اقدامات را محکوم کنند.
رئیسی با اشاره به اعلام خبر بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور، تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و نیز همکاری مسئولان قوه قضائیه را که با هم‌افزایی و پیگیری مجدانه اطلاعاتی و قضائی این پرونده را به نتیجه رساندند، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: این اموال به طور کامل متعلق به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان پشتوانه پولی کشور به خزانه بانک مرکزی باز می‌گردد.
تقدیر «وزیر اطلاعات» از «سازمان اطلاعات سپاه» برای بازگرداندن بدهی‌های بابک زنجانی
حجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره بازگرداندن بدهی‌های بابک زنجانی اظهار داشت: بازگشت اموال مردم با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه را به همه مردم تبریک می‌گویم؛ این اتفاق ارزشمندی برای مردم بود.
وی با بیان اینکه به لطف خدا با هم افزایی واحدها؛ 22 بهمن با کمال امنیت برگزار شد گفت:  ان شاءالله انتخابات هم با امنیت کامل برگزار می‌شود. 
 وزیر اطلاعات تصریح کرد: داعشی که از حکمرانی مایوس شده، در منطقه سرگردان است و آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال بهره‌برداری از آنها هستند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی:اطلاعات واریزی اموال بابک زنجانی به خزانه اعلام خواهد شد
 سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: اقدام بانک مرکزی، وزارت نفت و اطلاعات سپاه در بازگشت اموال بابک زنجانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت و با اهتمام قوه قضائیه این پرونده به نتیجه رسید و مشخص کرد اگر در موضوعات مختلف همراهی و همدلی باشد، به طور قطع این موارد به نتیجه مطلوب می‌رسد.
وی افزود: قبل از این دو سال احساس می‌شد مقاومتی وجود داشته است تا این کار به نتیجه نرسد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیئت وزیران از همه کسانی که در جمع شدن پرونده بابک زنجانی نقش داشتند، تشکر کرد.
خلجی تاکید کرد: اطلاعات مربوط به واریز اموال بابک زنجانی به خزانه دولت به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
توضیحات سردار رمضان‌شریف درباره نقش اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بابک زنجانی
سردار رمضان‌شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سؤالی پیرامون همکاری سازمان اطلاعات سپاه برای بازگرداندن اموال ارزی بابک زنجانی به کشور گفت: بحث بابک زنجانی و اموال به غارت رفته مردم عزیز ایران موضوعی است که افکار عمومی چندین سال درگیر آن بود، فکر می‌کنم در این سال‌ها پیرامون این موضوع در حوزه رسانه و افکار عمومی خیلی بحث شد و موضوع مورد توجه و مورد مطالبه مردم بود و جا دارد تا از رئیس قوه قضائیه تشکر ویژه‌ای بکنیم که برای برگشتن این اموال اهتمام خاصی داشتند.
وی اضافه کرد: سازمان اطلاعات سپاه مخصوصا در یک سال اخیر در دو موضوع، قوه قضائیه را کمک کرد، یک موضوع کشف و شناسایی این اموال بود که خب فرآیند پیچیده‌ای داشت و بخش عمده آن در خارج از کشور بود.
سردار رمضان‌شریف یادآور شد: به اعتقاد من رسانه‌ها باید به موضوع احقاق حق ملت ایران که با مدیریت قوه قضائیه و همکاری سازمان اطلاعات سپاه و بقیه مجموعه‌هایی که کمک کردند این موضوع مهم اتفاق بیفتد، بپردازند و بتوانیم بخشی از این فضاسازی رسانه‌ای که شکل گرفته بود، را خنثی کنیم.
وی تاکید کرد: به اعتقاد من کار بسیار بزرگی انجام شد، شاید جز موارد معدودی بود که یک اموالی را با این وسعت و با این حجم به کشور بازگرداندند و از این بابت خدارا شاکر هستیم.
دهقان: حکم دادگاه زنجانی از ابتدا این بود که اگر اموال برگردد، اعدام نمی‌شود
محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز در رابطه با پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: بابک زنجانی سال ۹۷ از زندان به مسئولین نامه زد که «من در خارج از کشور اموالی دارم و می‌توانم بدهی را برگردانم»؛ رئیس وقت قوه‌قضائیه هم فرصتی برای بازگشت پول به او داد.
وی افزود: بخشی از بدهیِ زنجانی پیش‌تر با توقیف اموال او در داخل کشور پرداخت شد و بخش دیگرِ بدهیِ او هم با کالای ارزشمندی که وارد کشور شده پرداخت شد.
دهقان گفت: حکم دادگاه زنجانی از ابتدا این بود که اگر اموال برگردد اعدام نمی‌شود.
آنچه که امروز از ظلم بر بشریت شاهدش هستیم ناشی از مهجوریت قرآن کریم است 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این محفل نورانی و باشکوه و همچنین حضور قاریان حافظان قرآن کریم از کشورهای مختلف اسلامی، با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت برای هم انسانهاست گرچه بخشی از انسانها هدایت‌پذیر نیستند، بر ضرورت تلاش برای ترویج فهم، تلاوت و انس با قرآن تاکید کرد و گفت‌:‌ امروز وظیفه همه حافظان، قاریان و کسانی که با قرآن انس دارند، ترویج معارف دینی، تنویر افکار عمومی و روشنگری در جامعه با آیات نورانی قرآن کریم است.
وی در ادامه حرکت، پویایی، داشتن مقصد و هدف و امام و مقتدا را 4 عنصر شکل دهنده امت اسلامی و قرآن کریم را محور امت عنوان کرد و افزود‌:‌ مبارزه با بی‌عدالتی و  مبارزه با ظلم و تبعیض در عالم نیز از آموخته‌های همین قرآن است و اگر امروز کشورهای اسلامی منطبق بر هدایت‌های قرآن حرکت می‌کردند آیا رژیم صهیونیستی جرات می‌کرد این‌گونه مردم مظلوم و مقتدر غزه را قتل‌عام کند؟‌ آیا آمریکا جرات داشت در حمایت از این رژیم جنایتکار چندین قطعنامه برای توقف جنایت در غزه را وتو کند؟‌
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز در غزه تمام «شرافت» در مقابل تمام «شرارت» قرار گرفته است افزود‌: آنچه که امروز از ظلم بر بشریت شاهدش هستیم ناشی از مهجوریت قرآن کریم است  و راهکار اصلاح این وضعیت بازگشت به قرآن است،‌ تشکیل امت اسلامی با محوریت قرآن‌،‌ پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع)، عمل به آیات و رهنمودهای قرآن کریم و مجید است.
رئیسی با بیان اینکه بی‌تردید در همه بلاها و مصائب قرآن ملجا و پناهگاه انسان است و انسانهای متحیر و سرگردان و مایوس در این عالم به وسیله قرآن هدایت می‌شود  و امید پیدا می‌کنند تصریح کرد‌: این نشست نورانی که از قاریان و حافظان سراسر جهان  تشکیل شده،‌ نوید همگرایی، همراهی و هم‌اندیشی با محوریت قرآن را می‌دهد و می‌تواند منادی امید، تشکیل امت واحده، و منادی مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و بیدادگری باشد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره توفیق برگزاری چنین مسابقاتی را داشته است، گفت: همگرایی، همراهی و هم‌اندیشی که در جریان برگزاری این مسابقات شاهد بودیم می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهد قرآن و پرچمدار وحدت امت اسلامی معرفی کند.
رئیس‌جمهور با تبریک به همه برگزیدگان این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگرچه برخی در رشته‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند اما هر کس که با قران انس بگیرد و در محافل قرآنی حضور یابد و قلب و دل و روح خود را جایگاه قرآن قرار دهد برنده است؛ این مسابقات از آن دست رقابت‌هایی است که بازنده ندارد و همه در آن پیروز و مأجور هستند.
رئیسی در این مراسم 27 نفر از برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف قرائت و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان و بانوان و دانش‌آموزان پسر و دختر با اهدای لوح تجلیل کرد.
«سلامت معنوی»، مهم‌ترین، عمیق‌ترین و تأثیرگذارترین بُعد از ابعاد چهارگانه سلامت است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به همایش علمی «قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه» تصریح کرد: طبعاً فهم عمیق و دقیق سلامت معنوی قرآن‏‌بنیاد، نیازمند واکاوی و بررسی این موضوع از منظر آیات روح‌بخش الهی است که امید است این همایش علمی بتواند در تبیین و ترویج آن گام‌های اثربخشی بردارد.
بخشی از متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
همایش علمی «قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه» از منظر اندیشه اسلامی، «سلامت معنوی»، مهم‌ترین، عمیق‌ترین و تأثیرگذارترین بُعد از ابعاد چهارگانه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان محسوب می‌‏شود.
ﺳﻼﻣﺖ ﻣﻌﻨﻮي را باید ﺣﺎﻟﺖ اﻃﻤﯿﻨﺎن، اﻣﻨﯿﺖ، آراﻣﺶ و سکون قلبی و روحی دانست که از اﻋﺘﻘﺎد و اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ منبع و ﻗﺪرتی ﺑﺮﺗﺮ و ﻣﺘﻔﺎوت از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺎدي و پیرامونی نشأت می‏گیرد و موجب اﻓﺰاﯾﺶ اﻣﯿﺪ، رﺿﺎﯾﺖﻣﻨﺪي و ﻧﺸﺎط درونی در انسان می‏‌گردد و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ و تعالی ﻫﻤﻪﺟﺎﻧﺒﻪ اﻧﺴﺎن و جامعه منجر می‏‌شود. از سوی دیگر، در پرتو «سلامت معنوی اسلامی» بینش، گرایش و کنش فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان در جهت قرب و رضای الهی قرار می‌گیرد.
بنابراین می‏‌توان گفت سلامت معنوی، یک بُعد در عرض دیگر ابعاد سلامت نیست، بلکه به صورت طولی همه عرصه‌های جسم، روان و اجتماع را فرا گرفته و تأثیرات وسیع و عمیقی بر ابعاد مختلف زیست آدمی در ساحت‏های فردی و اجتماعی دارد و لذا از اهمیت و ضرورت ویژه‏ای برخوردار است.
از دﯾﺪگاه ﻗﺮآن کریم، اﻧﺴﺎن هنگامی ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﻌﻨﻮي دﺳﺖ میﯾﺎﺑﺪ که ﺟﺎیگاه ﺧﻮد در ﻋﺎﻟﻢ هستی و ﻧﺴﺒﺖ ﺧﻮد ﺑﺎ ﺧﺎﻟﻖ و رب ﺧﻮﯾﺶ را ﺑﻪ درﺳﺘﻰ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ، نگرش ﺻﺤﯿﺢ ﺑﻪ ﺣﯿﺎت دﻧﯿﻮي داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و رابطه آن ﺑﺎ ﺣﯿﺎت ﺟﺎوﯾﺪ را ﺑﻪﺧﻮﺑﻰ درك کرده و پیوسته نگاهش ﻣﻌﻄﻮف ﺑﻪ آن باشد.