به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,486
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 3,486
بازدید ماه: 24,456
بازدید کل: 23,686,278
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۶۰ - دعوت مراجع تقلید و مسئولان از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

دعوت مراجع تقلید و مسئولان از مردم

برای مشارکت گسترده در انتخابات 

    ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

دعوت مراجع تقلید و مراکز حوزوی به شرکت در راهپیمایی روز قدس - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

جمعه همین هفته انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و حضور گسترده مردم در انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این راستا، مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و مسئولان از مردم برای مشارکت عمومی و گسترده در این امر تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز دعوت کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مراسم جشن نیمه شعبان که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، ضمن تأکید بر شرکت همه در انتخابات خاطرنشان کرد: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید.
آیت‌الله نوری همدانی: مردم با حضور پرشور در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد
آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع تقلید نیز در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه به‌ مناسب نيمه شعبان شرائط فعلی کشور و منطقه را حساس دانست‌ و خاطرنشان کرد: تمام دشمنان دست در دست هم نهاده‌اند تا انتخابات را تحریم کنند اما مردم ما با در نظر گرفتن این شرائط با حضور خود حماسه دیگری خلق خواهند نمود و دشمنان را ناامید می‌کنند، ان‌شاءالله با انتخاب افراد اصلح و متخصص و متدین مشکلات موجود از جمله مسائل فرهنگی و اقتصادی را حل خواهند کرد.
برخی همنوا با دشمن به دنبال تضعیف حرکت امام هستند
به گزارش رسا، وی با بیان اینکه امروز عده‌ای زبان دشمن در داخل شده‌اند و همان حرفها را تکرار می‌کنند و حرکت بزرگ امام راحل را زیر سؤال می‌برند، گفت: من باید عرض کنم حرکت امام که متکی بر خدا و اخلاص خود ایشان و حمایت مردم بود ماندگار خواهد بود.
این مرجع تقلید ضمن محکوم کردن بعضی از حملات به امام و کار ایشان، افزود: اگر جاهلانه سخن می‌گویند باید در یک فضای علمی و منطقی پاسخ داد و روشنگری کرد اما اگر دنبال فتنه هستند باید برخورد نمود، بنده هم معتقدم کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد اما مگر می‌شود این همه خدمت و پیشرفت را ناديده گرفت و سیاه‌نمایی کرد و با دروغ و اهانت و تهمت همه چیز را کتمان کرد و افکار عمومی را دچار تردید در این مسیر کرد و خواسته دشمن را تکرار نمود و به دروغ دیگران را متهم می‌کنند که دست از انقلاب و امام و ولایت فقیه برداشته‌اند در حالی که ما مصمم‌تر از قبل فکر امام عزیز را دنبال می‌کنیم.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: تبیین اهمیت انتخابات و بسیج مردم به سمت صندوق‌های رأی یک جهاد ارزشمند و مبارک است
همچنین، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند دعوت به عمل آورد.
به گزارش رسا، در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جمهوری اسلامی ایران یک مفهوم ارزشمند و هویت ساز است. اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله - با حمایت و پشتیبانی گسترده مردم در میهن اسلامیمان ایران، به حاکمیت رسید و اسلام خواهی مردم، ایران را به عزت و اقتدار رسانده است. انقلاب اسلامی نشان داد، شأن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود یک شأن نمایشی و تشریفاتی نیست و مردم با حضور در انتخابات‌ها، قدرت و اراده خود را در انتخاب حاکمان، مدیران و نمایندگان به منصه ظهور می‌رسانند. امسال در آستانه تحقق یک حماسه‌ بزرگ در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم؛ هر کدام از این دو مجلس، نقش مؤثری در استحکام بخشی به نظام اسلامی دارند. ملت شریف ایران برخلاف ادعای برخی جریانات سیاسی و بدخواهان، پای کار نظام اسلامی هستند و هرگز اسیر روایت سازی‌های دشمنان نشده و نخواهند شد و انتخابات پیش رو را همچون دیگر حماسه آفرینی‌ها، در تاریخ عزت و عظمت ایران ثبت خواهند کرد.
دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی
در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: إن‌شاءالله که بتوانیم شکر نعمت جمهوری اسلامی و نعمت انتخابات را به جا بیاوریم و در این مدت باقیمانده تا انتخابات وظایف و تکالیف خود را نسبت به انقلاب اسلامی، و مردم به نحو احسن ادا کنیم. تبیین اهمیت انتخابات و بسیج مردم به سمت صندوق‌های رأی یک جهاد ارزشمند و مبارک است و إن‌شاءالله به مدد الهی در رونق بخشیدن به این مجاهدت ملی فعال باشیم. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید و تکریم از ملت شریف ایران، ضمن دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از صاحبان سخن و جهاد گران عرصه تبیین می‌خواهد ضمن تشریح معیارهای انتخاب اصلح با تواصی سیاسی و امر به معروف، به تبیین حق و تکلیف بودن انتخابات بپردازند و اهمیت و تأثیرگذاری انتخاب صالحان را یاد آور شوند. اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌طلبد افرادی را به نمایندگی خود برگزینیم که بیشترین قرابت فکری را با آرمان‌های انقلابمان دارند و در این زمینه توجه ویژه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام بزرگوار - قدس سره - و رهبر معظم انقلاب - مدظله العالی - یک امر ضروری و روشنگر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی: وقتی دشمن مدام می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید باید حتماً شرکت کنیم
همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم بیان داشت: قالی بافتن چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد اما قالی را باید سال‌ها حفظ کرد، ازدواج و بچه‌دار شدن چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد اما باید سال‌ها همسرداری و بچه‌داری کرد.
وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: «قَالُوا رَبُّنَا الله ثُمَّ اسْتَقَامُوا»، انقلاب کردید و به نتیجه رسیدید، حال حفظش کنید. از وقتی که به دنبال امام و مقام معظم رهبری رفتیم لیبرال‌ها، بنی‌صدر‌ها حلقه‌های فلان و... کنار رفتند و توطئه‌ها خنثی شد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین بیان داشت: اینکه دشمنان انقلاب این قدر سرمایه‌گذاری می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنید پیداست که انتخابات مهم است، وقتی دشمن این همه می‌گوید که شرکت نکنید، پس باید حتماً شرکت کنیم. پس وظیفه ما در این شرایط «قَالُوا رَبُّنَا الله ثُمَّ اسْتَقَامُوا» است، البته مشکلات را همه می‌دانند، مملکت عیب و نقص دارد، اما آیا اگر رأی ندهیم کار درست می‌شود؟
سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در افزایش بینش جامعه و برقراری امنیت انتخابات نقش اساسی دارند
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جمع فرماندهان و رؤسای ستاد کل با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: اتفاق بسیار بزرگی در پایان این هفته، در کشور عزیزمان برقرار است؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که هر دو نهاد نقشی مهم در تعیین سرنوشت کشور و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارند.
وی افزود: ما چه به لحاظ فردی و چه به لحاظ سازمانی مسئولیت‌های بسیار سنگینی در هر دو انتخابات داریم. باید در جهت افرایش بصیرت خود و اطرافیانمان تلاش کنیم تا با شور و اشتیاق پای صندوق‌های رای حاضر شده و انتخابی آگاهانه انجام دهیم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: از سوی دیگر به لحاظ سازمانی، نیروهای مسلح با ارتقاء بصیرت بسیجیان عزیز و برقراری امنیت انتخابات، نقشی اساسی در افزایش بینش جامعه و شور و حضور مردم برای شرکت در انتخابات دارند.
به گزارش تسنیم، سرلشکر باقری بیان داشت: بحمدالله نظرسنجی‌های چهار روز اخیر نشان می‌دهد که میزان اشتیاق مردم برای حضور در پای صندوق ‌های رای، روند رو به رشدی دارد و آنچه که در این هفته و در چهار روز باقیمانده تا انتخابات، انجام می‌شود قطعاً تاثیر اساسی در ارتقاء حضور پرشور مردم دارد. ان‌شاءالله که مردم عزیزمان با بصیرت کامل، بهترین‌ها را برای کرسی‌های دو مجلس‌ شورای اسلامی و خبرگان رهبری، انتخاب کنند.