به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,887
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 10,555
بازدید ماه: 31,525
بازدید کل: 23,693,347
افراد آنلاین: 80
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۷۶ - رئیسی : همه کسانی که در انتخابات مشارکت کردند، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود عمل کرده‌اند ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
رئیسی در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور:
همه کسانی که در انتخابات مشارکت کردند،
پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود عمل کرده‌اند 
  ۱۴۰۲/۱۲/۱۱

رئیسی در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور: همه کسانی که در انتخابات مشارکت  دارند، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود عمل کرده‌اند/ انتخابات جشن ملی  حقیقی ملت بزرگ ایرانرئیسی در ستاد انتخابات کشور، آرای خود را به صندوق انداخت - حیات

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ستاد، بر جزئیات اخذ آرا در سراسر کشور نیز نظارت کرد.
وی سپس در سخنانی با تعیین‌کننده دانستن آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، تعیین‌کننده بودن رای مردم در شکل‌گیری ارکان نظام را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و افزود: همان‌گونه که امام راحل فرمودند «میزان رای ملت است».
رئیس‌جمهور انتخابات را جشن ملی حقیقی ملت بزرگ ایران توصیف و تصریح کرد: انتخابات نماد انسجام و وحدت ملی است؛ همه گروه‌ها، دسته‌ها و سلایق سیاسی با معرفی کاندیداهای خود به مردم به صحنه آمده‌اند تا روز باشکوهی برای ملت ایران رقم بخورد.
رئیسی با بیان اینکه پیروز رقابت انتخاباتی ملت بزرگ و سرفراز ایران است، اظهار داشت: همه کاندیداهایی که وارد صحنه انتخاباتی شدند چه رای بیاورند و چه رای نیاورند و همچنین مردمی که پای صندوق‌ها حاضر شدند، چه کاندیدای مورد نظرشان رای بیاورد یا نه، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود که عبارت از مشارکت در انتخابات بوده عمل کرده‌اند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به ثبت انتخاباتی باشکوه، از مردم خواست با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر چه زودتر در حوزه‌های انتخابیه حضور یافته و آرای خود را به صندوق بیاندازند.
رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد که رای مردم برای دولت و همه مجریان و ناظران حق‌الناس بوده و با رعایت امانت هر آنچه که مردم رای داده باشند، بررسی،‌ خوانده و اعلام می‌شود.
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور و پشتوانه‌ای قوی برای نیروهای مسلح خواهد بود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای شورای‌عالی فرماندهان نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن برشمردن ویژگی‌های منحصر به فرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: همان‌گونه که صلابت، توانمندی و رشادت‌های نیروهای مسلح موجب اقتدار کشور و پایداری امنیت ملی است، مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات هم ضامن امنیت کشور و پشتوانه‌ای قوی برای نیروی‌های مسلح بوده و خواهد بود.
وی خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری را از جمله اصول و شاخص‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به ویژه نیروی هوائی ارتش عنوان کرد و گفت: تحول و دگرگونی که به برکت انقلاب اسلامی در دل و جان افسران و فرماندهان نیروی هوائی ارتش ایجاد شد، صحنه‌هایی بدیع و ماندگار در تاریخ این کشور از جمله بیعت همافران با امام خمینی(ره) در 19 بهمن 57 را رقم زد که این بیعت و میثاق، صرفاً اقدام و حرکتی نمادین نبود بلکه در دوران دفاع مقدس، دفاع از مرزهای کشور و پشتیبانی از نیروهای مدافع حرم وجود عینی پیدا کرد.
رئیس‌جمهور در ادامه تقدیم ده‌ها شهید نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی نه فقط در سطح افسران بلکه در سطح فرماندهان عالی را گواهی بر صدق و وفا و پایبندی دلاوران نیروی هوائی ارتش به ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت دانست و تصریح کرد: همین پایبندی به ارزش‌های انقلاب و ولایت بود که نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مردم‌مداری و مردم‌باوری گرایش داده و موجب شده است در طول سال‌های گذشته این نیرو همواره در سختی‌ها در کنار مردم حضور داشته باشد.
رئیسی همچنین خودکفایی نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت تجهیزات به‌روز و پیشرفته تدافعی و تهاجمی همچون سامانه‌های راداری، سامانه‌های پهپادی و سامانه‌های موشکی را از جلوه‌های خودباوری این نیرو عنوان کرد و با تأکید بر اهتمام دولت نسبت به تأمین امکانات و منابع مورد نیاز برای تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: هر اقدامی در جهت تقویت بنیه دفاعی سرمایه‌گذاری برای امنیت و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن است.
وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به واسطه قدرت ایمان و اتصال به قدرت مطلقه الهی به نیروهایی قابل اتکا و اعتماد در تامین امنیت برای کشورمان و کشورهای منطقه تبدیل شده‌اند، افزود: کارنامه درخشان نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقش‌آفرینی در بزنگاه‌های تاریخی و منظومه توصیفات برجسته رهبری معظم انقلاب اسلامی از این نیرو مدال افتخاری بر سینه دلاوران بلند پرواز نیروی هوائی است که در تاریخ پر افتخار کشور ماندگار خواهد شد.
رئیس‌جمهور در ادامه ضمیمه کردن دانش و تخصص به توان و ابزار نظامی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را از جمله گام‌های بسیار خوب و مؤثر نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه تجهیزات و امکانات رزمی و نظامی دانست و فرماندهان عالی را به مداومت و استمرار در تقویت تجهیزات و ارتقای دانش و تخصص افسران توصیه کرد.
در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوائی ارتش در گزارشی به بیان آخرین وضعیت توانمندی‌ها، اقدامات و برنامه‌های آتی این نیرو پرداخت.
دستگاه‌های اجرائی و نهادهای حاکمیتی مخاطبان اصلی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی
آیت‌الله رئیسی در جلسه «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» که برگزار شد، هم‌افزایی و همفکری برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را از مهم‌ترین وظایف این شورا برشمرد و بر توجه بیش از پیش به نقش مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز مهم برای آموزش و نشر معارف قرآنی تاکید کرد.
وی همه دستگاه‌های اجرائی و نهادهای حاکمیتی را مخاطب و اولویت‌ اصلی برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی دانست و با بیان اینکه افزایش آشنایی آحاد جامعه با فرهنگ قرآنی، نقش مؤثری در رفع بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد داشت، آشنایی بیش از پیش کارمندان، کارشناسان و مدیران کشور با قرآن و فرهنگ قرآنی را گامی مهم در این زمینه دانست و به مسئولان مرتبط توصیه کرد
ساز و کار لازم برای تحقق آن را فراهم کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به عنوان دو کانون و مرکز بسیار مهم تربیت مربی و معلم، در ترویج فرهنگ قرآنی کشور، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی علاوه‌بر توجه به تربیت مربیان قرآنی، می‌توانند با تعمیم آموزش معارف قرآنی به مربیان و معلمان سایر رشته‌ها نقش قابل توجهی در ترویج قرآن میان نسل جوان ایفا کنند.
رئیسی همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی را شرط موفقیت در توسعه فرهنگ قرآنی دانست و ضمن تأکید بر پرهیز از معطل نگه داشتن امر ترویج و تبلیغ قرآن کریم به بودجه و مسائل مالی، تصریح کرد: دست‌اندرکاران و متولیان ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی باید تلاش خود را معطوف به مردمی کردن و تقویت فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن از جمله برگزاری جلسات خانگی کنند.
«پرهیز از موازی‌کاری در ترویج و تبلیغ قرآن با هم‌افزایی و هماهنگی مؤسسات قرآنی»، «توجه ویژه به استفاده از ظرفیت کنشگران قرآنی در فضای مجازی»، «اهمیت کار دانش‌بنیان در فعالیت‌های قرآنی»، «استفاده بیش از پیش از مفاهیم و فرامین زندگی‌ساز قرآن در ساحت‌های مختلف جامعه»، «ضرورت توجه به آموزش قرآن در مهدکودک‌ها» و «لزوم تهیه خبرنامه از رویدادهای قرآنی در سطح کشور و جهان برای فعالین قرآن» از دیگر توصیه‌ها و نکات مهم رئیس‌جمهور در جمع اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود.
وی در پایان خطاب به اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: فرصتی که امروز از سوی خدای متعال برای توسعه، ترویج و تبلیغ قرآن کریم به شما عنایت شده، فرصت بسیار مغتنم و مبارکی است که شکرانه آن مضاعف کردن تلاش‌ها و فعالیت‌ها برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر جامعه با قرآن کریم است.
در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور کلیات برنامه سال 1403 شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اجرای اسناد راهبردی، بررسی و مصوبه مجمع مشورتی شورا درخصوص تشکیل ستاد ملی ترویج و فرهنگ‌سازی تدبر قرآنی نیز به تصویب رسید.