به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,408
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 33,010
بازدید ماه: 53,980
بازدید کل: 23,715,800
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۹۳ - سرتیپ ارجمندی: ایجاد توانمندی در کنترل مرزها با اجرای احداثات مناطق مرزی و شروع عملیات انسداد مرز شرق ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
سرتیپ ارجمندی:
ایجاد توانمندی در کنترل مرزها با اجرای
احداثات مناطق مرزی و شروع عملیات انسداد مرز شرق
   ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

امیر ارجمندی معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش شد

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا گفت: ایجاد توانمندی در کنترل مرزها با اجرای احداثات مناطق مرزی غرب با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و احداث و بازسازی پایگاه‌های مرزی در منطقه شمال شرق با پیشرفت

۹۸ درصد و جنوب شرق ۶۰ درصد و شروع عملیات انسداد مرز شرق به طول ۹۱۹ کیلومتر با پیشرفت ۱۵ درصد از دیگر اقدامات نیروی مهندسی نیروی زمینی ارتش است.
امیر سرتیپ دوم میسر ارجمندی، معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا در اولین جشنواره مهندسی در حوزه ساخت و ساز مسکن، پادگان‌ها و سازه‌های مختلف که در معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل نزاجا برگزار شد، درباره نقش یگان‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش در اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: یگان‌های مهندسی نیروی زمینی محوری آجا در سرتاسر صحنه عملیات از خطوط مقدم دفاعی تا مناطق مواصلاتی رزم، پشتیبانی و آمادی فعالیت می‌کنند.
وی با بیان این که تنوع فعالیت‌های آنان بسیار گسترده بوده است، افزود: بر همین اساس ساختار مهندسی برای پشتیبانی از ماموریت‌های مختلف از فراسوی خطوط مقدم تا عمق منطقه سرزمینی را شامل می‌شود. بدین ترتیب باید طوری سازماندهی شوند که در تمامی رده‌ها پاسخگوی مشاوره و نیازهای مهندسی بموقع و مؤثر در چرخه تصمیم‌گیری فرمانده باشند.
معاون مهندسی و پدافند غیر عامل نزاجا ادامه داد: بعد از پایان یافتن جنگ تحمیلی نه تنها پایان فعالیت‌های یگان‌های مهندسی نبوده بلکه آغاز فعالیت دیگر این رسته در عرصه‌های جدید بود. ایجاد مواضع و سدهای غیر قابل نفوذ در برابر دشمنان در سراسر مرزها و محورهای تهدید توسط یگان‌های مهندسی نیروی زمینی، بر امنیت مرزهای کشور افزود و همچنین درخصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و ملی گام‌های بسیار مهمی برداشته شد.
سرتیپ ارجمندی تاکید کرد: این ساختار بی‌بدیل به عنوان دستگاه نظارت فنی و تخصصی بر پروژه‌های یگانی و همچنین طراحی و اجرای طرح‌های نیرویی با توجه به حداقل پنج عامل اساسی بزرگی، پیچیدگی، سرمایه، تکنولوژی، زمان و اجرا، نقش تعیین‌کننده خود در دستیابی مأموریت‌های نزاجا و آجا را به درستی نمایان ساخته است.
وی در ادامه گفت: در هفت سال گذشته مهندسی نیروی زمینی ارتش با اذن نورانی رهبر معظم انقلاب و با تغییر سبک و روش مدیریتی اقدامات بی‌نظیری را انجام داده است.
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا افزود: چابک سازی و افزایش توانمندی ساختار مدیریتی و نظارتی مهندسی نزاجا، زدودن کهنگی اماکن استقراری نزاجا و تعداد ۱۲ هزار و ۶۷۷ واحد منزل سازمانی، احداث پادگان‌های جدید اهواز، مشهد، تبریز، زاهدان، قائن و نهبندان با میانگین پیشرفت ۷۹.۴ درصد از جمله اقدامات انجام شده این معاونت است.
سرتیپ دوم ارجمندی ادامه داد: اهتمام به ساخت ۲۳ هزار واحد منزل مسکونی با روش جهادی و خلاقانه که اکنون ۱۰ هزار و ۵۸۱ واحد نوسازی کامل، تکمیل و تحویل شده
و ۷۰۱۲ واحد در دست اجرا است. همچنین ساخت و واگذاری ۱۱ هزار و ۱۴۰ واحد منزل شخصی و در حال ساخت ۱۰ هزار و ۲۴۶ واحد با مدیریت بر تعاونی‌های مسکن نزاجا از دیگر کارهای این معاونت است.
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا گفت: ایجاد توانمندی در کنترل مرزها با اجرای احداثات مناطق مرزی غرب با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و احداث و بازسازی پایگاه‌های مرزی در منطقه شمال شرق با پیشرفت
۹۸ درصد و جنوب شرق ۶۰ درصد و شروع عملیات انسداد مرز شرق به طول ۹۱۹ کیلومتر با پیشرفت ۱۵ درصد از دیگر اقدامات نیروی مهندسی نیروی زمینی ارتش است.