به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,633
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 33,235
بازدید ماه: 54,205
بازدید کل: 23,716,025
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۲۰۵ - سردار سلامی: ما به‌دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سردار سلامی:
 ما به‌دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم
   ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

سرلشکر سلامی: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش روایت چهل‌سالگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت‌: روز گذشته بعد از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از رؤیت گزارش‌ها صورت گرفت، شاهد بودیم معظم‌له فرمودند که؛ «کار بزرگی صورت گرفته است و نباید متوقف شود، آفت کارهای بزرگ فراغت است و آنچه را هم که به دست آمده، به‌تدریج نابود می‌کند، سعی کنید ضعف‌ها برطرف شود و این میوه شیرین کار جهادی و علمی کام کشور و انقلاب را شیرین‌تر کند.»
وی افزود: این قضاوت بسیار ارزشمند برای دانشگاه طبیعتاً حاصل تلاش‌های مستمر همه فرماندهان و اساتید گرانقدر است که در یک نقطه به این شکل ظهور و تجلی پیدا کرده است.
فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد:‌ همچنین این موفقیت‌ها متکی بر اعتماد به نفس و روح الهام‌یافته از کلام امام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر ذهن و قلب اساتید نفوذ کرده است.
سردار سلامی اظهار داشت: ما به‌دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم را درمی‌نوردید، از ابن‌سینا با 18 جلد کتاب قانون که صدها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد و ابن‌هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد.
وی بیان داشت: دشمنان امروزی اسلام و ایران با اراده ایران سر‌ستیز دارند، نبرد دشمنان با ما بر سر ارائه یا عدم ارائه مدل است، اگر الگوی ظهور یک تمدن جدید در پرتوی اسلام مستقل از جاذبه سیاسی قدرت‌ها شکل بگیرد این جاذبه جدید حتماً غلبه خواهد کرد و آن تمدن شکل خواهد گرفت.
 سرلشکر صفوی:
 باید عمق استراتژیک خودمان را 
۵ هزار کیلومتر افزایش دهیم
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز در این همایش گفت: مؤلفه‌های موفقیت این دانشگاه ترکیبی از ایمان و اخلاص و تبعیت از امام راحل بوده است.
وی افزود:‌ بنیانگذاران سپاه اسلام ناب را می‌شناختند و ما تفکر اسلام ناب را تفکر حضرت امام و امام خامنه‌ای می‌شناسیم که این تفکر همان تفکر چهارده معصوم است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: علاوه‌بر این سپاه با علم و عقلانیت به پیش رفت و جنگ را هم با همین فرمول اداره کرد. اکثر فرماندهان جنگ یا دانشجو و یا فارغ‌التحصیل دانشگاه بودند. ما در تفکر و عقلانیت و طرح‌ریزی‌های عملیاتی بر دشمن تسلط داشتیم و از نقاط غیرقابل تصور به دشمن حمله می‌کردیم.
سردار صفوی تاکید کرد: ما چاره‌ای جز عمق بخشی به دفاع  و امنیت کشور نداریم. عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه است و ما باید عمق استراتژیک خودمان را 5 هزار کیلومتر افزایش دهیم.
وی عنوان کرد: دریای سرخ و دریای مدیترانه نقطه استراتژیک است و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.
دبیر شورای امنیت ملی:
کره، روسیه، آلمان و بسیاری از کشورها 
درصدد خرید آب سنگین ایران هستند
همچنین، سردار علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی  در همایش روایت پیشرفت چهل سالگی دانشگاه جامع امام حسین‌(ع) اظهار داشت: امنیت ملی و مصادیق آن فراتر از برداشت‌های سنتی و گذشته است و با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط دارد.
وی با اشاره به اینکه امنیت ملی دیگر نظریه و حرف نیست و امروز ما در میدان با آن درگیر هستیم، اظهار داشت: در چند روز اخیر بخش عمده‌ای از درگیری ما با دشمنان در حوزه اجتماعی در انتخابات بود و دشمن بر سر عدم حضور مردم در انتخابات شرط‌بندی کرده بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حوزه اقتصادی هر روز یک تحریم و یک هجمه علیه ایران صورت می‌گیرد و غرب از تحریم به عنوان یک سلاح در مقابل هر کشوری که از آنها تبعیت نمی‌کنند، استفاده می‌کند.
احمدیان با بیان اینکه امروز امنیت ملی همه حوزه‌های کشور و زندگی را دربر می‌گیرد، عنوان کرد: غیر از این نگاه کنیم باخته‌ایم چرا که در مورد انقلاب اسلامی این موضوع بسیار عمیق‌تر مصداق دارد زیرا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند.
بدون مردم از امنیت ملی
 در هیچ حوزه‌ای برخوردار نیستیم
وی تأکید کرد: اصولا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند، انتخابات مصداق اقتدار و امنیت ملی ما است، ما تقریبا بدون مردم از امنیت ملی در هیچ حوزه‌ای برخوردار نیستیم، انقلاب اسلامی توسط مردم به پیروزی رسید و تاکنون هر جا که مردم بوده‌اند توفیق داشته‌ایم و لذا در همه عرصه‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر جایی که مردم حضور پیدا کرده‌اند، پیروزی حاصل شده است. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سپاه هم با مردم شکل گرفته و بدون حضور و پشتیبانی مردم هیچ توفیقی نمی‌توانست کسب کند، ما در گذشته تصورمان از مردم این بود که باید زندگی‌مان شبیه آنها باشد، در صورتی که بخش عمده مردمی بودن سپاه پاسداران در دفاع مقدس رقم خورد.
وی تاکید کرد: تصور نکنید که فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران است بلکه بسیاری از کشورها به دنبال خرید سلاح‌ها و تجهیزات ایران هستند، کره، روسیه، آلمان و بسیاری از کشورها درصدد خرید آب سنگین ایران هستند و طبق گزارش آمریکایی‌ها بهترین کیفیت آب سنگین دنیا متعلق به ایران است بنابراین باید تولید علم را به تولید ثروت مبدل کنیم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما در جنگ اگر می‌خواستیم طبق عرف نیروهای مسلح جهانی عمل کنیم قطعاً توفیقی کسب نمی‌کردیم، ما باید در میدان عمل تجربه کسب کنیم تا به توفیق برسیم.
سردار رفیق دوست:
در آینده نزدیک اثرات و محصولات دانشگاه امام حسین(ع) جهان را دربر می‌گیرد
سردار محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس و از پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همایش روایت پیشرفت 40 سالگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) طی سخنانی اظهار داشت: شاید تاریخچه این دانشگاه را که چه بود و چه شد، کمتر کسی بداند.
وی ادامه داد: یکی از جاهایی که قبل از 22 بهمن ما در اختیار گرفتیم، محل این دانشگاه بود، شاید 18-19 بهمن بود که یکی از برادرها به نام مجتبی نصیری مامور شد و این‌جا را در اختیار گرفت و در سال 62 تصمیم گرفته شد که به دانشگاه امام حسین سپاه مبدل شود و این پیشرفت‌هایی که صورت گرفته است.
وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پیش از انقلاب برای دستگاه حکومتی و شخص شاه تصمیم گرفته بودند که در یک مجموعه‌ای افرادی شبیه گلادیاتورها تربیت کند، این را از اسنادی که بعدا به دست آوردیم متوجه شدیم، یعنی جوانانی که به لحاظ ظاهری و هیکل استاندارد خاصی دارند را در کشور پیدا کنند و اینها افرادی باشند که از نظر روحیه و مسائل معنوی هیچی ندانند و اگر چیزی می‌دانند در این محیط از آنها گرفته شوند، و افرادی را تربیت کنند که از دین و مذهب و انسانیت هیچ بویی نبرند و فقط شاه‌پرست باشند.
وی همچنین اظهار داشت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک اثرات و محصولات این دانشگاه جهان را دربر می‌گیرد، من غلو نمی‌کنم.
سردار آهنگر: منشور دانشگاه امام حسین‌(ع)
مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب تدوین شد
همچنین، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین‌(ع) در این همایش اظهار داشت:
چهل سالگی در فرهنگ ما یادآور بعثت پیامبر اعظم (ص) است، دانشگاه امام حسین‌(ع) بعد از عملیات خیبر تشکیل شد و فلسفه تشکیل آن مبتنی بر آرمان و اهداف امام راحل بوده است.
وی افزود: ما سعی کردیم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب دوره سی ساله دانشگاه را مدون و تمام تجربیات فرماندهان و معاونان سپاه را جمع‌آوری کنیم تا از تجربه همه آنها بهره‌مند شویم.
رئیس دانشگاه امام حسین‌(ع) ادامه داد: در این تجزیه و تحلیل به این نتیجه رسیدیم که منشور دانشگاه را مبتنی بر بیانات
رهبر معظم انقلاب و با بررسی نوساناتی که داشته است، تدوین و افق‌های خود را مبتنی بر آن ترسیم کردیم.
سردار آهنگر بیان داشت: رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب باشد کار بزرگی است که ما آن را هدف اصلی خود قرار دادیم و ما برنامه‌ریزی انجام کرده‌ایم که طی ۵۰ سال آینده رتبه یک دنیا را داشته باشیم.