به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,242
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 1,242
بازدید ماه: 67,315
بازدید کل: 23,729,126
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
977 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....

  ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

 تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به کنگره با ادعای این که «اقدامات و سیاست‌های ایران، همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند»، وضعیت اضطراری ملی را در قبال ایران، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
بایدن در این پیام که متن آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده، گفت: بنابراین تصمیم گرفتم که لازم است وضعیت اضطراری ملی که در فرمان اجرائی ۱۲۹۵۷ در رابطه با ایران صادر شد، پابرجا بماند و تحریم‌های جامع علیه ایران نیز به منظور پاسخ به این تهدید، همچنان اجرا شوند.
طبق پیام بایدن، وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران که اولین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا ۱۵ مارس ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد.
«جیمی کارتر رئیس‌جمهور» وقت آمریکا فرمان شماره ۱۲۱۷۰ را برای اعلام وضعیت اضطراری ملی علیه جمهوری اسلامی، پس از تسخیر لانه جاسوسی در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ امضا کرد.
«بیل کلینتون» نیز فرمان شماره ۱۲۹۵۷ را در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد که این فرمان از آن پس، توسط رؤسای جمهوری بعدی آمریکا علیه ایران تمدید شدند.
 
 
رسانه آمریکایی:واشنگتن معافیت تحریمی ایران را تمدید می‌کند
 
گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در آمریکا می‌گویند که دولت جو بایدن قصد دارد یک معافیت تحریمی جدید برای ایران صادر کند که به این کشور اجازه می‌دهد به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌هایش که به دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک‌های خارجی مسدود شده است، دسترسی پیدا کند.
بنا بر گزارش پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن، وزارت امور خارجه آمریکا در ماه نوامبر یک معافیت تحریمی را امضا کرد که به عراق اجازه می‌دهد تا مبالغ چند میلیارد دلاری برق خریداری شده از ایران را منتقل کند. این معافیت که به تهران اجازه دسترسی به حدود ۱۰ میلیارد دلار وجوه مسدود شده‌اش را می‌دهد، قرار است در ماه جاری (میلادی) منقضی شود، مگر اینکه دولت بایدن آن را تمدید 
کند.
به گزارش ایسنا، بر اساس نامه‌ای که اواخر روز دوشنبه به وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه ارسال شد و به دست واشنگتن فری بیکن رسیده است، گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه نگران هستند که این معافیت از تحریم‌ها تمدید شود. 
این قانون‌گذاران از دولت بایدن می‌خواهند تا اطلاعاتی درباره میزان پول نقد ایران در ماه‌های پس از لغو تحریم‌ها ارائه کند.
این معافیت به عراق اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های واردات برق از ایران را به حساب‌های خارج از کشور که تهران می‌تواند آنها را مورد استفاده قرار دهد، واریز کند. وزارت امور خارجه تاکید دارد که این وجوه تنها برای مقاصد بشردوستانه مانند غذا و دارو قابل استفاده است، اما منتقدان خاطرنشان می‌کنند که پول قابل جابه‌جایی است و تهران می‌تواند از آن برای اهداف دیگر استفاده کند.
 
استاد آمریکایی: انقلاب اسلامی از ایران قطب قدرت ساخت
استاد جامعه‌شناس و متخصص انقلاب‌ها در دانشگاه «جورج میسن» آمریکا تاکید کرد، اینکه می‌بینیم انقلاب اسلامی ایران توانسته بیش از ۴۰ سال عمر کند، مسئله‌ای ستودنی است و بدان معناست که توانسته با چالش‌های مختلف و جدی که مطرح شده، به خوبی مواجه شود.
«جک گلدستون»، در گفت‌وگو با شبکه معاند ایران اینترنشنال گفت: دولت‌های انقلابی عمر طولانی ندارند و اینکه می‌بینیم انقلاب اسلامی ایران توانسته بیش از 40 سال عمر کند، این مسئله قابل ستودن است و بدان معناست که این انقلاب توانسته با چالش‌های مختلف و جدی که علیه آنها مطرح شده‌اند، به خوبی مقابله کند.
وی خاطرنشان می‌کند: نتیجه نهائی جنگ عراق، تغییر رهبری در ایران و همچنین مدیریت معادلات سیاسی و اجتماعی داخلی این کشور، همه و همه نمودهایی از کارآمدی انقلاب اسلامی هستند. مسائلی که از ثبات انقلاب اسلامی در ایران خبر می‌دهند. اساسا به همین دلیل هم است که نشانه‌ای از وقوع یک انقلاب تازه‌، قابل مشاهده نیست. 
وی در مورد دلایل بقای انقلاب اسلامی ایران به مدت بیش از چهار دهه گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته خود را به عنوان یک قهرمان برای آن دسته از کنشگرانی تعریف کند که در نقطه مقابل رویه‌ها و سیاست‌های غربگرا قرار دارند. موضوعی که برای ایران دستاوردساز بوده و آن را به یک قطب قدرت تبدیل کرده است. 
وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات پاییز 1401 اظهار کرد: این اعتراضات فراگیر نبوده. اساسا به همین دلیل هم است که حتی همین حالا نیز هیچ نشانه‌ای دال بر آنچه در غرب از آن به عنوان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان می‌شود نمی‌بینم. دلیل این مسئله نیز این است که امکانات لازم برای وقوع یک انقلاب در ایران تجمیع نشده و قابل مشاهده نیستند.
استاد آمریکایی گفت: یکی از نکات مهم این است که نقش دولت ایران در حمایت از مردم غزه، نقشی جذاب و محبوب برای مردم منطقه و حتی خودِ مردم ایران است. 
جک گلدستون، جریان اپوزیسیون مخالف با ایران را تهدیدکننده ندانسته و دلیل آن را هم عدم اقبال به این جریان توصیف کرد. وی به پسر شاه مخلوع ایران اشاره و تاکید کرد: از وی حمایت فراگیر و گسترده‌ای صورت نگرفته و دلیل اینکه وی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد نیز همین مسئله است. البته که کلیت جریان اپوزیسیون ایران ماهیتی یکپارچه ندارد و چندتکه است. این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته به نحوی هوشمندانه مسائل مختلف را مدیریت کند. 
وی در ادامه با اشاره به تقویت اتحادها میان ایران، چین و روسیه تاکید کرد که «این سه قدرت، با توجه به سابقه و تاریخ غنی‌شان، قائل به نقشی بزرگ برای خود در قابل مناسبات بین‌المللی هستند. ایران توانسته اتحادسازی‌های قدرتمندی را برای خود ایجاد کند که این موضوع در تقویت بنیان‌های قدرت ملی این کشور بسیار مؤثر بوده است.»
 
صادرات تسلیحاتی ایران ظرف 5 سال ۲۷۶ درصد افزایش یافت
یک مؤسسه اروپایی می‌گوید صادرات تسلیحات ایران در دنیا افزایش یافته و ظرف پنج سال دو و نیم برابر شده است.
به گزارش رادیو فردا، مؤسسه تحقیقات صلح استکهلم، از افزایش شدید صادرات سلاح از سوی ایران خبر داد. این مؤسسه در گزارش سالانه خود می‌گوید: ایران در پنج سال گذشته، نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۲۷۶ درصد افزایش صادرات تسلیحات داشته است. عمده خریداران سلاح ایرانی، به ترتیب روسیه، ونزوئلا و شبه‌نظامیان حوثی یمن بوده‌اند. روسیه برای تامین نیازهای تسلیحاتی در درجه اول به صنعت تسلیحاتی خود متکی است. با این حال، در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، علاوه‌بر پهپادهای ساخت ایران و موشک‌های بالستیک را از کره شمالی وارد و تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را نقض کرد. ایران با وجود افزایش صادرات تسلیحاتی، واردکننده عمده‌ای در تسلیحات نبوده است. و عمده‌ترین سفارش تسلیحاتی تهران در سال گذشته، مربوط به هواپیماهای جنگی روسیه بوده است.
یکی از مهم‌ترین نکات این گزارش‌، آن است که اکنون اروپایی‌ها بیش از ساکنان دیگر قاره‌ها به خرید و انبار کردن سلاح می‌پردازند. به طوری که در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، واردات تسلیحات به اروپا نسبت به پنج سال گذشته‌اش، ۹۴ درصد افزایش یافته و یعنی تقریبا دو برابر شده است. همچنین اوکراین به چهارمین واردکننده بزرگ تسلیحات در جهان تبدیل شده است.
پس از اوکراین، سایر کشورهای اروپایی نیز واردات تسلیحات را افزایش داد‌ه‌اند و آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات در جهان، سهم اصلی را در فروش تسلیحات به کشورهای اروپایی داشته است. اکثر کشورهای اروپایی عضو ناتو و شریک در توسعه تجهیزات نظامی مانند جت جنگنده اف-۳۵ هستند.
همچنین این جهش در واردات تسلیحات از ایالات متحده نشان‌دهنده شتابزدگی اروپایی‌ها برای دستیابی به سلاح در سریع‌ترین زمان ممکن است، حتی اگر به قیمت عدم تمرکز بر توسعه سیستم‌های نظامی جدید خود باشد.
نکته مهم دیگر گزارش، کاهش صادرات تسلیحات روسیه است. روسیه که مدت‌ها دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان بود، دیگر چنین جایگاهی را در اختیار ندارد. صادرات این کشور بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ به میزان ۵۳ درصد کاهش یافته است. روسیه در سال ۲۰۱۹، به ۳۱ کشور جهان سلاح صادر کرد و این تعداد در سال ۲۰۲۳، به ۱۲ کشور کاهش یافته است، که تغییرات مهم سیاست‌های چین به عنوان مشتری اصلی سلاح روسی در این میان تاثیرگذار بوده و پکن در سال‌های اخیر بر تولید سلاح داخلی تمرکز کرده است.
 
تشدید حملات سایبری به سازمان‌های دولتی رژیم صهیونیستی
اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل می‌گوید سازمان‌های دولتی این رژیم، برای چندمین بار هدف حمله مهاجمان سایبری قرار گرفته است.ادعا شده مهاجمان، با ایران مرتبط هستند 
بر اساس اطلاعیه، اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل، هکرهای ایرانی از طریق یک کارزار فیشینگ گسترده قصد داشتند با نفوذ به نهادهای دولتی و ادارات محلی از آن‌ها جاسوسی کنند. این حمله از سوی گروه موسوم به مادی‌واترانجام شده است.
به گفته مقام‌های اسرائیلی، گروه هکری مادی‌واتر در کارزار خود با سوءاستفاده از حساب‌های معتبر، ایمیل‌های فیشینگ متعددی را برای برخی نهادهای این کشور ارسال کرده است. محتوای این ایمیل‌ها کاربر هدف را به دریافت و نصب فایل روی سیستم رایانه‌ای خود ترغیب می‌کنند. نصب موفق این فایل به هکرها امکان می‌دهد تا کنترل کامل رایانه قربانی را در دست بگیرند و به رصد کامل آن بپردازند.
اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل از سازمان‌های دولتی خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌هایی از این حمله، مقامات این نهاد را در جریان قرار دهند.
شبکه اینترنشنال وابسته به موساد در لندن، با انتشار خبر حمله سایبری اخیر افزود: هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته حملات متعددی به زیرساخت‌های اسرائیل انجام داده‌اند. این حملات با آغاز یورش نیروهای گروه حماس به در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. در یکی از آخرین نمونه‌ها، گروه هکری موسوم به «پولونیم»  به زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات، آب و انرژی اسرائیل حمله سایبری کرد. ایران در این حمله به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و انجام عملیات تخریبی علیه زیرساخت‌های اسرائیل بوده است. کارشناسان به‌تازگی درباره افزایش توانایی سایبری جمهوری اسلامی در حملات هکری خود هشدار داده‌اند.
اینترنشنال می‌افزاید: بررسی حملات اخیر هکرهای ایران از پیشرفت تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و فیشینگ خبر می‌دهد. بهمن ۱۴۰۲ شرکت گوگل در گزارشی اعلام کرد ایران با انجام حملات سایبری به اسرائیل به دنبال کاهش حمایت‌های داخلی و بین‌المللی از جنگ علیه حماس است. از سوی دیگر بنا بر گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا، تخصص و تمایل فزاینده ایران برای انجام حملات سایبری، این کشور را به تهدیدی عمده برای امنیت شبکه‌ها و داده‌های ایالات متحده، متحدان و شرکای آن بدل کرده است.
این گزارش با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد ایران ممکن است عملیات نفوذی را با هدف تاثیرگذاری بر این انتخابات به انجام برساند. شرکت مطرح امنیت سایبری «کراود استرایک» روز چهارم اسفند هشدار داد ایران علاقه‌مند به دخالت در رویدادهای سیاسی ایالات متحده ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ در انتخابات پیش روی این کشور باشد. پیش‌تر مرکز تحلیل تهدیدهای شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی از احتمال دخالت دولت‌های ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده بود.

 

 
اسرائیل طی 4 ماه به اندازه 4 سال جنگ جهانی کودک کشته است
 
 تهدید جنجال برانگیز وزیر اسرائیلی به حمله اتمی علیه غزه / حماس سلاح کافی  برای جنگ طولانی دارد؟/ انتقاد کم سابقه اوباما: اسرائیل اشغالگر است!/افزایش  شمار شهدای غزه به ۹۷۷۰ تن - 
«کودک‌کشی»، فقط از یک رژیم آپارتاید بر می‌آید؛ رژیمی که ایدئولوژیست‌هایش صراحتا می‌گویند «غیر از ما هیچ کس انسان نیست» یا «چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد.» رژیم صهیونیستی برجسته‌ترینِ این رژیم‌هاست که در طول تاریخ نیز همواره منفور بوده است. اقلیتی که پشت نام «یهود» پنهان شده‌اند و همه بشریت را خدمتگزار خود و مستحق مرگ می‌دانند. آنچه در این چند خط نوشتیم، ادعا و شعار نیست. با یک جست و جوی ساده می‌توان هزاران سند و فیلم و گزارش برای این ادعا ردیف کرد. چرا راه دور برویم. همین «غزه»! غزه امروز بزرگ‌ترین سند برای آپارتاید خواندن رژیم صهیونیستی است. واژه «کودک‌کش» با استناد به جنایات همین رژیم صهیونیستی وارد ادبیات سیاسی جهان شده است. حالا «آنروا» گزارشی واقعا تکان دهنده از کودک‌کشی رژیم اسرائیل منتشر کرده است که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: «تعداد کودکان کشته شده در نوار غزه در چهار ماه جنگ با اسرائیل بیشتر از چهار سال درگیری در سراسر جهان است.» به نقل از لوریان لو ژور، لازارینی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن محکوم‌کردن «جنگ علیه کودکان» نوشت: تعداد کودکانی که گفته می‌شود طی تنها چهار ماه در غزه کشته شده‌اند، بیشتر از تعداد کودکانی است که در چهار سال گذشته در تمام درگیری‌ها در سراسر جهان کشته شده‌اند. وی در ادامه به ارقام سازمان ملل اشاره می‌کند که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، 12 هزار و 193 کودک در درگیری‌ها در سراسر جهان کشته شده‌اند و این در حالی است که در غزه طی فقط 4 ماه 12 هزار و 300 کودک قتل عام شده‌اند! گفتنی است حملات رژیم صهیونیستی به غزه-که با حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا، انگلیس و چند کشور مرتجع عربی صورت می‌گیرد- تاکنون نزدیک به 32 هزار شهید و بیش از ۷۲ هزار مجروح بر جای گذاشته است. طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۷۲ درصد از قربانیان این حملات را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند. و طبق گزارش رسمی سازمان ملل 70 درصد کل شهدا غیرنظامی‌اند.
نامه اعتراضی 100 چهره علمی اروپا
اگرچه سران کشورهای غربی در جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستند اما مردم سراسر دنیا همیشه علیه این جنایات موضع گرفته‌اند. یا به شکل راهپیمایی‌های خیابانی، یا انتشار نامه‌های سرگشاده یا حتی به شکل خودسوزی! دیروز خبر رسید حدود ۱۰۰ شخصیت علمی اروپایی نابودی برنامه‌ریزی شده نظام آموزشی فلسطین را در نوار غزه محکوم کردند.
 وزارت آموزش فلسطین اعلام‌ کرد حدود چهار هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در حملات اخیر اسرائیل به غزه کشته شده‌اند و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. ضمن این که ۷۰ درصد دانشگاه‌ها در نوار غزه به طور کامل تخریب شده‌اند. 
خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است ۶۵۰ وکیل شیلیایی از نتانیاهو و کابینه‌اش به دادگاه لاهه شکایت کردند. این اقدام وکلای شیلی در پی نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه صورت می‌گیرد.
تجمع ضد صهیونیستی کارکنان گوگل
نخستین بار حدود یک هفته پیش بود که خبر رسید، یکی از مهندسین و کارکنان گوگل پس از مشاهده جنایات صهیونیست‌ها در غزه و مشارکت شرکتی که در آن کار می‌کند در این جنایات، با صدای بلند علیه همکاری گوگل با رژیم صهیونیستی اعتراض کرد. اما همین اعتراض باعث اخراج او از کارش شد. چند روز بعد اعلام شد، گوگل امکانات ویژه‌ای را برای ارتش رژیم صهیونیستی مهیا کرده تا به کمک آن، راحت‌تر اقدام به کشتار فلسطینیان کند. حالا هم خبر رسیده است که دست‌کم 600 تن از پرسنل این شرکت نیز نتوانسته‌اند، همکاری با صهیونیست‌های کودک‌کش را هضم کنند لذا همگی با وجود آگاهی از امکان اخراج شدنشان، دست به اعتراض زده‌اند. آنها می‌گویند، تکنولوژی که گوگل در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی گذاشته است، در واقع کشتار و نسل‌کشی را «آسان» می‌کند. شعار این 600 نفر «نه به تکنولوژی برای تبعیض نژادی و آپارتاید» است.
صدای اعتراض بورل هم درآمد
صهیونیست‌ها علاوه‌بر سلاح‌های ممنوعه و غیرممنوعه و کشتار عمدی زنان و کودکان، به ابزار دیگری رو آورده‌اند که نفرت جهانیان را از این رژیم دو چندان کرده است: «گرسنگی». طبق گزارش‌هایی که از این باریکه منتشر می‌شود چیزی بالغ بر 25 فلسطینی فقط بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند. شویِ کمک‌رسانی آمریکایی‌ها هم علاوه‌بر این که باعث کشته شدن شماری از ساکنان این‌جا شده است-بنابر اعلام فلسطینی‌ها- حتی یک درصد نیاز غذایی غزه را هم تامین نمی‌کند. گزارش‌های عجیب و غریبی هم از سوءتغذیه مادران باردار و کودکان شیرخوار منتشر شده است که شنیدنش مو به تن آدمی سیخ می‌کند. سازمان ملل در همین رابطه اعلام کرد که ۹۰ درصد کودکان زیر دو سال در غزه از فقر شدید غذایی رنج می‌برند و ۹۵ درصد زنان باردار و زنانی که شیر می‌دهند نیز از کمبودِ شدید غذا رنج می‌برند. حمایت از چنین رژیم حتی برای برخی متحدانش هم سخت شده و آنها هر از چندگاهی برای حفظ ظاهر هم که شده علیه این رژیم موضعی می‌گیرند. مثلا روز سه‌شنبه جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به نام رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل گفت: «از گرسنگی به‌عنوان بازوی جنگی در غزه استفاده می‌شود... این بحران انسانی، یک فاجعه طبیعی نیست. یک سیل نیست. یک زلزله نیست بلکه ساخته دست بشر است.»
2 میلیارد مسلمان کجا هستند؟
دیروز گزارشی جانسوز نیز توسط «محمد اسد» خبرنگار حاضر در غزه منتشر شد که بازتاب جهانی یافت. «محمد» رو به دوربین تلویزیون از مسلمانان انتقاد کرد و با تاثر خاصی گفت تردید دارد نماز و روزه‌های آنها مورد قبول پروردگار باشد اگر به داد مسلمانان غزه نرسند: «این سیاه‌ترین ماه رمضانی نیست که بر امت اسلامی می‌گذرد بلکه شاهد بدترین مسلمانانی هستیم که ماه رمضان تا به حال به خود دیده است. 2 میلیارد مسلمان به غیر از دعا کاری برای غزه نمی‌کنند. نمی‌دانم که خداوند چگونه دعا و نماز و روزه آنها را می‌پذیرد. مردم غزه هم مسلمان هستند. آنها گرسنه‌اند. دیروز این‌جا یک کیسه آرد باعث شهادت 150 نفر شد. 150 انسان با شلیک مستقیم گلوله کشته شدند. [اشاره به شلیک صهیونیست‌ها به جمعیتی که برای ردیافت غذا جمع می‌شوند] این به غیر از بمب‌هایی است که بر سر مردم می‌ریزند.»
اولین عملیات رمضان توسط کودک 14 ساله
معروف است که صهیونیست‌ها از ماه مبارک رمضان می‌ترسند. بخشی از دلیل این ترس عملیات‌های استشهادی است که در چنین ایامی علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود. دیروز اولین عملیات از این دست در کرانه باختری انجام شد و طی آن دو صهیونیست با سلاح سرد به شدت زخمی شدند. آن طور که کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» به نقل از منابع عبری زبان نوشته است در ایست بازرسی «النفق» واقع در غرب بیت لحم دو نظامی صهیونیست با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و مجروح شدند. صهیونیست‌ها به سمت مجری عملیات تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجری محمد مراد ابو حامد کودک 14 ساله فلسطینی و از ساکنان روستای الخضر است. همزمان اظهارات یک استاد دانشگاه عبری زبان با اشاره با تحولاتی که به بخشی از آن در گزارش امروز اشاره شد پیش‌بینی کرد کار اسرائیل تمام است.
به گزارش تسنیم، این استاد با بیان اینکه «زمان نابودی صهیونیسم فرا رسیده است» به دروغ‌های شاخداری که صهیونیست‌ها از جنگ غزه می‌گویند اشاره کرد و گفت «آنها از هر دروغی استفاده خواهند کرد، از نوزادان شروع کردند، با تجاوز ادامه دادند و خواهند کرد. با میلیون‌ها دروغ دیگر ادامه دهید. ما دیگر باور نمی‌کنیم، امیدوارم دنیا هم باورنکند.» تسنیم به نام این استاد اشاره‌ای نکرد!

    

حمله موشکی به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ 

فرارو | حمله موشکی به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ    

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه گفت که ارتش یمن موشکی بالستیک به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شلیک کرد.
تا سال ۲۰۱۵ یعنی تا زمانی که ائتلاف عربستان با چراغ سبز و حمایت تمام جانبه آمریکا جنگ بزرگ علیه یمن را آغاز کرد، صنعا از نیروی دریایی که قادر به تعیین معادلات در دریای سرخ و یا حمایت از آب‌های منطقه‌ای یمن باشد، برخوردار نبود و یک پایگاه دریایی در الحدیده با سلاح‌های دفاعی قدیمی و فرسوده داشت. اما دولت یمن علی‌رغم سال‌ها جنگ گسترده، محرومیت و تحریم طی دهه گذشته موفق شد ناوگان دریایی خود را از شرایط کاملاً ضعیف به سطحی ارتقا دهد که بتواند آمریکا و متحدان غربی آن را به چالش بکشد؛ چالشی که گویا تا اطلاع ثانوی پایانی ندارد. در همین چند ماه اخیر و در حمایت از مردم غزه انصارالله حدود 60 کشتی و ناو جنگی را هدف قرار داده است.
سنتکام در بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» مدعی شد: «بین ساعت ۲:۰۰ بامداد تا ۴:۳۰ بامداد (به وقت صنعا) در روز ۱۲ مارس، حوثی‌ها (انصارالله) یک موشک بالستیک کوتاه‌برد را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت ناو آمریکایی «USS Labone» در دریای سرخ شلیک کردند که این موشک به کشتی اصابت نکرد و خسارت یا خساراتی گزارش نشد.» به گزارش ایسنا از خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه در ادامه ادعاهای آمریکا می‌افزاید: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده و یک کشتی ائتلاف دریایی همچنین موفق شدند ۲ پهپاد را که از یمن پرتاب شده بودند، رهگیری و منهدم کنند.» ارتش یمن به این ادعای آمریکا تا این لحظه – زمان تنظیم این گزارش– واکنشی نشان نداده است و باید دید طی امروز در این رابطه بیانیه‌ای صادر خواهد شد یا نه.
لیبرمن: بازدارندگی اسرائیل مقابل حزب‌الله به صفر رسیده است
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ اسبق رژیم آپارتاید اسرائیل، گفته است که بازدارندگی اسرائیل در مقابل حزب‌الله از بین رفته و به صفر رسیده است. نتانیاهو پنج ماه است که شهرک‌نشین‌ها را در منطقه شمالی بی‌دفاع رها کرده است. اکنون ۸۰ هزار اسرائیلی در آوارگی به‌سر می‌برند که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها با دستور کابینه، خانه‌های خود را ترک کرده و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز از ترس و به صورت اختیاری از مناطق سکونت خود خارج شده‌اند که هیچ‌کدام از این دو گروه تصمیمی به بازگشت به شهرک‌های خود ندارند. منطقه الجلیل بی‌دفاع رها شده و به جای اشغال منطقه میان مرز تا رودخانه لیتانی، مرزها تا نزدیک «الخضیره» عقب کشیده شده است.
از طرف دیگر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی از وزیر جنگ این رژیم خواست علیه لبنان اعلام جنگ کند. به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در توئیتی خطاب به «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نوشت: «فرماندهی ارتش در اختیار توست. منتظر چه اتفاقی هستی؟ بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب شده و تو بی‌حرکت هستی؟ انتشار ویدئوهای نصرالله را متوقف کنید و بیایید شروع به پاسخ دادن کنیم بیایید هم اکنون جنگ با نصرالله را آغاز کنیم.»
هراس شهرک‌نشینان از موشک‌های حزب‌الله
«اوری کلنر»، سرهنگ احتیاط رژیم صهیونیستی و رئیس شورای منطقه‌ای جولان، در گفت وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به حمله سنگین موشکی حزب‌الله در روز سه‌شنبه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی واکنش نشان داد. وی گفت: صبح سه‌شنبه دوازدهم مارس ۲۰۲۴ (۲۲ اسفندماه) شاهد حمله سنگین موشکی حزب‌الله به شمال (فلسطین اشغالی) بودیم. موجی از موشک‌ها در اطراف ما فرود آمد. در همین حال، «ایتای داویدی» شهردار شهرک صهیونیست نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی نیز ضمن اذعان به موشکباران این مناطق از سوی مقاومت اسلامی لبنان گفت: ما در معرض حمله موشکی قرار گرفتیم، بدون اینکه هشداری در کار باشد و این در هفته گذشته هم رخ داد. وی افزود: ما این‌جا بسیار نزدیک هستیم، زمان هم برای هشدار نیست. هفته گذشته آژیر خطر پس از اصابت موشک‌ها به صدا درآمدند، مسافت تا این اندازه نزدیک است. زمانی برای فرار نیست. اگر زمان حمله در مکان نامناسبی باشیم، خونمان گردن خودمان است. به گزارش ایرنا، داویدی ادامه داد: اوضاع در الجلیل با بلندی‌های جولان متفاوت است. طی پنج ماه گذشته امنیتی را در این‌جا شاهد نبوده ایم. ما این‌جا هر لحظه در معرض خطر قرار داریم، حتی در داخل منازلمان، به دنبال مقایسه نیستیم، اما انتقاد شدیدی به کابینه اسرائیل داریم. این مسئول صهیونیستی اضافه کرد: به شدت به موضوع مهار اوضاع اعتراض دارم، کابینه باید به گونه‌ای دیگر برخورد کند و برخورد کوبنده باید به محض حمله به مرگلیوت انجام شود. مرگلیوت مانند تل‌آویو است، اما شاهد این موضوع نیستیم. تهدید علیه شهرک‌ها باید از بین برود. ما می‌دانیم که این آسان نیست اما چاره دیگری نداریم.
آژیرهایی که قطع نمی‌شوند!
خبر دیگر آنکه دیروز نیز منابع از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در تعدادی از شهرک‌های شمال اراضی اشغالی خبر دادند. این آژیرها هر روز تکرار و موجب وحشت صهیونیست‌ها می‌شوند. خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در الجلیل الاعلی در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد آژیرهای هشدار در شهرک «حانیتا» در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. پیش از این نیز رسانه‌های عبری گزارش دادند حزب‌الله لبنان موشک‌هایی را به منطقه الجلیل شلیک کرد.
حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
همچنین از جنوب لبنان خبر می‌رسد که منابع فلسطینی از شهادت یکی از رهبران جنبش حماس در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر صور لبنان خبر دادند. «هادی مصطفی» از رهبران جنبش حماس در اردودگاه الرشیدیه شهر صور لبنان، طی حمله امروز پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. ساعتی پیش از آن رسانه‌های لبنانی از حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در مسیر میان شهر صور و الناقوره خبر داده بودند. این منابع اعلام کرده بودند که در این حمله یک نفر شهید و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.
منابع حماس: با حزب‌الله مشورت می‌کنیم
یک روزنامه لبنانی نوشت جنبش حماس، حزب‌الله را در جریان جزئیات مذاکرات و حقایق میدانی گذاشته است. منابعی در رهبری جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الجمهوریه اعلام کردند: مشورت با همپیمانان در محور مقاومت یک مسئله ضروری است چرا که همگی ما در یک درگیری در جبهه‌های مختلف هستیم. امکان ندارد که وارد مذاکراتی شویم یا توافقی را امضا کنیم بدون اینکه حزب‌الله را در جریان آن بگذاریم. ما درباره تمام تحولات میدانی یا سیاسی با حزب‌الله مشورت می‌کنیم و طبیعی است که بعد از دور مذاکراتی که اخیراً برگزار شد با حزب‌الله دیدار کنیم تا این حزب را در جریان جزئیات واقعیت نظامی و انسانی در نوار غزه بگذاریم.
مشاور امنیت ملی عراق احتمال فعالیت موساد را تأیید کرد
خبر دیگر از عراق است، عراقی که در آن حملات مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی و نیز حملات ایران به مواضع موساد بارها مورد توجه و تیتر رسانه‌های مختلف جهان بوده است. «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، با حضور در برنامه «نصف دائره» شبکه العهد این کشور اظهار داشت: من حضور افرادی در اربیل اقلیم کردستان که با پاسپورت خارجی با موساد کار می‌کنند را رد نمی‌کنم همان‌طور که ممکن است این افراد با گذرنامه‌های اروپایی، استرالیایی، آلمانی، آمریکایی یا سایر کشورها در استان‌های دیگر حضور داشته باشند. به گزارش ایرنا، الاعرجی درباره پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین‌المللی در عراق نیز تأکید کرد که دولت عراق با گام‌های استوار برای پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این کشور تلاش می‌کند.
طرح امنیتی حشدالشعبی به مناسبت ماه رمضان
خبر دیگر آن‌که «صلاح فاضل العیساوی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدالشعبی مستقر در استان الانبار اعلام کرد که این نیروها مأموریت حمایت از امنیت شهروندان عراقی را در طول ماه مبارک رمضان عملیاتی می‌کنند. وی افزود: این نیروها امنیت نمازگزاران را در مسجدهای منطقه عامریه الصمود واقع در جنوب شهر الفلوجه تأمین می‌کنند. فرماندهان امنیتی تلاش دارند امنیت ساکنان استان الانبار را در ماه مبارک رمضان تأمین کنند. العیساوی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی با همکاری و هماهنگی دیگر نیروهای امنیتی عراق عملیات ورود به مسجدها و بازرسی نمازگزاران را در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهند داد.
همچنین یک منبع امنیتی عراقی از شناسایی و بازداشت یک سرکرده برجسته تشکیلات تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد. وی افزود: نیروهای حشدالشعبی همچنین موفق شدند این سرکرده تروریست را که قصد ورود به منطقه راوه واقع در غرب استان الانبار داشت بازداشت کنند. به گزارش مهر، سرکرده تروریست بازداشت شده یکی از برجسته‌ترین افراد تحت پیگرد نیروهای امنیتی عراق به شمار می‌رود که پیشتر دست به عملیات تروریستی در جریان آزادسازی خاک عراق از دست داعش زده بود.
این اخبار در حالی منتشر می‌شود که «عبدالقادر النایل» فعال سیاسی عراقی در گفت‌و‌گو با اسپوتنیک تأکید کرد: درست است که تشکیلات تروریستی داعش در عراق از لحاظ نظامی عقب رانده شده اما مهم‌تر از آن تفکرات این تشکیلات است که باید از طریق کار فرهنگی از بین برود. وی افزود: داعش در عراق هنوز به صورت کامل از بین نرفته چرا که نابودی آن تنها بُعد نظامی ندارد. النایل تصریح کرد: اینکه حرف و حدیث‌ها درخصوص عملیات داعش در عراق افزایش یافته در شرایط کنونی به نفع آمریکا است تا حضور خود را در این کشور توجیه کند. بنابراین اکثر این عملیات‌های نظامی رنگ و بوی سیاسی دارند.