به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,751
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 5,751
بازدید ماه: 26,721
بازدید کل: 23,688,543
افراد آنلاین: 25
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۶۷ - حجت‌الاسلام صدیقی،خطیب جمعه تهران: مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
حجت‌الاسلام صدیقی،خطیب جمعه تهران:
مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود  
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

حجت الاسلام صدیقی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: در اینکه روزه در ماه رمضان واجب و قرآن هم در این ماه نازل شده، ارتباط وجود دارد. هم روزه و هم قرآن در روز قیامت شفاعت می‌کنند. روزه ظرف باطن را تمیز می‌کند. وقتی غبار و آلودگی رفت، کلام خدا بر دل می‌نشیند.
وی با بیان اینکه روزه تولید تقوا می‌کند، افزود: وقتی دل، خانه خدا شد، قرآن بر این دل شفا ‌و تقوا می‌دهد. در میان عبادت‌ها روزه رقت قلب می‌آورد و خدا در دل‌های شکسته جا دارد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برکات روزه در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک، دل‌های همه موحدان عالم همرنگ می‌شود، همه از گناه فاصله می‌گیرند، در نمازهای مساجد پرشور شرکت می‌کنند. ایجاد وحدت و اتحاد از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان است.
حجت‌الاسلام صدیقی، در خطبه دوم با بیان اینکه سال دارد تمام می‌شود، گفت: زمان، زمان محاسبه سود و زیان است که چه کردیم و در پایان سال چیزی برای آخرت ذخیره کردیم یا همه را هدر داده‌ایم.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری امسال را به نام «رشد تولید و مهار تورم» ماندگاری کردند. ایشان می‌داند که اگر چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از بهانه‌جویی‌ها کنار می‌رود.
امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله رئیسی، با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و پیگیری‌های مستمر توانست بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد و نیمه فعال را به بهره‌های و فعالیت درآورد که این یک پیروزی است. به‌ جای اینکه کارخانه تأسیس کند، سراغ بیماری کارخانه‌ها رفت و آنها را درمان کرد؛ این در کاهش بیکاری تاثیر دارد. نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است. در برخی از استان‌ها نیروی کار وجود نداشت و از استان‌های دیگر استفاده
شده است.
حجت‌الاسلام صدیقی، در ادامه با اشاره به کاهش نقدینگی در دو سال اخیر، تصریح کرد: در مسئله مهار تورم، یکی از دلایل رشد نقدینگی است که آن را از ۴۲ تا ۳۴ کاهش داده‌اند.
انضباط مالی از امتیازات دولت است وی دیگر اقدامات مؤثر دولت را اختصاص
۱۰۰ درصد بودجه عمرانی دانست و تاکید کرد: در دولت‌های قبل به بودجه عمرانی توجه نمی‌شد و به سایر بودجه‌ها توجه می‌کردند. وقتی به مسئله عمران توجه شود، بیکاری کاهش پیدا می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: انضباط مالی جزو امتیازات دولت است، در این دولت استقزاض پیش نیامد. حجت‌الاسلام صدیقی، درباره سفرهای استانی دولت نیز گفت: در سفرهای استانی، پیگیری ‌حضوری از یک طرف و ارتباط با مردم از طرف دیگر و شنیدن مشکلات از خود آنها هم یک موضوع دیگر است. به‌عنوان نمونه می‌توان سفر بندرعباس را مثال زد که در آن علاوه‌بر افتتاح پروژه‌های عمرانی دیدارهای چهره‌ به چهره‌ای با مردم صورت گرفت و  برای یک مشکل ۳۵ ساله تصمیم‌گیری کردند.
 
وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری درباره انتخابات این تعبیر را کردند که حضور پای صندوق‌ها رای، حضور در میدان جهاد، مقابله با دشمن، شیطان بزرگ و بدخواهان کشور و آنهائی بود که دوست ندارند کشور ما مستقل باشد و مردم در تصمیمات کلی حضور داشته باشند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در یک سال گذشته تبلیغات همه‌جانبه و بی‌سابقه‌ای را از سوی دشمنان خارجی از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی و ضدانقلاب‌های داخل کشور شاهد بودیم که بر طبل یأس می‌کوبیدند که بگویند رای دادن فایده ندارد اما مردم ما فهیم هستند و به شایعات و تبلیغات دشمن توجه نکرده و استقلال و عزت و ولایت‌مداری‌شان را از دست ندادند، افزود: حضور عزت‌ساز حماسی مردم رشید و با بصیرت ایران در انتخابات، دینداری و ولایتمداری و بصیرت و دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی بود و بر دهان دشمنان زدید.
مردم با وجود مشکلات و گرانی‌ها و تبلیغات دشمنان در انتخابات شرکت کردند
حجت‌الاسلام صدیقی، اضافه کرد: مردم با وجود مشکلات و گرانی‌ها و تبلیغات دشمنان در انتخابات شرکت کردند که  حضور ۴۱ درصدی جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود. 
وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با بیان اینکه مسئله اول جهان اسلام، فلسطین است اظهار کرد: در چند وقت اخیر صهیونیست‌های نکبت، خدازده و در حال فروپاشی کامل به فرماندهان ما در سوریه و قسمت‌های دیگر حمله کردند و البته ضربه متقابل در سوریه، عراق، پاکستان و لبنان خوردند.
خطیب نماز تاکید کرد: دست برتر برای جبهه مقاومت بود و قهرمان جبهه مقاومت ایران سرافراز و رهبر حکیم همیشه حاضر در صحنه پیغمبرگونه ما است.
حجت‌الاسلام صدیقی، با بیان اینکه جنگ غزه علاوه ‌بر مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده، دو مسئله را برجسته می‌کند، افزود: یکی جنایت بی‌حد و حصر آمریکا و نوچه‌اش اسرائیل است که در جنایت حد نمی‌شناسند. آنها مردم بی‌دفاع را کشته، مریض‌های بیمارستان را مورد تهاجم قرار داده، کودکان را از بین می‌بردند. در غزه غذا و آب و دارو و امنیت و سرپناه نیست. جا دارد انسان در این وضعیت خون‌ گریه کند.
وی با بیان اینکه مگر مردم غزه انسان و مسلمان نیستند، چرا دولت‌های عربی که نام خود را مسلمان گذاشتند، با اسرائیل قطع رابطه نمی‌کنند و برخی کشورها به اسرائیل کمک کرده و به ضرر مقاومت کار می‌کنند؟، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که مقاومت به‌زودی پوزه و بینی اسرائیل را به خاک می‌مالد.
خطب نماز جمعه اظهار کرد: چنین روزی نزدیک است و تبدیل به روز حسرت و پشیمانی برای کشورهایی می‌شود که به میدان نیامده و با کفار همراه شده، مسلمانان را تضعیف کرده و در خون کودکان سهیم شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:مقاومت مردم غزه درس بزرگی برای بشریت است
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، در پیش خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ ضمن تشریح ویژگی‌ها و برکات ماه مبارک رمضان و انواع روزه‌داری گفت: مقاومتی که امروز در غزه شاهد آن هستیم که مردم روی خرابه‌های مسجد نماز می‌خوانند و مقاوم ایستاده‌اند، بزرگ‌ترین درسی است که این مردم به بشریت می‌دهند.
وی با بیان اینکه دنیا در حال دگرگونی است، گفت: خون شهدای غزه مسیر تاریخ را عوض می‌کند و صهیونیست‌های جنایتکار را که در تاریخ رسوا هستند، رسواتر می‌کنند.
سیدرضا تقوی افزود: انسان با قدرت اسلام و ایمان می‌تواند ماشین جنگی آمریکای پلید و جهانخوار را که اسرائیل را مجهز می‌کند، جواب دهد و به دنیا بفهماند که ایمان می‌تواند بر همه اینها پیروز شود.