به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 776
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 776
بازدید ماه: 66,849
بازدید کل: 23,728,660
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
983 - فرجام شخص هتاک به قرآن ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

فرجام شخص هتاک به قرآن

  ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

‫دولت سوئد فرد توهین‌کننده به قرآن کریم را اخراج می‌کند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

جسد عامل هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد در خانه‌اش در نروژ کشف شد.
شاید هیچ اصل حقوق بشری چون اصل آزادی بیان، مفهومی سیال نداشته باشد. گاهی کوچک‌ترین انتقادات به رژیم آپارتاید اسرائیل مصداق یهودی‌ستیزی و نژادپرستی قرار می‌گیرد از ذیل عنوان آزادی بیان خارج و محکوم می‌شود و گاهی نیز نفرت‌پراکنیِ خشونت‌آمیز نسبت به مقدساتِ پیروان یک دین (به ویژه اسلام) مصداق آزادی بیان قرار می‌گیرد!
عصرِ یکی روزهای تیرماه سال گذشته بود یک سوئدیِ عراقی‌الاصل (در واقع یک عراقی پناهنده به سوئد) به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن مجید را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. این فرد ِسودا زده که در منطقه قره‌قوش واقع در «بخدیدا» در استان نینوای متولد شده و در شبکه‌های اجتماعی خود را «مفکر، نویسنده و ملحد» معرفی می‌کند! روز چهارشنبه تحت حمایت مقامات سوئدی و برابر چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان دست به این اقدام خشن در استکهلم زد.
این سودازده گفته بود که «می‌خواهم اهمیت آزادی بیان را برجسته کنم.» سلوان مومیکا در حالی هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان را با این اظهارنظر توجیه کرده است که آزادی بیان یکی از دغدغه‌های مهم بشر است و به همین دلیل در همه جای جهان فعالیت‌های زیادی برای تحقق این امر مهم صورت می‌گیرد. اما چه می‌شود کرد که «هتک حرمت» مقدسات ربطی به احقاقِ حقِ آزادی بیان ندارد!
بالاخره چندی پیش این پناهجوی عراقی که چندین بار در سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، این کشور را ترک کرد و به نروژ رفت. حالا خبر می‌رسد که جسد او در خانه‌اش در نروژ پیدا شده و پلیس تحقیقات درباره مرگ او را آغاز کرده است. بر اساس برخی از گزارش‌ها جسد او به همراه یک نامه کشف شده است که دلالت بر قتل او دارد که هیچ کدام از این خبرها البته قابل تأیید نیست. مومیکا چند روز پیش در آخرین پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «امروز سوئد را ترک کردم و اکنون در نروژ تحت حمایت مسئولان نروژی هستم. من برای پناهندگی و حمایت بین‌المللی در نروژ درخواست دادم.» اما گویا چنان پناهی هم در کار نبود!
واپسین مصاحبه این فرد اهانت‌کننده به قرآن کریم در سوئد متوهم بودن او را به خوبی نمایان می‌کند. وی در مصاحبه‌ای که روزنامه سوئدی اکسپرسن منتشر کرد، گفته بود: «من در راه نروژ هستم. سوئد تنها تروریست‌هایی را می‌پذیرد که پناهندگی و حمایت از آن‌ها داده شود، در حالی که فیلسوفان و متفکران [کذا!] اخراج می‌شوند.» گفتنی است، دولت سوئد آبان ماه گذشته مجوز اقامت مومیکا را لغو کرد، اما اخراج او را به حالت تعلیق درآورد.