به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,171
بازدید ماه: 121,674
بازدید کل: 23,783,473
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
50 - باران موشک و پهپاد جبهه مقاومت بر سر پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
یک روز پس از حمله به سفارت ایران در دمشق:
باران موشک و پهپاد جبهه مقاومت
بر سر پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی
  ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

‫حمله موشکی و پهپادی سپاه به گروهک جیش الظلم در خاک پاکستان/ واکنش پاکستان  به حملات موشکی ایران - تابناک | TABNAK‬‎

در پی حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه، خبرها حاکی از حملات موشکی و پهپادی جبهه‌های مقاومت به مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل در اراضی اشغالی و حامی اصلی آن، آمریکا، در سوریه است.
حملات مقاومت عراق به اراضی اشغالی
یک روز پس از حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه، مقاومت اسلامی عراق در واکنش به کشتارهای اشغالگران در غزه و در چارچوب مقاومت خود در برابر اشغالگری، یک پایگاه هوائی صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه با تاکید بر اینکه این عملیات با پهپاد انجام شده است، افزود پایگاه هوائی «تل نوف» رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. 
مقاومت عراق در بیانیه خود با تاکید بر اینکه این هدف قرار دادن در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی صورت می‌گیرد، افزود: در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری، به نابودی مواضع دشمن ادامه می‌دهد. 
مقاومت همچنین صحنه‌هایی از پرتاب پهپاد خود در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (12 فروردین 1403) به سمت ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی را منتشر کرد. 
همچنین رسانه‌های عبری از اصابت چند موشک به فرودگاه نظامی «رامون» در «نقب» واقع در جنوب اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند. کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: چند موشک به فرودگاه نظامی رامون در نقب شلیک شد. 
روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز نوشت: نیروهای زیادی به مکان این حادثه اعزام شدند. خبرنگار العربیه نیز تأکید کرد یک موشک به فرودگاه رامون در ایلات در جنوب اراضی اشغالی شلیک شد بدون اینکه آژیرهای هشدار به صدا دربیایند. به گفته این خبرنگار رژیم صهیونیستی برای چهارمین بار در رهگیری موشکی بر فراز ایلات شکست خورد.
حمله به پایگاه آمریکا در سوریه
منابع محلی سوری اعلام کردند که پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه التنف در شرق این کشور مورد حمله یک پهپاد انتحاری قرار گرفت. به گزارش ایسنا، منابع محلی روز سه‌شنبه به خبرگزاری آناتولی تأکید کردند که پهپاد انتحاری شبانه پایگاه آمریکایی‌ها در مرز اردن را هدف قرار داد، بدون اینکه جزئیاتی درباره مسئولیت این حمله منتشر شود. 
این در حالی است که سوریه هر از گاهی شاهد حملات به پایگاه‌هایی است که ارتش آمریکا در آن مستقر است، از جمله این پایگاه‌ها که هدف حملات پهپادهای ناشناس و موشک‌های زمین به زمین قرار گرفته‌اند می‌توان به پایگاه التنف و پایگاه منطقه المالکیه (شرق) در مرز با عراق و نیز پایگاهی در استان الحسکه و منطقه الشدادی (شمال شرقی) اشاره کرد.
آمادگی کتائب برای عملیات علیه صهیونیست‌ها
سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت این کشور آمادگی دارند مسیر زمینی ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «ابوعلی العسکری»، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق، پس از حمله روز دوشنبه رژیم آپارتاید صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام این جنبش منتشر شد اعلام کرد که این جنبش آمادگی حمله به مسیر زمینی ارسال تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی را دارد.
همزمان نماینده ائتلاف فتح عراق بر ضرورت تسریع روند بیرون راندن نظامیان خارجی از این کشور و رهایی یافتن از سلطه آمریکا در زمینه مسلح کردن نیروهای امنیتی عراق تأکید کرد. 
«محمد کریم» نماینده ائتلاف فتح عراق روز سه‌شنبه تأکید کرد که تسریع بیرون راندن نظامیان خارجی از این کشور بسیار مهم است. وی در ادامه افزود: ما به تسریع ارائه جدول زمان‌بندی بیرون راندن نیروهای رزمی خارجی از عراق و اتخاذ اقدامات لازم برای تضمین امنیت و ثبات این کشور و حمایت از مرزها نیاز شدیدی داریم.
حمله مقاومت لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها
مقاومت لبنان تجمع سربازان رژیم اشغالگر صهیونیست را در پایگاه «المالکیه» هدف قرار داد. مقاومت لبنان اعلام کرد تجمع سربازان رژیم اشغالگر را در پایگاه «المالکیه» در مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین با موشک هدف قرار داد که منجر به تلفاتی در میان این سربازان شد. 
در متن بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و همچنین در پشتیبانی از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنان، در ساعت ۵:۴۵ صبح روز سه‌شنبه تجمع سربازان دشمن در پایگاه المالکیه را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند که موجب وارد آمدن خسارات مستقیم به آنان شد.
طبق آخرین خبرها منابع عبری زبان اعلام کردند ۶ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی «السماقه» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
گفتنی است، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، شهادت سردار محمدرضا زاهدی و همراهانش را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی سپاه پاسداران به خصوص نیروی قدس و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت.
مقاومت اسلامی لبنان دوشنبه شب نیز اعلام کرده بود که که مقر فرماندهی گردان لیمان واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. حزب الله لبنان اعلام کرده بود که مقر فرماندهی گردان لیمان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل غربی را هدف حمله توپخانه قرار داده است.
از طرف دیگر، منابع رسانه‌ای صبح روز سه‌شنبه از حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان خبر دادند. آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرز لبنان به صدا درآمده است. همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تأکید کرد که «حسین رضا یوسف» ملقب به «هادی» از رزمندگان این جنبش که متولد سال ۱۹۸۶ در منطقه الخیام در جنوب لبنان است در راه دفاع از قدس به شهادت رسید.
گالانت آمادگی صهیونیست‌ها را بررسی می‌کند
در این میان خبر می‌رسد که یک رسانه عبری‌زبان از بررسی میزان آمادگی صهیونیست‌ها برای جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله لبنان توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پرده برداشت. 
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مذاکراتی را با مقامات فرماندهی جبهه داخلی ارتش این رژیم انجام داد تا با آنها بر سر طرح‌هایی برای به راه انداختن کمپین رسانه‌ای درباره آماده‌سازی ارتش به منظور جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله گفت‌وگو کند.
اخراج نیمی از کارمندان بندر ایلات
شرکت اسرائیلی اداره‌کننده بندر ایلات قصد دارد نیمی از کارمندانش را به دلیل کاهش شدید فعالیت این بندر در سایه تهدید حملات ارتش یمن اخراج کند. فعالیت بندر ایلات در اراضی اشغالی به دلیل حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و عرب و حمله به پایگاه‌هایی در شهر ایلات کاهش شدیدی داشته است. کمیته اقتصادی کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت اداره‌کننده بندر ایلات را تهدید کرده که مالکیت بندر جنوبی را در سایه تهدیدات برای اخراج کارکنان بندر از این شرکت می‌گیرد.
«یاسمین فریدمن»، عضو کنست، نیز گفت: شهر ایلات درحال سوختن است. این شهر میزبان تعداد بسیار زیادی از شهرک‌نشینانی است که از غلاف غزه کوچ کرده‌اند. شهرداری هیچ‌گونه کمکی دریافت نکرده است و این شهرک‌نشینان مشاغل خود را از دست داده‌اند و اکنون می‌خواهند مجدداً به آن‌ها ضرر برسانند. چه کسی می‌خواهد این کار را بکند؟ شرکت‌هایی که میلیون‌ها به دست می‌آورند. مسئولیت این شرکت‌ها چیست؟
عملیات در دریای سرخ
خبر دیگر از مقاومت یمن است، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد پهپادی که آن را به ارتش یمن نسبت داده منهدم کرده است. سنتکام مدعی شد «در دفاع از خود» پهپاد متعلق به ارتش یمن در دریای سرخ را که تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف دریایی و کشتی‌ها بود، منهدم کرده است. 
این مرکز تروریستی آمریکا افزود اقدامات متجاوزانه‌اش به بهانه «محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده» انجام می‌شود.
از طرف دیگر ائتلاف متجاوز آمریکایی و انگلیسی بامداد سه‌شنبه در حمله‌ای دیگر به خاک یمن، این بار اهدافی در منطقه «التحیتا» در استان الحدیده را هدف حمله هوائی قرار داد.
 آمریکا و انگلیس بار دیگر منطقه‌ای در شهرستان التحیتا در استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند. شبکه المسیره یمن اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس اهدافی را در شهرستان التحیتا واقع در استان الحدیده را هدف قرار دادند. از خسارت‌های احتمالی این حمله گزارش بیشتری منتشر نشده است.