به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,637
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,637
بازدید ماه: 69,710
بازدید کل: 23,731,521
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4555 - حجت‌الاسلام رحیمی : جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم ۲۹ نفر با مجازات قطعی اعدام تخفیف مجازات گرفتند ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم  ۲۹ نفر

با مجازات قطعی اعدام تخفیف مجازات گرفتند 

۱۴۰۳/۰۱/۱۸

‫معاون قضایی قوه قضاییه به اقدامات انجام شده این معاونت در سال گذشته پرداخت  و در این رابطه توضیحاتی داد - دانشجویان حقوق‬‎

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمی، معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، گفت: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، اظهار داشت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.
معاون قضائی قوه قضائیه گفت: ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.
۱۵۶ زن، ۵ نفر از اتباع بیگانه، ۱۱ محکوم امنیتی و ۵ محکوم زیر ۱۸ سال عفو شدند
وی افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضائی نیرو‌های مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی بیان داشت: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۵ نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر زیر ۱۸ سال هستند.