به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,391
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,391
بازدید ماه: 69,464
بازدید کل: 23,731,275
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4545 - روزی نامه های غرب گدای ... ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

روزی نامه های غرب گدای ...

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

خبری که روزنامه‌های زنجیره‌ای سانسور کردند - مشرق نیوز

 

رنگ پریده امتداد داخلی دشمن در فضای انتقام از اسرائیل  
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در یادداشتی در شماره دیروز با عنوان فصل بی‌گدار به آب زدن نیست، عنوان کرده است: «به هیچ عنوان نباید نیروهای خودمان را تحت فشار قرار دهیم که به اسرائیل حمله کنند. رزمندگان و فرماندهان و اداره کنندگان نبرد چه در اتاق‌های جنگ و چه در میدان باید راهبردهای مناسب را طراحی کنند نه اینکه به دنبال تعجیل در پاسخ دادن باشند. تعجیل در پاسخگویی به معنای قدرتمند بودن نیست... گذشت زمانی که بدون فکر در میادین جنگ به خط می‌زدند و تلفات بالا می‌دادند، امروز نیازمند رویکردهای سیاستمدارانه، روانشناسانه و مدبرانه در حوزه نبردهای نوین هستیم تا کسی بی‌گدار به آب نزند. در یک کلام فصل آن نیست که بی‌گدار به آب بزنیم.»
از طنزهای صحنه سیاسی کشورمان موضع‌گیری‌های حقارت بار همیشگی مدعیان اصلاحات است. حتی برای یک بار نیز این رویه عجیب آنان خدشه دار نشده و بلا استثناء در هر واقعه و موضوع مرتبط با سیاست خارجی و امنیت ملی نسخه وادادگی و عقب‌نشینی را تجویز می‌کنند.
عجیب‌تر اینکه آنان همیشه حرف و نظر خود را علمی و روانشناسانه دانسته و هر سخن و حرف و نظری بر خلاف سخنان مغلوط‌شان غیر علمی است. صد البته این علم مدعیان اصلاحات، علمی است که تنها در گعده‌های آن یافت می‌شود و در هیچ مرکز علمی و پژوهشی در سطح جهان نمی‌توان اثری از آن پیدا کرد.
سخنان و نظرات آنان در حالی است که از عهد باستان همواره شرط صلح را آمادگی کامل برای جنگ و حرکت در لبه جنگ می‌دانستند. ضرب المثل اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو (Si vis pacem, para bellum) یکی از معروف‌ترین ضرب المثل‌ها در غرب است. این عبارت لاتین به عهد باستان بر می‌گردد و در قانون هشتم افلاطون نیز متبلور است. فلاویوس رناتوس نیز در کتاب خود به این نکته اشاره کرده و عنوان می‌دارد کسی که آرزوی صلح  دارد جنگ را مهیا می‌کند.
بهترین مثال از لزوم شدت عمل و پاسخ در هنگام بحران نمونه بحران موشکی کوبا و نوع پاسخ قبله آمال آنان آمریکا به این بحران بود. در هنگام بحران موشکی کوبا، پس از اینکه شوروی بمب‌ها و موشک‌های اتمی خود را در نزدیکی خاک آمریکا مستقر کرد، ایالات متحده با شدت، شوروی را به جنگ اتمی تهدید کرد که این باعث عقب‌نشینی رهبران شوروی از تصمیم خود شدند.
در نظریه بحران از دید افرادی همچون برچر، بحران هنگامی است که ارزشی اساسی مورد هجمه نظامی و خشونت‌آمیز قرار می‌گیرد و فشار زمانی و سیاسی بر تصمیم گیران برای پاسخ وجود دارد، اتخاذ تصمیم و پاسخ متناسب و بازدارنده ضروری است، مضافا در مدل‌های نظریه‌های تصمیم گیری و نظریه «بازی‌ها» در روابط بین‌الملل نیز شرط عقب‌نشینی طرف مقابل، عزم کامل و صد در صدی و هجومی از طرف ما است.
رنگ پریده امتداد داخلی دشمن در فضای انتقام از اسرائیل و تجویز نسخه عقب‌نشینی و انفعال از سوی مدعیان اصلاحات یا از سر جهالت است و یا از سر خیانت به منافع ملی و امنیت ایران.
کدام دولت سفره مردم را کوچک کرد؟
روزنامه سازندگی در شماره دیروز عملکرد دو دولت روحانی و رئیسی را بررسی کرد. این روزنامه نوشت: «بررسی عملکرد دو رئیس‌جمهور فعلی و سابق نشان می‌دهد مردم در سه سال اول این دولت فقیرتر و سفره آنها کوچک‌تر شده است. همچنین آمارها و شاخص‌ها نشان می‌دهند که حسن روحانی عملکرد بهتری از ابراهیم رئیسی داشته است.»
گفتنی است، مدعیان اصلاحات نمی‌توانند از کارنامه فاجعه بار اقتصادی خود فرار کنند و باید پاسخگو باشند. معطل گذاشتن کشور و تعلیق توانمندی‌های ملی پای اعتماد به غرب و بهانه جویی‌های دشمن، خیانت به نظام اسلامی و تلاش برای براندازی و همکاری گسترده با دشمن در فتنه‌های 78، 88، 96، 98 و 1401، التهاب افکنی در اقتصاد و بازار با مطالب غیرواقعی و شایعه‌پردازی، شش پله پسرفت در رتبه‌بندی اقتصادی جهان، رکود تورمی بی‌سابقه، تحمیل تورم‌های 700 تا 100 درصدی در بسیاری از اقلام، تحمیل رکود و تورم به اقتصاد از جمله در بخش‌های پیشرانی مثل مسکن و خودرو و کشاورزی و...، وابسته‌تر کردن اقتصاد به درآمد نفتی، حذف سهمیه‌بندی بنزین و وارد کردن خسارت 144 هزار میلیارد تومانی به اقتصاد کشور، به تعطیلی کشاندن صدها کارخانه، فراهم آوردن مقدمات فتنه‌هایی مانند ماجرای بنزین و بورس، اصرار بر تحمیل رکود به بخش مسکن به مدت حداقل پنج سال، کوتاهی در اصلاح نظام بانکی تورم ساز، فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها، دپو شدن میلیون‌ها تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر، حقوق‌های نجومی، کاهش شرکای تجاری ایران، کوتاهی در حمایت از تولید و صادرات، اتخاذ سیاست‌های ضدشفافیت و مسبب قاچاق (حذف کارت سوخت، ایران کد، شبنم و...)، کوتاهی در تامین و اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد و اقشار پردرآمد و پرمصرف، دو برابر شدن تحریم، بر باد دادن فرصت‌های گشایش اقتصادی، افزایش ضریب‌جینی (شکاف طبقاتی) از رقم کاهشی‌شده 365 در سال 92 به رقم 409 در سال 97، نابودی 18میلیارد دلار و 60 تن طلا از ذخایر استراتژیک، تورم ۶۰ درصدی،
کسری بودجه 480هزار میلیارد تومانی، بدهی انباشته 1500هزار میلیارد تومانی، و سررسید اصل و سود اوراق به میزان 532هزار میلیارد تومان از جمله خیانت‌ها و فجایعی است که مدعیان اصلاحات به کشور تحمیل کردند و به جای طلبکاری باید در پیشگاه عدالت پاسخگو باشند، در مقابل، دولت رئیسی موفق شد حجم بزرگی از بدهی‌ها و تعهدات را تسویه کند، از جمله: تسویه 270هزار میلیارد تومان بدهی اصل و سود اوراق، تسویه 100هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی، اختصاص 40هزار میلیارد برای رتبه‌بندی معلمان و 54هزار میلیارد برای تسویه بدهی بانک مرکزی.
اقدامات گسترده دولت انقلابی در خنثی‌‌سازی تحریم‌ها، رونق دیپلماسی اقتصادی با جهان فراغرب از کشورهای منطقه و همسایه گرفته تا چین و روسیه و آمریکای لاتین، گسترده واکسن و مهار کرونا، عضویت ایران در پیمان ‌‌‌شانگهای، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، سفر وزیر خارجه به پکن و آغاز اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، پیگیری همکاری بلندمدت با روسیه، سفرهای استانی و مدیریت جهادی و میدانی برای حل مشکلات و خدمت به مردم، رشد صادرات به همسایگان، افزایش صادرات نفت و رشد متوسط ماهانه صادرات غیرنفتی نسبت به میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی در پنج ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، صادرات سوخت، قراردادهای جدید با ترکیه و پاکستان و عراق، احیای کارخانه‌های تعطیل شده، آبرسانی به مناطق مختلف کشور، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دستور محدود کردن واردات دارای مشابه داخلی، اجرای طرح جهش تولید مسکن، مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فساد، بازگرداندن دلارهای بلوکه شده، حل مشکل قطع پی‌در‌پی برق، کاهش رشد نقدینگی از 40 درصد به 27 درصد، کاهش تورم از 60‌ درصد به 40 درصد، افزایش صادرات نفت از حدود ۳۰۰ هزار بشکه به رقم ۲ میلیون بشکه در روز، افزایش رشد اقتصادی صفر درصدی به بالای 6 درصد، افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم، ساماندهی خلق پول توسط بانک‌ها، کسب تراز تجاری مثبت در تعامل اقتصادی با ۸۴ کشور، افزایش تولید و اشتغال، عضویت ایران در سازمان بریکس، توافق با عربستان، امضای قراردادهای همکاری با ‌اندونزی و کشورهای آمریکای لاتین و...، ارسال ماهواره به فضا و... برخی موفقیت‌های به دست آمده در دولت انقلابی است.
همچنین لازم به ذکر است، کاهش تورم در ابتدای دولت روحانی به اذعان مدعیان اصلاحات، به قیمت رکود مطلق در کشور رقم خورد به طوری که به دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی انجامید.