به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,343
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,343
بازدید ماه: 69,416
بازدید کل: 23,731,227
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4549 - حسین امیرعبداللهیان، تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

حسین امیرعبداللهیان،

تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است

۱۴۰۳/۰۱/۲۰

‫پیام تهران به واشنگتن پس از حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی‬‎‫امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد: جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه است‬‎

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس یک هیئت سیاسی و پارلمانی و در مقصد دوم سفرش به منطقه در دمشق حضور دارد، بعدازظهر دوشنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه سوریه مورد استقبال همتای سوری قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در دیدار با المقداد وزیر خارجه سوریه ضمن قدردانی از همتای سوری برای حضور در دفتر سفیر ایران بعد از حمله رژیم صهیونیستی‌ به اقامتگاه سفیر و بخش کنسولی سفارت ایران گفت: اتفاقی که رژیم رقم زد ثابت کرد مقامات این رژیم به هیچ تعهد بین‌المللی و ضابطه انسانی پایبند نیستند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: امنیت سوریه امنیت منطقه است و این دست و پا زدن‌ها و جنایات نتيجه‌ای برای بقای نتانیاهو و رژیم او نخواهد داشت.
وی با ادای احترام به روح همه شهدای سوری و ایرانی این جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ‌تر می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک و حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق گفت: ما مسئوليت دولت آمريکا به‌عنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی را از طریق مناسب دیپلماتیک به مقامات این کشور تاکید کردیم، همچنین همه کشورهای جهان را در جریان عبور رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز و نقض قوانین و معاهدات و حقوق بين‌المللی قرار دادیم. 
امیرعبداللهیان تاکید کرد: تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است.
وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن خیر مقدم به دکتر امیرعبداللهیان و هیئت همراه، مراتب تسلیت عمیق و خالصانه دولت و مردم سوریه را به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، رئیس‌جمهور محترم و دولت و مردم ایران و خانواده شهدای جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را ابلاغ کرد.
دکتر فیصل مقداد افزود: از همان ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی، سوری‌ها مبارزات خود را علیه این رژیم شروع کرده‌اند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هم موجودیت این رژیم را به رسمیت نشناخت‌ و اقدام اخیر رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران بزرگ‌ترین گواه حقانیت موضع ایران و سوریه در قبال این رژیم صهیونیستی است.
وی تاکید کرد: این جنایت تروریستی اسرائيل که تمامی ویژگی‌های جنایت جنگی و نقض همه قوانین بین‌المللی را داراست، بار دیگر خون سوری‌ها و ایرانی‌ها در هم آمیخت.
وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: قطعا این جنایت اسرائيل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.
آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران مسئول است و باید پاسخگو‌ باشد
امیرعبداللهیان در نشست خبری پس از دیدار با همتای سوری خود گفت: گفت‌وگوهای مهم ‌و مفیدی با بشار اسد داشتیم. سوریه به عنوان محور مقاومت همواره مورد مشورت ما قرار می‌گیر‌د.
وی افزود: با گذشت ۶ ماه رژیم صهیونیستی به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جنایت تروریستی و جنگی اخیر اسرائیل با استفاده از هواپیمای جنگی و موشک‌های آمریکا علیه سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض قواعد بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های وین بود.
از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد
وزیر امور خارجه همچنین عنوان داشت: از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد، رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد، عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه در محکومیت این حمله نشانه‌ای از چراغ سبز آمریکاست و آمریکا به خاطر این رفتارش و حمایت از این رژیم باید پاسخگو باشد.
 دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه
امیرعبداللهیان همچنین با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان، در این دیدار با تشکر از استقبال گرم طرف سوری از هیئت ایرانی، سلام رئیس‌جمهور کشورمان به آقای بشار اسد را ابلاغ کرد.
وی از تماس تلفنی بشار اسد با دکتر رئیسی و حضور وزیر خارجه سوریه و دیگر وزرا و مقامات عالی این کشور در محل سفارت ایران و اعلام همبستگی مسئولان سوریه با ایران پس از حمله جنون‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد. امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت غزه و دیدارهای اخیر دبیران کل جنبش‌‌های حماس و جهاد اسلامی از ایران، افزود: اطلاعات و گزارش‌های مختلف حاکی از به‌هم ریختگی شدید و شکافها و اختلافات بی‌سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطه مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد، هر چند وضعیت انسانی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی به دلیل جنایات جنگی وحشیانه و تداوم محاصره، نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه جهانی است.
بشار اسد: شهدای شما شهدای ما هستند ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس‌جمهور کشورمان پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد: شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.
وی نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود: مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.
بشار اسد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشانه جنون و به‌هم ریختگی شدید رژیم اسرائیل دانست و گفت: البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد. رئیس‌جمهور سوریه درخصوص اوضاع فلسطین نیز گفت: رژیم صهیونیستی علاوه‌ بر شکست‌های سنگین در نبرد شش‌ماهه علیه مقاومت و ملت فلسطین، اکنون با بی‌سابقه‌ترین نفرت فراگیر نزد افکار عمومی جهان و دولت‌ها حتی نزد دوستان و متحدان خود رو‌به‌روست و امروز تنها امید رژیم صهیونیستی این است که با ادامه جنایات علیه شهروندان فلسطینی، جامعه مدنی فلسطین را از ادامه همراهی و حمایت از مقاومت بازدارد، فلذا حمایت اقتصادی و انسانی از ملت فلسطین یک مسئولیت انسانی، اسلامی، عربی و بين‌المللی است.
امیرعبداللهیان ساختمان جدید کنسولگری کشورمان در دمشق را افتتاح کرد
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور سوریه، ساختمان جدید کنسولگری کشورمان در دمشق را به صورت رسمی افتتاح کرد.
امیرعبداللهیان: رژیم‌ صهیونیستی به معنای واقعی در باتلاق غزه گرفتار شده است
خبر دیگر اینکه، امیرعبداللهیان بعدازظهر یکشنبه پیش از سفر به دمشق و درحالی‌که در مسقط پایتخت عمان حضور داشت، در نشست خبری مشترک با بدرالبوسعیدی وزیر امور خارجه عمان عنوان داشت: دو طرف اتفاق نظر داریم که باید جنگ در غزه فورا متوقف و ارسال کمک‌های انسانی به غزه باید بدون اتلاف وقت انجام شود. از تلاش‌های سلطنت عمان در مخالفت با نسل کشی و حمایت از حقوق فلسطین و پذیرش تعدادی از مجروحین غزه در بیمارستان‌های عمان صمیمانه تشکر می‌کنیم.
وی گفت: در شرایطی وارد هفتمین ماه تجاوزات جنایات جنگی و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری شدیم که این رژیم‌ به معنای واقعی در باتلاق غزه گرفتار آمده است. این رژیم از دستیابی به کوچک‌ترین اهداف خود در غزه عاجز مانده است.
وزیر امور خارجه بیان داشت: بنابراین رژیم صهیونیستی سیاست جنگ‌افروزی و توسعه جنگ در منطقه را دنبال می‌کند و همواره هم از حمایت کامل آمریکا در جنگ افروزی‌های خود برخوردار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع یمن ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت نجات ملی یمن در حمایت از مردم غزه، از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق سیاسی میان صنعا و ریاض خرسندیم. همواره در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات عالی رتبه عمان در مشورت و تعامل هستیم و از تلاش‌های خیرخواهانه و حکمت‌آمیز سلطان عمان در مسیر تقویت گفت وگوهای منطقه‌ای تشکر می‌کنیم.
پیگیری‌های جدی برای اجرای توافقات دو جانبه ایران و عمان داریم
در ادامه این نشست خبری، بدرالبوسعیدی وزیر خارجه عمان اظهار داشت: پیگیری‌های جدی‌ برای اجرای توافقات دو جانبه داریم و از فرصت حضور وزیر خارجه ایران برای کاهش تنش در منطقه و ایجاد آرامش استفاده می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد راه‌حل‌هایی برای نزاع‌ها و تنش‌های منطقه پیدا کنیم و درد و رنج مردم غزه و تداوم تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از جمله این مسائل است.
وی تاکید کرد: راهی جز تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی وجود ندارد و به رایزنی و گفت‌و‌گو برای توقف جنگ ادامه می‌دهیم.