به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,826
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 2,826
بازدید ماه: 68,899
بازدید کل: 23,730,710
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4550 - حسینی: به نمایندگان مجلس توصیه کردیم نگاه‌شان ملی باشد ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
حسینی:  به نمایندگان مجلس توصیه کردیم نگاه‌شان ملی باشد
  ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
‫سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency‬‎
سید محمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، در دیدار عیدانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۳۲ ماه گذشته در دولت سیزدهم، سعی کردیم مجمع‌الجزایر پارلمانی وزارتخانه‌های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهیم؛ تاکنون ۳۰ نشست با معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها داشته‌ایم و دانش‌افزایی پارلمانی را برای معاونت‌های پارلمانی برگزار کرده‌ایم تا روابط دولت و مجلس تسهیل شود.
وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مجلس تاکنون هزار دیدار با رئیس‌جمهور داشته‌اند. وزرای دولت نیز ۵۷۳ بار در کمیسیون‌ها، ۱۰۸ بار در صحن علنی مجلس و ۲۳ بار در جلسات غیر علنی حضور پیدا کرده‌اند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: تاکنون در مجلس، حدود ۶ هزار سؤال مطرح شده بود که با جلسات و پاسخگویی و تعامل دولت با نمایندگان مجلس، تنها ۲۹ سؤال به صحن رسید و از این ۲۹ سؤال تنها ۹ سؤال بود که وزرا برایش کارت زرد گرفتند.
حسینی افزود: در مورد استیضاح، ۱۵ استیضاح مطرح شد که با برگزاری جلسات و قانع‌ شدن «وکلای ملت»، این استیضاح‌ها از حد نصاب افتادند و برخی نمایندگان، امضاهای خود را پس گرفتند.
وی گفت: ۷۱ بیانیه از مجلس در حمایت از رئیس‌جمهور و دولت خوانده شد. به نمایندگان توصیه کردیم نگاه‌شان، نگاه ملی باشد زیرا آنان، وکیل کل ملت ایران هستند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال، تحقق شعار سال، اولویت همه بخش‌ها است افزود: برنامه هفتم، اهدافی دارد که بعضی از اینها، به لوایحی نیاز دارند؛ لذا ما منتظریم برنامه ابلاغ شود. در مورد بودجه هم به همین صورت است زیرا برای بودجه هم باید آیین‌نامه نوشته شود. حسینی تاکید کرد: البته بودجه امسال، نهائی نشده است و به همین خاطر، در نگارش آیین‌نامه، دست نگه داشته شده است اما سال گذشته بلافاصله پس از تصویب بودجه، آیین‌نامه آن نوشته شد.
وی در ادامه تصریح کرد: ۱۲۸ لایحه از دولت قبلی مانده بود که ما آنها را قبول کرده و تمکیل کرده و به مجلس ارائه کردیم. در عین حال در دولت آقای رئیسی، ۱۳۴ لایحه تنظیم و ارائه شد و در مجموع با ارائه ۲۶۲ لایحه در این ۳۲ ماه، آنها در دستور کار مجلس قرار گرفتند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه دولت سیزدهم، لایحه‌محوری و طرح‌محوری است اما چون دولت به‌خوبی فعال است، نمایندگان مجلس پذیرفتند که در این مسیر، به لوایح دولت که عملاً می‌تواند کارشناسی‌تر هم باشد، عنایت کنند و اولویت لوایح را بپذیرند؛ لذا در دولت و مجلس لایحه‌محوری مقدم بوده است.