به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,145
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,792
بازدید ماه: 40,762
بازدید کل: 23,702,583
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۷۲ - حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران: رژیم صهیونیستی دوران زوال خود را تجربه می‌کند ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران:
رژیم صهیونیستی دوران زوال خود را تجربه می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

‫حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران - خبرگزاری حوزه‬‎

خطیب جمعه تهران گفت:‌ اسرائیل زوال خود را تجربه می‌کند و راهی برای نجات آن نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد، پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه به چند نکته درباره اتفاقات اخیر پرداخت و گفت: قبل از آغاز سخن یک اعتذار، یک سپاس و یک دعا دارم؛ از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی، قتلگاه جوان‌ها، مسلخ آبروها، این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان(عج)، رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند این اندازه مردم عزیز ما دلشان شکست. از اینکه ما باعث شدیم با یک غفلت و بی‌توجهی این همه به شما هجمه وارد شد، عذرخواهی می‌کنم از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، نایب امام زمان(عج)، مرجع عالی قدر و رهبر نورانی‌مان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای معذرت می‌خواهم و از تک تک برادران خوبم، دانشجویانی که سالیان سال با ما مانوس بودند، فرهیختگان، مسئولین فداکار و جهادگر و طلبه‌پروری که نوازششان هیچ فرق نکرد و شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز که خیلی بدهکارتان هستم، عذرخواهی با تمام وجود دارم. این هجمه عظیم در اراده و بصیرت شما و وفای شما هیچ اثری نگذاشت؛ لذا با همه وجودم بدهکارتان هستم و تشکر می‌کنم. به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران افزود: اما برای افرادی که از یک طلبه‌ای که هیچ هیچ است و هیچ وقت ادعایی نداشته جز افتخار نوکری امام امت، به دفاع برخاستند و فحش نیز خوردند دعا می‌کنم. خدایا به آبروی محمد و آل محمد این‌هایی که برای آبروی یک طلبه به میدان آمدند و از آبرویشان مایه گذاشتند آبروی دنیا و آخرتشان را محفوظ بفرما. وی تصریح کرد:‌ نکته اول در خطبه دوم شکر عنایاتی بود که خدای متعال در این ماه متفاوت با ماه رمضان‌های قبل بر مردم ما ارزانی داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تشریح کرد:‌ یکی از این‌ها این بود که این ماه مبارک رمضان، بهار عبادت و فصل بندگی مقارن شد با بهار طبیعت؛ تقارن این اعیاد بهاران قرآن بود، بهار دل‌ها، بهار بندگی و بهار عشق به امام زمان(عج) بود.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:‌ اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود؛ خیلی جلوه باشکوه و عظمت و حماسه‌ای بود، به کوری دشمنانی که می‌خواهند شما را دلسرد و پراکنده کنند، یک جلوه افتخارآمیز از شکوه معنویت بود.کمک مؤمنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی‌قدر، ابتکار سازمان اوقاف و همراهی خیرین با این کانون نیز از جلوه‌های این شکوه بود.
وی ادامه داد:‌ ابتکار شهردار تهران در ابعاد مختلف، گستردن سفره‌های افطاری و گرد‌هم آوردن مهمانان خدا سر یک سفره ساده از اقدامات خوب بود؛ علاوه‌بر مسئله افطاری مسئله ۱۵ هزار جلسه قرآنی در منازل با همت شهردار تهران امر بی‌سابقه بود. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین افطاری هشت کیلومتری مشهد، جلسات تفسیر قرآن در کشور، پویش روزه اولی‌ها و اجتماع عظیم در ورزشگاه شیرودی را نیز از اقدامات خوب این ماه دانست. امام جمعه موقت تهران افزود: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مؤمن روزه‌دار برای نماز عید فطر از ارمغان‌های دلپذیر خون‌های شهدای ماست، خصوصا نماز عید تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امام زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته آیت‌الله خامنه‌ای باشد. این نماز خیلی جای شکر دارد.
وی بیان داشت: فلسطین و غزه مسئله اول عالم اسلام است؛ صبر، ایثار و مجاهدت مردم در غزه به اوج خود رسیده است. با اینکه مردم غزه بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند که بیشتر شهدا هم کودکان مظلوم و بی‌دفاع بودند، اما در اثر ممانعت از رسیدن کمک‌ها، دچار مشکلاتی شده‌اند و زیر سنگین‌ترین حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و سنگر را ترک نمی‌کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: حماس با قدرت این رژیم جعلی را مورد حملات راکتی خود قرار می‌دهد و مقاومت لبنان هم با برنامه منظم نقاط حساس این رژیم را زیر ضربات خود قرار داده است، همچنین انصارالله یمن آنها را زیر محاصره قرار داده و شریان‌های اقتصادی این رژیم تحت حملات آنهاست که باعث شده اسرائیل زوال خود را تجربه کند و راهی برای نجات آن نیست و به نابودیش ختم می‌شود. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: علی‌رغم مقاومت و قهرمانی حزب‌الله و انصارالله و حشد‌الشعبی، دولت‌ها به وظایف خود نه تنها عمل نمی‌کنند بلکه آمریکا و کشورهای غربی در حالی که می‌بینند خون زنان و کودکان غزه بر زمین ریخته می‌شود، همچنان به اسرائیل در این کشتارها کمک می‌کنند و دولت‌های کشورهای اسلامی هم برخلاف خواست ملت‌های خود قطع رابطه با این رژیم نکردند و اینها به ملت اسلامی خیانت می‌کنند. وی تاکید کرد:‌ از دولت جهادی تقاضا و توقع دارم که کمیته‌هایی را متشکل از اقشار مختلف تشکیل دهد و آنها در قالب یک کمیته، نحوه ارتباط دولت و ملت را با مشارکت اقتصادی تعریف کنند و امکانات لازم را برای مردمی کردن اقتصاد مهیا کنند تا این شعار به شکوفایی اقتصاد و کاهش تورم منجر شود. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین اظهار داشت: حجاب مسئله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است؛ زنان قرن‌ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند. امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: اکنون هم زنان در جبهه اول هستند و دولت، قوه قضائیه، نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند. وی همچنین تاکید خاطرنشان کرد:‌ بی‌حجابی قبول فساد غرب است؛ بعد از انقلاب در این چند دهه ما چالش حجاب نداشتیم و افرادی هم که معتقد نبودند، قانونمداری کردند و امیدوارم در یک حرکت ملی این مسئله حل شود.
تقلای مشترک رژیم صهیونیستی، شبکه‌های معاند و برخی رسانه‌های مدعی اصلاحات علیه نماز جمعه و حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی
گفتنی است، حساب کاربری رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس، شبکه‌های معاند و نیز برخی رسانه‌های مدعی اصلاحات در اقدامی مشترک، دیروز تصویری خلوت از مراسم نماز جمعه را منتشر کردند که مربوط به پیش از آغاز نماز جمعه بوده است و با این کنش فریبکارانه درصدد القای خالی و خلوت بودن این مراسم در پی فضاسازی‌ها و هجمه‌های مغرضانه و عقده‌گشایانه علیه حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بودند اما تصاویر منتشر شده از نماز جمعه نشان داد این مراسم با حضور گسترده مردم برگزار شده است.