به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 377
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,453
بازدید ماه: 73,526
بازدید کل: 23,735,336
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
999 - قلب آزادگان جهان شاد شد: ایران دروازه جهنم را به روی اسرائیل گشود ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
قلب آزادگان جهان شاد شد:
ایران دروازه جهنم را به روی اسرائیل گشود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

‫تجمع خودجوش مردم اصفهان برای حمایت از عملیات «وعده صادق» - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه اسرائیل را مچاله‌تر کرد. رژیم غیرقانونی اسرائیل اخیرا جمعی از مستشاران نظامی ایران را با حمله به کنسولگری ایران در دمشق هدف قرار داد. چهارشنبه هفته قبل، رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر تأکید کردند که اسرائیل باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.
بخشی از این تنبیه، نیمه‌شب یکشنبه در عملیات «وعده صادق» با رمز «یا رسول‌الله(ص)» با پرتاب انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌ سمت سرزمین‌های اشغالی و در موج‌های بعدی، با پرتاب تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به ‌سمت اهداف تعیین شده در شمال، جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی انجام شد.
این عملیات دشمن‌شکن که از نیمه‌شب یکشنبه تا صبح ادامه داشت، توسط دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت.
یک مرکز اطلاعاتی بزرگ اسرائیل در ارتفاعات جبل‌الشیخ در مرز فلسطین اشغالی با سوریه و نیز پایگاه هوائی نواتیم به عنوان مبدا پرواز هواپیماهای اف35 برای هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، از جمله اهداف حمله موفق سپاه بوده است.
رژیم کثیف صهیونیستی می‌داند خاورمیانه دیگری شکل گرفته است. پس از این عملیات، اسرائیل دست از پا خطا کند، بلافاصله و با شدت بیشتری مچاله می‌‌شود. هر گروه یا دولتی هم که با رژیم وحشی و گستاخ صهیونیستی همکاری کند یا مبدا خطای اسرائیل علیه ایران شود، در جنایات آن شریک و سهیم است و مانند رژیم پلید به زانو درمی‌آید. 
موفقیت این عملیات در حالی بود که دشمن در آمادگی همه‌جانبه و مشترک به سر می‌برد و آمریکا، انگلیس و فرانسه از اسرائیل پشتیبانی می‌کردند اما جمهوری اسلامی ایران دروازه‌های جهنم را به روی اسرائیل گشود. موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آسمان بین‌الحرمین و مسجدالاقصی عبور کردند و بر آن اتئلاف شیطانی چیره شدند.
عرب‌ها فلسطین را فروختند اما فرزندان سلمان فارسی انتقام مردم فلسطین را گرفتند
ابوزکریا، تحلیلگر الجزایری می‌گوید؛ از ایران تشکر می‌کنم؛ درحالی که عرب‌ها فلسطین را فروختند، فرزندان سلمان فارسی انتقام مردم فلسطین را گرفتند.
با شروع این عملیات گسترده، مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها ریختند و شور و شادی سراسر ایران اسلامی را فراگرفت. دل‌های حق‌طلبان و آزادگان جهان نیز لبریز از شادی و امید شد و نابودی کامل غده سرطانی اسرائیل برایشان تداعی گردید.
سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرده است؛ «قصدی بر ادامۀ این عملیات وجود ندارد اما چنانچه اسرائیل اقدامی را علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر از این انجام خواهد شد.» 
سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می‌گوید «این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.» و از معادله جدیدی گفت که طی آن، از این پس اگر اسرائیل به منافع ایران در هر نقطه‌ای حمله کند، از مبدا ایران به رژیم خونخوار حمله می‌کنیم. 
همچنین، سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به آمریکا تصریح کرد که اگر مداخله کند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.
اطلاعیه شماره یک سپاه؛
بخشی از تنبیه رژیم نامشروع و جنایتکار انجام شد
بامداد یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ»
ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی! در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد یکشنبه
۲۶ فروردین ماه دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول‌الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
اطلاعیه شماره 2 سپاه؛
هشدار به دولت تروریستی آمریکا
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.
در این اطلاعیه آمده است:
بسم الله القاصم الجبارین
ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی!
با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت‌گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه به‌حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد:
۱. به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد؛ همچنین آمریکا نسبت به اقدامات شرارت‌بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک‌کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.
۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می‌شود، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.
به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.
سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی درباره عملیات وعده صادق اظهار داشت: عملیات وعده صادق با رمز «یارسول‌الله(ص)» با موفقیت کامل انجام شد و به همه اهدافش نائل شد.
وی افزود: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما قابل تحمل نبود، این‌که رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد هدف قرار بدهد و مستشاران قانونی ما را که به‌دعوت قانونی دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند مورد هدف قرار دهد و به شهادت برساند، عبور از خطوط قرمزی بود که در همین ده روز گذشته تمامی کشورهای جهان غیر از چند کشوری که حامی مطلق این رژیم هستند محکوم کردند.
سرلشکر باقری ادامه داد: این اقدام کاری بود که باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند این تنبیه باید صورت بگیرد که با همت سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح این عملیات انجام شد.
به گزارش تسنیم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: عملیات به‌نحوی طرح‌ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم برای این عملیات را برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد در ارتفاعات جبل‌الشیخ در مرز فلسطین اشغالی با سوریه مورد هدف قرار بگیرد و هم پایگاه هوائی نواتیم که هواپیماهای اف35 برای هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا حرکت کرده بودند مورد هدف قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: هر دوی این مراکز در حد قابل‌توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند. در این عملیات تعداد قابل‌توجهی پهپاد،‌ موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و از تاکتیک‌های اندیشیده‌شده و کاملاً مناسب استفاده شد که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی نتوانستند اقدام قابل‌توجهی داشته باشند و عملیات به اهدافش نائل شد.
سرلشکر باقری گفت: آمریکا هم اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته است اما درواقع این عملیات با چراغ سبز او انجام شده بود و اعلام می‌کرد به‌دنبال توسعه تنش در منطقه نیست اما اطلاعات ما حاکی از آن بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی در فضای عراق و اردن وارد عمل شد و تلاش کرد که عملیات خنثی شود اما نتوانست کاری انجام دهد و عملیات به اهدافش رسید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه «ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و از نظر ما این عملیات خاتمه یافته است و قصدی بر ادامۀ این عملیات وجود ندارد.»، گفت: اما چنانچه اسرائیل اقدامی را علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر از این انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: توانایی ما در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگ‌تر از این علیه رژیم داشته باشیم اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حد یک تنبیه این عملیات انجام شود و مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعاً ما آمادگی داریم از خاک و منافعمان دفاع کنیم.
سردار باقری ابراز کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد اما در هم‌افزایی با سپاه، ارتش جمهوری اسلامی با واحدهای پدافندی ارتش و سپاه دفاع از آسمان کشور را به‌عهده داشتند و دارند،‌ نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به‌سر می‌برند و چنانچه لازم باشد وارد عمل خواهند شد. تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور به‌عمل آمده است و امیدوار هستم این عملیات موفق طلیعه‌ای برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم اشغالگر قدس باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره هرگونه اقدام آمریکا علیه منافع ایران گفت:‌ ما این پیام را از طریق سفارت سوئیس به آمریکا منتقل کردیم که چنانچه آمریکا در اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها بخواهد همکاری کند یا با امکاناتی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود،‌ پایگاه‌ها و نفرات آمریکا در منطقه امنیت نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می‌بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.
سرلشکر سلامی:رژیم صهیونیستی در صورت تعدی پاسخ سخت‌تری دریافت خواهد کرد
سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم که یک معادله جدید بسازیم که از این پس رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، شخصیت‌ها و شهروندان و دارایی‌ها ما حمله کند، ما از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است.
به گزارش مهر، فرمانده کل سپاه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد. اگر این رژیم هرگونه واکنشی نشان بدهد، مطمئناً واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که به دست آوردیم، قطعاً سخت‌تر خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» با موفقیتی بیش از حد انتظار و تصور ما انجام شد، گفت: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست، اما آن بخش از اصابت‌هایی که گزارش‌های دقیق، مستند و میدانی درباره آنها داریم، نشان‌دهنده آن است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است. مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست و ارتش تروریستی و اشغالگر رژیم صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده و متوجه آن شده‌اند.
سرلشکر سلامی افزود: اصابت‌ها خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود و در حد و اندازه شرارت‌هایی که رژیم صهیونیستی در به شهادت فرماندهان و پاسداران عزیزمان انجام داده بود، اجرا کردیم. این عملیات می‌توانست عملیات گسترده‌ای باشد، اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش از توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی دفاع عمیق و چندلایه‌ای را با حمایت آمریکا از فضای هوائی عراق گرفته تا اردن و حتی بخش‌هایی از سوریه و همین‌طور فضای هوائی سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده بود؛ یعنی هواپیماهای متنوعی از جمله اف ۱۵، اف ۱۶، اف ۳۵ که هواپیماهای فوق‌العاده پیشرفته‌ای هستند و هواپیماهای «گلف استریم» و حتی سوخت‌رسان‌ها که در فضای هوائی مداومت پرواز به پرنده‌های جنگی دشمن می‌دادند، همه اینها در فضا یک سطح به هم پیوسته و یکپارچه‌، یک دفاع هوائی متراکم و چندلایه را به عهده گرفته بودند.
وی ادامه داد: همچنین پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضد هوائی و دفاع ضد موشکی در مقابل ما قرار داشت و عبور از این سیستم پیچیده، چندلایه و پیشرفته کار بسیار سختی بود؛ یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را از این فضا عبور دهد و آنها را با دقت‌های فوق‌العاده بالا در اهداف نقطه‌ای روی زمین بنشاند.
سرلشکر سلامی افزود: توانایی‌های به هم پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک می‌تواند تأثیرات بسیار تعیین‌کننده‌ای روی ابزارهایی که در میدان نبرد به کار گرفته می‌شوند به جای بگذارد؛ لذا عملیات ما مستلزم این بود که نبوغی در طراحی تاکتیکی این مسئله ایجاد شود؛ یعنی طراحی مبتکرانه، هوشمندانه، نوآورانه و ناشناخته‌ای علیه دشمن و استفاده از ابزارهایی که قادر به خنثی کردن تسلط دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد و یا بتواند به نحوی وارد عمل شود که تاکتیک‌هایی را که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی انجام شد که الان قابل گفتن نیست؛ به صورتی که ده‌ها فروند پهپاد، کروز و موشک‌های بالستیک در فواصل زمانی توانستند لایه‌های عمیق دفاع هواییِ به ظاهر اطمینان‌بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند، ائتلاف هوائی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار دهند و آن را «کم‌کارآمد» کنند و بتوانند اهداف دقیق مورد نظر را در عمق سرزمین‌های اشغالی که توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مورد هدف قرار دهند.
هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا
به همین قرار، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌ کل ارتش با اشاره به حمله ایران به اسرائیل گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که ما را هم یکی از سربازانی قرار داد تا در این گوشمالی تنبیهی رژیم نامشروع صهیونیستی و در پاسخ به اشاره ولایت، سهمی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی با گذر از خطوط قرمز و مغایر قوانین بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، حمله تجاوزکارانه‌ای انجام داد و تعدادی از مستشاران ما را به شهادت رساند، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی باید ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد به مجازات رژیم صهیونیستی می‌پرداختند؛ اما به دلیل قصور و اهمال آنها از یک‌سو و مطالبه عمومی ملت بزرگ ایران از سوی دیگر، ما اقدام به این عملیات تنبیهی کردیم.

به گزارش تسنیم، فرمانده ‌کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به دست رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌افزایی همه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، افزود: لازم می‌دانم به همرزمان عزیزم در نیروی هوافضای سپاه و همه رزمندگان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک و خداقوت عرض کنم، به دلیل این موفقیت بزرگ و یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار بکند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد.
سرلشکر موسوی تاکید کرد: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها به‌خصوص پایگاه‌هایی که از آن به عنوان مبدا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت بگیرد، اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.
طوفان الاقصای ۲ و دیوار حائلی که فرو ریخت
در همین شرایط گفتنی است، بامداد یک‌شنبه مصاف متوسط‌ترین تسلیحات تهاجمی ایران با پیشرفته‌ترین حلقه‌های پدافندی اسرائیل بود و ایران، شکستی سهمگین را به حریف تحمیل کرد. این، شروع تردید مشتریان منطقه‌ای درباره کفایت سامانه‌های راداری و پدافندی است که آمریکا و اسرائیل در معاملات قالب می‌کردند؛ و ایضا افزایش تقاضای خرید پهپاد‌ها و موشک‌ها از ایران. بی‌خود نیست که قدرتی مانند روسیه، در صف متقاضیان این تسلیحات است و حتی حاضر شده این تسلیحات فیصله بخش در جنگ‌ها را با سوخو‌های پیشرفته معامله کند. تحریم‌های تسلیحاتی، چه خدمت بزرگی به ایران کرد و چه سرشکستگی مهیبی که برای تحریم‌کنندگان به ارمغان آورد! راستی! شاید از یاد برده باشیم، اما زمانی نه چندان دور، رسانه‌های یگان عملیات روانی غرب ادعا می‌کردند تصاویر پهپاد‌ها و موشک‌های ایران، فتوشاپ است(!) عجب فتوشاپ دردناکی!
دیوار بازدارندگی اسرائیل و حامیانش مقابل چشم همه فرو ریخت و معلوم شد اسرائیل، بدون دیوار حائل امنیتی، دوام نمی‌آورد. امنیت و ثبات نیم بند اسرائیل، دیگر به قبل از ۱۳‌آوریل ۲۰۲۴ (۲۵ فروردین) باز نخواهد گشت.
این عملیات موفق، در کف توان تهاجمی ایران و سقف توان پدافندی اسرائیل و آمریکا انجام شد. بخش قابل توجهی از موشک‌ها و پهپاد‌های ایران، با عبور از رینگ‌های پدافندی به هدف خوردند و از این حیث، اسرائیل (و حامیانش) ضربه بدی را متحمل شدند که طی هفت دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.
برای ملت‌های خوشحال منطقه هم ثابت شد که اسرائیل، با همه حمایت‌ها، چقدر ناتوان است. بسیج اراده ملت‌های منطقه دیشب وارد مرحله جدیدی شد.
به نظر می‌رسد هنوز از توانمندی‌هایی مانند موشک ‌هایپر سونیک - و ادوات و تسلیحات رونمایی نشده - استفاده نشده است. ایران در فاصله نیم روز، هم کشتی تجاری صهیونیست‌ها را در کنار تنگه هرمز و پنجاه کیلومتری فجیره امارات توقیف کرد - که مقدمه‌ای برای بستن دومین راه تنفس اقتصادی اسرائیل پس از تنگه باب المندب است - و هم عمق مراکز صهیونیستی را در فلسطین اشغالی هدف گرفت.
همچنین، لازم به تأکید است، رژیم صهیونیستی و رسانه‌های معاند دیروز تقلا کردند وضعیت آشفته اقتصادی از کشور نشان دهند و عده‌ای زالوصفت در داخل نیز با آنها همکاری کردند که لازم است، مراکز اطلاعاتی و دستگاه قضا با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، تروریست‌های اقتصادی را قلع و قمع کنند.
یادآور می‌شود، ایران اسلامی با حمله بامداد یکشنبه نشان داد هر نقطه‌ از اسرائیل را که بخواهد، می‌تواند با خاک یکسان کند.