به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,873
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 14,656
بازدید ماه: 80,729
بازدید کل: 23,742,538
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
60 - بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان در غزه زیر آتش توپخانه‌های رژیم صهیونیستی ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان
در غزه زیر آتش توپخانه‌های رژیم صهیونیستی
   ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

‫حماس: تهدید اسرائیل به جنگ زمینی، مسخره است/ صهیونیست ها آب غزه را قطع  کردند/حمله موشکی حزب الله به دو مقر نظامی رژیم صهیونیستی - قدس آنلاین‬‎‫Magiran | روزنامه کیهان (1403/01/28): بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه هایشان  در غزه زیر آتش توپخانه های رژیم صهیونیستی‬‎

از ساعت 11 شب 25 فروردین سال جاری تا آخرین ساعات 26 فروردین، تنها ساعت‌هایی هستند که در این 6ماه، مردم مظلوم غزه به دلیل حملات تاریخی ایران به صهیونیست‌ها، توانستند با دلی شاد و آرام سر به بالین بگذارند و ‌نفس بکشند و فقط خدا می‌داند این ملت مظلوم که از سوی جبهه شیطانی رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اردن، امارات و عربستان و صد البته حمایت رهبران بی‌غیرت برخی کشورهای مثلا اسلامی 190 روز است که بمباران شده و قتل عام می‌شوند، در این 24 ساعت چقدر برای کشورمان دعا دعا کرده‌اند. اما این روند خیلی زود تمام شد چرا که صهیونیست‌ها پس از نوش جان کردن سیلی سخت ایران، دوباره شروع کرده‌اند.
تقریبا تمام نیروی زمینی رژیم صهیونیستی-بنا به دلایلی از جمله حمله ایران- از غزه عقب‌نشینی کرده‌اند و فقط تعدادی از نیروهای این رژیم برای جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌هایی که از خانه‌هایشان کوچ داده شده‌اند، در این باریکه باقی مانده‌اند. همین تعداد کم نظامیان صهیونیست باعث شده، شمار زیادی از ساکنان کوچانده شده به مناطق جنوبی غزه، فرصت را مغتنم شمرده و تصمیم بگیرند به خانه‌هایشان باز گردند. صهیونیست‌ها که بازگشت مهاجران به خانه‌هایشان را مساوی با پایمال شدن همه زحمات خود می‌دانند، کشتار آنها را از سرگرفتند.
آن‌طور که تلویزیون الجزیره دیروز اعلام کرد، توپخانه‌ها و قایق‌های مسلح اشغالگران اسرائیلی به خیابان الرشید شلیک می‌کنند تا از بازگشت آوارگان به شهر غزه جلوگیری کنند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز اعلام کرد هزاران فلسطینی در حال بازگشت به خانه‌های خود در شهر غزه و شمال آن از طریق جاده الرشید هستند اما بر اثر تیراندازی ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری نیز مشغول کشتار فلسطینیان هستند. منابع فلسطینی می‌گویند بر اثر حملات وحشیانه شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به روستاهای المغیر، قصره و دوما در جنوب نابلس در کرانه باختری، بیش از 120 خانه و خودرو به آتش کشیده شد.
68 فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند 
وزارت بهداشت فلسطین دیروز آمار شهدای 24 ساعت گذشته غزه را اعلام کرد. طبق این گزارش صهیونیست‌ها در این مدت کوتاه 7 کشتار و جنایت مرتکب شده‌اند که طی آنها، 68 فلسطینی به شهادت رسیده و 34 نفر هم زخمی شده‌اند. وزارت بهداشت غزه این را هم اضافه کرد که با احتساب این شهدا شمار کل شهدای غزه تا این لحظه به 33هزار و 797 نفر و شمار مجروحان به 76هزار و 465 نفر رسیده است. بیش از 14 هزار نفر از این شهدا کودک و نوزاد و بیش از 8 هزار نفرشان هم زن هستند. 30 کودک نیز در این مدت بر اثرگرسنگی جان داده‌اند.
سخنگوی نتانیاهو: کشتار ماموریت ماست!
همزمان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که به بهانه مبارزه با نیروهای حماس نزدیک به 34 هزار فلسطینی-غالبا غیر نظامی- را قتل عام کرده‌اند، گفت کشتار فلسطینی‌ها ماموریت آنهاست و آن را متوقف نخواهند کرد: «ما ماموریت خود برای نابودی حماس را متوقف نخواهیم کرد... حماس و ایران خواهان تشدید بیشتر و دامن زدن به درگیری در خاورمیانه هستند.»(!) نکته قابل ذکر در این باره این که، صهیونیست‌ها با حمایت‌های رسوای بزرگ‌ترین مدعیان حقوق بشر، چنین موضع گرفته و زنان و کودکان و نوزادان را سلاخی می‌کنند. به گفته خود صهیونیست‌ها، اگر آمریکا (و متحدان این کشور) نبودند، آنها مجبور بودند با چوب و چماق به جنگ جوانان فلسطینی بروند. 
صلیب سرخ جهانی اما می‌گوید اسنادی به دست آورده است که نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها اُسرای فلسطینی را شکنجه می‌کنند. بر اساس اظهارات مسئولین صلیب سرخ جهانی، صهیونیست‌ها هیچ اطلاعاتی درباره محل نگهداری اُسرای فلسطینی به آنها نمی‌دهند و اکنون معلوم نیست آنها دقیقا در کجا نگهداری می‌شوند اما برایشان محرز شده آنها شکنجه می‌شوند. همزمان با این اظهارات و این جنایات خبر رسیده، ساکنان برخی شهرهای کانادا در محکومیت جنایات این رژیم و در همبستگی با ملت مظلوم غزه تظاهرات کردند. تظاهرات‌هایی که در این 6 ماه و چند روز در سراسر جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده است، یکی از ابزارهای پرقدرتی بوده که فشارها به این رژیم را افزایش داده است. یکی دو آتش‌بسی که بر صهیونیست‌ها در این جنگ تحمیل شد، به شدت تحت تاثیر همین اعتراض‌های جهانی بود.
از اُسرای صهیونیست چه خبر؟
البته جوانان مسلح فلسطینی-وقتی صهیونیست‌ها مشغول کشتار زنان و کودکان و نوزادان بودند- بیکار ننشسته و ضرباتی کاری و مؤثری بر صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند. اصولا صهیونیست‌ها قبل از آغاز جنگ غزه گفته بودند، می‌دانند این جنگ برایشان پُرخسارت و پُرتلفات خواهد بود. در این 6 ماه، صهیونیست‌ها حتی نتوانسته‌اند، یکی از اُسرای خود را آزاد کند اما تا دلتان بخواهد، حین عملیات آزاد سازی، 
اُسرای خود را کُشته‌اند! اکنون که در حال مطالعه این یادداشت هستید، 133 اسیر صهیونیست در اسارت حماس هستند و صهیونیست‌ها با وجود جنایات گسترده‌ای که برای آزادی این‌ها کرده‌اند- مثل کشتار و تخریب بیمارستان‌ها به بهانه نگهداری اُسرا زیر آنها- نتوانسته‌اند آنها را یافته و آزاد کنند. آزادی اُسرای صهیونیست یکی از اهداف اصلی و اعلامی این رژیم پیش از حمله به غزه بود. حالا «گادی آیزنکوت»، عضوکابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به این موضوع از «عملکرد ضعیف ارتش اسرائیل در غزه» به شدت انتقاد کرده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین او گفته است:«ارتش 6 ماه است در غزه مشغول است اما نتوانسته 133 اسیر اسرائیلی را در این باریکه آزاد کند.» به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» آیزنکوت این را هم گفته است که «ضعیف‌ترین دشمن ما در خاورمیانه سخت‌ترین ضربات را به ما وارد کرده است و لازم است تا استراتژی خود را تغییر دهیم.»
حال اقتصاد اسرائیل وخیم شد
سقوط آزاد اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز جزو پیش‌بینی‌هایی بود که کارشناسان پیش از آغاز جنگ غزه به آن اشاره کرده بودند. برخی رسانه‌های این رژیم نیز پس از آغاز جنگ گفتند، صنعت گردشگری اسرائیل 100درصد نابود شده و حتی یک گردشگر به این سرزمین اشغال شده نمی‌آید. دیروز منابع رسمی این رژیم نیز فروپاشی صنعت گردشگری‌شان را تایید کرده و گفتند، 80درصد این صنعت متلاشی شده است. بر اساس داده‌های مرکز آمار رژیم ‌صهیونیستی، درحالی طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ درمجموع ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ گردشگر به مناطق اشغالی سفر کرده بودند، که این تعداد در مدت مشابه ژانویه(دی ماه) تا مارس (اسفند) ۲۰۲۴ تنها ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.
به گزارش نود اقتصادی، همچنین درحالی که از اکتبر (مهر ماه)۲۰۲۲ تا مارس (اسفند)۲۰۲۳ تعداد یک میلیون و ۴۶۱ هزار گردشگر خارجی به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند اما این تعداد از زمان طوفان‌الاقصی تا انتهای مارس ۲۰۲۴ حدود ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که کاهش ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین این داده‌ها نشان می‌دهد کاهش شدید گردشگران خارجی صهیونیست‌ها در ۶ ماه اخیر بی‌سابقه بوده و فقط در دوره کرونا که محدودیت‌های رفت‌وآمد برقرار بوده، رخ داده است. به اعتقاد کارشناسان، اولین نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی، تزلزل امنیت صهیونیست‌ها به‌عنوان یکی از پایه‌های قدرت رژیم اشغالگر بوده که آثار خود را علاوه‌بر شاخص‌های کلان اقتصادی، در رتبه اعتباری این رژیم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز نشان خواهد داد. دیروز اعلام شد، ارزش پول این رژیم نیز در مقابل دلار به شدت سقوط کرده است.