به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,780
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,715
بازدید ماه: 114,004
بازدید کل: 24,422,885
افراد آنلاین: 19
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
4 - با رقابت پزشکیان و جلیلی: انتخابات به دور دوم رفت قالیباف از جلیلی حمایت کرد ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
 با رقابت پزشکیان و جلیلی:
انتخابات به دور دوم رفت قالیباف از جلیلی حمایت کرد
  ۱۴۰۳/۰۴/۰۹

‫نتیجه نهایی انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی جمعه رقابت می‌کنند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

ملت بزرگ ایران روز جمعه در گامی استوار و امیدوارانه، عرصه انتخابات را با حضور خود مزین کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات ساعت 11:30 صبح شنبه آخرین گزارش از نتایج شمارش آرای ماخوذه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به شرح زیر در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
۱- آقای مسعود پزشکیان- فرزند حسین- شناسه نامزد ۲۲ - ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای
۲- آقای سعید جلیلی- فرزند محمد حسن- شناسه نامزد ۴۴- ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای
۳- آقای محمد باقر قالیباف- فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷- ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای
۴- آقای مصطفی پور محمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳- ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای
بر این اساس، هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به عنوان نفر اول و دوم به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.
بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.
این مسئله در قانون اساسی پیش‌بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس‌جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس‌جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود. مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود. میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ۴۰ درصد اعلام شد.
 وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با امنیت و سلامت کامل برگزار شد
احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست خبری پس از پایان دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: پایان مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم.
وی افزود: ما یک‌بار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی با هم یک موفقیت را پشت سر بگذاریم. انتخاباتی با امنیت کامل، سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رای انجام شد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرائی، امنیتی و نظارتی که مسئولیت‌های خود را در این انتخابات به درستی انجام دادند، خاطرنشان کرد: مردم عزیزمان توسط صداوسیما با نیازها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آشنا شدند.
وحیدی همچنین از نامزدها و همراهی آنان تشکر کرد و گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری ۳ انتخابات طی چند ماه گذشته، افزود: حضور مردم در انتخابات فعلی هم بسیار مغتنم بود و در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه خواهد بود. مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و... و چه در انتخابات سنگ تمام می‌گذارند.
وحیدی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رای، یاد این شهدا را نیز گرامی داشت.
وزیر کشور ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان، گفت: این شهید در مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار تاثیرگذار بود. امیدوارم روز جمعه شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.
 تعرفه دور دوم انتخابات به کشورهای مختلف ارسال شده است
وحیدی اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.
وی گفت: کانادا علی رغم ادعای حمایت از دموکراسی اجازه نداد، اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود و بعید است در دور دوم هم مجوز برگزاری انتخابات را صادر کنند. از سایر دولت‌ها در کشورهای مختلف که در برگزاری انتخابات همکاری کردند تشکر می‌کنیم.
 
 پیام پزشکیان بعد از اعلام نتایج انتخابات
مسعود پزشکیان بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار ویدیوئی خطاب به مردم گفت: از اعماق وجودم به زنان، مردان، دختران، پسران و فرزندان ایران عزیزم درود می‌فرستم؛ از اینکه نتوانستم در مدت کوتاه فرصت تبلیغات و گفت‌وگوها خدمت مردم در تمام استان‌ها برسم، شرمنده‌ام.
به گزارش فارس، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما باید یک بار دیگر برخیزیم و طرحی نو دراندازیم؛ با کمک مردم و همه عزیزان در این کشور از همه قومیت‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها، با هم دست به دست هم داده و برای ایران‌مان و نجات کشورمان از فقر، دروغ، تبعیض و بی‌عدالتی تلاش کنیم تا آن را نابود کرده و از بین ببریم.
پزشکیان بیان داشت: امیدوارم حضور مردم پای صندوق‌های رای، فریاد جدیدی برای تغییر در نگاه، رفتار، گفت‌وگو و تقسیم و تخصیص منابع باشد.
 
سخنگوی شورای نگهبان: صحت مرحله اول انتخابات در اسرع وقت بررسی می‌شود
خبر دیگر اینکه، دکتر‌هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما درخصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نتایج این انتخابات توسط وزارت کشور اعلام شد و فعالیت ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همچنان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، وی اعلام کرد: چنانچه کسانی شکایتی نسبت به روند برگزاری انتخابات داشته باشند اعم از نامزد‌ها یا عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم ناظر» و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه شورای نگهبان به اعلام شکایت خود بپردازند.
سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم رفته است، فرآیند بررسی صحت انتخابات در اسرع وقت انجام بگیرد و نسبت به این موضوع اظهارنظر شود.
دکتر طحان‌نظیف درباره موارد و گزارش‌هایی هم که در روز برگزاری انتخابات به سامانه «مردم ناظر» ارسال شده بود، گفت: مواردی که ارسال شده بود، جزئی بودند اما در کارگروه‌های شش‌گانه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات تا به دست آمدن نتیجه مورد پیگیری قرار گرفتند.
 
 اطلاعیه شورای نگهبان درباره دریافت شکایات انتخاباتی
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای از اشخاصی که نسبت به انتخابات شکایتی دارند دعوت کرد، شکوائیه خود را تسلیم شورای نگهبان نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، در این اطلاعیه آمده است:
باسمه تعالی
با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اشخاصی که از نحوه برگزاری این دوره از انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند مطابق قانون شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران- خیابان امام خمینی(رحمه‌الله علیه)- رو‌به‌روی دانشگاه افسری امام علی(علیه‌السلام) -شورای نگهبان- کدپستی ۱۳۱۷۷۶۵۱۹۱ و یا از طریق سامانه مردم ناظر به نشانیmardomnazer.shora-gc.ir تسلیم نمایند.