به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,853
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,788
بازدید ماه: 114,077
بازدید کل: 24,422,958
افراد آنلاین: 29
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
20 - تبریک مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی به رئیس‌جمهور منتخب ۱۴۰۳/۰۴/۱۹

تبریک مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی به رئیس‌جمهور منتخب

  ۱۴۰۳/۰۴/۱۹

‫پیام‌های تبریک مقامات داخلی و خارجی به رئیس‌جمهوری منتخب-راهبرد معاصر‬‎
در ادامه دیدارها و تماس‌های تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی دیگر نیز به وی تبریک گفتند.
اژه‌ای: آماده همکاری با رئیس‌جمهور منتخب هستیم
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، ضمن تبریک مجدد انتخاب وی از سوی مردم گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات به‌حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: قوه قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه بر عزم خود برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دفتر رئیس‌جمهور منتخب حضور یافت
همچنین سردار علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب مسعود پزشکیان از سوی ملت شریف ایران، تصریح کرد: انتخاب شما به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و همرزم شهدای والامقام آن دوران، از سوی ملت مجاهد، پرافتخار و شهیدپرور ایران اسلامی سرمایه‌ای برای تحقق اهداف و منافع کشور و رفع مشکلات مردم است و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تمامی ظرفیت‌های خود را برای مساعدت صادقانه در این مسیر به کار خواهد گرفت.
پزشکیان نیز در این دیدار بر اهمیت ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق از سوی این دبیرخانه برای اتخاذ بهترین تصمیمات در سطوح عالی نظام تاکید کرد.
پزشکیان از تلاش‌های صدا و سیما در انتخابات تقدیر کرد
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز با حضور در دفتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب حضور یافت و ضمن تبریک کسب اعتماد مردم شریف ایران، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی، به عنوان رسانه ملی همه تلاش خود را برای رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور و نشاط در جامعه به‌کار گرفت و پس از این نیز آماده همکاری با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای خدمت به ملت ایران است.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران صداوسیما در ایام انتخابات، بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه این سازمان به جامعه و ایفای نقش در انتقال صحیح مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان و نیز انعکاس متقابل تلاش‌های دولتمردان تاکید کرد.
پیام تبریک اسماعیل هنیه به پزشکیان
علاوه‌بر این دیدارها، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی عنوان کرد: ما به نمایندگی از جنبش حماس و عموم ملت فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در ایران و اعتماد ملت به جنابعالی و انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور را صمیمانه تبریک عرض و برای شما در مسیر خدمت به مردم ایران آرزوی موفقیت می‌کنیم.
وی افزود: این پیام تبریک را در حالی ارسال می‌کنیم که ملت فلسطین و مقاومت آن در حال رقم زدن یکی از افتخار‌آمیزترین نبردهای تاریخی خود است.
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: ملت فلسطین به توانمندی‌های شما در زمینه خدمت به ایران و پشت سر گذاشتن همه چالش‌ها، دشواری‌ها و گام نهادن در راه وحدت امت اسلامی در مقابل دشمن آن و نیز کمک به مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام اطمینان دارد.
گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با پزشکیان
همچنین خبرگزاری آناتولی، در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه در این باره آمده است: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران درباره روابط دوجانبه میان تهران و آنکارا گفت‌وگو کرد.
طبق این بیانیه، اردوغان و پزشکیان همچنین مسائل و تحولات منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.
تاکید رئیس‌جمهور عراق بر ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر
عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهوری عراق نیز در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی در این مسئولیت بزرگ و خطیر و همچنین در مسیر ارتقای روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق آرزوی موفقیت کرد.
وی روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را عمیق، مستحکم و در راستای منافع دو ملت توصیف کرد و بر علاقه‌مندی کشورش برای حفظ و ارتقای این روابط و همچنین ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر در دوره جدید تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری منتخب نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریکات دولت و ملت عراق، گستره پیوندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی میان دو کشور را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و توسعه یابد.
پزشکیان با بیان اینکه برای کشور بزرگ عراق اهمیت فوق‌العاده قائل هستیم، از تلاش‌های رئیس‌جمهوری این کشور در مسیر توسعه مناسبات میان ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌هاست.
شهباز شریف: امیدواریم در دولت جدیدِ ایران مسیر توافقات صورت گرفته با شهید رئیسی ادامه یابد
شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هم در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران با مشارکت بسیار خوب مردم و تحت هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
وی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات و فرآیند آرام و بدون مشکل انتقال قدرت در ایران را نشانه اوج استحکام پایه‌های جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر دموکراسی و مردم‌سالاری توصیف و از خدای متعال برای ملت ایران در دوره جدید رفاه، سعادت و پیشرفت بیشتر مسألت کرد.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به عمق پیوندها میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان و مناسبات بسیار خوب فرهنگی و تاریخی دو ملت ابراز امیدواری کرد که این ظرفیت‌های ارزشمند در دوران ریاست جمهوری دکتر پزشکیان به عنوان بستر و زمینه‌ای مناسب برای تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
شریف سفر تاریخی رئیس‌جمهور فقید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پاکستان را موجب گشوده شدن فصل جدیدی از روابط میان دو کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر توافقات بسیار خوبی از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار و ابتکارات جدید در توسعه تجارت مرزی صورت گرفت که امیدواریم بتوانیم این مسیر را با جنابعالی در راستای منافع دو کشور و دو ملت ادامه دهیم.
شهباز شریف همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ ثبات و امنیت مرزهای دو کشور، خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و گروهک‌های تروریستی شد.
پزشکیان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی از تبریکات دولت و ملت پاکستان در پی پیروزی وی در انتخابات و همچنین حضور نخست‌وزیر و هیئت بلند پایه پاکستانی در مراسم تشییع شهدای خدمت و اعلام عزای عمومی در این کشور که تسلی‌بخش دولت و ملت ایران بود، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور منتخب تاکیدات و توجه ویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی به توسعه روابط با پاکستان را جزو اصول خدشه‌ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مناسبات دیرینه و پیوندهای عمیق فرهنگی، دینی و تمدنی دو کشور مهم‌ترین بنیان‌های روابط دو کشور بزرگ جهان اسلام در تمامی ابعاد را شکل داده و بر حفظ و تقویت این سرمایه‌های ارزشمند تاکید داریم.
پزشکیان همچنین با بیان اینکه جهت‌گیری مناسبات دو کشور به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در راستای منافع دو ملت است، افزود: ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری برای توسعه همکاری میان ایران و پاکستان وجود دارد که امیداریم با تلاش‌های مشترک در مسیر ارتقای روابط به‌کار گرفته شوند.
رئیس‌جمهور منتخب همچنین با تاکید بر آمادگی برای اجرای توافقات دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی ابراز امیدواری کرد اهداف بلند دوستانه و برادرانه دو کشور در دوره جدید تحقق یابد.
پیام تبریک رئیس‌جمهور مصر به پزشکیان
روزنامه الیوم السابع مصر، السیسی در پیام تبریک خود نوشته است که انتخاب پزشکیان نشانگر اطمینان ملت ایران به توانمندی‌های رئیس‌جمهور منتخب برای خدمت به کشورش است.
رئیس‌جمهور مصر در ادامه پیام خود با آرزوی موفقیت برای پزشکیان، از روابط حسنه ملت‌های ایران و مصر تمجید کرد.
پزشکیان: امیدواریم با مساعدت دولت عراق شاهد اربعین باشکوه دیگری باشیم
محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران، برگزاری موفقیت‌آمیز و بدون مشکل انتخابات ریاست جمهوری به فاصله کمی از فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را ناشی از استحکام ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ما به تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در دوره ریاست جمهوری جنابعالی بسیار خوش‌بین هستیم.
وی رویکرد اعلامی رئیس‌جمهور منتخب ایران برای توسعه روابط با همسایگان را به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه دانست و گفت: این همت و اهتمام برای دولت عراق بسیار با اهمیت و ارزشمند است و امیدواریم در دوره پیش‌رو شاهد تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور و دو ملت باشیم.
رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه دو کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود، بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
پزشکیان همچنین از مواضع هوشمندانه و عزتمندانه دولت عراق در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و همچنین کمک به درمان مجروحان فلسطینی تشکر کرد.
وی در ادامه مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان دو ملت ایران و عراق توصیف کرد و با بیان اینکه ما همواره قدردان حمایت‌ها و میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زائران ایرانی بوده و هستیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائران کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.
سازمان ملل: مشتاق همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستیم
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره نظر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: ما مشتاق همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستیم.
این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه با ادعای اینکه انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبوده است،گفت: نتیجه انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد آمریکا به ایران نخواهد داشت.
- یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران «آزاد یا عادلانه» نبود و «به تغییر اساسی در مسیر ایران منجر نخواهد شد».
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی مدعی شد که «در نتیجه، تعداد قابل‌توجهی از ایرانی‌ها تصمیم گرفتند به هیچ عنوان در آن شرکت نکنند» و دولت آمریکا انتظار ندارد که ین انتخابات به تغییرات اساسی در مسیر ایران یا احترام متقابل بیشتر به حقوق شهروندان منجر شود.
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیام خود به رسانه‌های آمریکایی ادعا کرد: «انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد ما به ایران نخواهد داشت. نگرانی‌های ما در مورد رفتارهای ایران تغییری نکرده است. در همین حال،‌ تا زمانی که دیپلماسی منافع آمریکا را پیش می‌برد، ما همچنان به دیپلماسی متعهد هستیم.»