به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,791
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,726
بازدید ماه: 114,015
بازدید کل: 24,422,896
افراد آنلاین: 21
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
22 - پزشکیان: به حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهیم داد ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
در پیامی به اسماعیل هنیه تأکید شد
پزشکیان: به حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین
ادامه خواهیم داد
  ۱۴۰۳/۰۴/۲۲

‫به حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین تا احقاق کامل حقوق آنها ادامه خواهیم  داد/ اطمینان دارم پیروزی و نصرت الهی نصیب فلسطینیان خواهد شد‬‎

رئیس‌جمهور منتخب در پیام خود خطاب به رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: به حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین تا احقاق کامل حقوق آن‌ها ادامه خواهیم داد.
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در پیام خود خطاب به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد: اطمینان دارم در سایه ایستادگی تاریخی ملت مقاوم فلسطین و غزه مظلوم و مقتدر و مجاهدت قهرمانانه رزمندگان مقاومت فلسطین در جنگ جاری، پیروزی و نصرت الهی نصیب فلسطین عزیز خواهد شد.
متن پیام رئیس‌جمهور منتخب به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای اسماعیل هنیه
رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین–حماس
السلام علیکم و رحمه الله برکاته
از پیام تبریک محبت‌آمیز جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر می‌کنم.
جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به اصول و اهداف والای انقلاب اسلامی و در چارچوب آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دام ظله العالی حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن در برابر اشغالگری و آپارتاید رژیم صهیونیستی را وظیفه انسانی و اسلامی خود دانسته و به حمایت همه‌جانبه خویش از ملت مظلوم فلسطین تا تحقق کلیه آرمان‌ها و حقوق خود و آزادی قدس شریف ادامه خواهد داد.
اطمینان دارم در سایه ایستادگی تاریخی ملت مقاوم فلسطین و غزه مظلوم و مقتدر و مجاهدت قهرمانانه رزمندگان مقاومت فلسطین در جنگ جاری، پیروزی و نصرت الهی نصیب فلسطین عزیز خواهد شد.
از خداوند متعال برای جنابعالی سلامتی و سرافرازی برای مردم فلسطین عزت و آزادی برای مجاهدین قهرمان مقاومت نصرت الهی و برای شهدای گرانقدر فلسطین رحمت واسعه الهی مسالت دارم.
دیدار پزشکیان با خانواده شهید آیت‌الله رئیسی
دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب عصر پنجشنبه با حضور در منزل شهید آیت‌الله رئیسی با همسر و خانواده ایشان از نزدیک گفت‌وگو کرد.
در این دیدار صمیمی، دکتر پزشکیان با گرامیداشت نام و یاد رئیس‌جمهور شهید، از تلاش‌های ارزنده و فراموش‌ناشدنی دکتر رئیسی در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشور قدردانی کرد.
به گزارش  مهر، دکتر جملیه علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار در سخنانی با برشمردن برخی ویژگی‌های شهید جمهور و تلاش‌های ایشان برای خدمت به مردم و اعتلای نام انقلاب اسلامی، بر ضرورت تداوم مسیر خدمت‌رسانی به مردم عزیز ایران تاکید کرد.
دیدار رئیس و قائم‌مقام دفتر مقام معظم رهبری با پزشکیان
حجج اسلام محمد محمدی گلپایگانی و سیدعلی اصغر حجازی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب برای کسب اعتماد مردم، اظهار امیدواری کردند که وی با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع و متعدد کشور بتواند در ایفای مسئولیت سنگینی که بر عهده‌ دارد، موفق باشد. پزشکیان نیز ضمن تقدیر از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترین برنامه کار دولت آینده و چشم‌انداز توسعه کشور عنوان کرد.
پزشکیان با صدور پیامی درگذشت پدر شهیدان حجازی را تسلیت گفت
مسعود پزشکیان در پیامی با تسلیت درگذشت پدر قائم‌مقام دفتر مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام علی اصغر حجازی تصریح کرد: در این ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از درگاه خداوند رحمان برای آن اسوه فداکاری و استقامت که همه زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و انجام فعالیت‌های خیر و عام‌المنفعه در مؤسسه خیریه دارالایتام مهدیه کرد و تا آخرین لحظات عمر مروج و مدافع آرمان‌های والای شهیدان بود، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش را مسالت دارم.
حضور زاکانی در دفتر رئیس‌جمهور منتخب
علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در دفتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، با وی دیدار و در مورد همکاری‌های بین شهرداری و دولت به گفت‌وگو پرداخت.
دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس‌جمهور منتخب
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر پنجشنبه با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد مردم در انتخابات، آخرین وضعیت اقدامات و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین آخرین وضعیت و اقدامات این مجموعه و خدمات در حال ارائه به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان سرافراز کشور را تشریح کرد.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت رسیدگی مناسب به خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران کشور، از توضیحات قاضی‌زاده و نیز از حضور وی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی برای ایجاد نشاط و شور در این رویداد مهم ملی قدردانی کرد.
حضور پزشکیان در هیئت ریحانه‌الحسین
 مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب کشورمان شامگاه پنجشنبه به هیئت ریحانه‌الحسین رفت. سیدمجید بنی فاطمه مداح این هیئت تابلویی را به عنوان هدیه به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد 
حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با تبریک انتخاب وی از سوی مردم به عنوان رئیس‌جمهور، از آمادگی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای کمک به دولت جدید در مسیر بسط عدالت و کمک به محرومان خبر داد.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور و تبریک دهقان بر اهمیت هم‌افزایی و همکاری همه نهادها و ارکان نظام برای خدمت به مردم و بهبود وضعیت کشور تاکید کرد.
رئیس نظام پزشکی با پزشکیان دیدار کرد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب با مسعود پزشکیان دیدار و درمورد مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه پزشکی با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کرد.
محمد رئیس‌زاده در این دیدار با رئیس‌جمهور منتخب با عرض تسلیت ایام عاشورای حسینی به دکتر پزشکیان، خرسندی جامعه پزشکی را از انتخاب عضوی از اعضای نظام پزشکی به عنوان رئیس‌جمهور کشور ابراز داشت و آن را مایه افتخار جامعه سلامت کشور دانست.
رئیس‌زاده در ادامه بر آمادگی همه‌جانبه جامعه پزشکی برای کمک به رئیس‌جمهور منتخب چه در حوزه بهداشت و درمان و چه در سایر حوزه‌های اجرائی تاکید کرد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اولویت و دغدغه‌های جامعه پزشکی، پرداختن فوری به وضعیت نیروی انسانی و تخصصی، عمل به اسناد و قوانین بالا دستی، توجه خاص به شبکه بهداشت و نظام ارجاع، پرداختن به معضلاتی همچون مهاجرت، وضعیت نیرو‌های طرحی، دستیاران، کیفیت آموزش پزشکی و اقتصاد سلامت را خواستار شد.
پزشکیان: ایران محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با صربستان ندارد
الکساندر وچیچ رئیس‌جمهور صربستان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم ایران به ریاست جمهوری و آرزوی موفقیت و سربلندی برای وی گفت: روابط ایران و صربستان در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی به خوبی گسترش یافت و امیدوارم در دوره ریاست جنابعالی نیز روند ارتقای روابط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تداوم یابد.
رئیس‌جمهور صربستان با تسلیت مجدد شهادت دکتر رئیسی اظهار امیدواری کرد که دکتر پزشکیان در تحقق اهداف و برنامه‌های خود برای ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی و زندگی ملت ایران موفق باشد.
مسعود پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به عهده‌دار بودن ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در دوره نمایندگی مجلس اظهار داشت: بنده شناخت خوبی نسبت به صربستان دارم و امیدوارم با همکاری متقابل بتوانیم زمینه‌ها و ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های فیمابین را به فعلیت برسانیم.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر احترام به تمامیت ارضی همه کشورها تاکید دارد، تصریح کرد: ایران محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با صربستان ندارد.
پزشکیان: بدون حمایت مردم امور به سرانجام نمی‌رسد اجازه ناحقی ندهیم
مسعود پزشکیان پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: پست، مقام و جایگاه برای من هیچ امتیازی ندارد و به آنچه که به آن معتقدم، همچنان اعتقاد دارم. اما بار سنگینی که شما و مردم کشورمان بر شانه‌های ما گذاشته‌اید، به شدت سنگینی می‌کند.
وی افزود: اگر شما اعضای ستاد، مردم، نخبگان، تولیدکنندگان، کارشناسان، صنعتگران، مذهبیان، عشایر، کشاورزان و سایر اقشار مردم نباشید، به تنهائی و بدون حمایت مردم، نمی‌توان امور کشور را انجام داد.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه صادقانه با همه مردم بر آنچه که پیمان بسته‌ام، خواهم ایستاد، خاطر نشان کرد: زندگی امام حسین‌(ع) و سایر ائمه سرشار از حریت، آزادگی، درس و تجربه است و من زندگی خود را با زندگی آنها تطبیق داده و به این راهی که انتخاب کرده‌ام، افتخار می‌کنم.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان آنکه حرف می‌زنیم ولی پای حرف خود نمی‌ایستیم، تاکید کرد: برخی از برادرها گمان می‌کنند که ما خود را گم کردیم و یا قرار است زد و‌بندی انجام دهیم. اما مطمئن باشید که زد و‌بندی انجام نخواهیم داد.
پزشکیان ادامه داد: شما اعضای ستاد، بازوان و صدای ما محسوب می‌شوید و امیدواریم آقای دکتر «تاجرنیا» در این تشکیلات و مجموعه حاضر شوند تا به راحتی بتوان این صدا را منتقل کرد.
وی با بیان اینکه در هر موقعیتی که بوده‌ام، صادقانه با مردم صحبت کرده‌ام، اظهار کرد: این موقعیت‌ها و جایگاه‌ها ما را تغییر نخواهد داد. اگر قرار بود بخورم، ببرم و بدزدم، تاکنون باید این کار را انجام می‌دادم، اما قرار نیست در این سن برای خودم و اطرافیانم کاری انجام دهم و کاری هم نخواهم کرد.
رئیس‌جمهور منتخب مردم با درخواست حفظ انسجام و وحدت میان اعضای ستاد خود، اذعان کرد: با این شبکه به یکدیگر وصل شوید و صدای من باشید و من هم صدای شما خواهم بود. باید ایران بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود.
پزشکیان با قدردانی از همه مردم این کشور که پای صندوق‌های رأی آمدند، خاطر نشان کرد: ایران برای همه ایرانیان است و همه باید تلاش کنیم کشور بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود. حق هر فرد و قومی در این جامعه ناحق نشود، لذا باید ما مقابل آن ایستاده و از ناحقی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم حق فردی از بین برود.
وی بیان کرد: این رویه را امام حسین‌(ع) و حضرت علی‌(ع) به ما یاد دادند و به ما آموختند.
پزشکیان عنوان کرد: اگر دیدید که این نشست کمی با تأخیر انجام شد، به این دلیل است که دیدارهای متعددی بود و امکان دیدار همه شما در این مدت فراهم نبود، زیرا فرصت اندکی وجود دارد.
وی ادامه داد: خدمتگزار همه شما و خاک پای همه ایرانیان هستم و به این شکل نیست که وعده بدهم و به پستی برسم و بعد فرار کنم.
پزشکیان با بیان اینکه با کمک هم، باورها و اعتقادهای خود را با قدرت در جامعه پیگیری خواهیم کرد، عنوان کرد: ما از نسلی نیستیم که تصور کنید دروغ می گویم. بلکه ما راه امام حسین‌(ع) و راه حضرت علی‌(ع) و راه انسان‌های آزاده و عدالت خواه را ادامه خواهیم داد.
رئیس‌جمهور منتخب از همه اعضای ستاد و سایر مردم خواست در راهی که دارد به وی کمک کنند، بیان کرد: در این راه امید است به نحوی اقدام کنیم که اجازه ندهیم در جای جای این کشور ظلمی و ستمی انجام شود و ناحقی صورت گیرد و مظلومی باشد و ما صدای او را نشنویم. بلکه باید صدای او را شنیده و حق او را پیگیری کنیم.
ستاد پزشکیان منتشر کرد؛ ۱۸ ویژگی افرادی که می‌توانند عضو کابینه چهاردهم باشند
متن نامه‌ای به امضای حاجی میرزایی و سربرگ دفتر رئیس‌جمهور منتخب در مورد تعیین ویژگی‌های اعضای کابینه دولت چهاردهم به دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب منتشر شده است.
در نامه محسن حاجی میرزایی به دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب آمده است: «دکتر مسعود پزشکیان برای انتخاب با صلاحیت‌ترین همکاران در دولت چهاردهم (اعم از وزرا، معاونان و رؤسای سازمان‌های بزرگ دولت) به مشورت و مشارکت انجمن‌ها و نهادهای علمی و تخصصی، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب باور دارد.
به همین منظور ساز و کار شفافی تعیین شده که با مشارکت نمایندگان این نهادها و بر اساس شاخص‌های تعیین شده تواناترین اعضای کابینه پیشنهاد و انتخاب شود.: اعتقاد به قانون اساسی و اسناد بالادستی، اشتهار به پاکدستی، صداقت و شجاعت، داشتن نگرش ملی، دوری از گرایش‌های جناحی، قومی، مذهبی و منطقه‌ای، همراهی و وفاداری نسبت به گفتمان و رویکرد رئیس‌جمهور، باور به ضرورت توسعه و عدالت، باورمند به ایده صدای بی‌صدایان و تحقق مطالبات زنان، جوانان و اقوام، باور به تعامل اجتماعی و فرهنگی، باور به ضرورت همگرایی، وفاق و انسجام ملی، معتقد و عامل به تخصص‌گرایی و شایسته‌گزینی، باورمند به ضرورت همراهی و توامانی مقاومت و انعطاف در سیاست خارجی، شناخت مأموریت دستگاه و برخوردار از توانایی حل مسئله، دارای مدرک معتبر کارشناسی ارشد یا بالاتر، تجربه مدیریت عالی اجرائی در بخش دولتی، خصوصی یا دانشگاهی، دارای روحیه شجاعت، پذیرش و پیشبرد نوآوری، دارای نگرش و رویکرد راهبری، اعتقاد به کار کارشناسی، باورمند به حکمرانی مشارکت‌جویانه و ضرورت مشارکت مردم در اداره کشور.
در ترکیب کابینه تلاش برای ملی و فراگیر و توافق سازنده‌تر شدن دولت، کاهش میانگین سن کابینه و حضور زنان و نمایندگان متنوع‌تر از جامعه متکثر ایران مورد توجه است. سپاسگزار می‌شویم گزینه‌های پیشنهادی نهاد ارزشمندتان برای کابینه را به همراه رزومه، سرفصل اهداف و رویکردهای موردنظر «در حد یک صفحه» تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۲۴ تیر ارسال فرمایید تا در ساز و کار تعیین شده مورد ارزیابی قرار گیرند.»
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس به پزشکیان تبریک گفت
پیام تبریک دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس به مناسبت پیروزی ریاست جمهوری دکتر پزشکیان منتشر شد.
محمد جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
در متن پیام تبریک دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، آمده است: ضمن ابراز خرسندی، پیروزی شایسته جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۰۲۴ را صمیمانه تبریک می‌گویم، این پیروزی بیانگر اعتماد و حمایت ملت ایران به هدایت، خرد و چشم انداز آینده شما است.
البدیوی در ادامه این پیام افزود: ما در شورای همکاری خلیج‌فارس، آرزوی تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های سودمند میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و جمهوری اسلامی ایران، به گونه‌ای که در خدمت منافع ملت‌های ما و بر اساس قوانین بین‌المللی و اصول احترام حسن همجواری باشد را داریم و همچنین بر اهمیت گفت وگوی سازنده و کار مشترک در مقابله با چالش‌های مشترک و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف، تاکید می‌کنیم.
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در ادامه افزود: از آنجایی که موفقیت شما در این انتخابات در برهه‌ای حساس که منطقه به تلاش‌های مشترک جهت مقابله با چالش‌های بزرگ نیاز دارد، به دست آمده است، باور داریم که جنابعالی کشور را با درایت و بصیرت هدایت خواهید کرد، به نحوی که در تقویت امنیت و صلح در منطقه کمک خواهد کرد.
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در پایان این پیام، نوشت: اینجانب پیام تبریک خود را با آرزوی موفقیت صمیمانه برای جنابعالی در مأموریت عالی و همچنین آرزوی دستیابی جنابعالی به دستاوردهایی در خدمت ملت ایران و تقویت روابط برادرانه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به پایان می‌برم.
تاکید پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط با همسایگان در تماس تلفنی با رئیس اقلیم کردستان عراق
نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب ضمن تبریک به مناسبت اقبال ملت ایران به آقای پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی در مأموریت خطیر ریاست جمهوری تصریح کرد: روابط میان ما و شما بر پیوندهای عمیق و دیرین فرهنگی تاریخی و اعتقادی استوار است که تحت تأثیر هیچ عامل بیرونی قرار نمی‌گیرد.
بارزانی با تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور فقید کشورمان، به سفر اخیر خود به ایران و دیدار با آیت‌الله رئیسی اشاره و اظهار امیدواری کرد که روند رو رشد تعاملات و اجرای توافقات میان ایران و اقلیم کردستان عراق در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان نیز با شتاب و جدیت بیشتر ادامه یابد.
پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از پیام تبریک و تماس رئیس اقلیم کردستان عراق، روابط دو طرف را رو به رشد توصیف و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.
رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به اهمیت تقویت روابط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عراق را در این منظومه دارای جایگاه ویژه دانست.
رئیس دومای روسیه در مراسم تحلیف «پزشکیان» حضور خواهد یافت
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه مجمع پارلمانی بریکس در سن پترزبورگ با «محمدباقر قالیباف» رئیس‌مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.
پوتین در دیدار با قالیباف گفت: «ویچسلاو ولودین» رئیس دوما به نمایندگی از روسیه در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران حضور خواهد یافت.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: اطمینان دارم روند توسعه روابط میان دو کشور همانند دوره رئیس‌جمهور فقید ایران تداوم خواهد یافت.