به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,718
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,653
بازدید ماه: 113,942
بازدید کل: 24,422,823
افراد آنلاین: 26
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
28 - در دیدار صمیمانه رئیس‌جمهور منتخب ملت با خانواده شهید سلیمانی: ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
در دیدار صمیمانه رئیس‌جمهور منتخب ملت با خانواده شهید سلیمانی:
پزشکیان: باید با تأسی به راه و مرام شهید سلیمانی
مشکلات کشور را حل کنیم 
۱۴۰۳/۰۴/۳۰
‫دیدار صمیمانه رئیس جمهور منتخب ملت با خانواده شهید سلیمانی‬‎
مسعود پزشکیان با حضور در منزل سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با خانواده‌ وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار خانواده شهید سلیمانی با اشاره به خدمات حاج قاسم سلیمانی بیان داشتند: شهید سلیمانی تمام عمر خود را برای خدمت به مردم کشورش گذاشت و یک جمله معروف داشتند؛ «جان من و امثال من هزاران بار فدای ملت ایران.» شهید سلیمانی همزمان شخصیتی ملی و امت‌گرا برای جهان اسلام بود و نگاهی فراجناحی داشت و مردم را در دسته‌بندی یا یک طیف خاصی قرار نمی‌دادند.
خانواده شهید سلیمانی همچنین توجه به جریان مقاومت و ادامه مسیر عزت‌آفرین سردار دل‌ها را از دیگر مطالبات مردم از دولت جدید دانسته و بیان داشتند: إن شاء الله شهدا کمک می‌کنند تا در مسیری که راه خدمت به مردم عزیز است، موفق باشید.
ایجاد وحدت و از بین رفتن شکاف‌ها از دیگر محور‌های مطرح شده توسط خانواده شهید سلیمانی در این دیدار بود و اذعان داشتند: این مسئله همیشه بزرگ‌ترین آرزوی پدر بزرگوارشان بوده است.
خانواده سیدالشهدای جبهه مقاومت با اشاره به امید ایجاد شده خواستار بهبود وضعیت معیشت مردم در دوره جدید شده و نقش فضای مجازی در توسعه کسب و کار مردم به‌خصوص جوانان را تعیین‌کننده دانستند و خواستار تسهیل استفاده آحاد جامعه از فضای مجازی شدند.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام والای شهید سلیمانی درخصوص ایشان گفت: راه شهید حاج قاسم سلیمانی، راه وحدت و همدلی بود، ایشان نه با کسی دعوا داشت و نه کسی را حذف می‌کرد. در هیچ یک از پیام‌ها و سخنان ایشان بویی از تفرقه وجود نداشت. اما ما راه را رها کرده و با یکدیگر دعوا می‌کنیم. باید با تأسی به راه و مرام شهید سلیمانی و وحدت، مشکلات کشور را حل کنیم.
وی شهید سلیمانی را الگوی مجاهدت و دور کردن حب منصب و مقام از خود دانسته و ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید بتوانند با خدمت صادقانه به مردم، شرمنده لطف ایشان در این مدت نشده و در پیشگاه شهیدان سرافراز باشند.
گفتنی است در پایان این دیدار صمیمانه خانواده شهید سردار سلیمانی تابلویی از تصویر سید شهیدان مقاومت را به رسم یادبود به رئیس‌جمهور منتخب ملت تقدیم کردند.
رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی دیدار کرد
همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب با جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و اصناف دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور منتخب در این جلسه با تاکید بر اینکه اداره کشور در گرو رونق بازار و تولید است، اظهار داشت: ما مشکل بازار را مشکل کشور می‌دانیم و برای حل این مشکلات تلاش خواهیم کرد. اگر شما کار را درست انجام دهید و بازار رونق داشته باشد و خرید و فروش و تولید برقرار باشد، مملکت خوب اداره می‌شود؛ ولی اگر این‌جا (بازار) مشکل داشته باشد، مملکت مشکل خواهد داشت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دکتر پزشکیان اهل تعامل و گفت‌وگو است
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه نیز در دفتر رئیس‌جمهور منتخب حضور یافت و ضمن تبریک از مصوبه‌های شورا به دکتر پزشکیان گزارشی ارائه داد.
وی درباره جزئیات این دیدار گفت: این جلسه نشست صمیمی و برای عرض ادب و تبریک مسئولیت به آقای دکتر پزشکیان بود، من البته از دو دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر عاملی و دکتر مخبر دزفولی هم برای حضور در این جلسه دعوت کردم.
خسروپناه افزود: بحث‌های مختلف و پراکنده‌ای از جمله ساختار شورا و برخی اسناد مصوب شورا و همچنین نکاتی درباره عدالت آموزشی و اینکه تقوا چگونه باید در عرصه مدیریت ظهور و بروز پیدا کند نیز مطرح شد.
وی بیان داشت: این گفت‌وگوی آغازین بود ان‌شاءالله با روحیه‌ای که در دکتر پزشکیان می‌بینیم که اهل تعامل و گفت‌وگو است و تاکید دارند که از نظر کارشناسان و متخصصان استفاده کنند، امیدواریم در آینده نزدیک مباحث بیشتری با توجه به ظرفیت‌های درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این ظرفیت در اختیار رئیس‌جمهور است تا از شورای نخبگانی استفاده کند البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیریم صدها نفر از متخصصان نظر می‌دهند و با عقل جمعی تصمیمات گرفته می‌شود و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی- نه تنها در دوره مدیریت بنده در دبیرخانه بلکه در دوره‌های گذشته هم- کاملا با نظرات متخصصان اخذ شده و از تک‌محوری و تک‌نظری به دور است.
وی درباره چشم‌انداز فعالیت دولت چهاردهم گفت: به نظر من دکتر پزشکیان تمام تلاش خود را می‌کنند تا رضایت مردم را تامین شود و رضایت مردم هم از طریق کارشناسان و نخبگانی که ورود می‌کنند، اعمال می‌شود، امیدوارم هیئت دولت و وزرای منتخب، چهره‌هایی باشند که هم جزو نخبگان و افراد مردمی باشند و همین روحیه مردم‌داری آقای پزشکیان اگر در کابینه باشد، دولت موفقی خواهد بود.