به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,789
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,724
بازدید ماه: 114,013
بازدید کل: 24,422,894
افراد آنلاین: 21
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
32 - در پاسخ به پیام تبریک دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛ دولت ایران همصدا با ملت فلسطین از آرمان آزادی قدس و ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
در پاسخ به پیام تبریک دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛
 دولت ایران همصدا با ملت فلسطین از آرمان آزادی قدس
و نابودی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند
۱۴۰۳/۰۵/۰۲
‫پاسخ رئیس‌جمهور منتخب به پیام تبریک دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ::  نورنیوز‬‎
 
متن نامه مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب به زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شرح زیر است:
جناب آقای زیاد النخاله، دبیرکل محترم جنبش جهاد اسلامی فلسطین
با سلام؛ از دریافت پیام ارزشمند جنابعالی تشکر می‌کنم.
مردم مظلوم غزه، که امروزه بیش از هر زمان در معرض تهاجم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته و به مدد الهی توانسته‌اند مقاومت بی‌نظیری از خود نشان دهند، در افکار عمومی جهانی پرچمدار ایستادگی در برابر دشمنان و صبر در زمان بلایا و سختی‌ها شناخته می‌شوند.
مردم و دولت ایران با پیروی از رهنمودهای امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همدرد با ملت فلسطین هستند و از آرمان آنها برای آزادی قدس شریف، نابودی رژیم صهیونیستی و برخورداری از حقوق اساسی و ذاتی خود حمایت می‌کنند.
اطمینان دارم که مجاهدت مردم فلسطین در نهایت به اهداف خود خواهد رسید.
از خداوند متعال سرافرازی جنابعالی و دیگر مبارزان جهاد اسلامی را خواستارم.
دولتمردان سیزدهم به پزشکیان گزارش دادند
مقامات دولت سیزدهم به صورت جداگانه با پزشکیان دیدار و گزارشی از حوزه مسئولیت خود ارائه کردند.
وزرای اقتصاد، بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، در ادامه دیدارهای مسئولان با رئیس‌جمهور منتخب به صورت جداگانه با پزشکیان دیدار و گزارشی از حوزه مسئولیت خود ارائه کردند.
در این دیدارها بهرام عین‌اللهی، محمدمهدی اسماعیلی و رضامراد صحرائی ضمن عرض تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای وی و دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کردند. وزرای مذکور همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در وزراتخانه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش پرداختند.
دیدار رئیس بانک مرکزی با رئیس‌جمهور منتخب
محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی نیز پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت آقای دکتر ارائه کنم. ایشان نیز در خصوص موضوعات کنونی کشور و وضعیت بانک مرکزی سؤالاتی داشتند و بنده هم پاسخ دادم. به‌طور کلی جلسه با ارزیابی ایشان درخصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.
گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: با توجه به جابه‌جایی دولت؛ لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلی که قاعدتا در چند ماه آینده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشی را خدمت دکتر پزشکیان، ارائه بدهیم. در این دیدار نیز تیم اقتصادی دولت منتخب حضور داشتند و گزارشی را در خصوص مسائل بودجه جاری کشور، بودجه عمومی و نیز در ارتباط با بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دادم.
وی درباره موضوعات مطرح در این دیدار، گفت: در مورد موضوعاتی چون، سیاست‌گذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به‌ویژه امروز پیش رو است؛ مانند، خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمند‌سازی و پرداخت یارانه‌ها، مسئله بودجه عمومی و درواقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و در‌باره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نیز نکاتی کردیم.
منظور در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان مشاور حتما در خدمت دکتر پزشکیان خواهیم بود.
گزارش وزیر اقتصاد
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: جلسه بسیار سازنده‌ای با دکتر پزشکیان داشتیم. وزارت اقتصاد با توجه به نقش ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف اعم از مالیه، خزانه‌داری و بودجه دارد تا در حوزه‌هایی مانند؛ مالیات، گمرک، تسهیل محیط کسب و کار، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارتخانه را که پیش از این آماده کرده بودیم را خدمت دکتر پزشکیان ارائه کردیم.
وی در مورد مسائل مطرح شده در جلسه، افزود: در این جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت دکتر پزشکیان تقدیم کردیم. اینکه آن برنامه در طول این سه سال تا چه اندازه پیشرفت داشته، خیلی راهبردی است. به این خاطر گزارش را خدمت آقای دکتر عرض کردیم تا دستورات لازم را بدهند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: برای اینکه آن موارد راهبردی مطرح شده به شکل ویژه توسط کمیته معتمد رئیس‌جمهور منتخب تعیین تکلیف شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد، این موارد از طرف ایشان مورد استقبال قرار گرفت. البته خود ایشان نیز در مقابل برخی از پیشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روزهای آینده مستندات تکمیلی را خدمت دکتر پزشکیان ارسال کنیم.
خاندوزی درباره همکاری با دولت چهاردهم، عنوان کرد: وظیفه همه‌ ما این است که به دولت چهاردهم در هر سطحی که باشد، کمک کنیم. ان‌شاءالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا شد؛ در خصوص تصمیم‌گیری درباره موارد راهبردی، جلسه دیگری با حضور مشاوران اقتصادی دکتر پزشکیان برگزار شود.
قدم اول انتخاب کابینه وفاق ملی است
دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب با اعضای ستادهای مردمی خود در تالار وزارت کشور دیدار کرد.
رئیس‌جمهوری منتخب اظهار داشت: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم، بار سنگینی روی دوش‌های خودم احساس می‌کنم که تحمل آن سخت است یکی از مشکلات من این است که همه می‌خواهند با من ملاقات کنند، من چگونه باید پاسخ همه را بدهم.
وی افزود: من همان آدم قبل هستم این‌طور نیست که رئیس‌جمهور شده‌ام، عوض شده باشم؛ خیلی‌ها گله می‌گنند که خودت را گم کرده‌ای به خدا شب و روز ندارم.
پزشکیان اظهار داشت: انتخاب مسئولین برای من معضل شده است، به هر کس می‌گویم آدم معرفی کنید، همه افراد خودشان را معرفی می‌کنند؛ قدم اول انتخاب کابینه وفاق ملی است و آن شعاری است که سرمی دادیم که مملکت با یک دسته و جناح اداره نمی‌شود، خودمان هم باید به آن پایبند باشیم در نتیجه باید کابینه‌ای را شکل دهیم تا افراد صادق، باتجربه و با دانش انتخاب شوند و به سمت سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
رضایت مردم شاخص مدیریت ماست
وی ادامه داد: هر اتفاقی بیفتد و هر کسی که بخواهد سمتی داشته باشد، یک اصل را با همه توافق خواهیم کرد و اگر خلاف این باشد مورد قبول نیست و آن رضایت مشتری و مردم است.
رئیس‌جمهور منتخب گفت: در هر بخشی اگر کسی می‌خواهد خدمتی ارائه دهد باید مراجعه‌کننده را راضی کند و با رضایت از اداره بیرون برود لذا رضایت مردم شاخص مدیریت ماست، دلیل اینکه ما خوب خواهیم بود یا بد این است که بندگان خدا پشت سر ما چه خواهند گفت.
پزشکیان تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردم از گفتار و رفتار و کردار ما احساس رضایت کنند نه احساس نارضایتی.
وی در بخشی از سخنانش گفت: به امام حسین(ع) می‌گویند مگر نمی‌بینید حق را عمل نمی‌کنند و از باطل نهی نمی‌کنند؟ پس چرا به سمت کوفه می‌روید؟ ایشان در پاسخ می‌فرماید: من خروج می‌کنم تا امر به معروف را در جامعه اعمال کنم، امام حسین‌(ع) برای حق رفت برای حق قیام کرد و برای حق شهید شد همه یارانش برای حق این قیام را کردند و این شور و شوق را در تاریخ ایجاد کردند چون حق را پیگیری می‌کردند.
رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: حق چیست؟ خدا پیامبران را فرستاده تا بر اساس حق حکم کنند؛ ما اگر تابع هوای نفس شویم، اگر منیت و غرور ما را بگیرد، اگر جناحی و حزبی عمل کنیم، به ضلالت می‌افتیم، در نماز هم هر روز از خدا می‌خواهیم که از ضالین (گمراهان) نباشیم ضالین یعنی اینکه تابع هوای نفسم، منیت و غرورم و دسته و گروهم شوم نه اینکه تابع حق باشم.
پزشکیان اظهار داشت: صراط مستقیم یعنی همه دست به دست هم دهیم؛ کشور ما در وضعیت خوبی نیست؛ به‌شدت تحریم هستیم؛ مشکلات ما به اختلافات ما برمی‌گردد.
وی افزود: اگر قرار است با قدرت بمانیم و مشت محکمی بر دهان آنها بزنیم، باید در کشور همه با هم متحد شویم و دست به دست هم دهیم و عزت و غرورمان را به دنیا نشان دهیم اگر متحد شویم می‌توانیم بایستیم.
پزشکیان: قدم اول ما وحدت است و قدم دوم به دنبال حق رفتن
پزشکیان ادامه داد: تولیدکنندگان و کارشناسان ما باید در صحنه باشند و به آنها احترام بگذاریم می‌توانیم کشتی را به ساحل نجات برسانیم اما اگر بخواهیم هرکدام از اینها را حذف کنیم قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.
وی گفت: آنها نمی‌خواهند ما مستقل باشیم، قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم، حقوق فردی، اجتماعی، قومیتی، مذهبی، جنسیتی.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه قدم اول وحدت است اظهار داشت: قدم دوم به دنبال حق رفتن است.
پزشکیان تصریح کرد: اگر نخبگان، توانمندان، عالمان، نخبگان، تولیدکنندگان و کارشناسان ما در صحنه باشند و ما به آنها احترام بگذاریم، خواهیم توانست این کشتی را راحت به ساحل نجات برسانیم، اگر هر یک از اینها را حذف کنیم، قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: دشمنان نمی‌خواهند ما سر پای خود بایستیم نمی‌خواهند مستقل باشیم قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم؛ حق، حقوق فردی هست حقوق اجتماعی هست حقوق جنسیتی هست، حقوق قومیتی هست، حقوق مذهبی هست.
رئیس‌جمهور منتخب افزود: حق را باید بتوانیم درست عمل کنیم؛ برای اینکه بتوان حق را عمل کرد، باید نفس را در مقابل سرکشی‌ها ضایع کند و اجازه ندهد سرکشی او را از حق دور کند.
پزشکیان ادامه داد: من را آن‌قدر بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شده‌ام؛ من نماینده شما شده‌ام برای اینکه بتوانم دنبال حق و حقوق شما بروم؛ شما به من اعتماد کرده‌اید و رأی داده‌اید، خود را متعهد می‌دانم که پایبند حرف‌هایی که گفته‌ام باشم؛ حرف‌هایی که زده‌ام، وعده، عدد و رقمی نداده‌ام و گفته‌ام پیگیر حقوق شما خواهم شد.
دعوا نخواهم کرد؛ دروغ نخواهم گفت
وی افزود: دعوا نخواهم کرد؛ دروغ نخواهم گفت دنبال محرومان و مشکلات مردم خواهم بود؛ تا پای جان خواهم ایستاد، اینکه به دنبال حق برویم، دنبال انصاف باشیم و زور نگوییم و ظلم نکنیم و پشتیبان مظلومان باشیم، راه امام علی(ع) است دستور خداست.
رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: چه کسانی که به من رای دادند و یا به طرف مقابل، یا آنها اصلا رای ندادند می‌خواهم که بیایید برای عزت کشور با هم تلاش کنیم.
هدف ما مقابله با ظالم است چه در این مملکت و چه در هر نقطه دیگر از دنیا
پزشکیان تاکید کرد: هر جایی که حق مظلومی را نادیده گرفتند پشتیبان مظلوم باشید. اگر شیعه هستیم و می‌خواهیم که راه امام را دنبال کنیم باید پایبند به این گفتار باشیم. خداوند به ما کمک کند که نفس خودمان را مهار کنیم و به دنبال حق باشیم.
وی افزود: اگر کسی حق را به ما گفت نهراسیم بلکه آن را بپذیریم، حضرت علی می‌فرماید: حق را به من بگویید و مضایقه نکنید از اینکه مرا به حق توصیه کنید. حضرت علی(ع) می‌‌فرمایند من هم ممکن است خطا کنم، ما که دیگر عددی نیستیم.
رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: هر کجا دیدید که ما راه را اشتباه می‌رویم یا بر اساس عدالت عمل نمی‌کنیم حتما گوشزد کنید، با تمام وجود تلاش می‌کنیم وحدت و انسجام ایجاد کنیم و خدمتگزار مردم باشیم، از همه قومیت‌ها، جنسیت‌ها، جوانان و همه کسانی که به من یا طرف مقابل رای دادند، همه آنها که نیامدند، همه با هم باید برای ایران تلاش کنیم و کشور را با قدرت و عزت پیش ببریم.
نگاه مثبت رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور منتخب یک سرمایه است
سید پرویز فتاح، رئیس اجرائی فرمان امام نیز پس از دیدار با دکتر پزشکیان، گفت: ما اطمینان خاطر دادیم که ستاد اجرائی فرمان امام که یک نهاد انقلابی زیر نظر رهبر انقلاب است با همه ظرفیت در کنار آقای پزشکیان خواهد بود. ایشان تردید نکنند که ظرفیت و امکانات ما در کنار دولت ایشان، حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به همکاری دولت و نهاد پرداخت و گفت: از دکتر پزشکیان خواهش کردم که ظرفیت نهادها را در کنار دولت خود ببیند و این می‌تواند کمک بسیاری کند. در دولت آقای روحانی هم همین‌گونه بود همچنین در دولت شهید جمهور آقای رئیسی هم بود الان هم درخصوص دولت آقای پزشکیان به ما سفارش شده که حمایت کنیم و این کار را خواهیم کرد.
رئیس ستاد اجرائی فرمان امام اضافه کرد: بنده پیشنهاداتی مطرح کردم و ایشان هم بزرگواری کردند یادداشت کردند و قول پیگیری دادند و چند مورد مصداقی هم بود که به بنده گفتند حتما این موارد را پیگیری و حل کنم. 
رئیس ستاد اجرائی فرمان امام درخصوص مطالب مطرح شده در جلسه، گفت: دکتر پزشکیان پیشنهادات بنده را یادداشت کردند. به هرحال هنوز دولت تشکیل نشده و بعضی از مواردی که گفتم به یک وزارتخانه خاص یا وزیر ایشان مربوط بود. شاید لازم باشد ما بعد از استقرار دولت چهاردهم بتوانیم دقیق‌تر و ریزتر موارد را مطرح کنیم. اما به‌طور کلی بنده خیلی امیدوار هستم.
فتاح درخصوص شخصیت دکتر پزشکیان، افزود: آقای پزشکیان روحیه مردمی، لطیف و گفتمان ساده دارند و تمام این‌ها باعث شده مردم طرف ایشان باشند و همچنین سرمایه دیگر، نگاه مثبت رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور است که در اختیار آقای دکتر است.