به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,831
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,766
بازدید ماه: 114,055
بازدید کل: 24,422,936
افراد آنلاین: 26
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
44 - پزشکیان در دیدار با «هنیه»: مقاومت مردم فلسطین به نابودی رژیم صهیونیستی ختم خواهد شد ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
پزشکیان در دیدار با «هنیه»:
مقاومت مردم فلسطین به نابودی رژیم صهیونیستی ختم خواهد شد
  ۱۴۰۳/۰۵/۰۹

‫هنیه با پزشکیان دیدار و گفت‌وگو کرد+ عکس - مشرق نیوز‬‎

رئیس‌جمهور گفت: در مقابل جنایات سنگدلانه صهیونیست‌ها، مقاومت جانانه مردم و مجاهدان فلسطینی مایه افتخار و مباهات بوده و یقین داریم که این مقاومت به پیروزی نهائی مردم و آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ختم خواهد شد.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، با اشاره به اینکه آرمان آزادی فلسطین نه فقط پس از انقلاب اسلامی، که قبل از آن نیز دغدغه مردم ایران بوده است، تصریح کرد: مردم ایران همواره از جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی نفرت داشته و از حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و پس از این نیز این حمایت را با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه قساوت صهیونیست‌ها در جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شوند فارغ از دین و مذهب، باعث انزجار و بیزاری همه انسان‌های آزاده است، افزود: در مقابل این جنایات سنگدلانه مقاومت جانانه مردم و مجاهدان فلسطینی مایه افتخار و مباهات بوده و یقین داریم که این مقاومت به پیروزی نهائی مردم و آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ختم خواهد شد.
«اسماعیل هنیه» نیز در این دیدار ضمن تبریک کسب اعتماد مردم ایران از سوی دکتر پزشکیان، پاسخ وی به پیام تبریک خود و مواضع وی در حمایت از حقوق ملت فلسطین را مایه دلگرمی و افتخار مردم فلسطین و غزه دانست و گفت: امروز مقاومت فلسطین خط مقدم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه است و از همین‌رو دشمن تلاش دارد این خط مقدم را بشکند تا بتواند با به زانو درآوردن مقاومت منطقه را با سیاست‌های دلخواه خود اداره کند و اینجاست که مشخص می‌شود راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مقابله با نفوذ مستکبرین و نماینده آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی چقدر مهم است.
رئیس دفتر سیاسی حماس یکی از نتایج عملیات طوفان ‌الاقصی را ایجاد اطمینان بیشتر نسبت به قطعیت زوال رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در جریان عملیات وعده صادق بیش از 20 کشور سعی کردند چتر حمایتی خود را بر سر این رژیم بکشند و این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها از یک بحران راهبردی رنج می‌برند و تداوم و تقویت حمایت امت اسلامی از ادامه مقاومت ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته است.
  موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، این دیدار را پیامی مهم برای کسانی دانست که به دنبال ایجاد فاصله میان ایران و گروه‌های مقاومت، به‌خصوص برادران و مجاهدان فلسطینی هستند.
وی با بیان اینکه مواضع و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان دفاع از مظلومین از جمله ملت فلسطین و آرمان آزادی قدس، با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند، افزود: حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و هیچ عاملی نمی‌تواند خللی در اراده ما در این مسیر ایجاد کند.
«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار شما در روزهای آغاز فعالیت به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با سران گروه‌های مقاومت فلسطینی پیام مهمی برای منطقه و جهان دارد، تصریح کرد: فلسطینیان مظلوم ساکن غزه امروز در خط مقدم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و نماینده آنها در منطقه قرار دارند و موضع و صدای رسای ایران در حمایت از مقاومت تاثیر مهمی در حفظ روحیه ایستادگی و پایداری آنان دارد.
  پشتیبانی از جبهه مقاومت تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تجلیل از ایستادگی و پایمردی مجاهدان و مبارزان دلیر حزب‌الله در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت را تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات را لکه ننگ دیگری بر کارنامه مدعیان حقوق بشر عنوان کرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و به توصیه و سفارش نبی مکرم اسلام «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را نمی‌دادند.
شیخ «نعیم قاسم»، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، پاسخ رئیس‌جمهور به پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را پدرانه و برادرانه توصیف و ابراز امیداوری کرد جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت گام بردارد.
وی در ادامه با بیان اینکه حزب‌الله لبنان خود را فرزند امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی می‌داند و به سهم خود برای تحقق آرمان‌های ارزشمند انقلاب تلاش خواهد کرد، به تشریح دستاوردها و اقدامات مقاومت حزب‌الله در سال‌های اخیر پرداخت.
  با همکاری کشورهای اسلامی باید بساط ظلم به مسلمانان برچیده شود
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و همکاری همه کشورهای اسلامی، بساط ظلم به مسلمانان پایان یابد.
وی ارتباط میان ایران و یمن را متکی بر اعتقادات و فرهنگ مشترک و خدشه‌ناپذیر توصیف و تصریح کرد: اقدامات یمن در حمایت از ملت فلسطین بسیار مهم و مؤثر بوده و به وضوح رژیم صهیونیستی و حامیانش را تحت فشار گذاشته است. ایستادگی ملت یمن در برابر فشارها و دشمنی‌های مستکبرین نیز بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.
«محمد عبدالسلام»، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار روابط فیمابین ایران و یمن را گسترده و ریشه‌دار دانست و اظهار داشت: اشتراکات دیرپای ایران و یمن باعث شکل‌گیری روابطی استوار میان دو طرف شده است.
  اسناد همکاری‌های متعدد میان ایران و ازبکستان نشانه روابط عمیق و رو به رشد دو کشور است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «نورالدین اسماعیل‌جان‌اف» رئیس ‌مجلس قانونگذاری ازبکستان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تشکر از پیام‌های تبریک مقامات عالی‌رتبه این کشور، با تاکید بر اهمیت جایگاه همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را ریشه‌دار،‌ راهبردی و مبتنی بر پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و افزود: ما در دوره جدید مصمم به تحکیم و ارتقای روابط با ازبکستان به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و ارتباطات فرهنگی هستیم و در این مسیر هیچ مانعی نمی‌تواند در اراده ما خللی ایجاد کند.
وی همچنین توافقات و اسناد همکاری‌های متعدد میان ایران و ازبکستان را نشانه روابط عمیق و رو به رشد دو کشور دانست و بر اهتمام ویژه دولت چهاردهم برای اجرای این توافقات تاکید کرد.
«نورالدین اسماعیل‌جان‌اف»، رئیس‌ مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، بر علاقه‌مندی کشورش برای ارتقا و گسترش همکاری‌ها با ایران در دوره جدید تاکید کرد و گفت‌: ازبکستان، ایران را شریک اصلی و راهبردی خود در منطقه می‌داند و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی با اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط باشیم.
رئیس ‌مجلس قانونگذاری ازبکستان همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تجارت، حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک را از جمله زمینه‌های مناسب در جهت توسعه همکاری‌ها میان دو کشور عنوان کرد و افزود‌: در حال حاضر بیش از 300 شرکت مشترک در بخش تجاری و اقتصادی دو کشور فعالند و ازبکستان علاقه‌مند است در دوره جدید حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را به دو برابر حجم فعلی برساند.
  تقویت روابط با قرقیزستان در قالب سند همکاری‌های تجاری نتایج خوبی برای دو ملت خواهد داشت
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «باکیت توروبایف» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی قرقیزستان ضمن تشکر از پیام تبریک مقامات عالی این کشور و همچنین قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت قرقیزستان در ابراز همدردی با ملت ایران در پی فقدان رئیس‌جمهور شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، بر توسعه روابط با همسایگان از جمله قرقیزستان به عنوان راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد و همچنین برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، در دولت چهاردهم اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه همکاری در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه و تقویت روابط ایران و قرقیزستان عنوان کرد و افزود: باور داریم تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور در قالب سند همکاری‌های تجاری نتایج بسیار خوبی برای دو ملت به همراه خواهد داشت.
«باکیت توروبایف»، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی قرقیزستان ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان بیش از گذشته گسترش یابد.
 بدخواهان روابط دوستانه ایران و ترکمنستان می‌خواهند ما را از هم دور کنند اما اراده ما بر خواست آنها غلبه خواهد کرد
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «رشید مردوف» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با تحکیم و تقویت تعاملات، هر چه بیشتر مرزهای جغرافیایی را به دروازه‌های دوستی و مودت دو ملت تبدیل کنیم، افزود: اگر چه بدخواهان روابط دوستانه ایران و ترکمنستان می‌خواهند ما را از هم دور کنند، اما اراده ما بر خواست آنها غلبه خواهد کرد.
«رشید مردوف»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم ایران اظهار داشت: حضور بنده در ایران به منظور اعلام عزم و اراده سران ترکمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه فیمابین است.
  تقویت مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه اولویت سیاست خارجی ایران و دولت چهاردهم است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «ایراکلی کوباخیدزه» نخست‌وزیر گرجستان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، این حضور را گواهی بر مناسبات مستحکم دو کشور و اراده قوی ایران و گرجستان برای تقویت روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: تقویت تعاملات و مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است.
«ایراکلی کوباخیدزه»، نخست‌وزیر گرجستان نیز در این دیدار با تبریک دوباره انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران، دولت متبوعش را متعهد به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق و تقویت روابط دانست و اظهار داشت: ایران نقش مهم و سازنده‌ای در منطقه ‌ایفا می‌کند و بسیار خرسندیم که فضای دوستانه‌ای بر روابط دو کشور حاکم است.
 باید تلاش کنیم مرزهای سیاسی را کمرنگ و همکاری‌ها و مناسبات را پررنگ کنیم
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است با بیان اینکه باید تلاش کنیم مرزهای سیاسی را کمرنگ و همکاری‌ها و مناسبات را پررنگ کنیم، افزود: دیدار و تعامل با شما برای ما متفاوت و گفت‌وگو با زبان مشترک بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است و باید از این بستر و ظرفیت‌های متنوع موجود برای تامین منافع متقابل بهره بگیریم.
«امامعلی رحمان»، رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ایران را شریک و دوستی بسیار مهم برای تاجیکستان توصیف کرد و اظهار داشت: ایران و تاجیکستان میراث‌دار مشترک تمدن و فرهنگی باستانی و درخشان هستند که نوروز فقط یکی از جلوه‌های زیبای آن است.
  تکمیل مسیرهای مواصلاتی به عنوان فرصتی برای پیشرفت همه کشورهای منطقه در اولویت کاری ما خواهد بود
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روابط دو کشور را دیرینه، تاریخی، دوستانه و برپایه حسن همجواری و همسایگی توصیف کرد و تصریح کرد: ما به مسیرهای مواصلاتی از جمله کریدور شمال – جنوب به عنوان فرصتی برای توسعه و پیشرفت همه کشورهای منطقه می‌نگریم از همین رو تکمیل طرح‌های این بخش از اولویت‌های کاری در دوره جدید خواهد بود.
«آقای نیکول»، پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان نیز ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را استراتژیک، راهبردی و ریشه‌دار توصیف کرد و با تأکید بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط در بخش‌‌های مختلف از جمله توسعه مراودات تجاری و اقتصادی در چارچوب توسعه تجارت بین‌الملل با جمهوری اسلامی ایران، افزود: تفاهمنامه‌های متعدد همکاری میان ایران و ارمنستان به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل، ترانزیت، پایانه‌های مرزی و انرژی جلوه‌ای از روابط بسیار خوب دو کشور در دوره ریاست جمهوری رئیس‌جمهور فقید دکتر سیدابراهیم رئیسی بوده است و ما علاقه‌مندیم در دوره جدید نیز این همکاری‌ها با قدرت و قوت ادامه یابد.
  ایجاد یک اتحادیه منطقه‌ای می‌تواند مرزهای میان کشورهای منطقه را کمرنگ و همکاری‌ها را پررنگ کند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «مائولن آشیمبایف» رئیس سنای پارلمان قزاقستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، ضمن تشکر از حضور وی برای مراسم تحلیف و نیز پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور تصریح کرد: تسهیل تردد اتباع و همچنین تبادل دانشجو و گسترش تعاملات فرهیختگان و دانشگاهیان دو کشور می‌تواند به تعمیق و تقویت تعاملات و روابط فیمابین کمک کند؛ همچنین تلاش در مسیر ایجاد یک اتحادیه منطقه‌ای می‌تواند مرزهای میان کشورهای این حوزه تمدنی و فرهنگی را کمرنگ و همکاری‌ها را پررنگ کند.
«مائولن آشیمبایف»، رئیس سنای پارلمان قزاقستان نیز در این دیدار ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان با بیان اینکه قزاقستان اهمیت زیادی برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، گفت: قزاقستان آماده و علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران در عرصه همکاری‌های اقتصادی، مراودات تجاری، تزانزیت و حمل‌ونقل، نفت و گاز، صنعتی و فرهنگی و علمی است. اهالی قزاقستان از کودکی با فرهنگ و هنر ایران زمین آشنا شده و مردم قزاقستان به‌خصوص به شاعران ایرانی علاقه بسیاری دارند.
  روابط دوستانه با مالزی را مستحکم‌تر و مؤثرتر خواهیم کرد
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار آقای «داتو جوهرین عبدل» رئیس ‌مجلس مالزی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روابط ایران و مالزی را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت‌: ما قصد داریم در دوره جدید و با اراده مسئولان عالی دو کشور این روابط را مستحکم‌تر، قوی‌تر و مؤثرتر کرده و با ترسیم چشم‌انداز آینده روابط در مسیر اجرای اهداف مورد نظر به نفع دو کشور و دو ملت گام برداریم.
آقای «داتو جوهرین عبدل»، رئیس ‌مجلس مالزی نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران،‌ روابط دو کشور را دارای پیشنیه تاریخی و مبتنی بر اشترکات دینی و فرهنگی عنوان و بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه و تقویت این روابط به نفع دو کشور بلکه امت اسلامی تاکید کرد.