به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,808
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,743
بازدید ماه: 114,032
بازدید کل: 24,422,913
افراد آنلاین: 22
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
47 - در دیدار رئیس دومای روسیه: پزشکیان: عزم و اراده ما برای ارتقای سطح روابط با روسیه جدی است ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
در دیدار رئیس دومای روسیه
پزشکیان: عزم و اراده ما برای ارتقای سطح روابط با روسیه جدی است
  ۱۴۰۳/۰۵/۱۰

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور  در دیدار «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تشکر از حضور وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشورهایی را که در روزهای سخت دوست و پشتیبان ملت ایران بوده‌اند فراموش نکرده و روابط خود را با این کشورها با قوت و قدرت ادامه و توسعه خواهد داد.
وی با بیان اینکه عزم و اراده ما برای ارتقای سطح روابط با روسیه جدی است، تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی و دولت چهاردهم دانست و افزود: اگر بر پایه ظرفیت‌های متقابل و در راستای تقویت توانمندی‌ها، روابط خود را تقویت کنیم، دیگر آمریکا و کشورهای غربی نمی‌توانند از حربه تحریم علیه ما استفاده کنند و اگر هم استفاده کنند، اثری نخواهد داشت.
رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس‌جمهور روسیه و طرح مسائل مهم از جمله تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک گفت: اجرائی شدن این طرح‌ها، علاوه‌بر تامین منافع ایران و روسیه، کشورهای منطقه و همه جهان را منتفع خواهد کرد.
 رئیس‌جمهور روسیه اهمیت زیادی برای توسعه روابط با ایران قائل است
«ویاچسلاو والودین»، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار با ابلاغ صمیمانه‌ترین تبریکات و آرزوهای موفقیت رئیس‌جمهور روسیه برای دکتر پزشکیان گفت: آقای پوتین از بنده خواست تا آمادگی روسیه برای همکاری با جمهوری اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ فیمابین را به شما اعلام کنم. ایشان اهمیت زیادی برای توسعه روابط با ایران قائل هستند و پارلمان روسیه نیز آماده همکاری و تسهیل مسیر دستیابی به منافع متقابل دو کشور است.
رئیس دومای دولتی روسیه با بیان اینکه رئیس‌جمهور کشورش امیدوار است که با دکتر پزشکیان در اجلاس سران بریکس که پاییز امسال در کازان روسیه برگزار می‌شود، ملاقات کند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور روسیه به طور جد، تسریع در تکمیل پروژه‌های مشترک از جمله کریدور شمال-جنوب، خط انتقال گاز و گسترش همکاری با ایران در پیمان‌های منطقه‌ای از جمله شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را پیگیری می‌کند.
  ترور شهید اسماعیل هنیه نشان‌دهنده خوی وحشی‌ رژیم صهیونیستی است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «ژورالدو الکمین» معاون رئیس‌جمهور برزیل، که در صدر هیئتی به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، تاریخچه و قدمت ۱۲۰ ساله روابط ایران و برزیل را پشتوانه مستحکمی برای توسعه و گسترش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور توصیف کرد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقدام جنایتکارانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آنها به قوانین و معاهدات بین‌المللی عنوان کرد و افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند اما تأسف‌آور آن است که مدعیان حقوق بشر از این رژیم حمایت می‌کنند.
«ژورالدو الکمین»، معاون رئیس‌جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت و گسترش روابط با ایران افزود: ما ۱۲۰ سالگی روابط دو کشور را جشن گرفتیم و امیدواریم در دوره پیش‌رو و در دوران ریاست جمهوری جنابعالی نیز شاهد گسترش هر چه بیشتر تعاملات و روابط باشیم.
ژورالدو الکمین همچنین ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد.
 صربستان دوست روزهای سخت ایران است برای ارتقای روابط تلاش می‌کنیم
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «الکساندر وولین» معاون نخست‌وزیر صربستان که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور، صربستان را دوست روزهای سخت ایران دانست و بر تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.
«الکساندر وولین»، معاون نخست‌وزیر صربستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب مسعود پزشکیان به ریاست جمهوری اسلامی ایران، به آشنایی وی با صربستان به دلیل ریاست بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید لازم نیست خودت قوی باشی، بلکه کافی است دوستانی قوی داشته باشی و خوشحالیم که امروز یک دوست نزدیک قدرتمند دیگر در سطح بین‌المللی داریم.
معاون نخست‌وزیر صربستان با بیان اینکه کشورش به اجرای تمام تعهدات و توافقات خود با ایران پایبند است، گفت: اگر چه ما در قاره اروپا هستیم، اما هرگز به سیاست‌ها و اقدامات کشورهای اروپایی در راستای ترویج ایران‌هراسی نپیوستیم.
  ترور شهید هنیه خللی در عزم و اراده فلسطینی‌ها در احقاق حقوقشان ایجاد نمی‌کند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «جائو رئیس» رئیس‌مجلس مالی، با محکومیت شدید اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت «حاج اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به منظور شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود، این‌گونه اقدامات را مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان دانست و تاکید کرد: بی‌شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.
جائو رئیس، رئیس‌مجلس مالی نیز در این دیدار ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی وحشیانه و جنایتکارانه خواند و آن را محکوم کرد.
  ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک نخست‌وزیر این کشور، به گفت‌وگوی تلفنی خود با وی اشاره و مذاکرات صورت گرفته را صمیمی، مفید و سازنده توصیف کرد. وی با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقه‌مندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای تقویت و گسترش همکاری‌های فیمابین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره روابط صمیمی و دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تداوم یابد.
«یوشی فومه تسویه»، فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک مجدد و آرزوی موفقیت برای پزشکیان، با بیان اینکه آقای کیشیدا مشتاق دیدار با جنابعالی و گفت‌وگوی حضوری درباره گسترش روابط فیمابین است، اظهار داشت: نخست‌وزیر ژاپن همچنین با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی سازنده در تحولات منطقه مشتاق تقویت همکاری‌ها با ایران در مسیر تقویت و تثبیت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا است.
  وحدت و همکاری کشورهای مستقل تحریم‌های غرب را بی‌اثر می‌کند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «کمبو موهادی» معاون رئیس‌جمهور زیمبابوه که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، بر تسریع در اجرای توافقات فیمابین دو کشور در راستای تامین منافع متقابل و ایجاد زمینه برای حصول توافقات جدید تاکید کرد.
«کمبو موهادی»، معاون رئیس‌جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور، جمهوری اسلامی ایران را کشوری دارای توانمندی‌ها و دانش سطح بالا به خصوص در زمینه خدمات فنی و مهندسی دانست و گفت: زیمبابوه نیز ظرفیت‌های متنوع و بکری در عرصه‌های کشاورزی، انرژی، معدن و امثال آن دارد و علاقه‌مندیم این تجربیات و توانمندی‌ها را در همکاری با ایران تبادل کنیم.
  ایران علاقه‌مند به گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با سنگال است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «آمادو مامه ژوپ» رئیس‌مجلس سنگال که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، ‌ بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات و روابط با سنگال به‌ویژه در بخش اقتصادی و سیاسی و همچنین اجرائی کردن توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک دو کشور در دوره جدید تاکید کرد.
  تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ناشی از حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «ابراهیم بوغالی» رئیس‌مجلس الجزایر که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، در پاسخ به تسلیت رئیس‌مجلس الجزایر که ترور اسماعیل هنیه را حادثه دردناک و جانسوز دانسته بود، تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در توسل به ترور در سراسر جهان و همچنین کشتار زنان و کودکان فلسطینی و حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و منازل مردم را ناشی از حمایت‌هایی دانست که آمریکا و برخی کشورهای غربی از این رژیم تروریستی به عمل آورده‌اند.
  وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، ‌ روابط دو کشور را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت‌: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم.
«علی اسدوف»، نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، به پیشینه تاریخی و فرهنگی روابط دو ملت اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل و آماده است در دوره جدید روابط میان دو کشور را به عالی‌ترین سطح ارتقا دهد.
 توسعه هر چه بیشتر روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق که به منظور شرکت در آیین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تشکر از حضور وی در مراسم تحلیف، روابط دو کشور را عمیق، دوستانه و دیرینه توصیف و تصریح کرد: توسعه هر چه بیشتر روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است.
  بسیاری از مشکلات منطقه با همکاری ایران و مصر حل و فصل می‌شود
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر که به منظور شرکت در آیین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ایران و مصر را دو کشور برادر توصیف کرد که ملت‌های آنها دارای علاقه‌مندی قلبی با یکدیگر هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران و مصر در سایه همکاری با یکدیگر می‌توانند بسیاری از مشکلات منطقه را حل و فصل کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و تبادل تجارب، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل با مصر است.
وزیر امور خارجه مصر نیز در این دیدار با بیان اینکه کمتر از یک ماه از انتصاب وی در دولت جدید مصر به این سمت می‌گذرد، اظهار داشت: از سوی رئیس‌جمهور مصر ماموریت یافته است، سلام‌های گرم، تبریکات صمیمی و آرزوهای قلبی ایشان برای موفقیت رئیس‌جمهور ایران و دولت‌ چهاردهم در تحقق پیشرفت و ارتقای رفاه مردم ایران را ابلاغ کند.
  بدخواهان ایران و عربستان به دنبال ایجاد اختلاف بین دو ‌کشور هستند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز» نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تشکر از پیام و ابراز محبت خادم‌الحرمین الشریفین و ولیعهد پادشاهی سعودی، مکالمه مفصل خود با ولیعهد عربستان را سازنده توصیف و تصریح کرد: ارتباط ایران و عربستان علاوه‌بر ملاحظات همسایگی و مراودات برادرانه و صمیمی، با پیوندها و اشتراکات دینی و اعتقادی نیز گره خورده و ما را به یک ید واحده تبدیل کرده است.
«منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز»، نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ بهترین تبریکات پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به دکتر پزشکیان اظهار داشت: روابط دیرینه دو ‌کشور بر تاریخ و فرهنگ مشترک و نیز همسایگی و برادری استوار است و یک دین واحد دو ملت را به هم پیوند داده است.
 گسترش تعاملات ایران و امارات متحده عربی به نفع امت اسلامی است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «شیخ عبدالله بن‌زاید» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه امارات متحده عربی که به منظور شرکت در آئین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور در دوره پیش‌رو بیش از پیش گسترش یابد.