به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,691
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,626
بازدید ماه: 113,915
بازدید کل: 24,422,796
افراد آنلاین: 19
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
54 - رئیس‌جمهور در نشست صمیمی با خبرنگاران: دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیئت وزیران حضور داشته باشند ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
رئیس‌جمهور در نشست صمیمی با خبرنگاران:
دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیئت وزیران حضور داشته باشند
  ۱۴۰۳/۰۵/۱۷

‫آخرین خبر | پزشکیان: دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند‬‎

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این ما هستیم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجعیت هم با اعتماد شکل می‌گیرد. اگر چند بار از ما حرف‌های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت.
وی افزود: گاهی خبری را می‌سازیم، آن را نقل می‌کنیم و بعد هم طرف را محکوم می‌کنیم.
وی تاکید کرد: در این مدتی که تلاش می‌کنیم هیئت وزیران را معرفی کنیم، درباره وفاق گفتیم و دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در آن حضور داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور افزود: مشکل ما این نیست که آدم‌ها بد هستند، مشکل این است که راه را غلط انتخاب می‌کنیم. اگر راه را درست انتخاب کنیم، به مقصد می‌رسیم.
پزشکیان ادامه داد: این چشم‌انداز، همان‌هایی است که من بارها در مناظرات به آن اشاره کردم؛ چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه.
وی افزود: در تنفیذ و تحلیف برای من نوشته بودند نقد کنیم، من می‌دانم چقدر مشکل داریم اما به خودم اجازه ندادم در مقابل خارجی‌ها عیب‌ها را بگویم.
پزشکیان با بیان اینکه چشم‌انداز ما از نظر علمی و مدیریتی کاملا قابل دفاع است، گفت: هر کس به چشم‌انداز نگاه کند دوست دارد به آن نقطه برسد، سیاست‌ها برای رسیدن به انجاست.
رئیس‌جمهور ادامه داد: بیایید به جای دعوا تلاش کنیم بر اساس چشم‌انداز عمل کنیم.
پزشکیان با اشاره به صحبت‌های برخی خبرنگاران در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران از مشکلاتشان در مسکن و معیشت گفتند، خیلی‌ها مشکل دارند. اگر بنا باشد مشکلات را بشماریم شاید خیلی‌ها ناامید شوند.
وی افزود: اگر هم‌قسم شویم و راه را درست برویم و با هم اختلاف نداشته باشیم می‌توانیم مملکت را با اعتقاد، باور، صداقت و درستی بسازیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: ما افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی داریم و اگر در جامعه مشکلی وجود دارد دلیل آن خود ما هستیم.
پزشکیان افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند اگر تقوا، اصل در جامعه باشد، هلاکتی هم نخواهد بود، ایشان همچنین می‌فرمایند اگر جامعه مشکل و گرفتاری دارد باید خود را ملامت کنید چرا که همیشه به دنبال عیبجویی از یکدیگر هستیم.
رئیس‌جمهور یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) همچنین می‌فرمایند از اینکه به من توصیه و مشورت دهید تا حق را بگویم، خود را محروم نکنید. چرا که از کارخطا مصون نیستم. شماها هم عیب ما را بگویید.
پزشکیان گفت: من و شما هیچ‌کدام مبرا از عیب نیستیم. البته از ابتدا همه دولت‌های گذشته به وفاق تاکید داشته و می‌خواستند برای کشور کار کنند. اما اگر قبله را ببینیم و پشت آن امام نماز بخوانیم به هدف خود می‌رسیم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مشکل این است هر کدام ساز مخالف می‌زنیم، لذا باید ابتدا اختلاف‌های خود را حل کنیم.
برای تشکیل صنف خبرنگاری، به شما کمک می‌کنم
وی اظهار داشت: حق و عدالت، چپ و راست نمی‌شناسد، مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد، شناعت عده‌ای باعث نشود که شما از راه حق و عدالت بیرون بروید.
رئیس‌جمهور گفت: وظیفه ما در جامعه، برقراری حق و عدالت است، مردم از ما ناراضی هستند زیرا از حق و عدالت حرف می‌زنیم اما ناعادلانه عمل می‌کنیم، استخدام می‌کنیم، پست می‌دهیم و ارزش قائل می‌شویم.
باید عدالت را باور و به آن عمل کرد
وی تاکید کرد: پیشنهاد شده است که برای وضعیت خبرنگاری و خبر لایحه‌ای بدهیم، اگر پیشنهادی دارید که ما باید کاری انجام دهیم، به‌صورت مکتوب به دست ما برسانید.
پزشکیان گفت: صنفی را که باید تشکیل دهید، ایجاد کنید. آنچه لازم است بگویید تا به شما کمک کنیم. اگر بتوانم، بی‌منت آن کار را خواهم کرد. اما اگر شدنی نباشد، با شما در میان خواهم گذاشت.
ما می‌خواهیم دولت وفاق باشیم،جهت و قبله‌مان باید یکی باشد
وی افزود: باید دست از اختلاف‌ها برداریم. نگوییم این فرد از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت‌هایی داشتند و معایبی، دستاوردهایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است.
رئیس‌جمهور گفت: نور را اگر متمرکز کنید می‌شود لیزر و هر کاری می‌تواند می‌کند. امام راحل بیان می‌کردند آمریکا می‌تواند روی سر ما بمب بریزد، ولی بالاخره باید بیاید روی زمین، آن‌وقت می‌خواهد با این مردم چه کند؟
پزشکیان افزود: باید هوای مردم را داشته باشیم. مردم فقط آنهائی نیستند که با من هستند، مردم آنهائی هستند که در این کشور زندگی می‌کنند، در همه نقاط کشور.
رئیس‌جمهور ادامه داد: نگوییم این فرد از دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی، اینها زبان تفرقه است. ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت‌مان یکی باشد.
پزشکیان در پاسخ به تماس تلفنی ماکرون: غربی‌ها حمایت از اسرائیل را فورا متوقف کنند
خبر دیگر اینکه، دکتر مسعود پزشکیان ظهر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که با ابراز نگرانی از تشدید التهابات در منطقه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تقاضای خویشتنداری از جانب ایران داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و جلوگیری از تنش، ناامنی و جنگ نقشی محوری ایفا کرده، اما رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه و تروریستی خود علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین ترور شهید هنیه به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران به دنبال آتش‌افروزی در منطقه است و متاسفانه آمریکا و کشورهای غربی نیز به جای محکومیت، این رژیم را در ارتکاب جنایت، نسل‌کشی و ترور حمایت کرده‌اند.
تاکید پزشکیان بر محفوظ بودن حق پاسخ مناسب ایران به جنایت رژیم صهیونیستی
رئیس‌جمهور با تاکید بر محفوظ بودن حق پاسخ مناسب به این اقدامات از سوی ایران، از رفتار منفعلانه آمریکا و کشورهای غربی، پس از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و همچنین ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، انتقاد و تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی با رویکردی متناقض و دوگانه از رژیمی که به هیچ یک از قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و از هیچ اقدامات جنایتکارانه‌ای در منطقه فروگذار نکرده، حمایت می‌کنند و در نهایت تاسف، کشورهایی را که هدف این‌گونه اقدامات قرار گرفته‌اند، به عدم پاسخ و خویشتنداری دعوت می‌کنند.
تا حمایت غربی‌ها ادامه یابد جنایات صهیونیست‌ها نیز تداوم دارد
دکتر پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه ‌تا زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت سیاسی، مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای آمریکا و کشورهای غربی با خیال راحت به نسل‌کشی، جنایت و ترور اقدام می‌کند، منطقه و جهان روی ثبات، امنیت و صلح را نخواهد دید، افزود‌: اگر آمریکا و کشورهای غربی واقعا به دنبال جلوگیری از جنگ و ناامنی در منطقه هستند، برای اثبات این ادعا باید فورا فروش سلاح و حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف و این رژیم را وادار به توقف نسل‌کشی و حملات به غزه و پذیرش آتش‌بس کنند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد‌: جمهوری اسلامی ایران پرهیز از جنگ و تلاش برای استقرار صلح و امنیت جهانی را جزو اصول اساسی خود می‌داند اما در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در مقابل تعدی به منافع و امنیت خود سکوت نخواهد کرد.
پزشکیان در پیام تبریک روز خبرنگار: مسیر پرفراز و نشیب خبرنگاری کمتر از جهاد در راه حقیقت نیست
علاوه‌بر این، دکتر مسعود پزشکیان در پیامی با تبریک روز خبرنگار، این مناسبت را فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کوشش خستگی‌ناپذیر پاسداران حقیقت و وجدان‌های بیدار جامعه دانست که با قلم توانا و بیان رسای‌شان، نقشی حیاتی در روشنگری، تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی ایفا می‌کنند.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هفدهم مرداد، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کوشش خستگی‌ناپذیر پاسداران حقیقت و وجدان‌های بیدار جامعه است؛ آنان که با قلم توانا و بیان رسای‌شان، نقشی حیاتی در روشنگری، تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی ایفا می‌کنند. شأن و منزلت والای خبرنگاران از آن روست که در انجام رسالت خطیر خویش و خدمت به مردم و اطلاع‌رسانی صادقانه، همت خود را فداکارانه به کار می‌بندند و تمام توان و استعداد خویش را در طبق اخلاص می‌نهند. در عصری که سیل خروشان اخبار، مخاطب و جامعه را در تشخیص حقیقت و گزینش راستی‌ها با چالش‌های پیچیده رو‌به‌رو ساخته و حقیقت در هزارتوی ناراستی‌ها محجوب گشته، این خبرنگاران هستند که با تکیه بر شجاعت و دانش ژرف خود، به اعماق پنهان حقیقت رخنه کرده و رسالت عظیم آگاهی‌بخشی و هوشیاری اجتماعی را به منصه ظهور می‌رسانند. بی‌گمان، این مسیر پرفراز و نشیب، کمتر از جهاد در راه حق و حقیقت نیست. جوهره خبرنگاری در همزیستی با مردم و درک عمیق دغدغه‌های آنان نهفته است. خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان هوشیار جامعه، پل ارتباطی میان دولت و ملت هستند و شایسته است همواره صدای رسای کسانی باشند که فریادشان کمتر به گوش می‌رسد.
دولت چهاردهم با درک عمیق جایگاه رفیع رسانه‌ها و خبرنگاران از تمامی ظرفیت‌ها در جهت صیانت از حقوق ایشان بهره خواهد گرفت
در ادامه پیام یادشده خاطرنشان شده است: اینجانب ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی خبرنگاران گرانقدر میهن عزیزمان، این اطمینان را می‌دهم که دولت چهاردهم با درک عمیق جایگاه رفیع رسانه‌ها و خبرنگاران و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت صیانت از حقوق ایشان، در راستای ترمیم پیوند دولت و ملت و ایجاد همبستگی ملی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، به‌ویژه شهید محمود صارمی و همرزمانش و تمامی شهدای خبرنگار جبهه مقاومت که در ماه‌های اخیر در راه انجام رسالت انسانی دفاع از حقایق غزه و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی، جان شیرین خود را نثار کردند، از درگاه خداوند متعال برای همه خبرنگاران، این مشعل‌داران راه حقیقت و آزادی، بهروزی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.