به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 875
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,810
بازدید ماه: 112,099
بازدید کل: 24,420,980
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
64 - پزشکیان در دیدار نمایندگان جدیدالورود مجلس دوازدهم: قدم اول دولت چهاردهم جلب رضایت و تکریم مردم ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
پزشکیان در دیدار نمایندگان جدیدالورود مجلس دوازدهم:
 قدم اول دولت چهاردهم جلب رضایت و تکریم مردم
در دستگاه‌های اجرایی است
۱۴۰۳/۰۵/۳۰

‫دیدار نمایندگان جدیدالورود مجلس دوازدهم با رئیس‌جمهور/ پزشکیان: نمایندگان  پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند/ قدم اول دولت چهاردهم جلب رضایت و تکریم  مردم در دستگاه‌های اجرایی است/ نه به‬‎

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت چهاردهم در مواجهه با مشکلات کشور به دنبال یافتن مقصر نیست، بلکه برای رفع مشکلات و چالش‌های مبتلابه کشور با تمام توان تلاش خواهد کرد، گفت: قدم اول در مسیری که ما برای دولت ترسیم کرده‌ایم، جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از نمایندگان جدید‌الورود مجلس دوازدهم، با بیان اینکه دولت چهاردهم در مواجه با مشکلات کشور به دنبال یافتن مقصر نیست، بلکه برای رفع مشکلات و چالش‌های مبتلابه کشور با تمام توان تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: قدم اول در مسیری که ما برای دولت ترسیم کرده‌ایم، جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای سند چشم‌انداز کشور به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در مسیر پیشرفت کشور تصریح کرد: این سند به لحاظ علمی، از جمله اسناد قابل دفاع و ارزشمندی است که اجرای آن نیازمند بهره‌گیری از توان مدیران کاردان، کارشناس و با تجربه است و امیدواریم با کمک نمایندگان محترم و رای اعتماد به همه وزرای کابینه بتوانیم این هدف را محقق کنیم.
رئیس‌جمهور پرهیز از اختلافات داخلی و ایجاد وحدت و همگرایی در کشور را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات عنوان کرد و گفت: یقین بدانید اگر صادقانه، با همدلی و به دور از اختلاف و رویکردهای حذفی به میدان بیاییم و برای خدمت به کشور و مردم تلاش کنیم، خدای متعال هم به ما کمک خواهد کرد.
پزشکیان با بیان اینکه هر فردی با هر نوع گرایش فکری و سلیقه‌ای برای تامین رضایت مردم تلاش کرد به کشور و نظام و انقلاب خدمت کرده، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه دولت کاستن از فاصله مردم و حاکمیت و تامین رضایت مردم است و برای هر فرد هم‌فکر و هم‌عقیده با ما در این مسیر، میدان خدمت باز است.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت تعامل مجلس با دولت در تسریع خدمت‌رسانی به مردم افزود: هیچ یک از وزرای پیشنهادی بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشده‌اند و همان‌گونه که دولت به شعار وفاق ملی عمل کرد، اکنون از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند.
  دولت چهاردهم نه به دنبال ریاست بر مردم بلکه به دنبال تامین رضایتمندی مردم است
همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدارهای جداگانه با اعضای مجمع نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان، ناترازی‌های موجود در بخش انرژی به‌ویژه آب، برق و سوخت را از جمله چالش‌های پیش‌روی دولت چهاردهم در بدو آغاز به کار عنوان و تصریح کرد: به‌رغم وجود چالش‌ها و مشکلات متعدد در کشور، باور و اطمینان دارم که در صورت کنار گذاشتن اختلافات قطعا خواهیم توانست با هم‌افزایی و کمک هم بر مشکلات غلبه کنیم. وی با بیان اینکه اگر همه جریانات سیاسی کشور به جای تلاش برای رسیدن به قدرت با تخریب و اتهام‌زنی به یکدیگر، در خدمت به کشور و مردم رقابت می‌کردند، امروز با این حجم از مسائل و مشکلات حل نشده مواجه نبودیم، افزود: دولت چهاردهم نه به دنبال ریاست بر مردم، بلکه به دنبال گره‌گشایی، خدمت صادقانه و تامین رضایتمندی مردم است و در این مسیر از کمک همه گروه‌ها و جریانات مختلف با هر گرایش و سلیقه‌ای استقبال خواهد کرد.
رئیس‌جمهور توجه و اهتمام ویژه نسبت به حل مشکلات و محرومیت‌زدایی از استان‌های کم‌برخوردار کشور را از اولویت‌های دولت چهاردهم برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل مدیریت‌های غلط و غیرعلمی اغلب استان‌های غنی، ثروت‌خیز و برخوردار از ظرفیت‌ها و منابع عظیم طبیعی و خدادادی در محرومیت نگه داشته شده‌اند که قطعا یکی از برنامه‌های دولت اصلاح این شرایط خواهد بود.
پزشکیان در ادامه پراکنده‌کاری و مدیریت غیرمتمرکز را از جمله مشکلات مبتلابه نظام اجرایی کشور عنوان و بر ضرورت اولویت‌بندی طرح‌های کلان استان‌ها منطبق بر نقشه راه توسعه کشور و همچنین نیازهای مردم تاکید کرد.
وی ایفای نقش نمایندگان مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه را مکمل رویکرد دولت در ایجاد وفاق ملی در کشور عنوان کرد و گفت: اگر بپذیریم و باور کنیم قدرتی که وحدت و انسجام برای ما ایجاد می‌کند در چند‌دستگی و اختلاف نیست، راه و مسیر برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور هموارتر خواهد شد.
در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان نیز مهم‌ترین مسائل و چالش‌های حوزه‌های انتخابیه خود در زمینه تامین آب شرب و کشاورزی، تقویت و توسعه جاده‌های مواصلاتی، رفع بیکاری و اشتغالزایی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی، ساماندهی اراضی کشاورزی، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و فرسوده و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری را در حضور رئیس‌جمهور مطرح کردند.
پزشکیان مسئولیت اداره گزینش کشور را به قائم‌پناه تفویض کرد
علاوه‌بر اینها، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در اجرای ماده (۶) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مصوب ۱۴ شهریور ۱۳۷۴ و قانون تسری آن به سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مصوب ۹ اردیبهشت ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی، با صدور حکمی مسئولیت اداره امور گزینش کشور را به دکتر محمدجعفر قائم‌پناه تفویض کرد.
متن این حکم به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمدجعفر قائم‌پناه
معاون محترم اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری
در اجرای ماده (۶) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مصوب ۱۴ شهریور ۱۳۷۴ و قانون تسری آن به سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مصوب ۹ اردیبهشت ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی، «مسئولیت اداره امور گزینش کشور» به جنابعالی تفویض می‌گردد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع گزینش و با تأکید بر بند سوم سیاست‌های کلی نظام اداری مصوب ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ‌نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» به جهت اتقان امور، مقرر می‌دارد؛
الف) در امور مهم از قبیل تعیین سیاست‌ها، خط مشی‌ها، تطبیق ضوابط با موازین شرعی، تفکیک، ادغام و انحلال هیئت‌ها حسب مورد مشورت‌های لازم به عمل آید.
ب) اختیارات ماده (۵) و تبصره (۱) آن به جنابعالی محول می‌گردد.
ج) دبیر هیئت عالی گزینش نیز در اجرای تبصره (۲) ماده (۵) نسبت به انجام امور مربوط، با نظارت و هماهنگی جنابعالی اقدام نماید.
توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی دست‌اندرکاران محترم امر گزینش کشور را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم «وفاق ملی» از درگاه خداوند متعال خواستارم.