به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 829
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,764
بازدید ماه: 112,053
بازدید کل: 24,420,934
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
67 - تجدید میثاق پزشکیان و اعضای هیئت دولت چهاردهم با آرمان‌های امام راحل ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
به مناسبت هفته دولت و با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی :
تجدید میثاق پزشکیان و اعضای هیئت دولت چهاردهم
با آرمان‌های امام راحل
۱۴۰۳/۰۶/۰۴

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم به مناسبت هفته دولت و در روزهای آغازین فعالیت، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کردند.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کردند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) نیز حضور داشت.
رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در ادامه در محل یادمان شهدای دولت حضور یافته و به شهیدان رجائی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر نیز ادای احترام کردند.
پزشکیان در حرم امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه بر پیمانی که با مردم بسته‌ایم، پایبندیم، تصریح کرد: امروز بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و بر وضعیت اعتماد عمومی تاثیر گذاشته، ناشی از نگرانی در جامعه نسبت به رفتارهایی است که ناقض وعده‌ها و پیمان‌هاست.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم راه را گم نکنیم، افزود: ما پیروان راه امام حسین‌(ع) هستیم که راه پایبندی به حق است. امام حسین می‌فرماید که من برای مطالبه حقی قیام کردم که به آن عمل نمی‌شود و به تبعیت از سیره رسول اکرم (ص) در این مسیر امر به معروف و نهی از منکر می‌کنم؛ راه سرور و سالار شهیدان راه مطالبه حق و عدالت در جامعه اسلامی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان شهید بهشتی مبنی بر اینکه اگر در جامعه‌ای بر اساس حق، عدالت و انصاف عمل شود آن جامعه اسلامی است و اگر نه هر اسمی می‌توان روی آن گذاشت الا جامعه اسلامی، اظهار داشت: یقین می‌دانیم که از ما درباره عمل به وعده‌ها و پیمان‌هایمان سؤال خواهد شد. خداوند از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم. باید پیرو حق باشیم و به طرف باطل نرویم.
  باید در عمل و اعتقاد نشان دهیم به آنچه می‌گوییم باور داریم
پزشکیان با اشاره به اینکه نگاه امام راحل معطوف به توجه به محرومین، وحدت و انسجام همه جامعه اسلامی بود، گفت: باید به دنبال حق و حقوق هم مردم جامعه باشیم و در عمل و اعتقاد نشان دهیم به آنچه می‌گوییم باور داریم و تا آخر بر سر پیمانی که بر اساس حق، عدالت و انصاف با مردم بسته‌ایم، ایستاده‌ایم.
وی با تاکید بر ضرورت انسجام و وحدت در میان امت اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مسلمان‌ها یکپارچه با هم به ریسمان الهی چنگ می‌زدند و وحدت داشتند، آیا رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد به این شکل علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه جنایت کند و آیا آمریکا و کشورهای غربی جرات می‌کردند این‌گونه بی‌محابا از این رژیم جنایتکار حمایت کنند.
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه برای حل مشکلات داخلی نیز هیچ راهی جز وحدت و انسجام داخلی نداریم، گفت: لازم می‌دانم از نمایندگان محترم، هیئت‌رئیسه و رئیس محترم مجلس برای رای حداکثری به کابینه دولت چهاردهم قدردانی کنم. این رای بالا پیام بزرگی را به جامعه منتقل کرد که جای تشکر دارد و به عنوان یک اتفاق بزرگ قدمی در آغاز مسیر وفاق و همدلی بود.
پزشکیان با اشاره به اینکه وحدت و انسجام عمومی بود که در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب و نظام را در برابر توطئه‌ها حفظ کرد، افزود: با وجود وضعیت نامناسب داخلی، اما به خاطر وحدت و انسجام ملی دشمنان نتوانستند آسیبی به انقلاب زده و حتی با جنگ یک وجب از خاک ایران را جدا کنند. امروز هم اگر با همان باور و اعتقاد بایستیم می‌توانیم بر مشکلات فراوان پیش‌رو غلبه کنیم.
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم و باید مشکلات کشور را حل کنیم، اظهار داشت: وظیفه داریم برای اینکه خون شهدا و راه امام راحل فراموش نشود، کاری کنیم که باورها، اعتقادات و عدالت، انصاف و حق جای خود را در جامعه پیدا کنند. باید پیرو راه امام حسین‌(ع) باشیم، راهی که باور دارد نباید اجازه دهیم حقوق هیچ کس از هیچ قومیت و جمعیتی و منطقه‌ای پایمال شود؛ در حالی که امروز واقعا آ‌ن‌گونه نیست که باید باشد.
  باید جامعه و کشور را به سمتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در اینجا حضور یافتیم تا یاد شهیدان را گرامی بداریم، تصریح کرد: در سال‌های سپری شده پس از انقلاب اسلامی دشمنان عمدتا نخبگان، افراد دانا و توانمند کشور را هدف ترور قرار داد و به شهادت رساند؛ کسانی که می‌توانستند کانون انسجام و وحدت جامعه باشند، در حالی که دشمن تلاش می‌کند که تفرقه در جامعه حاکم شود.
پزشکیان وحدت و انسجام را همدلی و هم‌افزایی همه با هم در مسیر حق و عدالت و تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همه باید بر اجرای حداکثری سند چشم‌انداز، قانون برنامه و سیاست‌های کلان وحدت کنیم. این اسناد مصداقی از پیمان جمعی ما هستند که بر روی کاغذ آمده و امضای رهبری نیز پای آن است. باید نگاه همه ما معطوف به اهداف این اسناد مبنی بر قرار گرفتن در جایگاه برتر و اول منطقه باشد.
وی با بیان اینکه البته تحقق این اهداف راحت و آسان نیست، گفت: باید اهداف بلند اسناد بالادستی کشور را مدنظر قرار دهیم و جامعه و کشور را به سمتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن است. امروز در اینجا با امام راحل پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا جایی که از دستمان بربیاید شرمنده خون شهدا و امام شهدا و مردم عزیز کشورمان نشویم.
  افتتاح بیمارستان 70 تختخوابی آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی
همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به صورت رسمی بیمارستان 70 تختخوابی آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی واقع در جنوب شرق تهران را افتتاح کرد.
وی همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، با برخی پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور در آیین افتتاح بیمارستان آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، اقدام بنیاد امور بیماری‌های خاص در احداث این بیمارستان در یکی از مناطق محروم تهران را ارزشمند و شایسته قدردانی دانست و گفت: یکی از مسائل مورد تاکید ما در ایام انتخابات لزوم توجه به محرومین و شنیدن صدای بی‌صدایان بود و احداث این بیمارستان در یکی از محروم‌ترین نقاط شهر تهران نشان می‌دهد که رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص مستقل از دولت‌ها به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
پزشکیان در ادامه رفع نیازها و حل مشکلات اقشار کم‌برخوردار جامعه را از جمله مهم‌ترین وظایف حاکمیت برشمرد و افزود: میزان ارزش عملکرد مسئولان به میزان دغدغه‌مندی و توجه آنها به رفع مشکلات مردم به‌ویژه محرومین، بی‌صدایان و دورافتادگان است.
وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نباید چنین مردمی به بوته فراموشی سپرده شوند بلکه باید با خدمت بی‌منت در جهت رفع نیازها و مشکلات آنها تلاش کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلابی بودن در کسب رضایت‌مندی مردم معنا می‌شود، افزود: امروز هر کسی که ادعای انقلابی بودن و دغدغه خدمت صادقانه به مردم را دارد میدان برای او باز است.
پزشکیان با بیان اینکه شرط موفقیت در هر اقدام و عمل ما تامین رضایت مردم است اظهار داشت: اگر ما امروز در این جایگاه هستیم نه برای ریاست بر مردم بلکه برای خدمتگزاری و جلب رضایت مردم است و هر کس نیز در این مسیر تلاش کند با تمام وجود از او پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی در ادامه ضمن گرامید‌اشت یاد مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی و خدمات ماندگار ایشان به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بی‌تردید خدمات و زحمات ماندگار مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی باید مورد ارج‌گذاری و قدردانی قرار گیرد.
رئیس‌جمهور در ادامه موفقیت در تامین و تثبیت سلامت جامعه را منوط به تامین سلامت محرومین و فقرا دانست و گفت: دولت چهاردهم خود را در این زمینه مسئول و موظف می‌داند و از هیچ تلاشی در خدمت‌رسانی به محرومین جامعه فروگذار نخواهد کرد.
پزشکیان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ایران در میان دیگر کشورها سرآمد و بهترین باشد، نه به حرف و ادعا بلکه به اقدام و تلاش ما بستگی دارد تصریح کرد: برای سربلندی ایران و عزتمندی مردم عزیزمان باید همه با هم و مستقل از نگرش‌های سیاسی و گرایشات قومی و مذهبی تلاش کنیم.
 دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را رفع کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در ابتدای این دیدار روز پزشک را به دکتر پزشکیان تبریک گفت و برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به رای اعتماد مجلس به تمام وزرای کابینه دولت چهاردهم، افزود: اتفاق روز چهارشنبه مجلس در رای مثبت به وزرای پیشنهادی دولت، در بخش‌هایی بی‌نظیر و در بخش‌هایی کم‌نظیر بود و نعمت بزرگی برای کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه رای بالا به کابینه دولت چهاردهم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد، تصریح کرد: اتفاق روز چهارشنبه مجلس آثار داخلی و بیرونی مثبتی برای کشور دارد. رئیس قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: همان‌طور که آقای دکتر پزشکیان فرمودند اکنون باید دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف رفع کنیم.