به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 898
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,833
بازدید ماه: 112,122
بازدید کل: 24,421,003
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
70 - در حضور رئیس‌جمهور ایران و رهبر ملی ترکمنستان : امضای 4 سند همکاری مشترک میان ایران و ترکمنستان ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
در حضور رئیس‌جمهور ایران و رهبر ملی ترکمنستان :
امضای 4 سند همکاری مشترک میان ایران و ترکمنستان
۱۴۰۳/۰۶/۰۷

‫امضای 4 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و ترکمنستان :: نورنیوز‬‎

با حضور مسعود پزشکیان و قربانقلی بردی محمداف 4 سند همکاری مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در بخش گاز، گمرکات، همکاری‌های دیپلماتیک و خواهر خواندگی دو بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی به امضا رسید.
این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی و نفت و مسئولان گمرکات دو کشور امضا شد.
توافق گازی با ترکمنستان اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به ‌هاب گازی منطقه است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان روابط ریشه‌دار و تاریخی دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: ما ضمن پایبندی نسبت به تفاهمات و پیمان‌های صورت گرفته میان دو کشور، برای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی گسترش روابط آمادگی کامل داریم.
وی در ادامه توافقات صورت گرفته میان ایران و ترکمنستان در بخش گاز را اقدامی راهبردی در جهت تبدیل ایران به ‌هاب گازی منطقه و در چارچوب تامین منافع دو کشور عنوان کرد و افزود: بنده شخصا اجرای توافقات و تعهدات به امضا رسیده میان دو کشور را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در دیدار آتی که در عشق‌آباد انجام خواهد شد، شاهد تحقق و اجرای کامل این توافقات باشیم.
در ادامه این جلسه سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز در سخنانی با اشاره به روابط بسیار خوب و مواضع مشترک ایران و ترکمنستان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، مرز میان دو کشور را از جمله امن‌ترین نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مرزها به نفع دو کشور و دو ملت تاکید کرد.
عراقچی همچنین بر لزوم همکاری‌های مشترک دو کشور در کمک به افغانستان برای برون رفت این کشور از چالش‌ها و مشکلات تاکید کرد.
گسترش همکاری در بخش‌های نیرو، ترانزیت، برق، همکاری‌های مشترک دو کشور در بخش گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی و مهندسی، هدف‌گذاری برای ترانزیت 20 میلیون تنی کالا میان دو کشور، تسهیل صدور روادید، توسعه همکاری‌ها در بخش بنادر و دریانوردی، کریدوری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از جمله مهم‌ترین محورهای سخنان وزرای نیرو، نفت و راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان بود.
قربانقلی بردی، محمداف رهبر ملی ترکمنستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور برای ترکمنستان و ابراز خرسندی از سطح بسیار خوب همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تهران- عشق‌آباد، بر عزم دولت این کشور برای حمایت از ابتکارات بین‌المللی ایران تاکید کرد.
رهبر ملی ترکمنستان در ادامه با اشاره به تلاش‌های این کشور در زمینه استقرار صلح و ثبات در منطقه، بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ترکمنستان همچنین علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و افزایش همکاری‌ها در حوزه دریای خزر است.
امیدوارم توافقات راهبردی میان دو کشور به گسترش همکاری‌ها منجر شود
همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک با «قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی ترکمنستان اظهار داشت: امروز روز مبارکی برای ما بود که در خدمت رهبر ملی کشور ترکمنستان بودیم و گفت‌وگوی خوب و مؤثری بین ما صورت گرفت.
وی با اشاره به توافقات راهبردی میان دو کشور اظهار امیدواری که ارتباطات و توافقات فیمابین منجر به گسترش همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها نیز بشود.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در فاصله بسیار نزدیکی در عشق‌آباد با رهبر ملی ترکمنستان دیدار خواهم داشت و آنچه را نوشتیم به صورت عملیاتی دنبال خواهیم کرد.
اعضای دولت رهنمودهای رهبری در دیدار روز گذشته را به طور جدی مورد توجه قرار دهند
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت نیز ضمن تبریک و گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرصت دیدار و رهنمودهای ایشان به اعضای هیئت دولت قدردانی کرد و از همکاران خود در دولت خواست که کنترل تورم، رشد و رونق تولید، مدیریت صحیح فضای مجازی، موضوع سفرهای استانی و حفظ و ارتقای نگاه و رویکرد مردمی دولت چهاردهم به‌عنوان نکات محوری فرمایشات ایشان را به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: برای بنده این‌جا بودن سخت‌تر از حضور داشتن کنار و در میان مردم است؛ باور جدی دارم که مردم ولی نعمت ما هستند و باید خالصانه و صادقانه به آنها خدمت کنیم.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن آرزوی موفقیت برای معاون حقوقی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان اعضای جدید هیئت دولت، از همه اعضای کابینه خواست در انتخاب معاونین و مدیران مجموعه تحت مدیریت خود، بر اساس شاخص‌ها و شایستگی افراد را منصوب کنند و از انتخاب مدیران بر اساس دوستی، نزدیکی‌های سیاسی و نظایر آن به طور جدی پرهیز کنند.
پزشکیان با تاکید بر اینکه اگر در تمام سطوح این‌گونه عمل کنیم، شعار وفاق ملی ما برای مردم باورپذیرتر شده و وحدت و انسجام تقویت خواهد شد، اظهار داشت: اگر افراد بر اساس شایستگی و توانمندی انتخاب و منصوب شوند، مشارکت، امید و اعتماد مردم به دولت نیز افزایش خواهد یافت.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت باور افراد به اجرای سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه گفت: منشا اختلافات، منیت افراد است. اگر باور داشته باشیم که باید این اسناد و سیاست‌های بالادستی را اجرا کنیم، دیگر اختلاف موضوعیتی ندارد. همه باید باور داشته باشند که حق ندارند خارج از چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه کار کنند.
در این جلسه همچنین به پیشنهاد رئیس‌جمهور و با تایید هیئت دولت، خانم دکتر «فاطمه مهاجرانی» به‌عنوان سخنگوی جدید دولت منصوب شد.
از قصور چشم‌پوشی و به مقصر همان زمان تذکر دهیم
علاوه ‌بر اینها، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و اعضای شورای‌عالی قضائی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دولت به خصوص شهیدان رجائی، باهنر و رئیسی، از نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این جلسه، به ویژه سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی و دغدغه‌های مطرح شده را مسئله و دغدغه مشترک همه کارگزاران نظام دانست که باید با همدلی و همکاری آنها را دنبال و مرتفع کرد.
وی با بیان اینکه وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست چرا که اساسا اهل شعار دادن نیستم، افزود: بنده قلبا به وفاق و همدلی باور و یقین دارم که بدون همدلی، هم‌افزایی و همکاری صمیمانه نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
رئیس‌جمهور با اشاره به واقعه تاریخی فتح مکه و توصیه رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه امروز همه مسلمین و نه لزوما مؤمنین با هم برادر هستند، اظهار داشت: وقتی رسول خدا اعلام می‌کند کسانی که تا ساعتی قبل دشمن بودند، حالا که اظهار مسلمانی می‌کنند، برادر ما هستند، آیا دیگر برای ما که حقیقتا با هم برادر هستیم، محل و موضوعی برای اختلاف باقی می‌ماند؟!
پزشکیان یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی نظیر عدالت، انصاف، برادری و وفای به عهد برشمرد و با اشاره به اینکه موکدا از اعضای دولت خواسته که اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور کرده و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند و همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند، گفت: اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.
وی اضافه کرد: رسول خدا (ص) تاکید کرده که تقویت برادری از نماز و روزه هم مهم‌تر است، پس بیایید با تکیه بر برادری و با وفاق و همدلی و هم‌افزایی برای تامین مطالبات و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اصول متعالی دین مبین اسلام از جمله اینکه هرگز نباید از مجازات افراد خطاکار خوشحال شد و فقط حکم الهی را در مورد آنان جاری کرد و نه بیشتر، خاطرنشان کرد: این بالاترین و والاترین سطح رعایت حقوق بشر است که اگر به طور دقیق به آن عمل کنیم، جامعه متحول خواهد شد؛ اگر به این اصول عمل و صادقانه و خالصانه برای مردم کار کنیم و به آنها عشق بورزیم، آنها نیز ما را باور کرده و یاری‌مان خواهند کرد.
آنچه که به دنبال آن هستیم حق و عدالت است
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آنچه که به دنبال آن هستیم حق و عدالت است و بارها این را گفته‌ام.
وی خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات وقتی از من می‌پرسیدند تو عضو کدام گروه هستی، می‌گفتیم آنچه بر آن ایستاده‌ایم، حق و عدالت است آن هم بر اساس حرف‌های علمی نه مفهوم عوامانه.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای رسیدن به حق و عدالت لاجرم باید اصلاحات کرد چون در حال حاضر از آن فاصله داریم و این نارضایتی‌ها به خاطر نبود حق و عدالت است.
پزشکیان تصریح کرد: اصل مسئله باید از آموزش و پرورش شروع شود. باید بار دیگر سند آموزش و پرورش را بررسی کرد. در بهداشت و درمان ساختار داریم و برای برخی یک جمعیتی، خانه بهداشت و مرکز بهداشت داریم و گروه هدف مخصوص به خود را دارند.
وی افزود: اکنون در بهداشت و درمان مشکل این است که اگر بتوانیم در ساختار موجود، خدمات را به همه مردم ارائه دهیم نه بر اساس پولدار و غنی، عدالت را پیاده کرده‌ایم.
رئیس‌جمهور گفت: حرف پزشک خانواده این است که فرد تعریف شده‌ای به جمعیت تعریف شده‌ای باید خدمات دهد و پاسخگو باشد اگر این اتفاق بیفتد یعنی در سراسر ایران هر ایرانی یک خدمت تعریف شده را باید بتواند بگیرد.