به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,972
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 17,619
بازدید ماه: 38,589
بازدید کل: 23,700,410
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
اساتید و عوامل دانشگاهی نفوذ (۱۷)
شیوه‌های نفوذ فرهنگی به روایت اسناد لانه جاسوسی
 
اساتید و عوامل دانشگاهی نفوذ

Image result for ‫اساتید و عوامل دانشگاهی نفوذ‬‎


 

فرد دیگر در لیست مارتین هرتز کارشناس اطلاعاتی سفارت برای توساینت، جهانگیر بهروز است. جهانگیر بهروز، پس از غلامحسین صالحیار، از سال 1349 سردبیر روزنامه صهیونیستی آیندگان شد که داریوش همایون مدیر آن بود و با سرمایه‌گذاری مستقیم رژیم اسرائیل تاسیس گردید. وی از کارگزاران رژیم پهلوی و اربابانش بود اما در سالهای پس از انقلاب نیز مورد تحسین و تجلیل محافل شبه روشنفکری قرار گرفت. او علی‌رغم تمامی وابستگی به محافل درباری و استعماری، متاسفانه  از سال 1392 تا پایان عمر به انتشار خاطرات و زندگی‌نامه خود به صورت پاورقی در روزنامه اطلاعات اشتغال داشت. مارتین هرتز درباره جهانگیر بهروز می‌نویسد:
«[جهانگیر بهروز در](ایران اکو) و یوسف (جو) مازندی (یونایتدپرس و ایران تریبون). هر دو روابط خوب و اطلاعات قابل قبولی دارند...»
آر‌جی‌ام بولستر از دیگر کارشناسان ارشد اطلاعاتی سفارت آمریکا در گزارش خیلی محرمانه‌ای راجع به عناصر رسانه‌ای و دانشگاهی مرتبط با سفارت، درباره جهانگیر بهروز می‌نویسد:
« ECHO OF IRAN ... منتشر‌کننده انواع مختلف نشریات انعکاس ایران است.
او همچنین با عنوان مدیر قسمت تبلیغات خارجی ایران ایر کار می‌کند. بهروز می‌تواند در مذاکرات خصوصی‌اش خیلی دوستانه باشد، اما هر وقت بیشتر از دو نفر در این مذاکره حضور داشته باشند ژست خاصی می‌گیرد و در جواب دادن به هر سؤالی خیلی دقت می‌کند. بهروز نمونه کامل یک ایرانی است که نشان می‌دهد یک ایرانی تا چه اندازه می‌تواند در تحریک افراد مختلف انعطاف‌پذیر باشد در حالی که خود را داخل ماجرا (مشکل) نیندازد...»
اساتید و عوامل دانشگاهی نفوذ
در این زمینه گزارش‌های آر چی ام بولستر در لیست رابطین با طبقه‌بندی خیلی محرمانه به تاریخ 25 ژوییه 1976 برابر با 7 تیرماه 1355 هم جالب توجه است که از جمله به رابطین آموزشی و آکادمیک سفارت آمریکا در مراکز دانشگاهی می‌پردازد. برخی از افرادی که بولستر نام می‌برد، به شرح زیر هستند:
1- بهمن امینی:
«...یک استاد دانشگاه ملی است، امینی همچنان در دانشکده غزالی نزدیک قزوین درس می‌دهد، اما دیگر به آن طریق که در سال 1975 سه بار در هفته جهت تدریس به قزوین می‌رفت به آنجا مسافرت نمی‌کند. بهمن و زنش هردو در دانشگاه مریلند آمریکا تحصیل کرده‌اند، در بین دانشجویان او در دانشگاه ملی هم دانشجویان زرنگی که کارشان به ساواک ختم شده و هم دانشجویان زرنگی که تروریست شده‌اند، یافت می‌شود ( دوشیزه آل آقا که در خانه امنی نزدیک مهرآباد در چند هفته پیش کشته شد، یکی ازدانشجویان او بود). بنابراین او از بعضی از ناآرامی‌های اجتماعی در ایران مطلع است و نسبتاً در مکالمات خصوصی با صداقت از آنها سخن به میان می‌آورد. از طرف دیگر او به این منظور که از موقعیت تدریسش حمایت شود، در امور مربوط به حزب رستاخیز شرکت می‌جوید. پروین در سازمان برنامه یک آمارشناس خیلی ماهر است که در مواقعی می‌تواند نسبت به سیاست ایالات متحده منتقد خوبی باشد و نسبتاً از موضع ایران در قبال افزایش قیمت‌های نفت شفاهاً دفاع می‌کند...»
2-کریم گودرزی:
«...او در برنامه‌ای است که بعد از برپایی کامل دانشگاه رضاشاه کبیر معاون این دانشگاه شود. گودرزی یک اقتصاددان باتجربه در امور کشور است، او زمانی به قسمت امور آموزشی راه یافت که اواخر دوره‌اش بود و سرپرستی روابط عمومی و آموزشی وزارت کشاورزی را به عهده داشت. طی سال‌ها گودرزی با مشاوران مختلف کشاورزی آمریکا از نزدیک کار کرده و هنوز روابط نزدیکی با تعدادی از استادان دانشگاه ایالتی یوتا در لوگان دارد، دو دخترش در آنجا به مدرسه می‌روند و گودرزی می‌تواند در معرفی تازه واردین به دیگر ایرانیان بی‌نهایت مفید واقع شود. او به خوبی با دیگر افراد در ایران تماس دارد. به نظر می‌رسد که در ارائه نظریات مستقل خود در مورد سیاست‌های دولت از ایمنی کافی برخوردار باشد...»

پاورقي كيهان  - ۱۹ / ۰۲ / ۱۳۹۵