به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,140
بازدید ماه: 70,213
بازدید کل: 23,732,024
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۹۳ - همایش «سالک الی‌الله» در گرامیداشت آیت‌الله ناصری اصفهانی برگزار شد ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

همایش «سالک الی‌الله»

در گرامیداشت آیت‌الله ناصری اصفهانی برگزار شد 

  ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

همایش ملی «سالک الی‌الله آیت‌الله ناصری» در اصفهان آغاز بکار کرد | خبرگزاری  فارس

همایش «سالک الی‌الله» در گرامیداشت آیت‌الله ناصری اصفهانی، استاد برجسته اخلاق در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش سالک الی‌الله، آیت‌الله ناصری را دانشمندی آگاه و روحانی دلسوز در میان مردم و همراه با آنان توصیف کرد.
به گزارش رسا، در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روی عن النبی(ص): العُلَماءُ مَصابيحُ الأرضِ و خُلَفاءُ الأنبياءِ و وَرَثَتي و وَرَثَةُ الأنبياءِ.
جایگاه رفیع علم و علماء در هیچ دین و آیینی همچون دین مبین اسلام مورد تاکید و توجه قرار نگرفته است و شاید یکی از اسرار این مسئله آن است که‌ اندیشه و آثار دانشمندان به زمان حیات آنان اختصاص ندارد بلکه چه بسا تا هزاران سال پس از آنان نیز باقی مانده و مورد استفاده دیگران قرار گیرد، چراغ‌هایی که زمین را روشن می‌سازند و رسالت پیامبران را ادامه می‌دهند. این همایش که به یادبود مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری اصفهانی(ره) برگزار گردیده در تجلیل از مقام علم و معنویت است.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: آن فقید سعید هم در مراتب علمی با حضور در درس بزرگان نجف همچون مرحوم امام خمینی و آیات عظام وقت (قدس الله اسرارهم جمیعاً) و هم در مراتب معنوی با رسیدن به محضر سالکان و عارفان معظم (رضوان الله علیهم اجمعین)، به شخصیتی تأثیرگذار تبدیل گردید و پس از طی مراتب تحصیل و تهذیب نیز با بازگشت به زادگاه خویش در ایران، به تربیت نفوس و تعلیم دروس و تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) اهتمام ورزید.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دانشمندی آگاه و روحانی دلسوز که در میان مردم و همراه با آنان بود. فعالیت‌های خیریه ایشان در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان، قابل توجه است. علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نزد همراهان و علاقه مندان به ایشان، معروف و مشهور می‌باشد. این‌جانب ضمن تسلیت مجدد به خاندان، بازماندگان، شاگردان و علاقه‌مندان خصوصاً فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال، علوّ درجات ایشان را خواستارم و از برگزارکنندگان این همایش تشکر و قدردانی می‌نمایم.
آیت‌الله کریمی جهرمی: آیت‌الله ناصری اهل عرفان واقعی بود
آیت‌الله علی کریمی ‌جهرمی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز در این همایش بیان داشت: آیت‌الله کریمی جهرمی با‌اشاره به اینکه آیت‌الله ناصری مردم را به‌سوی خداوند دعوت می‌کرد و مردم نیز به ایشان توجه بسیار داشتند، ابراز کرد: وقتی ایشان برای مردم اصفهان سخنرانی می‌کرد، جمعیت انبوهی پیرامون ایشان بودند. از پیر و جوان همه چشمانشان به این مرد بزرگ دوخته می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: از مزایای این بزرگوار عبارت از این نکته است که اهل عرفان واقعی بود. عرفان واقعی عرفان اهل‌بیت(ع) و علمای بزرگوار از زمان شیخ طوسی، علامه حلی و سیدمرتضی تا زمان اخیر مانند مرحوم آیت‌الله ناصری است.
همچنین، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در همایش سالک الی‌الله با بیان اینکه هر کس با آیت‌الله ناصری می‌نشست مجذوب وی می‌شد، بیان داشت: از آیت‌الله ناصری خواسته بودم حضور خود را در قم بیشتر کند که قبول کردند اما توفیق این امر چندان پیش نیامد.
وی آیت‌الله ناصری را از عالمان بزرگ اخلاق و فقه دانست و افزود: بعد علمی آن مرحوم قوی و علاوه‌بر آن مرد مهاجرت بود، اگر کسی زنجیره مهاجرت‌های عالم اسلام را احصا کند برکات آن را لمس می‌کند، مهاجرت‌ها ارزش‌های بزرگی در دنیای اسلام خلق کرد که مهاجرت آیت‌الله ناصری به اصفهان منشأ برکات بزرگ شد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله ناصری را الگوی عملی موفقی برای حوزویان دانست و تصریح کرد: شخصیتی اخلاقی که در معاشرت با مردم و مرتبط با آنها پیش می‌رفت؛ آیت‌الله ناصری مسائل اجتماع و انقلاب را می‌فهمید و همدلی و پیشاهنگی داشت؛ بیان جذاب و عشق به حضرت ولی عصر از ویژگی‌های مرحوم ناصری بود.
وی در پایان معاشرت خوب و شاگرد پروری در کنار کار تشکیلاتی را از ویژگی‌های مهم آیت‌الله ناصری دانست.