به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,947
بازدید ماه: 117,453
بازدید کل: 23,779,251
افراد آنلاین: 37
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۳۱ - با حضور فرمانده کل ارتش: رونمایی از موشک «قدر 29» و پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
با حضور فرمانده کل ارتش:
 رونمایی از موشک «قدر 29» و پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش
   ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
رونمایی از موشک «قدر 29» و پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش+تصاویر | خبرگزاری  فارسرونمایی از موشک «قدر ۲۹» و پهپادهای جدید هوانیروز ارتش - تحلیل ایران
با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی‌(ع) در ستاد هوانیروز رونمایی شد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، مسئولان صنعت دفاعی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان، از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی‌(ع) در ستاد هوانیروز بازدید کردند.
در این نمایشگاه، برخی از دستاوردها، از جمله سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه برد بلند، هوا به سطح ضدزره، موشک قدر، انواع پهپاد‌های انتحاری شناسایی، سوئیچ بلید و پهپاد انهدامی محرم، انواع قطعات مورد نیاز بالگردی، خودروهای فوق سنگین کیان 600 پلاس، 700، 800، انواع تجهیزات مورد نیاز در حوزه زرهی، عملیاتی و رزم زمینی و... به نمایش درآمدند.
موشک قدر 29
به گزارش فارس، سامانه موشکی قدر 29 با برد  150 کیلومتر، مجهز به چهار کیلوگرم سر جنگی است که در عملیات‌های انتحاری و شناسایی کاربرد دارد. این سامانه موشکی که حائز قابلیت نصب بر روی انواع بالگردهای 206 است، کاملاً بومی است و توسط متخصصان توانمند صنعت داخلی کشور و جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده است.
موشک کروز هواپایه بلندبُرد حیدر
این سامانه‌ موشکی با قابلیت نصب بر روی اغلب بالگردها، مجهز به Seeker یا سر جست‌وجوگر حرارتی، با برد 
200 کیلومتر و دقت بالا در نقطه‌زنی اهداف ثابت و متحرک است. سامانه موشک کروز حیدر با پیشرفت صددرصدی، بر روی بالگردهای سنگین و نیمه‌سنگین هوانیروز نصب و اجرائی شده و آخرین تست عملیاتی آن در آبان ماه سال 1402، در منطقه عمومی نصرآباد با موفقیت انجام شده است. این سامانه با قابلیت رهایش از بالگرد قادر است در تمامی مناطق صعب‌العبور کوهستانی، سواحل دریایی و مناطق رملی و بیابانی، در حداقل زمان و حداکثر غافلگیری، به دو روش انتحاری و بازیافتی، به تمامی اهداف زمینی و دریایی شلیک کند.
رونمایی از نسخه ارتقاء یافته موشک «شفق»
سامانه موشکی هواپایه‌ ضدزره جدید بومی «شفق» که با افزایش بُرد عملیاتی و ارتقای هدف‌گیری اهداف دشمن تا شعاع 20 کیلومتر، با امکان دقت و نقطه‌زنی بالا، قابلیت استفاده در انواع راهبردهای تاکتیکی و عملیاتی جنگ‌های آینده را دارد، توسط دانشمندان جهاد خودکفایی هوانیروز، شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید شده و به چرخه ناوگان عملیاتی هوانیروز ملحق شده است.
از دیگر خصوصیات این سامانه موشکی، سر جنگی
ارتقایافته و جست‌وجوگر مادون‌قرمز است که در تمامی شرایط بد آب و هوائی و در طول تمامی ساعات شبانه‌روز، این سامانه را قادر می‌سازد تا در صورت نصب بر روی انواع بالگردهای هوانیروز، به انهدام تأسیسات و استحکامات دشمن در تمامی عملیات‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
سامانه جامع و یکپارچه موشکی بالگرد 209
سامانه جامع و یکپارچه موشکی بالگرد 209 با قابلیت شلیک انواع موشک‌های هواپایه بالگردی است که بر روی بالگردهای تهاجمی کبری، نصب و عملیاتی شده است. این سامانه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان در رزمایش اقتدار 1402، با شلیک و انهدام اهداف توسط موشک الماس و قائم، مرحله‌ عملیاتی و تست میدانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
سامانه واقع‌نمای عملیاتی رزمی هوانیروز
سامانه واقع‌نمای عملیاتی رزمی هوانیروز، به منظور آشنایی خلبانان با تهدیدات جنگ‌های نوین، آمادگی برای نبرد در تمام شرایط آب و هوائی و آگاهی از تمامی تجهیزات و ادوات جنگی دشمن که به‌وسیله‌ هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، ارائه شده است تا عدم آشنایی با صحنه رزم و فقدان تجربۀ خلبانان جدید هوانیروز را جبران کند.
به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و همچنین هزینه‌ زیاد اجرای مانورهای بزرگ‌مقیاس، می‌توان با صرف هزینه‌های بسیار پایین، ضمن بهره‌گیری از این سامانه، خلبانان هوانیروز را مورد آموزش، تمرین و ارزیابی قرار داد. سامانه واقع‌نمای عملیاتی رزمی، درمرکز آموزش شهید منصور وطن‌پور هوانیروز اصفهان تولید شده است.
سامانه‌های خودحفاظتی بالگردی
بهره‌گیری و استفاده از سامانه‌های خودحفاظتی چف و فلر، سامانه DRFM، سامانه اخلالگر ارتباطی، سامانه هشداردهنده لیزری و سامانه اخلال‌‌گر ناوبری GNSS، بر روی وسیله‌های پرنده باعث افزایش توان رزم و بقای بیشتر بالگردها می‌شود. بنابراین در صورت بروز هرگونه تهدیدی علیه خلبانان هوانیروز، آن‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه آسیبی، منطقه خطر را ترک کنند. از جمله برجستگی بارز این سامانه‌ها هشدار در برابر تهدیدات لیزری است، که خلبان را بلافاصله اطلاع داده تا از هرگونه اتفاقات احتمالی جلوگیری کند. سامانه اخلالگر ناوبری GNSS با قابلیت ایجاد اخلال بر روی انواع گیرنده‌های ناوبری تجاری و نظامی همچون GPS، Galileo، GLONASS و BeiDou که قادر به فریب هر گیرنده‌ای در توان تشعشعی خود، به نقطه و یا مسیری که مختصات آن از پیش در حافظه سامانه ذخیره شده است.
پهپاد شناسایی انتحاری سوئیچ بلید (Switch Blade) این سامانه پهپادی با مداومتِ کاری 4 ساعته، ساخت مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن است که تمامی مراحل آن به صورت کاملاً بومی در داخل کشور طراحی و تولید شده است. این پهپاد می‌تواند تا سقف سرعت 120 کیلومتر در ساعت بر فراز دریا و سطح آب، به اجرای عملیات‌های مدنظر بپردازد. این پهپادها قادر هستند انواع اهداف ثابت و متحرک را منهدم کنند.
برد این پهپادها 4 کیلومتر است و از لحظه پرتاب تا لحظه برخورد به اهداف، قابلیت کنترل و هدایت دارند و از سیستم هدایت GPS برخوردارند و علیه تجمعات، نفربرها، مواضع و اهداف ثابت و متحرک دشمن کاربرد عملیاتی دارد. همچنین این سامانه هوشمند، هدایت پذیر، نقطه‌زن و ضد جمینگ است. پهپاد پرسه‌زن سوئیچ بلید، توسط مرکز بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا ساخته شده و تحویل یگان‌های عملیاتی این نیرو شده است.
پهپاد انهدامی انتحاری «محرم»
این سامانه پهپادی با سر جنگی به وزن 25 کیلوگرم برای انهدام و تخریب اهداف و استحکامات دشمن کاربرد دارد. این سامانه پهپادی با مداومت پروازی 9 ساعته، به صورت کاملاً بومی در داخل کشور، توسط مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن طراحی و تولید شده است. این سامانه پهپادی در رزمایش‌های اخیر نیروی زمینی ارتش مورد ارزیابی و تست میدانی قرار گرفته است.
سامانه پهپادی بومی «شاهین»
سامانه پهپادی شاهین با قابلیت شناسایی و جست‌وجوی اهداف و انتقال تصاویر منطقه نبرد، به تمامی بالگردهای عملیاتی طراحی و ساخته شده است تا بتواند از طریق ارسال تصاویر و اطلاعات به هیئت فرماندهی، هماهنگی تمام بالگردهای حاضر در منطقه برای عملیات را ارتقا بخشد.
این سامانه پهپادی مجهز به دوربین دید در طول شبانه‌روز است و قادر است تا ارتفاع 15 هزارپایی صعود کرده و تا مدت زمان 4 ساعت به تصویربرداری بپردازد.
سامانه‌ پایدارشده‌ هواپایه‌ «یوسف»
جدیدترین دوربین سامانه‌ پرواز در شب هواپایه‌ هوانیروز با نام «یوسف» نیز دارای قابلیت اجرای عملیات در طول شب و شرایط نامساعد آب و هوائی است که به صورت کاملاً بومی توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است. از جمله خصوصیات بارز این دوربین، ارتقای توان و مداومتِ کاری بالگردها در تمامی ساعات شبانه‌روز است.
طراحی و ساخت سامانه‌ پایدارشده‌ هواپایه‌ یوسف جهت پایش، نشانه‌روی و ردیابی اهداف ثابت و متحرک از فاصله‌ دور در شرایط آب و هوائی نامناسب در طول شبانه‌روز است.
این سامانه از دو تکنولوژی لبه‌ دانش شامل پایدارسازی بر پایه‌ ژیروسکوپ‌های نوری و الگوریتم ردیابی بر پایه هوش مصنوعی بهره می‌برد.
پایداری در سکوی هواپایه‌ یوسف به منظور ایجاد توانایی بالقوه در استفاده از دوربین‌های با قابلیت بزرگ‌نمایی بالا، از تکنولوژی کنترل Cascade PID یا جبران‌ساز چندگانه استفاده شده است. این سامانه را می‌توان به هر سلاحی که اتوماسیون شده، متصل و با آن همنواخت کرد. این سامانه دارای استاندارد نظامی جهت استفاده در انواع هواگردها است.
شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگرد 206
در این نمایشگاه انواع شبیه‌سازهای بالگردهای 209، 206، 214، شینوک و 205 به نمایش گذاشته شده است. تمامی این شبیه‌سازها کاملاً بومی و توسط صنعت دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده است.
این سامانه از نسل آخرین شبیه‌ساز‌هایی است که با همکاری اساتید دانشگاه افسری امام‌علی‌(ع) و معاونت تحقیقات هوانیروز، برای نخستین بار در کشور تولید و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این سامانه با بهره‌گیری از سامانه 6 درجه آزادی استوارت بهینه‌شده، می‌تواند حس پرواز واقعی را به خلبانان القا کرده و در نتیجه اثربخشی بیشتری برای آموزش خلبانان دارد. به علت عدم نیاز به کابین در این سامانه، با یک فروند شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگرد 206 می‌توان همه تایپ‌های پروازی را پوشش داد.
از ویژگی‌های این شبیه‌ساز می‌توان به اثربخشی بالای آموزشی، هزینه کم طراحی و ساخت، تعمیر و نگه‌داری آسان و کم‌هزینه و قابلیت جابه‌جایی آسان اشاره کرد. سامانه مذکور بالغ بر 500 ساعت تست پرواز میدانی توسط اساتید خلبانی هوانیروز را طی کرده است و با توجه به اعلام نیاز توسط هواپیمایی نیروی زمینی ارتش، در مرحله‌ی انبوه‌سازی قرار دارد. لازم به ذکر است شبیه‌سازهای هوانیروز، در پرورش و آموزش خلبانان جوان در سال‌های اخیر بسیار مؤثر و مفید بوده‌اند.
فرمانده کل ارتش: ارتقای همه‌جانبه توان و آمادگی رزمی از مهم‌ترین وظایف محوری نیروهای مسلح است
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز ارتش که در ستاد هوانیروز برگزار شد، با اشاره به تمجید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ارتقای توانمندی‌ها و قابلیت‌های هوانیروز ارتش در ۵ سال گذشته اظهار کرد: ارتقای همه‌جانبه توان و آمادگی رزمی از مهم‌ترین وظایف محوری نیروهای مسلح است و طبیعتاً زیربنای این موضوع مهم نیز سرمایه انسانی است، چراکه ساماندهی نیروی انسانی و قراردادن این سرمایه‌ها در جای خود و استفاده هم‌افزا از آنان، توفیقات بی‌نظیری را در پی دارد.
به گزارش مهر، وی افزود: تجهیزات یک مؤلفه بسیار مهم توان رزمی است و نوسازی، بازسازی، بازآماد، نگهداری و تعمیر همراه با نهضت قطعه‌سازی توسط این سرمایه انسانی با ایمان و انگیزه و دانش و تجربه موجب ارتقای توان و آمادگی رزمی شده و برکت افزایی در نتیجه تلاش و کوشش و فرماندهی جهادی سنت الهی است.
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به دیگر دلایل موفقیت گفت: مطالبات و حمایت هدفمند ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) مساعدت‌های وزارت دفاع و تخصص دانشگاهیان و دانشمندان داخلی، راهگشا و حرکت‌آفرین هستند.
فرمانده کل ارتش با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی در همه امور اظهار داشت: امیر سرتیپ حیدری حقیقتاً نمونه بارز و عینی یک فرمانده جهادی و انقلابی در جنبه‌های مختلف است که شجاعانه به میدان آمد و باور داشت که می‌تواند و بحمدالله امروز به نتایج درخشانی که شاهد آن هستیم دست یافته است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صنایع یاعلی هوانیروز افزود: مرکز بازسازی و ساخت قطعات بالگرد صنایع یاعلی هوانیروز ارتش در اصفهان، یک گنج، ذخیره ارزشمند و پشتوانه قدرت، نه فقط برای هوانیروز بلکه برای بخش‌های مشابه آن در سطح کشور است و با ظرفیت‌های بی‌نظیر خود چنین حماسه‌ای را در هوانیروز خلق کردند که مورد تمجید رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح واقع شدند.
فرمانده کل ارتش گفت: نمایشگاه دستاوردها و آورده‌های هوانیروز ارتش، بخش کوچکی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های نیروی زمینی محوری ارتش است و بی‌شک این نیرو ظرفیت‌های فراوان و بی‌ نظیری دارد که در قالب این نمایشگاه نمی‌گنجد.
امیرسرتیپ حیدری: اولویت نیروی زمینی ارتش تولید تسلیحات دورزن و متحرک است
امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش اظهار داشت: تمامی مراحل ساخت و تولید تسلیحات مورد نیاز نزاجا توسط متخصصان داخلی، همت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی داخل کشور، به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است. وی ادامه داد: افتخارات ارزشمند ارتش در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است. ارتشی که در تمامی سطوح و عرصه‌ها، از جمله یگان‌های نیروی زمینی، به ولایت‌مداری و حق‌طلبی شهره است.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص اهداف مدنظر از برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: مطابق اوامر و منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر بهبود کارآمدی، ارتقای تحرک‌پذیری و پیشرفت در پاسخگویی به نیازهای جنگ‌های نوین، کوشش شد تا ارتش در هر دوره، متفاوت‌تر و کارآمدتر از دوره‌های قبل باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان توانمندی‌ها و دستاوردهای ارتش را نه تنها با سال‌های نخست وقوع انقلاب اسلامی، بلکه حتی با پنج سال پیش نیز مقایسه کرد. برگزاری این نمایشگاه، گامی در راستای به نمایش گذاردن این توانایی‌ها و دستاوردهای ارتش در چند سال اخیر بوده است.
وی در رابطه با فرآیند تغییرات و پیشرفت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر تصریح کرد: پس از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دوره‌های متعدد مطالعاتی سپری و در نهایت پس از رایزنی با متخصصان و اندیشمندان، مجموعه‌ای از تغییرات ژرف در ساختار و سازماندهی نیروی زمینی ارتش انجام شد تا پاسخگوی نیازهای عملیاتی این نیرو باشد. ایجاد دو رسته‌ نوپدید به نام‌های «متحرک هجومی» و «واکنش سریع»، نمونه‌ای از دگرگونی‌های به وقوع پیوسته در ماهیت یگان‌ها و تغییر در کلیت ساختار نیروی زمینی است.
امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: پس از دگرگون‌سازی ساختار و سازماندهی نیروی زمینی، به تغییر در ساختار تسلیحاتی این نیرو روی آورده شد؛ به نحوی که هم‌اکنون تمامی مراحل تسلیحاتی مورد نیاز نیروی زمینی از قبیل طراحی، تولید، ساخت، پایش و عیب‌یابی توسط متخصصان و پژوهشگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به چهار مؤلفه کلیدی تسلیحات در جنگ‌های نوین، اظهار داشت: دورزنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و شبکه‌ای شدن تسلیحات، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که در فرآیند ساخت و تجهیز تسلیحات نیروی زمینی ارتش، برای کسب پیروزی قاطع در نبردهای نوین، بر روی آن‌ها تمرکز شده است.
وی در تشریح آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش گفت: تولید و توسعه تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری اهداف دوردست و متحرک باشند، اولویت نخست این نیرو است تا در محیط جنگ‌های دفاعی به کمک نیروی زمینی و دیگر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی بشتابند. نمونه‌ برجسته‌ این امر را می‌توان در تلاش هوانیروز برای ساخت بالگردهای تولید داخل و خودکفایی در تولید بیش از ۸۰۰ قطعه مورد نیاز این نیرو مشاهده کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: هوانیروز ارتش از نظر کمیت در منطقه، دارنده بیشترین تعداد بالگردها و از نظر کیفیت نیز حائز بالاترین کیفیت در اجرای عملیات‌های گوناگون، در انواع محیط‌ها و شرایط زمانی و آب‌ و هوائی است؛ ضمن آنکه هوانیروز برای جابه‌جایی و تحرک آنی و سریع نیروها و یگان‌ها، در بیشترین میزان آمادگی خود قرار دارد.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به دیگر عرصه‌های افتخارآفرینی و قدرت‌نمایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمامی مراحل ساخت و تولید تسلیحاتی مورد نیاز نزاجا مانند انواع مختلف موشک‌های ضدزره هدایت‌شونده بر روی انواع نفربرها و خودروهای زرهی، انواع پهپادهای عملیاتی، شناساگر و انهدامی در مقیاس‌های متفاوت عملیاتی و نیز انواع تکیه‌گاه‌های تحرک زمینی و عبور از معابر آبی همچون پل‌هایPMP، از دیگر دستاوردهایی هستند که توسط متخصصان داخلی، همت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی داخل کشور، به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی فرآیندها و دستاوردها، مبادلات علمی و تبادل تجربیات و آموخته‌ها، در راستای لبیک گفتن به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است تا نیروی زمینی ارتش بتواند در راه برآورده کردن نیازهای عملیاتی، پاسداری از کشور در مقابل مخاطرات و حفاظت از تمامیت ارضی کشور به صورت قاطع و دندان‌شکن گام بردارد.
فرمانده هوانیروز ارتش: بالگرد ملی تولید می‌شود
همچنین، امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز ارتش، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، درخصوص تلاش برای دستیابی به فناوری ساخت نخستین بالگرد ملی تصریح کرد: با عنایت به منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر تولید بالگردهای تک‌ور نیمه‌سنگین به‌روز تولید داخل، متخصصان و صنعتگران حوزه نظامی کشور، با تلاشی شبانه‌روزی به طراحی و تولید نخستین بالگرد ساخت داخل در آینده‌ای نزدیک اقدام خواهند کرد.
وی با تشریح بخشی از افتخارات هوانیروز گفت: هوانیروز از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، همواره در کنار امامین انقلاب و مردم مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی بوده است. پیوستن هوانیروز به امام راحل(ره)و مردم، قبل و حین انقلاب اسلامی، انجام رژه ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۸ در راستای لبیک به دستور حکیمانه حضرت امام (ره)، سرکوب غائله ضدانقلاب در کردستان، گنبد کاووس، خوزستان، سرکوب منافقین در عملیات مرصاد و تقدیم ۲۶۴ شهید به انقلاب اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، بخشی از افتخاراتی است که هوانیروز ارتش در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده است.